FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 15 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 1042

Aihe: Specialized Fatboy

Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Nyt on sitten reissussa mukana aina pätkät shimpan ja kmc:n 10-ketjua sekä pikalukko ja tappeja.
    Mä ajattelin päästä helpommalla; mulla on aina mukana toinen ketju pikalukolla varustettuna.

EDIT: ja Kemiztin kanssa samoilla linjoilla. Suomessa ei semmoisia pakkasia ole, ettei normikäsineillä pärjää.
    Hätävarjelun liioittelua. IMO.

Mä laitoin viikonloppuna Fatboyhin XXL:stä saatavat Whiten tankorukkaset ja ne toimivat kyllä hyvin. Pysyivät hyvin paikoillaan ja pienen kokonsa vuoksi eivät IMO olleet mitkään susirumatkaan. Niin ja olivat lämpimätkin; ohuiden syyshanskojen kanssa meinasi olla jopa vähän turhankin lämmintä.

No juu, mulla vaan sormet jäätyy jo kylmästä puhalluksesta. Tein vanhoista ikean kattolampun kiinnikkeistä "pidikkeet" noille säkeille stongan päihin,pysyvät hyvin paikallaan ja on helppo tarvittaessa vain nykäistä mäkeen..

svheebo muokkasi tätä : 30.12.2014 at 10.58

Lainaus Alkujaan tämän lähetti colli Katso viesti
    Rataspakka pikkaisen liikkuukin vaparataan rungossa, mutta jos klappi onkin akselin ja vapaarataan välissä niin lakrut on mennyt.
    OT, mutta rataspakka ei saisi liikkua yhtään vaparataan rungossa, vaan pitää olla tiukasti kiinni tiheäkierteisellä mutterilla ja 44nm kiristysvoimalla, eli todella tiukasti.

Minä itse asiassa salaa odottelen koska ne vapaaraattaan laakerit menevät. Vaihtoon menneessä takakiekossa oli uudet laakeriliikkeestä haetut laakerit, ne kestivät jo pidempään kuin alkuperäiset eikä mtn klappeja tullut. Nyt taas uudessa takakiekossa on tod.näk samat alkuperäiskuralaakerit.

Hei Svheebo,

Kuis sää sait tuon takapään purettua, saan kokopuisen akselin, rattaat ja ne 17mm työkalua vaativat mutterit pois.

Mutta miten lähtee vapaaratas irti ja miten sen reikäsen akselin saa pois laakerin vaihtoa varten?

T. Simo

Simo: En purkanut vapaaratasta itse, ET-sportsissa Jukka teki työn. Sivulla 2 juttua. Hänellä meni siihen noin 15 minuuttia. Soittelin Jukallekin tänään mutta ei enää muistanut millainen vapaaratas oli. Olisiko ollut kuusiokoloavaimella irroitettavissa? Minulla on mielikuva että seekerirenkaalla tms oli laakerit lukittu paikalleen. Valitettavasti en voi olla nyt enempää avuksi. Pitäisi ostaa itsellekin työkaluihin ketjuruoska ja takapakalle avain, kunhan saa varmuuden mikä sopii.

Onkos kukaan vielä saanut testiin tai omaksi tuota fatboy SE:tä? Kiinnostaisi kuulla kommenttia paksukaisesta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    OT, mutta rataspakka ei saisi liikkua yhtään vaparataan rungossa, vaan pitää olla tiukasti kiinni tiheäkierteisellä mutterilla ja 44nm kiristysvoimalla, eli todella tiukasti.
    juurikin näin ,missähän v...ssa ajatukset taas oli.

Paksu SE tuli hommattua eilen. Muutama lyhyt testilenkki tehty ja sen perusteella vaikea sanoa vielä mitään muuta kuin että hauska peli.

Asiantuntijalta kuultuna kuulemma runko renkaat, pinnat ja vanteet samat kuin perusversiossa. Samoin pakka ja kammet. Jarrut ja vaihteet steppiä edullisemmat sekä alu etuhaarukka. Tämä SE versio on kuulemma positioitu Trekin 6 vastaavaksi.

Minulle aivan tarpeeksi hyvä paksuilun aloituspeli ja tästähän voi sitten jatkaa parempiin osiin kun nälkä kasvaa ja lompakko kestää.

SE Ihan soivapeli, hinta kohdillaan. Keulaa lukuunottamatta samat olennaisimmat kalliit palikat, kuin muissa ja muut osatkin tuppaa vaihtua ajanmyötä kuiteskin mieleisiksi. Alukeulantakia en jättäs ostamatta. Kaupassa olen rullaillut vaan niin kuin expert versiollakin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

SE ollu nyt pari viikkoa käytössä. Vaikea löytää mitään pahaa sanottavaa. Netin specseistä poiketen mulla satulaputki on 30,9. Napojen irtolaakereita en oo tarkistellut. Jarrut vaihtu lennossa, ja eturenkaassa oli valmistevika joka korjautui takuuna.

Mitkä jarrut laitoit?

Elixir9. Oli valmiina. Nyt vaan odotellaan täällä maalla että tulis post-adapteri takajarrulle 160->180 mm.

Kiitokset kommenteista. Muutamaakin pullukkaa olen päässyt lähipiirissä testaamaan ja on kyllä vakuuttanut. SE voisi olla yksi vaihtoehto hinnan puolesta. Ilmeisesti noilla mekaanisilla jarruillakin pärjäilee, ainakin alkuun....

Minulta voisi Espoosta lähteä Expertistä irroitetut Deoret edukkaasti [jarrutmenijo]. Gripparitkin joutaa.

Ja ehkä jopa hiilarikeulakin, jos jotain SE:n omistajaa kiinnostaa...
    villho muokkasi tätä : 31.12.2014 at 13.59 Syy: Jarrut myyty.

SEn omistajat, onko muillakin toi satulaputki sen 30,9 mm vai 27,2 mm?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Minulta voisi Espoosta lähteä Expertistä irroitetut Deoret edukkaasti. Gripparitkin joutaa.

Ja ehkä jopa hiilarikeulakin, jos jotain SE:n omistajaa kiinnostaa...
    Mikä hinta on edukas? Paa privaa! kiinnostaa meikäläistäkin. Perus Fatboyn jarrut parkuu märkänä niin maan p******sti

Porukkalenkillä on hyvä kuulla jarrujen vinkunasta hankalat paikat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JH3 Katso viesti
    Perus Fatboyn jarrut parkuu märkänä niin maan p******sti
    Mulla ei vingu enää SLX:t. Yhtään.

http://www.hi5bikes.fi/~vTHPx0000001...PIF&Y104=EBC-R

^Noi on kyllä hyvät palat muutenkin eikä ne edes ihan silmissä kulu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JH3 Katso viesti
    Mikä hinta on edukas? Paa privaa! kiinnostaa meikäläistäkin. Perus Fatboyn jarrut parkuu märkänä niin maan p******sti
    Perus fatboy:n palojen tilalle laitoin myös punaiset ebc:t. Nyt on niin hiljaiset kuin vaan uskaltaa toivoa. Ei mene vielä jarrut vaihtoon kun ei paremmasta tiedä eikä mitään valitettavaa löydä.

Kannattaako siitä perusmallista maksaa 500 € enemmän SE:n verrattuna? SE:n väritys on enemmän meikäläisen makuun, se oranssi on turhan buddhalainen ja huutaisi ainakin sinisiä polkimia.
    Roots, bloody roots

Mitä sitä hakee ja haluaa. Omaan päivittyy jarrut, virvelitehtaan xt tammikuussa. Takapakka, vaihteet ja bluto ehkä joskus myöhemmin jos oikein innostuu. Tällä suunnitelmalla SE taloudellisesti parempi vaihtoehto.

Jos et meinaa mitään vaihdella niin sitten ostaisin lompakon ja maun mukaan sen minkä pystyy ja haluaa. Hyviä aloituspelejä molemmat.

Onko porukoilla käytössä flatit tai spedut vai millä polkimilla ajatte paksuja?

Hei,

Fläteillä mennään toistaiseksi, niillä expertin vakioilla.

Vaihdoin flätteihin, kun lumi tuli. Kesäkausi menee lukkopolkimilla.

Näissä olisi molemmat. http://www.bike-discount.de/en/buy/s...-pd-t780-32685

Onko kokemuksia?

Miksi flatit lumella? Talvikenkien takia?

Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

Ei osaa ajaa fläteillä, pakko ajella lukkiksilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •