Oulussa on hullua porukkaa![]()
Me tutkittiin pyörän jälkiä myöhään yöhön ettei kirvesmurhaaja tuu liian lähelle.
![]()
Oulussa on hullua porukkaa![]()
Me tutkittiin pyörän jälkiä myöhään yöhön ettei kirvesmurhaaja tuu liian lähelle.
![]()
on teillä mielikuvitus
![]()
Ja tämäkin vielä koskien tuota Oulun ceissiä, johon Ski viittasi; asialliset harrastajat leimaantuvat nyt kyllä valitettavan vahvasti.
Naapuri kertoo, että mies liikkui aina pyörällä.
Onneksi ei sentään paksupyörällä![]()
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Kuvan voi kumittaa pois ja lainata pelkän tekstin. Testatkaa helppoo.
Eipähä tartte enään päivystää muffen kanssa.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kuka se halus niitä puuhun nojailukuvia![]()
![]()
Mielestäni Ski on löytänyt oman tyylinsä.Kuva tosin ei puhuttele talvisen sinisillä sävyillään vaikka kuvaan saatu mahtumaan kiitettävä määrä erilaisia runkoja ollakseen pyöräkuva.
Jotain maagista arkt.. eiku pohjoisen tunnelmaa välittyy myös allekirjoittaneen verkkokalvolle.Runollista näkemystä aiheeseen.
Vinkkinä, Ota kuvia myös eri valotusarvoilla.Jaahas muistuukin mieleen ajat jolloin Carl Zeissin kanssa kehiteltiiin maailman parhaat kamerat.
Hyviä ajokelejä ja lisää kuvia.
BTW.Mitkä on parhaat rengaspaineet maastoon?
Hästäg MitVit, Missä mun Parpit voi saatanan saatana.Nysseki jätti pysäkille.
teen parhaani
![]()
Mun valotusarvo ja Linssi on Instragram ja vanha 4S, ja jatkan nojailu tykitystä. Ajokelit on kyllä nyt ihan kohillaan, pikku pakkanen, ja koirankusettajat tampanneet hirveen määrän polkuja ympäri ämpäri.
Zipo, testaa 0,5 baaria nyt aluksiNyt eessä BLF 0,46 ja takana Nate 0,45, tarkat lukemat mitattu kotona +17C asteessa
Tänään oli vallan mainio keli käydä testaamassa uusien Dillingerien pitoa peilijäällä. Piti. Painetta takana .38 ja edessä .36 bar. Vois laskeakin vielä, tosin sitten alkaa pelottaa vanteiden puolesta.
Ei tää tästä
IhanSamuliVaan muokkasi tätä : 15.01.2015 at 18.43 Syy: Pilkkuvirhe...
Ei tää tästä
Siis oikeasti 3.8/3.6 bar paineet läskissä???
Make war, then love.
Miten nuo tuollaiset paineet vaatii?
Paljonko noilla läskien kehillä on maksimipaineet. Luulis että pahempi toi on kuin paaaljon alhaisemmat.
Sent from my iPad using Tapatalk
Ride and Smile!
Mua hirvitti kyllä floatereihin laittaa 2.5 puoli baaria kun nostin vanteille..mutta kai nuo on vähän eri kumet mutta kumminki!
Noniin. Tulipas kunnon pilkkuvirhe sitten.
Tarkoitus oli siis kirjoittaa .36 ja .38 bar mutta joku aivopieru tässä tapahtui...
Leuka rintaan vaan ja kohti uusia nöyryytyksiä.
Ei tää tästä
Sitä minäkin![]()
Noilla ajopaineilla lisäisin ajovarustukseen peltorit ja suojalasit. Noi renkaathan on noillla paineilla jo aikamoinen nastapommi. Tosin onkohan mennyt bar ja psi lukemat mittarissa sekaisin = lukuvirhe.
Mutta asiaan jos todella rengaspaineesi on 3.8/3.6 bar niin suosittelen laskemaan rajusti ja lukemaan esim. tästä foorumista Fatbike rengas keskustelua. Itselläni muklukissa edessä Halon tundra 80mm vanne ja siinä BUD renkaana, painetta 0,4 bar. Takana vanteena 47mm Trial tech jossa floater 0,6 bar paineella.
Sieltä olikin viestin kirjoituksen aikana tullut korjaus paine lukemiin.
Mää jo näin kauhukuvia huomisen iltapäivälehtien lööpeistä "pyöräilyn uusi muotivillitys vaati ensimmäisen uhrin"![]()
Jeppis. Onneks tällä kertaa kyse vain aivotoiminnan tilapäishäiriöstä
Ei tää tästä
Ei tää tästä
Se hämäs tuo kuittaus viesti![]()
Edellisistä viesteistäpä tuli taas mieleen, kun usein pohtii mitä keksittyä tai keksimätöntä sitä seuraavaksi tahtoo pyörään, niin toki paripyörät olisi jo jotain, mutta kun napista saisi ajaessa paineita jostain akusta pariin kertaan lenkillä säätää, niin se olisi kyllä todella hienoa.
Voisko joku seppä kehittää siellä semmosen?
edit...jaa fingerporin lukijoille viestini sisältää harkitsemattoman kohdan. Ei se mitään, meillä itse asiassa on kuin onkin miele.
by Optiflow, on Flickr
Taas HDR:ää päivän lenkiltä. Oli pakko ikuistaa parhaassa kunnossa ollut polun pätkä, saisivat ihmiset ulkoilla enemmän ja pakata noita polkuja... Oli nimittäin tuskainen reilu pari tuntia, missään ei päässyt helpolla. Edes kelkkauratkaan ei kantanut kunnolla läskejä (siis minua ja pyörää).
Olosuhdeläskeilyälunta on vaan niin monessa olomuodossa että renkaat, niiden leveys tai paineet ei vaan vaikuta kantoon tai pitoon. Sillon tunkataan
![]()
Engelberg Sveitsissä isännöi parhaillaan Euroopan ensimmäistä läskipyörien talvifestivaalia:
The Snow Epic is Europe’s first winter festival of biking, a fatbike event held in the idyllic town of Engelberg, in the heart of the Swiss Alps. Riders will compete in 5 races over 3 days, each with its own distinct character, taking in the groomed trails and slopes normally reserved for skiers. Daily riding times vary from about 2-3hrs for the leading riders up to 5 hrs for the back markers.
Mukana on toistasataa ajajaa yli 20 maasta. Ruotsalainen Jesper "Jeppman" Andesson on paitsi menestynyt hyvin myös fiilistellyt ansiokkaasti blogissaan.
Tuo Optiflown kommentti ihmisten ulkoilusta, tai paremminkin sen vähyydestä, on ihan pätevä. Jopa täällä Vantaalla jossa ihmisiä asuu melko paljon, ei kovin paljoa maastossa liikuta. Jos sataa lumet niin useampi päivä menee että joku taajaman lähellä oleva polku on kävelty auki. Voi johtua siitä että on niin paljon trendikkäitä liikuntalajeja kuten vaikka hotjooga, zumba tai taiji vai mikä se on. Onhan toki tutuille paljon hienompaa kehaista harrastavansa vaikkapa kenjutsua (en tiedä onko semmoista olemassakaan) tai em hotjoogaa ja saada ihailevia kommentteja kuin sanoa rämpivänsä metsässä iltaisin ja viikonloppuina johon taas saa säälinsekaisia katseita ja ainoa vastaus joka ehkä sanotaan on; "ooksä hullu?"
Mutta toi nyt ei tietty ole mikään ongelma kapeapyörälläkään. Pitää vaan ottaa huomioon kun miettii mihin menee ajamaan. Ja toisaalta, hyvähän se on ettei ole ruuhkaa poluilla. Ja tilatun läskin tultua polkujen lumitilanne toivottavasti vaikuttaa vieläkin vähemmän. Jospa sitten voisi tehdä kuten mainoksissa:"Aja minne haluat."
^Mikäs pyörä sieltä nyt sitten tulee jos saa kysyä? Kyllä oli eroa kuin yöllä ja päivällä etenemisen suhteen kun tiistaina kaverin kanssa käytiin metsässä ajamassa, tai minä ajoin ja hän tunkkas kaksysiä..![]()
Tottkai saa kysyä, ei nämä mitään salassapidettäviä asioita pitäisi olla. Felt DD 30 on hankinnassa. Sitten kun saapuu niin just tuo etenemiskykyero on kiinnostava juttu. Ja myös se minkälaiseen laatuun Felt vanhana valmistajana tässä "tonni-puolitoista" luokassa on päässyt.
Kirjanmerkit