Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuttava Katso viesti
^^ No aika huonosti ne softshell-nimeä käyttävät takit toimivat, kun kaikilla tuntuu olevan hiestä märkä ja jäässä koko takki pakkaslenkin jälkeen

Ei sillä 2. kerroksen (minun tapauksessani fleece) materiaalilla ole kovin paljon väliä, pääasia että alin kerros on hyvin hikeä siirtävää. Itse en laittaisi ikinä mitään merinovillaa aluspaidaksi, vaan joko pitkähihaisen tai lyhythihaisen teknisen paidan. -5°C on raja jolloin pitää laittaa fleece paidan ja takin väliin. -1°C niin pitää laittaa pitkähihainen takin alle (näitäkin minulla on eripaksuisia). Nollasta ylöspäin lyhythihainen ja takki.
En viimetalvena onnistunut softshellin kanssa pahemmin hikoilemaan .. enkä aiempinakaan kymmenenä talvena. Ohut pitkähihainen ulkoilualuspaita tai viileämmällä ruskovillatyylinen aluspaita, softshell itessään on ohut millin-pari. Viileämmällä kelillä -10C ja alle fleese väliin. Ainut takki talviulkoilussa mikä paremmin hengittää mitä kaapista löytyy on vanha puuvilla-polyesterisekoitteinen vaellustakki. Vähän tietty tuosta tuulee läpi mutta sille mahda mitään tai sit ei hengittäisi.