Bkool ei anna exportata aikaperusteisia sessioita (intervallit). Nuo matkaperusteiset menee Stravaan ja mihin vaan komeasti.
Noinpas onkin, onko tuota ominaisuutta Bkool luvannut?
ANT+ avaamista lupailivat ainakin DC Rainmakerin mukaan aiemmin, mutta vetivät sen pois toistaiseksi. Jos nyt edes toi exporttaus toimisi. Tai edes linkitys Stravaan powereilla. Olen alkanut miettiä samaa kuin noniinno eli pitäisikö hypätä ensi talveksi Wahoon leiriin.
http://faijapolkee.blogspot.fi/
Itselleni suurin syy laitteen vaihtamiseen on tuo renkaan lipsumis- ja murenemisilmiö. Softaa aion käyttää jatkossakin.
Sain Bkoolin tuelta vastauksen tuohon renkaanmurenemisongelmaan! Aikovat ensi vuonna liittää pakettiin ANT+ yhteensopivan, Schwalben kanssa yhteistyössä suunnitellun renkaanmuruimurin! Asia kunnossa (lausutaan Kalle Jankon äänellä)!
![]()
noniinno muokkasi tätä : 04.02.2015 at 16.09 Syy: typo
Kokeilkaa ihan perusslicksiä bkoolin kanssa, eikä mitään trainerille tarkoitettua rengasta, mulla ajettu joku 800km ja vielä ei ole edes tuo kumin keskelle liitoksen kohdalle jäänyt ylimääräinen kumi kulunut mihinkään eli ei mitään purua ole tullut. Toki lipsuu mullakin, joten sitä ongelmaa ei pystyne poistamaan.
Punainen Eliten rengas tuntuisi vaimon pyörässä kestävän. Itsellä sininen Tacx kuluu selvästi nopeammin. Schwalben durano plus, joka tuntuu maantiellä täysin tuhoutumattomalta, kului Bkoolissa kun olisi sorvissa ollut.
Tuntuisi että kadenssit olisi olleet viime päivinä paremmin kohdallaan (käytössä iPad), onko muilla samaa havaintoa, mitä on tapahtunut? Ja mistä ne sen kadenssin oikein nuuskii, kun mitään sopivia antureita ei vaan ole?
Renkaan lipsumisesta vielä...velipoika kertoi, että käyttävät täälläkin jo mainittua kitkasprayta autojen renkaisiin tehomittauksessa rullilla.
Luulisi pelittävän myös näillä tehoilla pyörän renkaaseen...
Aion kyllä testata, kunhan saan käsiini tuota ainetta.
No itsellä ei lipsu kun pysyy tuo W/kg suhde hallinnassa. Jakajana kun on 125 kg. Mutta joku lipsumisesta kärsivä rimpula voisi kokeilla sitä että pistää jotain (vaikka kakkosnelosen) trainerin lattiaa vasten olevan vaakatuen alle. Nyt ajajan painosta takarenkaille kohdistuva osa näyttäisi jakaantuvat tasan rullan ja pikalinkkuun kiinnittyvien tukien kesken. Tuolla virityksellä painoa saisi kohdistettua rullalle lisää. Rullaosa on saranoitu trainerin runkoon, ihan kuin tuollainen viritys olisi ollut jo suunniteltaessa mielessä. Saattaa vaatia pientä korotettava myös eturenkaan alle.
Jatkoa edelliseen: lisäpainoja pyörän takaosaan voisi myös kokeilla, tai reppu selässä ajamista.
Eikös tuo lipsuminen tapahdu seisaaltaan ajaessa, näin siis ainakin itsellä, silloinhan takarenkaalle jäävä paino pienenee melkoisesti mistä aiheutuu tuo lipsuminen. Ei kyllä luulis lipsuvan jos pistät tarakan ja sen liinoilla tarpeeksi kireästi kiinni traineriin, tosin saattaa olla jo polkeminenkin aika tuskaa silloin. Mikähän tuolle vehkeelle maksimipaino lieneekään... noh hyvä tietää, että kestää 125kg, ite luulin että 90kg voi olla jo liikaa espanjalaiselle laadulle.
En osta! Ei oo ees Dysoni!
Itseäni harmittaa enemmän tuo wattimittauksen mulkerointi. Tietysti Wahoossa saisi kaupan päälliseksi imuroimattomuuden, hiljaisemman? äänen ja Team Sky fiiliksen. Varsinkin, kun tuota open ANT+ tai exporttausta ei olisi edes vaikea toteuttaa. Toisaalta Garmin Vector S:t saa ens kesänä halvempaan hintaan kuin Wahoon ja lisäksi pääsee vertailemaan tulosta oikeilla teillä ja trainerilla... Voipi siis olla että jatkan tätä whinetystä ensikin talvena![]()
http://faijapolkee.blogspot.fi/
Ennen tämän illan treeniä pakkomasentelin uuden Bkoolin softan MBPhen. Useamman kerran pudotti sykkeet ja kadenssin nollille, vaikka samaan aikaan Garmin 800 näytti ihan validia dataa. Ei vakuuttanut, odotellaan kun harjoitus tulee joskus tuonne pilveen.
http://faijapolkee.blogspot.fi/
Samaa kadenssin ja sykkeen häviämistä ilmeni täälläkin uudella softalla. Ei kuitenkaan alun paria kertaa enempää.
Sitävastoin näytti etapin tallentaminen sujuvan vaihteeksi kitkattomasti.
Live-etappien selailutyökalu on kiva.
Yritin osallistua lyhyisiin erikoisiin ajamalla ekan ylämäen, mutta en päätynyt rankingiin vaikka ryhmä ja league näkyy omissa.
Pitääkö sessio käynnistää tai aikatauluttaa jollain tietyllä tavalla, jos haluaa osallistua "liigaan"?
Julkisuusasetuksissa ei pitäisi olla ongelmaa, koska ajon aikana sinne ilmestyi toinenkin kaveri livenä ja tulos näkyy ko. radan rankingissa, mutta ilman tuota ryhmäsymbolia.
Jeesatkaa avutonta, kun Bkool webistäkin on hävinnyt ohje liigojen ajamisesta...
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Leaguen luoja (noniinno) täytyy vielä ilmeisesti hyväksyä tuo sessiosi. Eli oottelet vähän aikaa niin päivittyy sinne rankingiinkin.
Tänks. Uusi yritys ja ekalla taisi syynä olla, että tallensin radan suosikkeihin ja hain sen sieltä simulaattroissa.
Kokeilin äsken TT:tä siten, että naksautin copy-nappulaa lyhyiden erikoisten sivulla ja avasin sen leagues-otsikon alta simussa.
On se vaan hauska vekotin vaikkakin täynnä bugeja. Ei tarvinnut tänäänkään kärsiä ulkoilmasta!
Nuo live session ovat kyllä oiva tapa ottaa hieman enemmän irti itsestään vaikka kunto ei mihinkään riitäkään. Solo sessioissa voi suorittaa vaikkapa palauttavat treenit. Videot pyörivät kohtuu hyvin muutamaa pysähtelyä lukuunottamatta.
^Nuo ajamattomat liigan "etapit" löytyvät automaagisesti sieltä simulaattorin "leagues" -valikosta, jos kuulut järjestävään ryhmään. Jos haluat ajaa uudestaan, sitten tosiaan vaan kopioit juuri kuten olet toiminutkin. Tuo sessio tulee minulle tarkistettavaksi vain siinä tapauksessa, että ei täytä jotain ehtoa. Esim. ilman sykemittaria ajetut tulevat aina minulle, kun ehdoissa on "keskisyke yli 40bpm". Myös keskikadenssi pitäisi olla yli 30rpm. Myös jos jostain syystä yhteys on katkonut yli 20s yhteensä etapin aikana. Itsellä sattui joskus ekan version kanssa, että lähtökiihdytyksestä jäi n.450W teho koko loppusession ajaksi "päälle". Näitä koitetaan välttää tuolla tarkastuksella.
Seuraavaksi on varmaankin kehitteillä elite versio jonka mukana tulee siivooja.
Ajaako kukaan Canyonin maasturilla Bkoolia? (Nerve AL 9.9 tulossa taloon)
Mietityttää se Bkoolin läpiakseli. Eikös Nervessä ole Thru-axle?
^Kirjoitappa huviksesi Bkoolin tukeen kysymys aiheesta. Luultavasti kehottavat päivittämään Androidin ja ottamaan Garminin appsit pois käytöstä, mutta ihan mielenkiinnosta kuitenkin. Saattaisi laittaa vauhtia tuotekehitysosastolle.
Bkool ottaa käyttöö realweather -ominaisuudet. Hyvältä näyttää: https://www.youtube.com/embed/7n2HsYwb--U
Täytyypi seuraavaksi treenata 3D maailmassa vaihtelun vuoksi ja testailla tuota realweather ominaisuuksia. Aikapaljon on BKool saanut aikaan omassa softassaan kun vertailee muitten tekeleitä.
Juu tuo realweather putkahti jo viime viikolla, samalla olivat päivittäneet ilmeisen paljon reittejä 3d muotoihin (kestihän se 5kk..). Nyt huomasin kun ajelin omaa reittiäni 3d:nä, niin korkeusvaihtelut olivat muuttuneet totaalisesti, ilmeisesti ovat repineet ne jostain karttapohjasta, kun suurinpiirtein pitivät paikkaansakin, itseasiassa hieman paremminkin, kuin oman puhelimeni gps:n aikaansaannos. Kyllähän tuo 3d on jo riittävän hienoa/realistista, mutta suurimmat puutteet ovat edelleen tuolla webbisivupuolella... kuten harjoitusten/reittien poisto ym. pienet bugit. Näin 6kk Bkoolin omistajana olleena täytyy sanoa, että hyvin kuitenkin jaksavat tosiaan kehittää softaa ja lukuisista puutteista huolimatta olen tyytyväinen ollut traineriin, ehkäpä parin vuoden sisällä laite alkaa olemaan ns. "valmis tekele". Silti onneksi pääsee kohta sinne ihan oikealle baanalle![]()
Pidin tuosta realweather ominaisuudesta. Tuli testattua realweather ja 3D ominaisuutta Luyando-Bilbao reitillä jota olen normaalisti ajanut videoidulta kuvalta. 3D:nä tuo tuntui mielekkäämmältä. Täytyy seuraavaksi testata miten minun kannettava jaksaa pyörittää grafiikkaa kun otan kanssakilpailijoita reitille mukaan.
Ajelin perjantain aamulenkin pimeässä ajovaloilla. Onko jostain valittavissa nuo olosuhteet?
Pystyy ottamaan pois, valitset reitin, menet set-up ja ruksitat pois "actual atmospheric conditions".
Kirjanmerkit