HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 48 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 58 98 148 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #1411
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    92
    Kiitos Ansis vinkistä - ei ainakaan heti osunut noista KHS:n korvakkeista mikään silmään - laitan vielä alle lisää kuvia tuosta Interceptorin korvakkeesta; ensimmäisestä kuvasta näkee parhaiten osan "heikon lenkin" - tuo kahden osan yhdistävä kohta on todella pienellä alla - "proppu" on suunniteltu näemmä todella herkäksi - mutta eipä hätiä huomenna otan yhteyttä XXL:än ja eikun uutta osaa tilaamaan...


  2. #1412
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ansis Katso viesti
    Kuitu Whiten kehät on taas sellaiset kuminnielijät että huh huh. Ei irtoa päällirengas sitten millään kehästä. Saa noin astua renkaan päälle kuin tuossa videossa tai oikeastaan pahemminkin
    https://www.youtube.com/watch?v=aVgiEYmD8Zk
    Höpö höpö Mulefutit pelaa just, niin hienosti, kuin Stanin tubeless vanteet. Testattu Huskedu, Floater, Lou sisurilla ja Gorilla tubeleksella. 72mm gorilla pikkasen leveä menee kumin uraan omani kavensin matto puukolla varovasti asennettuna. Käsineen lähtee kumit vanteelta ja menee takas ja jalalla painamalla varmasti. Jos tökkii pahasti syy on huonosti asennetussa vannenauhassa/teipissä tai huonossa kumissa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  3. #1413
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    92
    Silläaikaa kun odottelen uutta takavaihtajan korvaketta, niin oli aikaa laittaa Interceptorin "sähköpuolta" kuntoon. "Kunigas"Ladan valaisimena toimii 4x 2x Cree XM-L2 T6 Ledejä, jotka niputin kahteen settiin:



    Mietin pitkään miten valaisimien akut saisi kätevästi niputettua, tässä lopputulos:



    (nuo ovat itseasiassa vapatelineet, siis kalastukseen alunperin :-D ... akut sopi niihin kuin nakutettu)

    Valaisimia varten asensin bikediscountista tilatut "lisä"tangot ohjaustankoon:



    Akkupaketin kiinnittimenä runkoon toimii alunperin lukon kiinnitysteline. Ja lopputulos näyttää tältä:



    Seuraavaa iltalenkkiä odotellessa...

  4. #1414
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    ^pakkasella voi välillä käsiäkin lämmittää tuolla valaisin määrällä

  5. #1415
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    92
    Otetaas uusiksi... jälleen kuvat tuli liian pieninä...

    Silläaikaa kun odottelen uutta takavaihtajan korvaketta, niin oli aikaa laittaa Interceptorin "sähköpuolta" kuntoon. "Kunigas"Ladan valaisimena toimii 4x 2x Cree XM-L2 T6 Ledejä, jotka niputin kahteen settiin:




    Mietin pitkään miten valaisimien akut saisi kätevästi niputettua, tässä lopputulos:



    (nuo ovat itseasiassa vapatelineet, siis kalastukseen alunperin :-D ... akut sopi niihin kuin nakutettu)

    Valaisimia varten asensin bikediscountista tilatut "lisä"tangot ohjaustankoon:



    Akkupaketin kiinnittimenä runkoon toimii alunperin lukon kiinnitysteline. Ja lopputulos näyttää tältä:



    Seuraavaa iltalenkkiä odotellessa...

  6. #1416
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    92
    Totta... :-)

  7. #1417
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Seuraavassa versiossa sitten auton akku selkäreppuun ja xenonit stongaan, miksi turhaan tyytyä tuikkuihin

  8. #1418
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Miksi haarukka, vaakaputki ja vinoputki on teipattu???
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  9. #1419
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    92
    Ensimmäinen kuiturunkoinen pyörä, jonka omistan... jonkilainen "äitivaisto" laittoi teippaamaan runkoa sieltä täältä, ettei pikkuinen kolhiintuisi ;-)

  10. #1420
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Onneks on kuitu runko muuten toi painais jo julmetusti noilla valoilla

  11. #1421
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari71 Katso viesti
    Ensimmäinen kuiturunkoinen pyörä, jonka omistan... jonkilainen "äitivaisto" laittoi teippaamaan runkoa sieltä täältä, ettei pikkuinen kolhiintuisi ;-)
    Ajattelin jo ensin, että häveliäisyyssyistä oot teipannut Whiten tunnusmerkit piiloon mutta sitten huomasin että yhden White-tekstin unohdit epähuomiossa näkyviin

  12. #1422
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    92
    Joo - no täytyy tunnustaa, että nuo originaalit Interceptorin "White" tekstit ei ole minun makuuni - tollanen "musta "stealth"-look miellyttää meikäläistä enemmän - makuasioita vaan - yksi täytyi kuitenkin jättää näkyviin jotta tälle osiolle foorumille kehtaa kirjoitella ;-)

  13. #1423
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Ei oo häpee ajella Whitella! Se joka semmoista väittää ei tiedä mistä puhuu, laatu vehkeitä kohtuu rahalla.

  14. #1424
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    92
    Samaa mieltä - en ole (Interceptoria) paremmalla pyörällä koskaan ajanut

  15. #1425
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Ton otsikon vois vaihtaa johonkin fiksumpaan kun pyörätkin on jo todistettu laadukkaiksi. Oisko esim. Pelkkä "White 2FAT" hyvä vai pitääkö aloittaa uusi ketju?

  16. #1426
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    syvä etelä
    Viestit
    1.470
    HÖPÖHÖPÖ!! otsikko on ja pysyy,ei riitä että ladan omistajat itse toteavat kulkineensa hovikelpoiseksi se vaatii vielä yleisen hyväksynnän ja sitä ei ole vielä herunut.järjestäkää äänestys demokratia päättäköön kohtalonne muutoin pysytte iäti "pohjasakkana"
    älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!

  17. #1427
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Näinpä.. Ei kai kukaan 2-3 kertaa enemmän pyörästään maksanut voi myöntää, että Whiten läskit ovat hyviä. Taitaa olla tässäkin lajissa tärkeämpää, mikä logo on pyörään maalattu kuin mikään muu.

  18. #1428
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Ton otsikon vois vaihtaa johonkin fiksumpaan kun pyörätkin on jo todistettu laadukkaiksi. Oisko esim. Pelkkä "White 2FAT" hyvä vai pitääkö aloittaa uusi ketju?
    Noniin, heti sorsitaan kun ajaa liian vanhalla kalustolla. Mun täytyy varmaan perustaa sitten tuolle White 1FATille oma ketju ja eiköhän jossain vaiheessa ole tulossa White 3FAT
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  19. #1429
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Vähän turhaksi pelleilyksi menee imo näiden ketjujen kanssa puljaaminen. Tämän ketjun voisi minun mielestäni nimetä fiksusti ja siten, että se kattaisi kaikki Whiten läskit. Aloituspostiin voi tehdä sitten helppolukuisia yhteenvetoja esim. 2FAT Pron ja Liten sisureiden painoista ja muusta turhasta mikä useaa tosin näyttää kiinnostavan. Joku ketä asia kiinnostaa voisi kirjoittaa puhtaaksi ja lähettää YV:llä vaikka ketjun perustajalle kuka voisi muokata ne sinne.

    Ja ainahan voi asiaa lisätä kun uutta tietoa tulee. Aika hyvin pysynyt nyt ketjun sisältö oikeilla urilla niin turha lähteä halkomaan useaan ketjuun kun läskiketjuja on jo kuitenkin vaikka mimmosta.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  20. #1430
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cahtty Katso viesti

    Toinen epämieluisa ylläri oli iloinen veden lorina takarenkaan sisällä. Tässähän on toispuoleinen rihtaus, eikä mitään kevennysaukkoja. Ainoastaan noi toisen puolen pinnareiät ja tietty vanteen ja kumin sauma. Aika pienillä paineilla ajelen ja orkkis sisurit on käytössä. Ohkasemmat ei ole kestäneet ja tublekset askartelen heti kun olen oppinut ajamaan tällä, jotta ymmärtää paremmin eron. Eräänlainen selitys saamattomuudelle. Mutta toi vesi ja pakkanen tuskin on kovin hyvä yhdistelmä. Täytyy huomenna avata ja katsoa paljonko sitä on ja kuivata ja yrittää tilkitä ainakin noi pinnareiät. Vaikka vaikea kuvitella että niistä isosti pääsisi vettä sisään jollei johonkin puroon jää seisomaan.

    Ei tässä muuta. Muutoin olen kyllä pyörään ja talon palveluun ollut positiivisesti yllättänyt.
    Huomioithan tämän, jos tuosta ykkössarjaisesta suunnittelit heivaavas sisurit pois. Kysyin tuota kesällä Tammiston huollosta ja vastasivat:

    Ykkössarjan FatProssa on Weinmannin vanteet ja niissä ei ole tubelesta helpottavaa vanneprofiilia. Tuo kyseinen kehä on muodoltaan kuppi ja siitä puuttuu reunalta ura, johon rengas jäisi paikalleen vaikka paineet laskisi pois. Tubeleksen teko kyseisille kehille vaatii virittelyä esim. vaahtomuovin tms. korokkeen kanssa että vanteessa saisi renkaan istumaan tubeleksena matalilla paineilla paikoillaan. Fillarifoorumilta ja MTBR:n Fatbike osioista löytyy kattavia kokeiluita siitä miten fatbiken tubeleksen voi tehdä ja niihin kannattaa tutustua ennen projektiin ryhtymistä.
    Noiden Weinmannin vanteiden kanssa tekisin itse jotkin korokkeet vanteen pinnareikien tienoille joiden yli vetäisin renkaan käsin. Eli rengas olisi korokkeen ja vanteen reunan välissä. Tällöin se todennäköisimmin nousee siitä kivuttomimmin paikalleen ja tehdyn korokkeen paikasta riippuen jopa hieman tukee rengasta ettei se tipahda alas vanteen reunalta. Tubeless noilla vanteilla todennäköisimmin onnistuu helpoiten tekemällä vannenauha halkaistusta sisäkumista, joka ennestään tiukentaa renkaan istuvuutta ettei ilmat karkaile matalilla paineilla renkaan ja vanteen reunan välistä.

    Meillä ei ole kokemusta noiden ykkössarjan FatPron vanteiden tubelesskonversiosta, joten mitään takuuvarmaa kikkaa en osaa sanoa.
    Omien läskipyörän tubelesskikkailujen perusteella osaan kuitenkin sanoa sen että halkaistulla sisurilla saattaa selvitä helpoimmalla jos meinaa ajella todella matalilla paineilla.
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  21. #1431
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Vähän turhaksi pelleilyksi menee imo näiden ketjujen kanssa puljaaminen.
    En siis oikeesti ole enää uutta ketjua perustamassa, kunhan hupimielessä heitin. Just samaa mieltä sun kanssa, mitä tulee tuohon ehdotukseesi ketjun nimen editoinnista
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  22. #1432
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    En siis oikeesti ole enää uutta ketjua perustamassa, kunhan hupimielessä heitin. Just samaa mieltä sun kanssa, mitä tulee tuohon ehdotukseesi ketjun nimen editoinnista
    Ymmärsin sen kyllä, mutta joku lisäketjuhan tässä on viime päivinä pystytetty.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  23. #1433
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Suljin tuon uuden ketjun turhana, koska täällä voi kyllä keskustella kaikista Whiten läskipyöristä. Olisiko yksinkertaisesti "Whiten läskipyörät" hyvä otsikko tälle ketjulle?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  24. #1434
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Vaikuttaa ihan informoivalta ja selkeältä otsikolta.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  25. #1435
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Jaahas, aloittamani toinen aihe lukittiin :-) Aiemmin syksyllä koitin jo ehdottaa, että ketjun ensimmäiseen viestiin kerättäisiin tuota detaljitietoa, mikä muuten hukkuu aikojen saatossa kohinaan. Siihen ei ketjun aloittaja ryhtynyt, kun ei kai omista edes Whiten läskipyörää. Kunhan keljuilee ketjussa pyörien laadusta meille herkkänahkaisille Aloitin uuden aiheen sitten itse, että varaosatiedot, painot ja muut UKK-luokan asiat olisi kootusti jossakin. Nyt viestiketjuni hukkuu taas jonnekin, enkä pysty enää tuota "tietopankkia" päivittämään. Tämän siitä saa, kun jotakin yrittää yhteisen hyvän puolesta tehdä. Kustaan joukolla yhteiseen nuotioon, kuten yhdistystoiminnassakin monesti kuulutaan tekevän. Olisiko nyt liikaa pyydetty, että arvostettu jäsen Bonk otsikoisi aiheen informatiivisemmin ja kopioisi keräämäni faktat ekaan viestiin. Tulisi ne edes talteen. En tiedä miten niitä jatkossa kukaan sitten viitsii päivittää.

    edit: voin tietenkin jatkaa faktojen koontia ensimmäiseen viestiin, jonka itse olen kirjoittanut...

    Minähän en tämän foorumin käytöstä mitään maksa, joten valitusoikeutta ei minulla ole. Tyydyn tuomiooni.

  26. #1436
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Jaahas, aloittamani toinen aihe lukittiin :-) Aiemmin syksyllä koitin jo ehdottaa, että ketjun ensimmäiseen viestiin kerättäisiin tuota detaljitietoa, mikä muuten hukkuu aikojen saatossa kohinaan. Siihen ei ketjun aloittaja ryhtynyt, kun ei kai omista edes Whiten läskipyörää. Kunhan keljuilee ketjussa pyörien laadusta meille herkkänahkaisille Aloitin uuden aiheen sitten itse, että varaosatiedot, painot ja muut UKK-luokan asiat olisi kootusti jossakin. Nyt viestiketjuni hukkuu taas jonnekin, enkä pysty enää tuota "tietopankkia" päivittämään. Tämän siitä saa, kun jotakin yrittää yhteisen hyvän puolesta tehdä. Kustaan joukolla yhteiseen nuotioon, kuten yhdistystoiminnassakin monesti kuulutaan tekevän. Olisiko nyt liikaa pyydetty, että arvostettu jäsen Bonk otsikoisi aiheen informatiivisemmin ja kopioisi keräämäni faktat ekaan viestiin. Tulisi ne edes talteen. En tiedä miten niitä jatkossa kukaan sitten viitsii päivittää.

    edit: voin tietenkin jatkaa faktojen koontia ensimmäiseen viestiin, jonka itse olen kirjoittanut...

    Minähän en tämän foorumin käytöstä mitään maksa, joten valitusoikeutta ei minulla ole. Tyydyn tuomiooni.
    OT jatkukoon. Olisi kyllä hyvä jos yhteistyössä kerättäisiin yhteinen tietämys yhteen paikkaan. Täältä foorumilta sitä kyllä löytyy muttei lainkaan kootusti. Joko http://www.polkupyoraily.net tai sitten Fillari-Lehden tarjoama wiki. Uskallan tilaajana tällaista ehdottaa


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  27. #1437
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Jos haluatte ketjun ekaan viestiin lisättävän jotain, niin BONK:n ohella myös esim. minulle voi laittaa viestiä. Pystyn niitä sinne sitten lisäilemään.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  28. #1438
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Ladan poisto otsikosta vaatii kyllä sen kansanäänestyksen.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  29. #1439
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    No mä nyt muutin jo sen otsikon kun siitä jotkut olivat mielensä pahoittaneet. Vaikka mun mielestä se oli ihan hauska.

    Seuraavaksi kopioin ne rjrm:n keräämät infot sinne ekaan viestiin.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  30. #1440
    zipo Guest
    Lada sanaa ei saa ilmeisesti käyttää tässä topiikissa mutta entäs ne muut fatbike keskustelut?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •