FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 15 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 1042

Aihe: Specialized Fatboy

  1. #421
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Nyt on sitten reissussa mukana aina pätkät shimpan ja kmc:n 10-ketjua sekä pikalukko ja tappeja.
    Mä ajattelin päästä helpommalla; mulla on aina mukana toinen ketju pikalukolla varustettuna.

    EDIT: ja Kemiztin kanssa samoilla linjoilla. Suomessa ei semmoisia pakkasia ole, ettei normikäsineillä pärjää.
    Hätävarjelun liioittelua. IMO.

  2. #422
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Mä laitoin viikonloppuna Fatboyhin XXL:stä saatavat Whiten tankorukkaset ja ne toimivat kyllä hyvin. Pysyivät hyvin paikoillaan ja pienen kokonsa vuoksi eivät IMO olleet mitkään susirumatkaan. Niin ja olivat lämpimätkin; ohuiden syyshanskojen kanssa meinasi olla jopa vähän turhankin lämmintä.

  3. #423
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    No juu, mulla vaan sormet jäätyy jo kylmästä puhalluksesta. Tein vanhoista ikean kattolampun kiinnikkeistä "pidikkeet" noille säkeille stongan päihin,pysyvät hyvin paikallaan ja on helppo tarvittaessa vain nykäistä mäkeen..




    svheebo muokkasi tätä : 30.12.2014 at 10.58

  4. #424
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti colli Katso viesti
    Rataspakka pikkaisen liikkuukin vaparataan rungossa, mutta jos klappi onkin akselin ja vapaarataan välissä niin lakrut on mennyt.
    OT, mutta rataspakka ei saisi liikkua yhtään vaparataan rungossa, vaan pitää olla tiukasti kiinni tiheäkierteisellä mutterilla ja 44nm kiristysvoimalla, eli todella tiukasti.

  5. #425
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Minä itse asiassa salaa odottelen koska ne vapaaraattaan laakerit menevät. Vaihtoon menneessä takakiekossa oli uudet laakeriliikkeestä haetut laakerit, ne kestivät jo pidempään kuin alkuperäiset eikä mtn klappeja tullut. Nyt taas uudessa takakiekossa on tod.näk samat alkuperäiskuralaakerit.

  6. #426
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    109
    Hei Svheebo,

    Kuis sää sait tuon takapään purettua, saan kokopuisen akselin, rattaat ja ne 17mm työkalua vaativat mutterit pois.

    Mutta miten lähtee vapaaratas irti ja miten sen reikäsen akselin saa pois laakerin vaihtoa varten?

    T. Simo

  7. #427
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Simo: En purkanut vapaaratasta itse, ET-sportsissa Jukka teki työn. Sivulla 2 juttua. Hänellä meni siihen noin 15 minuuttia. Soittelin Jukallekin tänään mutta ei enää muistanut millainen vapaaratas oli. Olisiko ollut kuusiokoloavaimella irroitettavissa? Minulla on mielikuva että seekerirenkaalla tms oli laakerit lukittu paikalleen. Valitettavasti en voi olla nyt enempää avuksi. Pitäisi ostaa itsellekin työkaluihin ketjuruoska ja takapakalle avain, kunhan saa varmuuden mikä sopii.

  8. #428


    Onkos kukaan vielä saanut testiin tai omaksi tuota fatboy SE:tä? Kiinnostaisi kuulla kommenttia paksukaisesta...

  9. #429
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    OT, mutta rataspakka ei saisi liikkua yhtään vaparataan rungossa, vaan pitää olla tiukasti kiinni tiheäkierteisellä mutterilla ja 44nm kiristysvoimalla, eli todella tiukasti.
    juurikin näin ,missähän v...ssa ajatukset taas oli.

  10. #430
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Noux
    Viestit
    121
    Paksu SE tuli hommattua eilen. Muutama lyhyt testilenkki tehty ja sen perusteella vaikea sanoa vielä mitään muuta kuin että hauska peli.

    Asiantuntijalta kuultuna kuulemma runko renkaat, pinnat ja vanteet samat kuin perusversiossa. Samoin pakka ja kammet. Jarrut ja vaihteet steppiä edullisemmat sekä alu etuhaarukka. Tämä SE versio on kuulemma positioitu Trekin 6 vastaavaksi.

    Minulle aivan tarpeeksi hyvä paksuilun aloituspeli ja tästähän voi sitten jatkaa parempiin osiin kun nälkä kasvaa ja lompakko kestää.

  11. #431
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    SE Ihan soivapeli, hinta kohdillaan. Keulaa lukuunottamatta samat olennaisimmat kalliit palikat, kuin muissa ja muut osatkin tuppaa vaihtua ajanmyötä kuiteskin mieleisiksi. Alukeulantakia en jättäs ostamatta. Kaupassa olen rullaillut vaan niin kuin expert versiollakin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  12. #432
    SE ollu nyt pari viikkoa käytössä. Vaikea löytää mitään pahaa sanottavaa. Netin specseistä poiketen mulla satulaputki on 30,9. Napojen irtolaakereita en oo tarkistellut. Jarrut vaihtu lennossa, ja eturenkaassa oli valmistevika joka korjautui takuuna.

  13. #433
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Noux
    Viestit
    121
    Mitkä jarrut laitoit?

  14. #434
    Elixir9. Oli valmiina. Nyt vaan odotellaan täällä maalla että tulis post-adapteri takajarrulle 160->180 mm.

  15. #435
    Kiitokset kommenteista. Muutamaakin pullukkaa olen päässyt lähipiirissä testaamaan ja on kyllä vakuuttanut. SE voisi olla yksi vaihtoehto hinnan puolesta. Ilmeisesti noilla mekaanisilla jarruillakin pärjäilee, ainakin alkuun....

  16. #436
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Minulta voisi Espoosta lähteä Expertistä irroitetut Deoret edukkaasti [jarrutmenijo]. Gripparitkin joutaa.

    Ja ehkä jopa hiilarikeulakin, jos jotain SE:n omistajaa kiinnostaa...
    villho muokkasi tätä : 31.12.2014 at 13.59 Syy: Jarrut myyty.

  17. #437
    SEn omistajat, onko muillakin toi satulaputki sen 30,9 mm vai 27,2 mm?

  18. #438
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    117
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Minulta voisi Espoosta lähteä Expertistä irroitetut Deoret edukkaasti. Gripparitkin joutaa.

    Ja ehkä jopa hiilarikeulakin, jos jotain SE:n omistajaa kiinnostaa...
    Mikä hinta on edukas? Paa privaa! kiinnostaa meikäläistäkin. Perus Fatboyn jarrut parkuu märkänä niin maan p******sti

  19. #439
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Porukkalenkillä on hyvä kuulla jarrujen vinkunasta hankalat paikat.

  20. #440
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JH3 Katso viesti
    Perus Fatboyn jarrut parkuu märkänä niin maan p******sti
    Mulla ei vingu enää SLX:t. Yhtään.

    http://www.hi5bikes.fi/~vTHPx0000001...PIF&Y104=EBC-R

  21. #441
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    ^Noi on kyllä hyvät palat muutenkin eikä ne edes ihan silmissä kulu.

  22. #442
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JH3 Katso viesti
    Mikä hinta on edukas? Paa privaa! kiinnostaa meikäläistäkin. Perus Fatboyn jarrut parkuu märkänä niin maan p******sti
    Perus fatboy:n palojen tilalle laitoin myös punaiset ebc:t. Nyt on niin hiljaiset kuin vaan uskaltaa toivoa. Ei mene vielä jarrut vaihtoon kun ei paremmasta tiedä eikä mitään valitettavaa löydä.
    ________________________________________________
    Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.

  23. #443
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Kannattaako siitä perusmallista maksaa 500 € enemmän SE:n verrattuna? SE:n väritys on enemmän meikäläisen makuun, se oranssi on turhan buddhalainen ja huutaisi ainakin sinisiä polkimia.
    Roots, bloody roots

  24. #444
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Noux
    Viestit
    121
    Mitä sitä hakee ja haluaa. Omaan päivittyy jarrut, virvelitehtaan xt tammikuussa. Takapakka, vaihteet ja bluto ehkä joskus myöhemmin jos oikein innostuu. Tällä suunnitelmalla SE taloudellisesti parempi vaihtoehto.

    Jos et meinaa mitään vaihdella niin sitten ostaisin lompakon ja maun mukaan sen minkä pystyy ja haluaa. Hyviä aloituspelejä molemmat.

  25. #445
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Noux
    Viestit
    121
    Onko porukoilla käytössä flatit tai spedut vai millä polkimilla ajatte paksuja?

  26. #446
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    109
    Hei,

    Fläteillä mennään toistaiseksi, niillä expertin vakioilla.

  27. #447
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    589
    Vaihdoin flätteihin, kun lumi tuli. Kesäkausi menee lukkopolkimilla.

  28. #448
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Noux
    Viestit
    121
    Näissä olisi molemmat. http://www.bike-discount.de/en/buy/s...-pd-t780-32685

    Onko kokemuksia?

  29. #449
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Miksi flatit lumella? Talvikenkien takia?


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  30. #450
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Ei osaa ajaa fläteillä, pakko ajella lukkiksilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •