HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 109 / 382 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 59 99 107 108 109 110 111 119 159 209 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.241 - 3.270 / 11455

Aihe: Virallinen™ Fatbike -fiilistely ketju

Emmää muista minkä merkkinen se oli. Halpahan se oli. Kyllä mä siis näen sen potentiaalin että se laajentais talviretkeilymahiksia mutta mua ehkä kuumottelis enempi retkisukset tai lumikengät.

Mutta tämä kyseinen fillariyksilö oli vaan todella jähmeä ihan joka mittarilla. Rupesin kaipaamaan mun 29eriä.

Mutta vielä siis disclaimerina et mä myös huomaan aika selkeästi rullaavuuden häviämisen kylmemmillä keleillä (kumi jäykistyy) niin tämä rullaussnobius voi kääntää mut pois läskipyöristä. Mä tykkään herkistä pyöristä ja läskit ei oo herkkiä millään mittarilla.

Mut siis paljos noissa vehkeissä on eroja? Pieniä vai yö ja päivä niin et yks filo on jäykkä paska kun toinen on paljon herkempi? Mä voisin kuvitella että tubeless parantais tilannetta huomattavasti. Tosin se pomppiminen ei varmaan katoa millään koska ei vaimentimia. Ohjauskulmallakin on varmaan paljon tekemistä junaisuuden kanssa mutta se renkaan pinta-alahan vaikuttaa siihen kääntämisen jäykkyyteen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Roinaa
    Mitkä kehät nuo on?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ansis Katso viesti
    Mitkä kehät nuo on?
    Nextieltä näyttäis.

mutanaama Guest
    Jep, 65mm leveetä kuituu.

@el-carpaso, kaikki ei sovi kaikille, joillekin ei sekään.

noniinno Guest
    Ensikokemus läskistä oli itselläni samanlainen kuin El-Carpasolla. Läski meni myyntiin. Aikani kärvistelin ja päätin hankkia uuden talvikulkineen. Nyt kun runko ja vanteet ja putket ovat hiilikuitua ja renkaat tubelessia sekä vaihde- ja jarruosasto on viritelty omaan makuun, niin kyllä tuolla pärjää, ja useimmiten on ihan mukavaa, joskus suorastaan mahtavaa tykitellä talvipolkuja. Silti otan mieluummin kelien salliessa laihapyörän. En tiedä mikä tuossa on, mutta painavampi 27,5" AM-jäykkäperä on itselleni sopivampi peli kuin tuo 11,4kg läskipyörä. Kaksysi täysjousto XC-pyörä onkin jo sitten karkkia. Mutta kun ilmasto on mitä se on, ei ole läskipyörän voittanutta talvipyörää. Ja kuten tuossa edellä jo todettiin, kaikki ei voi kaikkia miellyttää. Kuinkahan moni nyt lopettaa tämän ketjun lukemisen...
    noniinno muokkasi tätä : 31.01.2015 at 19.37

Levin Zero pointin pyörät on Charge Cooker (musta) tai On One Fatty (valkoinen).

Entisenä Fatty kuskina voin kertoa, että ainakin minun kokemuksien perusteella Trek Farleyn ja On one Fattyn välillä eroa on nimenomaan kuin yöllä ja päivällä rullaavuuden ja ohjattavuuden osalta.

Onneksi kuitenkaan kaikesta ei tarvi tykätä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Roinaa
    *kuva roinasta*
    Hiano keula, löytyko MCarbonista

Ja jos se pn vakio Cooker, olen ollut todistamassa erään SMtason MTB kuskin todenneen että ei tää rullaa yhtään... eli kyllä kamoissa on eroja, siks varmaan tuossa välissä on tuo Nextie kuvakin
    Jostain syystä Farleyn geo on todettu ketteräksi, sekä tuntuu nuo Salsan ja 907n rungotkin taittuvan mutkiin.
    Ja ofcourse ainakin mulla 2-4tonnin 26-27,5-29 maasturi etenee kovalla polulla aivan eri tahtiin kuin Läski mutta Läski vaan on avartanut ajamiaen mahdollisuuksia mulle. Ei toimi kaikille

IncBuff Guest
    Jossain arvostelussakin todettiin ne Cookerin vakiokumit järkyttävän huonosti rullaaviksi.

mutanaama Guest
    Älkääs ny, se on sen markettiläski, josta voi vetää 100% johtopäätöksen, miten kläski toimii. Ihan vaan esimerkkinä, 29" 500g sisureilla ja markettikumeilla kulkee ihan vitusti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Älkääs ny, se on sen markettiläski, josta voi vetää 100% johtopäätöksen, miten kläski toimii. Ihan vaan esimerkkinä, 29" 500g sisureilla ja markettikumeilla kulkee ihan vitusti.
    Word!

IncBuff Guest
    Mä oon just miettiny tässä, että mitä saisin jos vaihtaisin tuon markettiläskin johonkin kalliimpaan ja hienompaan merkkiin. Tuo tuntuu kuitenkin kulkevan mukavasti ja kääntyykin ihan asiallisesti. Jotakin siitä ehkä kuitenkin puuttuu ja kesäksi onkin jouskari odottamassa. Canyonin Dude oli tilauksessa, mutta peruin kun en tosiaan tiedä mitä se tuo lisää.. Spessun Fatboy Experttiä olen joskus testannut lyhyesti, mutta ei se niin erilaiselta tuntunut. Tosin pyörä oli liian pieni ja kunnon maastoon sillä ei ehtinyt.
    IncBuff muokkasi tätä : 31.01.2015 at 20.50

Ekan mielipiteen 29" tein spessun endurolla vakiokamppeilla ja se jäi kummittelemaan jonki aikaa tosi raskaana ajettavana, sitten testailin zipon fättiä kuitukehillä ja totesin, Että ei tarvii jousitusta normi lenkkiajoihin Ja kaikenlainen kikkailukin oli helppoa. Nyt farley 11.9kg kuitukehillä ja se oikeesti taittuu hyvin. Ylämäissä mun heikot jalat aina huutaa edelleen, mut alamäissä oikeesti hauskaa.
    kyllä mä silti odotan kesää että pääsee tykittää 27.5" Knöllillä jousituksineen. Monta pyörää on hieno asia...

noniinno, emmä ainakaan sun kommenttien takia mitään ole lopettanu, se on vaan niin mielipideasia noi renkaat etten jaksa täysin eri ajotyylien ja käyttötarkotusten takia niistä lukea. Turhaa ajanvietettä, tosin harmittaa että tubeles jutut on samassa säikeessä, ne on välillä jokseenkin huvittavia juttuja

Niin ei munkaan mielestä uuden lumen tamppaaminen tai muukaan hidas yksitoikkoinen junttaaminen ole okei, mutta me asutaan suomessa... Okei
    Bässi muokkasi tätä : 31.01.2015 at 20.36 Syy: Lisätty muutamat okeit

Mulla on suunnitelma markettiläskin korvaamiseksi aavistuksen joka suuntaan isompirunkoisella. Rahaa palaa ja asiasta valmiiksi huono omatunto. Tuo White kun oikeasti kulkee sen verran nätisti pienellä modauksella, ettei paremmasta oikeastaan väliä.
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Aika vähän on eri läskeistä kokemuksia, mutta ensipuraisu Whitellä avasi silloisen Fattykuskin silmät. Minun mielestä White Pro on kyllä hintansa väärti!

Tehtiin tuollainen pikku retki laavulle:

https://plus.google.com/u/0/photos/1...59991248425857

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika K Katso viesti
    Mulla on suunnitelma markettiläskin korvaamiseksi aavistuksen joka suuntaan isompirunkoisella. Rahaa palaa ja asiasta valmiiksi huono omatunto. Tuo White kun oikeasti kulkee sen verran nätisti pienellä modauksella, ettei paremmasta oikeastaan väliä.
    Jep. Omaa on modattu toki aika paljon. Jarrut, renkaat, 1x10, uus stemmi. Tuntuu nyt aika hyvältä. Täytyy vielä lumien lähdettyä kokeilla miltä nuo muutokset tuntuu sulalla. Lumella tuo tuntuu nyt soivalta peliltä.

Turhaa podet huonoa omatuntoa asiasta. Oot sen verran iso mies, että on tuo pikkasen turhan pieni sulle, vaikka pienellä modailulla siitä saikin ihan kelpo pelin, mutta ei se kuitenkaan siltikään jämptisti istu. Ite oon nyt muutaman harrastusvuoden jälkeen todennu, että jos se lenkkifilo ei istu niin se saa mennä.

Tässäkin asiassa on se pointti et kaikilla ei ole tarvetta olla se kallein saatavilla oleva läski. Siksi niitä on eri hintaisia ym. Pääpointti näissä kaikissa on että niillä pääsee kesät talvet sellaisiin paikkoihin mihin ei laihelilla pääse. Ja vähän halvemmallakin on mukava mennä suolla ja lumella missä rullaavuus ei välttämättä ole ykkösasia

Tuossahan se kiteytyy tää erilaisuus, kun jotkut ei todellakaan halua mennä sinne suolle. Ja silti tykkään ajaa läskillä sen täysjäykänjousitetun fiiliksen takia.

tai niin edelleen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arskav Katso viesti
    Tässäkin asiassa on se pointti et kaikilla ei ole tarvetta olla se kallein saatavilla oleva läski. Siksi niitä on eri hintaisia ym. Pääpointti näissä kaikissa on että niillä pääsee kesät talvet sellaisiin paikkoihin mihin ei laihelilla pääse. Ja vähän halvemmallakin on mukava mennä suolla ja lumella missä rullaavuus ei välttämättä ole ykkösasia

Niin, modaamisesta.
    Omassa Fatboy expertissä enää stock osia runko,keula,takavaihtajan grippari,kammet ja satula tolpan kiristin. Takavaihtajaakin on "modattu" sen mikä lie lukitus ruuvi lens skutsiin tarkoituksella.
    Ompahan sellainen laitos jonka kanssa viihtyy.

Nyt kun polvi alkaa olla viikon lepuutuksen jälkeen vähän paremman tuntuinen, niin piti käydä vähän fiilistelemässä, huikee kolmenvartin lenkki.. Noh, polvi kesti..

Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Tehtiin tuollainen pikku retki laavulle:
    Ihme poppaukkoja ootte, tarakalta valmis nuotio ja ruokailu tapahtuu

Juhalla ollu hieno retki, mukana taisi olla ainakin Toni, Greenman ja Yeti jos en ihan väärin nähnyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Tosin se pomppiminen ei varmaan katoa millään koska ei vaimentimia.
    Muuten ei mitään, mutta sanoisin, että El-Carpason kannattaa keskittyä pyörittyämisen tekniikkaan. Sen kun opit, niin pomputtaminen loppuu. Ajat sitten minkälaisella villarilla tahansa. Vissiin täpäreidenkään jousituksen tarkoitus ei ole kompensoida huonoa tekniikkaa

^ täpärien jousitus itse asiassa kompensoi paljonkin huonoa tekniikkaa. Läski pomppii helposti. Itellä ollut eniten rengaspaineista ja polkutavasta kiinni.
    Roots, bloody roots

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Juhalla ollu hieno retki, mukana taisi olla ainakin Toni, Greenman ja Yeti jos en ihan väärin nähnyt.
    Yeti suksilla?

Eikö se odota uutta haarukkaa muklukkiin, käsittääkseni

Ensin oli L Fatty ghetto Floatereilla talven keväällä tuli L Muklukki tilalle samoilla osilla ja vanne/kumeilla. Runkosettit painoi saman verran On-onessa kuitu keula. Erot ajossa minimaaliset Salsa vs Fatty.
    Kesäksi Huskedut alle Salsaan On-Onen vanteille rullaus ja ohjaus parani. Juuri lumien tultua talveksi tuli uusi kokoa pienempi M Muklukki Mulefuteilla ja tubeless Floatereilla. Erot jäi taas aikas huomaamatta. Ketteryyttä tuli lisää rullauksen eron vantesta olis ehkä huomannut, jos olis ollut sulamaa ja Huskedut vielä alla.

Mitä tästä opin Fattyn parjatut ominaisuudet rajoittuu imo raskaisiin vanteisiin ja mahdollisiin painaviin sisureihin. Selfteeringiä on enemmä Fatyssä, kun Muklukissa Floatereilla.
    Kyllä se on Läskin kulkemattomuus eniten kiinni vanne/kumi kombosta ja tilanteeseen vääristä rengas paineista.

Jos läski pomppii poljettaessa sillon on liikavähän ilmaa vallitsevaan tilanteeseen nähden. Itse ajan yleensä aikas maxsimi/keli painella sillon läskikin liikehtii kivasti.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti colli Katso viesti
    Niin, modaamisesta.
    Omassa Fatboy expertissä enää stock osia runko,keula,takavaihtajan grippari,kammet ja satula tolpan kiristin. Takavaihtajaakin on "modattu" sen mikä lie lukitus ruuvi lens skutsiin tarkoituksella.
    Ompahan sellainen laitos jonka kanssa viihtyy.
    Collin Fatboyn vanhat kehät pyörii nyt Jampan alla Gorillatubeleksena Huomenna, eikun tänään ekalle lenkille. Kävin tuossa pihassa vähän pomputtelemassa, hyvältä vaikutti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Yeti suksilla?
    Joo, ja olis kannattanu itsekkin mennä suksilla:
    http://www.yetirides.com/2015/01/fin...ernighter.html

Ja toinenkin bloki: http://fillarikellari.blogspot.fi/20...kjarvelle.html

Aika perusteellisesti tulee nykyisin nämä lenkit raportoitua

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään