Mikä olis uus lada?
Sent from my iPad using Tapatalk
Mikä olis uus lada?
Sent from my iPad using Tapatalk
Ride and Smile!
Kannattaa muuten jatkossakin ottaa suoraan yhteyttä vaan ihan rohkeasti ylläpitoon jos joku asia painaa mieltä. Paljon helpommin ja nopeammin saa asiat hoidettua kuin millään martyyriavautumisella jossain foorumin ketjuista. Itse tosin selailen suhteellisen aktiivisesti foorumia. Voin vielä BONK:n kanssa keskustella ja jos häntä ei haittaa niin voisin poistaa tuon ketjun ensimäisen viestin kokonaan, jolloin ketjusta tulisi rjrm:n ikioma Whiten läskipyörien ketju ja sen jälkeen hän voisi itse päivitellä aloitusviestiä.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Haha![]()
No, tuolla ratkaisulla ei tarvitse foorumiylläpitoa vaivata, jos haluaa ekaa viestiä päivittää. Kuulostaa ainakin omiin korviini järkevältä.
Päivitystä tuohon Interceptorin korvakeasiaan - tällä hetkellä loppu verkkokaupasta (asiakaspalvelunkaan kautta ei saa, odotusaika < pari viikkoa?) - löytyi onneksi kuitenkin Tampereen Kalevan myymälästä (jossa varastosaldo OLI 2 kappaletta... ei enää ;-)). Kannattaa soitella myymälät läpi, jos on jollain muullakin pikaista tarvetta.
Muuten, nähtävästi myös Fyxation Blackhawk on tehty "saman" runkomuottiin kuin Interceptor (KHS 4 Season 5000 ja Framed Alaskan Carbonin lisäksi):
http://fyxation.myshopify.com/collec...-fat-bike-2x10
Tämähän on kuin nykyaikaisten henkilöautojen alustojen uusiokäyttöä lukuisilla eri merkeillä - hyvä juttu varaosien saatavuuden kannalta...
Ja loppukevennyksenä, tuosta mallia miten tämä universaali kuiturunko taipuu taitavan ajajan käsissä (tässä tuo KHS versio):
https://www.youtube.com/watch?v=QVYWvVgtG2U#t=86
videon khs veivissä on eri haarukka kun kuningasladassa,onko ostaessa vai onkohan vaihtunu mieleiseksi noiden kiinnikkeiden takia no mene ja tiedä.xxl ei tietääkseni myy tota haarukkaa erikseen? tuleekohan se interceptor runkosetti haarukan kera vai ilman![]()
älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!
Joo - tuo taitaakin olla KHS:n alumiinirunkoinen FAT (4 season 500?), joka muodoiltaan kuitupyörän (4 season 5000) näköinen - viihdyttävää katsottavaa joka tapauksessa...
Tuossa oli aiemmin kysymys 1x10 systeemistä. Itse tein yksinkertaisimmalla tavalla eli purkamalla tuon originaalin isomman eturattaan pois (ja etuvaihtajan tietty) ja jättämällä jäljelle tuon pienemmän rattaan (24 hammasta) - tosin nuo "pikkupalojen" (kammessa) kiinnitysruuvit pitää vaihtaa kertaluokkaa lyhemmiksi (siis jos ne haluaa laittaa takaisin paikalleen;itse hain lyhyemmät ruuvit paikallisesta pyöräliikkeestä). Tällä set-up:lla kyllä kiipeää, mutta mitään vauhtiajoa ei harrasteta...
Jees. Hyvä pointti. Kattelin kanssa tota vanteen profiilia nyt ekan kerran tolta kantilta ja eihän siinä tosiaan mitään olaketta ole laisin. Päädyin koittamaan tehdä ghetto-tubeless versiot niin että teen sen solumuovikorotuksen. Tosin rengasta tyhjätessä toi kyllä pitää ihan kunnolla painaa pois reunasta, mutta lähtee kuitenkin ihan sormivoimin.
Mitenköhän pysyy ketju tollasella normirattaalla jos rytyyttää lujempaa? En usko että hyvin..
On kyl pieniä rattaita läskikuskeilla eessä.
Tolla vakio takapakalla mun ajoille sopiva eturatas ois toi vakio 24 piikkinen, mut mimmoseks menee ketjulinja jos se on samalla paikalla ja takana pienin ratas? Nyt ainakin kun etuvaihtajan on säätänyt hyvin toimivaksi niin tolla yhdistelmällä ketjut hankavaa vaihtajan reunaan. Mulla on isomapana rattaana 30 piikkinen ja se olisi liian iso eturattaaksi jos takapakalle ei tekisi mitään.
No miten olis tää http://www.walmart.com/ip/26-Mongoos...e-Red/29741123
Toi on aikas lada jo oikeesti, vai peräti tata? Mut hyvä entrylevel läski sellasel joka ei ole ikinä maastopyöräillyt. Ihan hauskakin ysäri xc henkinen läski tuo ajaa mutta melkosen heavy!
Tossa tata läskissä oli 14-28 pakka joten välit vähän loppui kesken 36 rieskalla mutta 26 piikkisellä oli jo ihan ok eli vaiks tällänen
http://www.chainreactioncycles.com/f...g/rp-prod54369 tolta ei edes ketjut tippunut ko tilanteessa jossa ne olis tippunut missä vaan.
Mut siis mitä näihin whiteihin niin hyviä pyöriähän noi, pitäis vaan laittaa 500€ lisää hintaa muuttamatta mitään niin olis "salonkikelpoinen"
https://raumamtb.sporttisaitti.com/
Kaikki "uusi ja ihmeellinen" hinnoitellaan aina markkinavoimien ehdoilla yläkanttiin. Perustellaan pienillä valmistusmäärillä ja muulla höpö-höpöllä. Eihän Whiten läski ole suinkaan ainoa, joka on lopultakin järkevästi hinnoiteltu. Omani kanssa ei ole ollut mitään ongelmia laadun/kestävyyden kanssa. Mitään osamuutoksia en ole siihen tehnyt koska en näe tarvetta. No, nyt talveksi hommasin kunnon lumirenkaat ja tuskin sulan maan aikana tulen laittamaan noita VeeRubbereita enää alle. Pyörä ansaitsee paremmat kesäpopot![]()
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Onko joku päivittänyt noita Bulldozereita joihinkin muihin kumeihin? Omasta mielestä ne piti aika hyvin lumisessa metsässä, pari kertaa vinolla kalliolla etunen meinas alkaa karkaamaan, mutta ei pahasti. Kun ei ole muita kokeillu niin ei osaa arvioida miten esim. joku isompi nappulainen toimii tohon verrattuna.
Toki onnistuu pelkkä kehien vaihto, mutta voi mennä hyvin todennäköisesti samalla vaihtoon myös pinnat. Eli ei välttämättä kovin edukasta ja voi olla ettei kotikonstein onnistu uuden kiekon rakennuskaan.
Ride and Smile!
Alku kauden loskakelit ajeltiin bulldozereilla. Oikeilla paineilla ei ollut mitään ongelmaa-> mielestäni erittäin hyvä pitonen rengas.
Laiskana kaverina ostin jääkelien tultua maailmalta dillinger 5 nastat, onhan näillä mukava ajella jääkelillä ja kelveillä.
loskapito huonompi kuin bulldozereissa( minun mielipide ) , olisi pitänyt vain nastoittaa nuo mutta töissä saa tarpeekseen nastoittaa kuorma-autojen renkaita nii ei enää jaksa kotona.
no ens kaudelle vois kokeilla jotain muuta...
Onko joku kaivanut tai mitannut BCD-mitat noille Whiten kammille?
2Lite?
2Pro?
Samoin onko jollakin tarkkoja mittoja satulatolppien paksuuksista?
rjrm muokkasi tätä : 22.01.2015 at 12.49
Prossa ainakin 104.
Pron tolppa on 31.6mm.
IncBuff muokkasi tätä : 22.01.2015 at 16.18
Liten rungossa soviteholkki satulaputkelle ja siinä merkintä 31,6-27,2
Suti muokkasi tätä : 23.01.2015 at 00.43 Syy: Näppis virhe ei 30,6 vaan 31,6
Aika jännä, että samaan runkoon(?) on pitänyt sitten laittaa kahta eri kokoista tolppaa
Mittasin itsekin tuo 104mm. Tuo toinen esitetty BCD 64 on kai pienimmille rattaille. Onko noissa FSA:n kammissa piilossa toisetkin reiät pieniä rattaita varten??
rjrm muokkasi tätä : 22.01.2015 at 19.08
Nyt leudolla talvikelillä on takavaihtajan säädöissä ollut askarreltavaa. Liekö lumi pakkaantuu vaiko vaijeri asettunut tai venynyt lopulta paikoilleen. Pikasäätimestä ajaessa olen koittanut säätää muttei vielä ole ihan tarkasti säädöissään.
Edit: ja eihän se ole kumma, jos ei indeksointia säätämällä lopu pauke peräpäästä. Oli ketjussa yksi linkki täysin jumissa. Meinasin jos katkaista ketjun mutta lopulta se aukes. Taltta sisälevyjen väliin ja vääntö auttoi. Sivusuunnassa taivuttelu ei auttanut mitään. Ehdinkin jo ihmetellä vaijerin kireyden säädön epäloogista yhteyttä perän paukkeeseen.
Pannaan Whiten piikkiin myös tämä Shimanon ketjun ongelma![]()
rjrm muokkasi tätä : 26.01.2015 at 16.19
Nyt juuri näillä keleillä on ongelmia osalla klossien kanssa, sekä myös niitä ongelmia tulee takapakan kanssa....
Lumi jäätyy pakan hammasrattaiden väliin siten ettei ketju "uppoa" kunnolla hampaisiin, ja ketju alkaa pomppiin yli.
Jos vaihteet on toimineet alku lenkillä hyvin, ja kesken lenkin alkaa vaikeudet, niin jollakin kapealla esineellä kaivaa jäät pois.
Leathermanin purkinavaaja kärki toimii erinomaisesti. Myös litteät autonavaimet![]()
Ylimääräisiä osia näihin ruuvailevat, Wanaha ukkoki innostu tuunaamaan, 32 piikkiä on tuossa uudessa ja varmaan kohta ei oo etes sisägummejakaan
Vapaanapa ja kynnet oli virheettömät ja raksutuskin vaimeni talvirasvoilla.
![]()
Onko kellään tiedossa mikä vapaaratas sopii interceptorin chosen napaan?
Joutui paikkaamaan eturenkaan. Olihan se ulkorengas vähän tiukemmassa kuin perusfillarissa mutta hyvin se siitä irtosi päällä kävelemällä. Melkonen pötkylä se sisärengas on. Melkein vois ankkurina käyttää. Muutaman millin mittainen rautapiikki löytyi ulkorenkaasta pystyssä. Ja nätisti se nousi takaisin vanteelle paukahtaen.
Mietiskelin että voisi nuo jossain vaiheessä muuttaa tubeleksiksi, varsinkin jos alkaa tiuhaan paikkaushommia tulemaan.
Tuosta 1x10 systeemistä. Saisiko tuon linkissä olevan pienen bashringin kiinni noihin proon kampiin? Ja onko ketjulinjan kanssa merkitystä tekeekö 1x10 systeemin uloimman vai sisemmän rattaan kiinnikkeillä? Koitin tuota ketjulinjaa tähtäillä ja mielestäni noissa 104 jaolla olevassa kiinnikkeessä kiinni olevan rattaan linja osuu aika keskelle takapakkaa ja 64 jaolla olevan suora linja osuisi sinne takapakan 3. suurimman rattaan kohdalle.
http://www.bikerumor.com/2015/01/21/...nd-bash-guard/
Edit. Niin tuo bashring taitaa olla 104 jaolla lunnollisesti. Täytyykin laittaa tuollainen paketti tilaukseen kun saataville.
Bansku81 muokkasi tätä : 29.01.2015 at 14.33
Jälleen yksi White Interceptor kopio ;-)
http://fat-bike.com/2015/01/fyxation...now-available/
Taitaa tuo vannesettikin olla sama kuin vakio Interceptorissa
http://www.fyxation.com/collections/...-bike-wheelset
p.s. Tuokohan lohikäärmeet lisää jarruvoimaa? ;-) Laitoin tuollaiset tilaukseen omaan Interceptoriin:
http://www.bikerumor.com/2011/05/24/...new-web-rotor/
Kirjanmerkit