GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 145 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45 95 135 143 144 145 146 147 155 195 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.321 - 4.350 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

  1. #4321
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Tiukemmin kiinni jatkossa varsinaiset kammenpultit. Ensilenkin jälkeen kireyden tarkistus, jos ei ole omaa momenttiavainta. Maksimimomentti on ylivarmistelua, omassa kalustossa en vetäis niin ylös, koska on mahdollista jälkitarkistukseen.

  2. #4322
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Kunhan välyksen saat kiristetyä sopivaksi, niin ilmankin pärjää ja uusia saa esim tuosta.

    http://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-crank-arm-fixing-bolt-xt-slx-lx-33649/wg_id-1884

  3. #4323
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    995
    Pari vuotta sitten metsästin tuota Crank arm boltia Helsingin kivijalkakaupoista. Ei ollut kovin tuloksekas reissu. Kiersin ja soittelin toistakymmentä kauppaa, mutta yhdessäkään ei ollut. Dura-aceen olis ollut jossain kaupassa, mutta ei ole sama kuin tuo SLX-XT, jota etsin.

    Jossain liikkeessä muistaakseni oltaisiin voitu ottaa valmiista pyörästä mulle ja olisivat tilanneet uuden. Bike-discountista päädyin lopulta tilaamaan.

  4. #4324
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti beehoo Katso viesti
    Tahtoo vaan olla ilmeisen vaikeaa enää löytää perinteiseen korvakkeeseen käyviä takavaihtajia
    Kuin niin? -componentsin ja -discountin maastopuolen takavaihtajat (10spd) eilen katsoin. Yksi DirectX mountti ja loput perinteisellä kiinnityksellä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  5. #4325
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    kolistelija, TERU, Iglumies, supertele – minä kiitän erinomaisista ja nopeista neuvoista.

    Toinen ruuvi oli toista löysemmällä, kun kampea tutkin jälkikäteen. Momenttiavain löytyy. Ehkä oli jäänyt viime keskiön huollon yhteydessä löysälle tai sitten pitää ottaa tavaksi tsekata huollon jälkeisen lenkin jälkeen ruuvien kireys. Veikkaan, että Crank arm bolt oli kellahduksessa ottanut osumaa juureen/kiveen ja haljennut. Pakkasella saattoi olla vaikutusta. Tulipahan tehtyä oikean jalan pyöritysharjoituksia

  6. #4326
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    kuopio
    Viestit
    98
    Kyllähän ainakin shimanon 10 vaihtajat näyttäis kaikki olevan -discountin sivuilla direct mount versioita

  7. #4327
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    kuopio
    Viestit
    98
    No joo se oli vähän hämäävä termi toi "direct mount ready". Piti käydä ihan visuaalisesti tarkastamassa miltä noi nykyvaihtajat oikein näyttää.
    Kuten varmaan kysymysteni tasosta huomaakin olen hieman ulkona näistä nyky vehkeistä. Kiitos kahdeksan lajin parista poissa vietetyn vuoden johdosta.

  8. #4328
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Vielä lisäkysymys kammista. Miksi sanotaan sitä muovista 1,5cm kliksua, jonka pitäisi pitää vasen kampi paikoillaan ruuvien löystyessä?

  9. #4329
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Vielä lisäkysymys kammista. Miksi sanotaan sitä muovista 1,5cm kliksua, jonka pitäisi pitää vasen kampi paikoillaan ruuvien löystyessä?
    En minä edes viitsi kuukkeloida koska semmoista muovista vasenta kampea paikallaan pitävää kliksua ei ole. Kun katsot irrallaan olevaa vasenta kampea niin siinä raossa on metallinen koukku, minusta ei kaikissa Shimanon kammissa, Ultegrassa pitäisi olla. Kun painat kammen paikalleen niin lattaruuvarilla akselissa olevaan loveen kiinni. Sitten tällä akselin pään muovitulpalla laakerivälys sormitiukkuuteen. Vuoron perään kammessa olevia kuuskoloja tiukaten. Vuoronperään...
    I väntan på ännu dåligare tidet

  10. #4330
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti beehoo Katso viesti
    No joo se oli vähän hämäävä termi toi "direct mount ready". Piti käydä ihan visuaalisesti tarkastamassa miltä noi nykyvaihtajat oikein näyttää.
    Kuten varmaan kysymysteni tasosta huomaakin olen hieman ulkona näistä nyky vehkeistä. Kiitos kahdeksan lajin parista poissa vietetyn vuoden johdosta.
    No sama se sille, asia kuiten selvisi? Muistanko että yks XTR oli -discountilla vain directmountille tehty. Muut kaikki passaa normaaliin vaihtajan kannattimeen. Derailleur Hanger.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  11. #4331
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Vielä lisäkysymys kammista. Miksi sanotaan sitä muovista 1,5cm kliksua, jonka pitäisi pitää vasen kampi paikoillaan ruuvien löystyessä?
    Tässä video josta selviää 2 min jälkeen se "stopper plate" eli ruuvien "lukitusprikka" joka estää ruuvien aukeamisen.Huom.asennustapa.
    http://www.pinkbike.com/video/150764/

  12. #4332
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Tässä video josta selviää 2 min jälkeen se "stopper plate" eli ruuvien "lukitusprikka" joka estää ruuvien aukeamisen.Huom.asennustapa.
    http://www.pinkbike.com/video/150764/
    Sanoisinko että varsin visuaalinen opetusvideo. Asia selviää ihan ilman puhuttua tekstiäkin. Mutta olenko muuten uskossani oikeassa ettei ihan joka Shimanon kammessa tuota koukkua ole? Voi olla että olen unta nähnyt, tallissa on kaksi joissa tuo lattaruuvarilla pitää vääntää kiinni. Halvempia tieten.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  13. #4333
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Toki zipokin ,imho rähmää tekstissään, ei tuo härpäke millään muotoa estä kammen kiristysruuvien aukeamista....
    I väntan på ännu dåligare tidet

  14. #4334
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Huollosta sain tiedon, että stopper platen (nyt tiedän, kiitos zipo) pitäisi teoriassa pitää kampi paikallaan ruuvien löystyessä, ei pitäisi estää löystymistä. Teoriassa. Käytännössä se meni eilen poikki. Ilmankin pärjää.

  15. #4335
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    894
    Kellään käsitystä mistä saisi kiinanihme-valoja kotimaasta? Nettikaupat ja Turun alueen kivijalkakaupat ensisijaisesti hakusessa. Motonetistä ainakin kaikki loppuneet aikoja sitten.

  16. #4336
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Keuruu
    Viestit
    8
    Jkl seudulla oli joskus Hongkong liikkeessä

  17. #4337
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    894
    Kupittaan Cittarista löytyi valo. Ihan pätevän tuntuinen lamppu kiinanihmeeksi. Hintaa sille kuitenkin kertyi 60e. 1000lumenia jälleen lupailevat ja akunkestoksikin täydellä teholla 3 ½ tuntia. Jos se talvi vaan tulis takas niin voi taas mennä metsääkin nyt kun on kaksi valoa. Hyllyyn jäi vielä yksi kappale et jos joku etsii niin siellä se varmaan edelleen on.
    TANUKI muokkasi tätä : 03.01.2015 at 18.11

  18. #4338
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Lappi
    Viestit
    8
    Morotuotaa... Tosiaan crossari projekti menossa ja siihen haeskellu 11-navalla olevia vanteita. Täällä kuitenkin vinkatiin, että jättää 11-pakasta pois yks ratas, mutta miten sitten käy kahvoille? Voinko jotenki rajottaa vaihteet/napsaukset kahvasta kymmeneen? Vai riittääkö vain se, että säädän takavaihtajan oikein? Eikös kuitenkin 11-napsausta tule kahvasta, vaikka takavaihtaja olis säädetty kymmenen rattaan moodiin? Mutta jättääkö se silloin vain esim. viimeisen napsauksen samalle rattaalle? Ilmeisesti kutienkaan välitykset ei mene perseelleen vaan kahvat kuitenkin päästää/ kiristää vaijeria saman verran? Vähän hitaalla käy tällähetkellä...

  19. #4339
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Takavaihtajan rajoittimet tärkeimmät säädöt. Vaijeri pitää myös säätää normaalisti kohdilleen, muutoin ei huomaa mitään kummempaa vaihteiden käytössä, tyhjä napsu kahvoissa saattaa jäädä alkuun, eli vaijeri vasta kiristyy ensinapsulla.

    Olen joskus ajanut vain kuudella yhdeksästä pakan lehdestä, siis kolme pienintä ratasta pois ja pakan pohjalle rinkuloita reippaasti. Toimi hienosti talven, mutta kun kesällä piti saada koko ala käyttöön tuli takavaihtajaan ongelma siihen missä alarajoitin oli ollut, jousen suuntaan kangerteli aikansa. Pakka oli maastopakka ja vain 16-32T lehdet käytössä. Oli mukavaa kun molemmilla eturattailla saattoi käyttää kaikkia pakan lehtiä!

  20. #4340
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.836
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TANUKI Katso viesti
    Kupittaan Cittarista löytyi valo. Ihan pätevän tuntuinen lamppu kiinanihmeeksi. Hintaa sille kuitenkin kertyi 60e. 1000lumenia jälleen lupailevat ja akunkestoksikin täydellä teholla 3 ½ tuntia. Jos se talvi vaan tulis takas niin voi taas mennä metsääkin nyt kun on kaksi valoa. Hyllyyn jäi vielä yksi kappale et jos joku etsii niin siellä se varmaan edelleen on.
    Veli on etsimässä valoa itselleen edukkaasti ja hypisteli saman hintaista lamppua samas sittaris. Voitko laittaa enemmän kokemuksia kun niitä kertyy, pitääkö akunkesto paikkansa ja pitääkö lumenit yhtään paikkaansa, minkälainen valokeila? : )

  21. #4341
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    894
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Voitko laittaa enemmän kokemuksia kun niitä kertyy, pitääkö akunkesto paikkansa ja pitääkö lumenit yhtään paikkaansa, minkälainen valokeila? : )
    Eiköhän se onnistu. Mitä nyt kotona lamppua tsekkailin ja vertailin yhteen vanhoista kiinanihmeistä niin tuhat ´´kiinanlumenia´´ ainakin seinää vasten siitä näytti irtoavan. Itsellä vielä lomaa muutama päivä jäljellä joten sen jälkeen alan vasta jälleen siirtymään pimeään metsään ja testaan muita ominaisuuksia sitten siellä.

  22. #4342
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    Laitoin aikanaan uutena maantiepyörän lakattuun kuiturunkoon viistoputken alapinnalle tavallista kirjojen päällystämiseen tarkoitettua kontaktimuovia suojaksi. Nyt olin aikeissa pestä ja vahata rungon kauttaaltaan ja jättää tuon muovin ehkä vähän liioitteluna pois himmentämästä kaunista kiiltävää runkoa. Teippi ei kuitenkaan irronnutkaan yhtään nätisti vaan koko putken alapinta jäi tahmaisen liiman peittoon. Millä ihmeellä tuon saisi kohtuullisen pienellä vaivalla pois mutta ilman, että maali, lakka ja kuitu vahingoittuu? Uskaltaisko käyttää asetonia? Poistetaanhan sillä kiekoistakin vanhoja liimoja? Kestääkö lakka ja maalit irtoamatta ja himmentymättä eli pinnasta lähtee kanssa vain ja ainoastaan ne kontaktimuovin liimajämät?

    autopalstoja googlaamalla löytyi tällaisia
    http://www.novakari.fi/product_details.php?p=1352
    http://www.siivous.fi/yellowservice/tuote/1059

    Ainakin jälkimminen on kuulemma sellaista tököttiä, että jopa virolaiset duunarit piti hengityssuojaimia

    Ja sitten on joku toffeelaikka, jonka voi kiinnittää porakoneen päähän.

  23. #4343
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Ihan ensimmäiseksi koita liimata maalarinteippi nykyisen liimakerroksen päälle ja suoraan ylöspäin nostamalla hitaasti saattaa ainakin osa liimoista irrota.
    Hyväksihavaittuja aineita liimanpoistoon on Bräkleen ja sitruscleanerit, muista antaa aineen vaikuttaa ennen poispyyhkimistä.
    Asetoni ja Xyleeni ei ole normaaleiden liimojen poistoon tarkoitettuja.

  24. #4344
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    3M citrus cleaneria saa näköjään Hämeentie 44 osoitteessa sijaitsevasta Novokarista. Hinta reilut 20 euroa. Taidan käydä hakemassa sitä, kun lähistöllä käyn parin päivän päästä joka tapauksessa. Oli siellä kymmenellä eurolla joku toinenkin tarranpoistoaine mutta taidan ottaa varmuudeksi tuota 3M merkkiä. Jonkun toisen (hukkasin jo minkä) citruscleanerin varoitettiin himmentävän hieman maalipintaa jollain googlaamalla löytämälläni keskustelupalstalla.

    Mulla on itse asiassa vanhassa työmatkamaasturissanikin ikivanhoja teipinjäämiä ja saan nekin sitten samalla toivottavasti veks. Siihen olin jotain hemmetin pakkausteippiä heittänyt aikanaan pystyputkeen lasten turvaistuimen kiinnikkeen alle rungon suojaksi. Se kun oli siinä muutaman vuoden muhinut niin tiukassa on ollut jämät. Jotain autoglymin tar removeria siihen taisin aikanaan kokeilla ilman tulosta.

  25. #4345
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    joskus aikanaan irroiteltiin astioista tarrojen liimoja ruokaöljyllä,ei pitäis olla haitallinen juuri millekään...

  26. #4346
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Halpakaupan tai rautakaupan mineraalitärpätti poistaa myös teipinliimat eikä vahingoita maaleja. Tätä ja sinolia täytyy löytyä aina tukiasemalta.

  27. #4347
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.164
    ruokaöljyä ja tärpättiä toki löytyy kotoa eli voishan sitä niitä koittaa ensin. Epäilen tosin toimivuutta varsinkin ruokaöljyn osalta.

  28. #4348
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Lappi
    Viestit
    8
    Valitsen tässä renkaita cyclocrossariin, joka tulee pääasiassa kevät ja syys ajoon, mutta myös lisäksi jonkilaiseen talvi lenkkeilyyn. Käyttö tulee olemaan pääosin teillä, mahd. pienenpientä polkuajelua ja päällystämättömällä ajelua, mutta varmasti tämä jää todella vähäiseksi. Kun hiekat on lakaistu pois ja ennen kuin syyssateet alkavat pyörällä ei todennäköisesti ajella paljon ollenkaan. Mutta siis kysymys kuuluukin, että mitkäköhän renkaat tuohon laittaisin alle? Tarpeeksi kestävät, jotta sepeli ei niitä heti puhko, kuitenkin pitäis hieman löytyä pitoa talvellakin lenkkeillessä. Mielellään saisi olla hyvin rullaavatkin, eikä mitkään kilon kpl... Vaikea yhtälö, mutta onko kellään mitään vinkkejä yleisrenkaaksi, joka kuitenkin pitäisi jonkinverran myös lumella? Olen niin laiska, että en mielellään jaksais alkaa vaihteleen kolmea kertaa eri renkaita vodessa kakkos/kolmos pyörään... Toisaalta myös tila on ongelma, kun hekkivarasto on jo täynnä maantie ja maastorenkaita...

  29. #4349
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    894
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Voitko laittaa enemmän kokemuksia kun niitä kertyy, pitääkö akunkesto paikkansa ja pitääkö lumenit yhtään paikkaansa, minkälainen valokeila? : )
    Tänään oli lampun ´´ensilento´´. Mulla se palvelee kypärävalona ja tangossa toinen, erilainen, kiinanihme. Akun virittelin kiinni kypärän taakse syynä se, kun ajelen usein ilman reppua. Samalla tajusi miten lyhyet lampun sekä akun johdot ovat, eivät olisi yltäneet repusta kypärään ilman mukana tullutta jatkopalaa. Ajossa lamppu vaikutti ihan pätevältä. Valokeila oli ehkä hieman normaalin kiinanihmeen pistemäistä aivan vähän laajempi. Tietysti kaikkein kirkkaimman valon alue osui aika pienelle alalle. Vähän alle parin tunnin ajelun jälkeen -7C pakkasessa olin käyttänyt lamppua about puolet ja puolet täysteholla ja puoliteholla. Lampun akun varausvalo näytti kotiin tullessa, että akkua olisi jäljellä 30-50%. Eli ihan ok akunkesto näyttää olevan kiinanihmeeksi. Lyhyesti sanottuna ihan perus kiinanihme hieman paremmalla akunkestolla. Voisi olla ehkä kympin tai kaksi halvempi, mutta tarjontaa ei kivijalkakaupoissa näyttänyt liikaa olevan niin, jos ´´edullista´´ lamppua hakee niin kannattaa se ostaa.

  30. #4350
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.836
    Kiitos TANUKI vastauksesta, välitän sen eteenpäin veljelleni : )

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •