HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 8 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #211
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Rusko
    Viestit
    36
    Mulla on krossarissa 106:t ja jonkin verran ajellut milloin missäkin. Jäisellä polulla ei paljon luottoa oole, kokemusta on parin pyllähdyksen verran. Kyllä niillä ajelee varauksin.

  2. #212
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    Hankin 45NRTH Gravdalit crossariin ja ensimmäinen fiilis oli heti, että tätä olen aina halunnut! Renkaat ovat niin mukavat, että hakkaavat huonommat cyclocross renkaat. Yllättävän kevyetkin ovat.
    Ilman nastoja (taittuvat 120tpi) 485gr. En löytänyt renkaita valmiiksi nastoitettuna, joten tilasin nastat erikseen ( alumiinirunko ja teräväkärkinen kovametalli ydin). Nastoilla paino on 575gr.

  3. #213
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    88
    Viikko takana taittuvakylkisillä 200 nastaisilla Nicetraceillä (http://www.nicetrac.com/wp/winter-tires/snow-200s/) ja testikelitkin ovat vaihdelleet sopivasti. Täytyy sanoa, että hyvältä ovat tuntuneet. Rullaavuus on mielestäni varsin kohdallaan, ei tullut kohtuutonta muutosta Racing Ralphien jälkeen. Painoa vois tietty olla vähemmänkin (valmistaja ilmoittaa 800g), mutta taitaa tuo kuitenkin olla kevyemmästä päästä.

    Viime talvi meni 240 nastaisilla Contin Nordic Spikeilla, mutta niiden rullaavuus oli niin onneton ja painoakin liikaa, että pakko oli kokeilla jotain muuta. Nicetracit lähti Kärkäiseltä hintaan 39€/kipale, joten hinta/laatu-suhde mielestäni varsin kohdallaan. Kunnon jäätiköllä Contit pitävät varmasti hieman paremmin, mutta kyllä Nicetracienkin pito tuntuisi minulle hyvin riittävän.

  4. Continental Nordic Spike 240 alla viimein, vaihdoin Schwalbe Road Plussista. Painoa tuli vielä enemmän, mutta yllättävän hyvinhän nämä rullaavat jäisellä, lumettomalla asvalttilla! Keskikannas todella toimii, 4 bar paineilla, kuski 74 kg, rengas rullaa keskikannaksella ja nastatkin osuvat maahan.
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  5. #215
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Täälläkin samat kokemukset, että Nordic Spike 240 rullaa kovalla pinnalla todella hyvin juurikin sen takia, että pystyy käyttämään korkeilla paineilla ilman pidon menetystä. 4 – 4,5bar ja kuskin paino 80kg. Tosin vannekin on suhteellisen leveä, voi olla että kapeammalla cc vanteella sivunastat jäisivät enemmän sivuille ja pienemmillä paineilla taas ei rullaisi.

  6. #216
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Rullaavuus on omassa hybridissä Nordic Spike 240-nastoilla erittäin hyvä 4,5 barin paineilla kun kuskilla ja matkatavaroilla on painoa n. 120kg, mutta ei helvetti, että ei osaa luottaa jäällä niiden pitävyyteen. Varsinkaan jos on yhtään röpelöistä, uria tai muuta. Renkaat tuntuu jotenkin todella kapeilta ja tuntuu, että lähtevät samantien sinne mihin tie niitä on viemässä.

    Tosin eipä tässä ole vielä tullu kaaduttua, tänään ja eilen tosin vasta ollutkin jäätä enemmän tuolla teillä. Tulee ajettua todella kieli keskellä suuta, mutta ehkä tässä oppii vielä talvipyöräilyn saloihin. Jatketaan harjoituksia.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  7. #217
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    45NRTH Gravdal on hyvä rengas, rullaa ja pitää.

  8. #218
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    100
    Onko joku onnistunut ostamaan noita taittuvia Gravdaleja valmiiksi nastoitettuina? Jos ovat, niin minkälaiset nastat niissä ovat? Alumiini vai teräs runko? Tylppä vai terävä nasta?

  9. #219
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pultti Katso viesti
    Onko joku onnistunut ostamaan noita taittuvia Gravdaleja valmiiksi nastoitettuina?
    Kaipa se esim. tästä onnistuisi ihan normaalisti. Ihan kuin olisin noita Shock Therapyssa käydessänikin nähnyt.


  10. #220
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Suomeen kuulemma tuodaan ainoastaan 120tpi nastoitettuna. Alkuperäiset nastat näyttäisivät olevan tylppä alu:

  11. #221
    Liittynyt
    09/2004
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kaipa se esim. tästä onnistuisi ihan normaalisti. Ihan kuin olisin noita Shock Therapyssa käydessänikin nähnyt.
    Tuo linkki vie teräskaapeliseen versioon. Etsin nimenomaan taittuvaa ja valmiiksi nastoitettua..

  12. #222
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Oho, olinpas huolimaton. No tästä sitten.

    Alurunkoisia varanastojakin näköjään saa.


  13. #223
    Shock Therapyssä oli ainakin syksymmällä taittuvia nastoitettuja Gravdaleja. Kysäse sieltä.

  14. #224
    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    119
    ibikesta löytyy kans Gravdaleja nastoineen.

  15. #225
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Aattelin et nuo Gravdalet olisi irronnut satasen luokkaan, mutta jos Saksassa maksaa 120€ niin tuskin sitä kotimaastakaan saa halvemmalla. Ihmettelen kyllä suuresti mikä noissa maksaa noin paljon.

    Sen aikaa ajelen Mara wintereillä vaikka painavatkin kuin synti ja rullaavat nihkeesti. Ehkä eriasia jos tarvisi työmatkaa ajaa niin silloin voisi harkita ostamista. Harrasteajossa ei niin väliä kun ajaa sit vähän vähemmän kilometrejä hitaammin, tuntuupa ainakin kesärenkaat rullaavan kuin ittestään.

  16. #226
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Karjaa
    Viestit
    922
    45NRTH Gravdal 40-622


    Taittuvia Gravdaleja tehdään 120 TPI ja teräslankaversioita 27 TPI.
    Mitä tuo Carcass density (TPI) 27 tai 120 käytännössä merkitsee? Density on tiheys ja carcass ruho, runko, raato, luut.

    Bike 24:ssä olisi TPI 27 reunalangalla 80 euroa pari, mutta ilman nastoja. Ei ole nastatkaan ilmaisia. Nastanreiät näkyy olevan valmiina. http://www.bike24.com/1.php?content=...03,105;mid=397

    Jännästi sille ilmoitetaan painoksi vain 478g, vaikka useasti taittuvat mallit ovat teräslankaversioita kevyempiä.
    what can be said at all
    can
    be said clearly

  17. #227
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    2.654
    Kyllä ne kotimaassa alle tuon 120€ on, mutta laatu maksaa. Nyt pari testilenkkiä takana ja voi että on hyvä rengas ajaa. Ihan pöperölumessa täällä etelässä ei ole testattu, mutta jäällä, loskassa, soralla ja asfaltilla toimii hienosti. Pirun hyvä nastakumiks.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

  18. #228
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tienlaita Katso viesti
    Mitä tuo Carcass density (TPI) 27 tai 120 käytännössä merkitsee?
    Threads Per Inch = renkaan rungon kudoksen tiheys. Yleensä korreloi kyljen paksuuden, joustavuuden ja rullaavuuden kanssa, mutta poikkeuksiakin on.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #229
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pultti Katso viesti
    Onko joku onnistunut ostamaan noita taittuvia Gravdaleja valmiiksi nastoitettuina? Jos ovat, niin minkälaiset nastat niissä ovat? Alumiini vai teräs runko? Tylppä vai terävä nasta?
    Mä ostin viime keväänä kotomaasta 120tpi Gravdalit teräväkärkisillä alurunkoisilla nastoilla, todelliseen kevät poistohintaan. Mutta ei ne normaalisti täällä kotomaassa ainakaan yli 120€ maksa mitä mä olen niitä ohi mennen ibikessä ja Shocktherapyssä nähnyt.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  20. #230
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    2.654
    Suomeen ei ole maahantuojan toimesta tuotu kuin tuota 120tpi versiota ja hyvä niin...
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

  21. #231
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Gravdal on varmasti hieno rengas, sitä en epäile yhtään. Siinä vaan on se huono puoli, kun täällä Etelä-Suolessa joutuu kuitenkin joka talvi rypemään kurassa, jyräämään paljaalla asfaltilla ja rouhimaan kaupunkien sepelikasoissa, niin tuo kuluu ja silpoutuu piloille samassa ajassa, kuin halvemmatkin. Ehkä jopa nopeamminkin, kun painosta päätellen kumi on joissain paikoin aika ohutta, ja nastat alumiinirunkoisia. Enkä silti oikein usko, että se olisi sentään 2-3 kertaa parempi, kuin muut saman kokoluokan nastarenkaat (Schwalbe, Nicetrac, S-T, Conti, Kenda...), joten toistaiseksi jää kokeilematta.

    Jos ajelisi jossain Lapin lumisilla maanteillä, niin voisi ostaa. Siellä kun kestoikä on varmaan moninkertainen.
    -

  22. #232
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    659
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Gravdal on varmasti hieno rengas...Enkä silti oikein usko, että se olisi sentään 2-3 kertaa parempi, kuin muut saman kokoluokan nastarenkaat
    Mulla Xerxesit ajossa. Ei niilläkään mennä 2-3 kertaa kovempaa ja varmemmin kuin kilpailijoilla, vaikka maksaa liki saman kun Gravdalit. On kuitenkin ensimmäiset nastarenkaat joilla ei vituta ajaa, siinä mielessä ovat jokusen kertaluokan paremmat.
    Jopoman muokkasi tätä : 20.12.2014 at 10.39

  23. #233
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    Pidän Gravdalista. Olen ajanut useita vuosia (kymmeniä tuhansia) Nokian nastoilla 106:lla ja 240:llä. Ok renkaita, mutta niiden luikertelu on kiusallista. Tuollaisilla renkailla ei voi ajaa matalilla paineilla, koska rengas ei rullaa hyvin. Gravdal on kyllä julmetun kallis, enkä kestosta vielä tiedä mitään... Mulle tuli yhden renkaan hinnaksi vähän alle 80€ kun näin paljon vaivaa. Täällä "ei Helsingin" alueella asuvalla keskieuroopan nettikaupat on paljon lähenpänä, kuin huonoilla nettisivuilla olevat kotimaiset kaupat.

  24. #234
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.225
    Gravdalin ehdottomasti huonoin ominaisuus on se, että niitä kun kerran kokeilee, ei enää muita huoli... Mulla on toinen etelän "talvi" menossa, mutta viime talvena nastat oli alla aika harvakseltaan. Mitä silpoutumiseen tai ylenpalttisen kulumiseen tulee, niin veikkaisin sen, että pystyy mukavasti ajelelemaan 2 barin paineilla lisäävän renkuloiden käyttöikää.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #235
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    kokkola
    Viestit
    252
    Tänään 50km Gravdaleilla jäisillä, märillä ja uraisilla maanteilla. Koskaan ennen ei ole ollut crossarin alla reinkaita joilla olisin viitsinyt tuon lenkin ajaa. Kyllä on erinomaiset renkaat.

  26. #236
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.225
    ^ Just mietin tänään, että jos pitäisi nimetä viime vuoden paras pyöräilyostos, niin mulle se olisi Gravdalit.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  27. #237
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Ei saa kehua liikaa, tulee kateellinen mieli.

  28. #238
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Nii-i.. Kateellinen mieli voi tulla myös siitä ettei voi ajaa edes Marawintereillä.. Roikkuu verstaalla korkkaamattomia 2kpl
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  29. #239
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    55
    Gravdalit on kyllä ihanat renkulat! Järjetön hinta tietenkin oli.

  30. #240
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Korso
    Viestit
    265
    100 nastaiset 37 mm Nicetracit kävelytyttivät märällä jäätiköllä. Sulalla tappajasepelin kyllästyttämällä asfaltilla rullasivat hyvin ja mikä tärkeintä, pitivät ilmat sisällä. Halvat olivat ja helpot asentaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •