ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 286 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 186 236 276 284 285 286 287 288 296 336 386 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.551 - 8.580 / 13346

Aihe: Syksy tulee, valoa!

  1. #8551
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Mulla on. ei tarvi maksaa mitään, kunhan keksitän sopiva tapa järkätä se sulle. Tuu vaikka tulevaan kuvaussessioon paikalle kuvauttamaan sun lampun keila, kunhan saan ensin oman DIY valmiiksi. Kiinaposti toi just ledit.

    Yhdeksi paikasi olen miettinyt Luolavuoren entistä maankaatopaikan ympäristöä.
    Ok, pitää tuoda ruuvit tipatukseen!

    Ekat ajot tuolla Fenix bc30 ei ihan ole mennyt suunnitelman mukaaan. Ei ollut kotona kuin pari vuotta (?) vanhoja kiinalaisia akkuja uusia hyviä odotellessa, ja noista ei näemmä saa impattua riittävästi tehoja tuolle valolle. Toimii vain alemmilla tehoilla muutaman minuutin käytön jälkeen... enkä ottanut edes varaakkuja kun ajattelin että pärjään muutaman tunniń yhdellä satsilla...

    Muuten hyvä vaikutelma tuosta lampusta, mutta se ei ole niin iso ja ruma kuin kuvat ennakoi, ja kun minun pyörät asuu pimppausvapaalla vyöhykkeellä niin siinä rajoilla kehtaankö käyttää noin hienoa valoa...

    nim.

    200 lumen riittää
    kun on lunta metsässä
    kun talvi tulee

  2. #8552
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti _ava_ Katso viesti
    On tuolla IQ Premiumilla pärjännyt pimeillä maanteillä ja kelveillä mukavasti. Umpipimeässä pärjää hyvin isolla teholla, jolloin paloaikaa se noin viisi tuntia. Pikkuteho riittää hyvin valaistuille pyöräteille ja hämäräajoon. Kuten jo kirjoitin, niin vesitiiveys epäilyttää itseäni.

    Mekaniikaltaan on jotenkin lelumaisen oloinen. Akkukoteloa en juuri heppoisen mekaniikan takia viitsi turhaan availla vaan latausliittimeen laturi kiinni. Toinen valoistani on siis https://www.bike-components.de/en/Bu...assung-p38242/ ja toinen https://www.bike-components.de/en/Bu...assung-p38234/ Laturi toimii tietenkin molemmissa lampuissa yhtä hyvin.

    Akkuina toisessa lampussa on Eneloopit (Verkkokaupasta). Toisessa lampussa akut tulivat mukana. Laturin ja sopivan akun löytää vaikka Clas Ohlsonilta tai Verkkokaupasta yms. puljuista. Suosittelen kyllä suoraan lamppuun kytkettävää laturia.
    Tämä IQ ei lataa kunnolla tuolla latausliittimellä. Eli pitää olla erillinen akkulaturi että voi käyttää. Pakkauksesta otettuna tuossa riitti valoa varmaan se luvatut 4-5h, mutta ensimmäisen latauksen jälkeen (omalla muuntajalla/laturilla) kesti vain 15-20min. Kun sitten lataili normi akkuparisto laturilla niin taas kestää sen luvatun.

  3. #8553
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    241
    Törkkääpä se laturinpiuha uudestaan kiinni lamppuun ja lataus alkaa uudelleen. Sääli, että hyvän valotehon ja akunkeston lamppu on pilattu surkealla latauksella sekä täysin epäkelvolla mekaniikalla, joka pahimmillaan on päästänyt sadevedetkin sisäänsä. Enää en ostaisi ko. lamppua.

  4. #8554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti _ava_ Katso viesti
    Törkkääpä se laturinpiuha uudestaan kiinni lamppuun ja lataus alkaa uudelleen. Sääli, että hyvän valotehon ja akunkeston lamppu on pilattu surkealla latauksella sekä täysin epäkelvolla mekaniikalla, joka pahimmillaan on päästänyt sadevedetkin sisäänsä. Enää en ostaisi ko. lamppua.
    Tuossa tilanteessa pitää ilman muuta lähettää viesti valmistajalle joko heidän sivujensa kautta:

    http://www.bumm.de/metanavigation/kontakt.html

    Tai sitten sähköpostitse:
    service@bumm.de

    Myös enklanti käy!

  5. #8555
    Kehuskelin joku aika sitten zebralight sc600 mkII valoa, mutta -20 astetta on liikaa, ei toimi! Valossa on selkeästi väärin toteutettu jännitteen mittaus, koska jännitteen tippuessa valo vaihtaa liian hätäisesti pienen tehon. Thurunite tn12 on ihan eri valo! Toimii kuin junan vessa :-) Täysteholla alusta loppuun, niin paljon ku akusta lähtee! Taidan tilata toisenkin tn12 valon...ei haittaa pikku pakkanen...

  6. #8556
    18650 akkuhan noissa pakkasissa on yleensä se ongelma, kun jännite tipahtaa reilusti. Vertasitko molemmat valaisimet kylmällä akulla?

  7. #8557
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ylämäki Katso viesti
    18650 akkuhan noissa pakkasissa on yleensä se ongelma, kun jännite tipahtaa reilusti. Vertasitko molemmat valaisimet kylmällä akulla?
    Jep, jep. Harmi ku tuo zebra on paras valo ikinä. Ei tosin toimi ku pikkupakkasella. Tuo tn12 toimii samalla akulla moitteetta. Tarvin siis kunnon valon kypärään ja tuo zebra on epäluotettava tuon huonon jännitemittauksen kanssa. Thrunite tn12 on melkein yhtä hyvä kuvioltaan/teholtaan, sekä toimivuus on tosi huippu! Näin sen olla pitää, alusta loppuun mitä akusta lähtee. Zebra muka mittaa jännitettä ja vaihtaa minimille, Ihan väärin menee ja homma korostuu pakkasella...no superakkua odotellessa...tai toista tn12 lamppua tilatessa.

    Ohessa valokuvio molemmat valot päällä (Thrunite tn12 ohjaustangossa ja Zebralight sc600 mkII kypärässä): Huom...tn12 "natural white" ampuu kauemmas luonnollista valoa, ehkä olis pitänyt ostaa "cool white", kun zebrakin on enemmän viilee...
    jcool muokkasi tätä : 26.12.2014 at 21.11

  8. #8558
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    B&M Ixon IQ Premium tarvitsee tosiaan oman laturinsa lisäksi ns. kunnollisen joka lataa joka kennon sen mukaan kun ne virtaa kaipaa.
    Taisin taannoin jo ennakoida lampun heikointa kohtaa ja nyt se tuli koettua. -24C kelissä kohtuullisessa tärinässä murtui patterikotelon kannen lukitus, siinä sitten tumput käsissäni koitin pelastaa Enelooppeja. Lamppu lensi maantielle, onnekseni löysin kaikki uudet akkuni. Vuoden vanha tää yksilö, uudemman sain just virtavikaisen tilalle takuuna. Voehan vitsi, just kun ajattelin jotta tossa mulla hyvä lamppu, valotehoa riittää mun maantietarpeeseen ja akkuja on ynnä uusi hieno laturikin.
    Tuossa hyllyllä on tehaspakkaus, taas asiaa -discountille. Joudun nyt harkitsemaan haluanko rahat vai uuden lampun

    Edit. Nyt kun tää uusi lamppukin on, hommasin periaatteella jotta varalla pitää aina yksi olla niin taidampa olla Premiumin kanssa naimisissa pitkään. Ja mun pitää laittaa sitten oma laturinsa , sillai kun takuuajan loputtua joudun patterikotelon kannen einiinpikasysteemillä sitomaan kiinni...
    arctic biker muokkasi tätä : 29.12.2014 at 18.07
    I väntan på ännu dåligare tidet

  9. #8559
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Mulla on myös ongelmia saman Ixon IQ Premiumin kanssa. Nykyään lamppu pudottaa high-moodista sekuntien päästä eco-moodiin kun sen on vaihtanut. Onkohan ongelma akkujen varaustehossa? Monien sekalaisten käyttötuntien jälkeen kun masiinan lyö omalla laturilla seinään, palaa joitain minuutteja laturissa punainen valo mikä sitten sammuu -> oletan, että akut täynnä, mutta tuskin. Pimeällä ajot nyt siis seisonnassa ja sekös vituttaa, töihin voi ajaa eco-moodilla vielä.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  10. #8560
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    241
    Tekeekö tuo tuon valotehon pudotuksen myös sisätiloissa, akkujen ollessa lämpimät? Kylmä ilmahan pudottaa akkujen jännitettä melko paljon.

    Koeta myös ekan latausyrityksen (siis sen, kun punainen valo laturista sammuu) jälkeen irrottaa latauspiuha lampusta ja liitä uudestaan lamppuun. Lataus lähtee käyntiin uudelleen. Noin kun jaksaa muutaman kerran tehdä, niin pitäisi olla latautunut täyteen.

    Melkoista kuraa on sitä kaupan. Päätäni vaan pyörittelen niin tämän kuin tuon Polar-ketjun synkkausongelmien vuoksi. Kuussa kai käyty, mutta peruselektroniikan ja -mekaniikan teko aivan lapsenkengissä. Kaikkea me loppukäyttäjät sitten siedämmekin.

  11. #8561
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.534
    Olisko ollut Ixoniin .. Partioaitta Outletissa pari akkupakkausta latureineen ja matkakonverttereineen .. ovh muistaakseni kauheesti ja kympillä olis lähteny..

  12. #8562
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti _ava_ Katso viesti
    Tekeekö tuo tuon valotehon pudotuksen myös sisätiloissa, akkujen ollessa lämpimät? Kylmä ilmahan pudottaa akkujen jännitettä melko paljon.

    Koeta myös ekan latausyrityksen (siis sen, kun punainen valo laturista sammuu) jälkeen irrottaa latauspiuha lampusta ja liitä uudestaan lamppuun. Lataus lähtee käyntiin uudelleen. Noin kun jaksaa muutaman kerran tehdä, niin pitäisi olla latautunut täyteen.

    Melkoista kuraa on sitä kaupan. Päätäni vaan pyörittelen niin tämän kuin tuon Polar-ketjun synkkausongelmien vuoksi. Kuussa kai käyty, mutta peruselektroniikan ja -mekaniikan teko aivan lapsenkengissä. Kaikkea me loppukäyttäjät sitten siedämmekin.
    En tiedä, mutta testaan illalla niin sittenhän sen näkee. Lataan illalla myös tuolla tyylillä ja aamulla näkee työmatkalla auttoiko.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Olisko ollut Ixoniin .. Partioaitta Outletissa pari akkupakkausta latureineen ja matkakonverttereineen .. ovh muistaakseni kauheesti ja kympillä olis lähteny..
    Ei varmaan netistä löydä, jos outletissa oli alessa?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  13. #8563
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.534
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti

    Ei varmaan netistä löydä, jos outletissa oli alessa?
    Joo ei oo Outlet netissä muuten kuin naamakirjassa .. mulla on kyllä kuva pakkauksesta jossain voin tsekkaa mikä paketti oli jos kiinnostaa

  14. #8564
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Mätä Omena-syndrooma. Ixonin oma laturi lataa akkuja köntässä ja kun eka on täynnä niin lopettaa. Tehonanto eli paloaika taas menee huonoiten varautuneen eli yksittäisen akun mukaan. Uudestaan lataukseen laitto taas tekee hallaa parhaille kennoille eli ylilataa joka taas on hyvä tapa pilata akku.

    Eneloopit eli Sanyonit on hyviä ja laturi jossa oma kanavansa joka akulle. En nyt syyllistäisi Ixonia , teknisesti on mahdotonta tehdä laturia joka piuhalla kiiinni lampussa lataisi joka kennon oikein. Varmaan nää Premiumin omat akut ei niin kovin premiumlaatua ole...

    Itsellä ei toiminta-ajan suhteen ole valittamista, Eneloopeilla +2 kelin kelissä paloi täysillä 4 tuntia tai jotain. Laturina oli silloin Vartan pikkasen fiksumpi vehje, nyt Akkula.fi hommattu BC700.
    arctic biker muokkasi tätä : 29.12.2014 at 19.44
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #8565
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    241
    Pakko niitä sitten mielestäni on vaan ylilatailla, ja vaihtaa akusto vaikka pari kertaa vuodessa . Joka latauskerta en kyllä uskalla akkukoteloa avata, kun sen mekaniikka on täyttä skeidaa. Halvemmaksi tulee vaihtaa akut kuin heittää roskiin tuo paskakasa hajonneen akkukotelon takia. Pari kertaa on tahattomasti akkukotelo ajossa auennut ja nyt sen pitää kiinni joku teippiviritelmä

  16. #8566
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Millaisella laturilla noita saa sitten ladattua erikseen yhdessä? Mitä kustantaa, että lataa kaikki kerralla.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  17. #8567
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Luepa Lokki mun viimeisin viestini, siellon firma ja laturi mainittuna, en laittanut linkkiä... Bc700 on hyvä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  18. #8568
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Kehuskelin joku aika sitten zebralight sc600 mkII valoa, mutta -20 astetta on liikaa, ei toimi! Valossa on selkeästi väärin toteutettu jännitteen mittaus, koska jännitteen tippuessa valo vaihtaa liian hätäisesti pienen tehon. Thurunite tn12 on ihan eri valo! Toimii kuin junan vessa :-) Täysteholla alusta loppuun, niin paljon ku akusta lähtee! Taidan tilata toisenkin tn12 valon...ei haittaa pikku pakkanen...
    Mulla on otsalamppuversio tuosta eli H600, ja saman huomasin. Täystehoa tulee kennosta riippumatta muutama sekunti pakkaskelillä, jonka jälkeen lamppu pudottaa minimille. Keskiteholle kun laittaa alusta asti niin valoa tulee tasaisesti pitkään, eli jännite ei silloin dippaa niin paljoa että säätöelektroniikka menisi paniikkiin. Pistin sen piikkiin että zebran 1000 lumenin maksimiteho on kennon kuormituksen kannalta parhaissakin olosuhteissa vaan niin kova että akkukemian rajat vain tulevat pakkasella vastaan, mutta voihan elektroniikassakin olla suunnittelufibaa.

    Kauheasti tuo ei ole haitannut koska en käytä lamppua pyöräilyyn vaan puuhiin joissa vauhti on hitaampi ja reilusti pienempi teho riittää. Maastossa ajaessa varmasti tarvitsisi maksimilumenit, koska H600:ssa keilan muoto on aika leveä.

  19. #8569
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Tyytyväisenä tällaista käyttäen (http://www.bike24.com/p26844.html) ajellut lähemmäs kymmenen vuotta. Kerran akut vaihdettu isompitehoisiin eli pidemmälle yhdellä latauksella. Mukana tulleella laturilla lataillut, ja yhdeksän tuntia voi ajella isommalla teholla. (Ennen kennojen vaihtoa kuusi tuntia, josta hiljalleen n. neljän vuoden kuluessa kesto tipahti alle viiteen tuntiin. Uusien kennojen kanssa yhdeksän tuntia on pysynyt nyt kolmatta vuotta.) Kelvillä saisi olla autojen valojen lisääntyneen tehon vuoksi olla hieman enemmän "potkua", mutta tuollakin pärjää, kun ei tuijottele paikoitellen lähellä kulkevan ajoradan vastaantulevien autojen valoihin. En ymmärrä ongelmaa erillisen akkupakkauksen käytön suhteen. Tarrakiinnitys irtoaa parissa sekunnissa tarvittaessa, ei ole ikinä levinnyt tielle, enkä muutakaan haittaa keksi (?).
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  20. #8570
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Luepa Lokki mun viimeisin viestini, siellon firma ja laturi mainittuna, en laittanut linkkiä... Bc700 on hyvä.
    Aivan, ymmärsin, että puhuit lampusta etkä laturista. Tsekkaan tuon, muuten olen ollut tyytyväinen lamppuun kyllä. Alkup. tankokiinnike on tosin paskana jo, mutta pari universaalia pelaa hyvin.

    edit: 33 euroa näemmä plus mahd. postit. Huoh, taas menee rahaa..
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  21. #8571
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Tyytyväisenä tällaista käyttäen (http://www.bike24.com/p26844.html) ajellut lähemmäs kymmenen vuotta.(...) En ymmärrä ongelmaa erillisen akkupakkauksen käytön suhteen. Tarrakiinnitys irtoaa parissa sekunnissa tarvittaessa, ei ole ikinä levinnyt tielle, enkä muutakaan haittaa keksi (?).
    Hääppösellä siis Ixon IQ Speed. En ehkä olisi arvannut että se tuli markkinoille noinkin kauan sitten, vaikkeivat akut olekaan ihan viimeisintä teknologiaa. Nythän siitäkin on uusi, paremmalla linssillä varustettu Premium-malli, josta tosin täytyy maksaa parikymppiä enemmän.

    Minäkin kuulun erillisen akkupakkauksen puolestapuhujiin. Onhan selvää että 98-grammainen lamppu kestää tankokiinnityksessän töyssyt, rytinät ja muut ajonaikaiset rasitukset kuin painavampi "integroitu" lamppu. Akkupakkauksen ja lampun johtojen liitos vaikuttaa idioottivarmalta eikä siinä ole helposti murtuvan tai muuten rikkoutuvan näköisiä osia. Akkupakkauksen tarrakiinnitys arvelutti aluksi mutta sehän toimii; lampun kiinnityssysteemi vaati hieman perehtymistä, mutta kun sen kerran kiristää, se myös kestää paikallaan.

    Akkupakkaus on tosin melkoinen mötikkä eikä erikoisen elegantti vaakaputken koriste. Lisäksi jos harrastaa kovasti putkelta ajoa polvet hieman sisäänpäin ja pyörää sivusuunassa heittäen, voi ilmetä pientä kulumaa ajohousuissa. Muuta huonoa on minunkin vaikea keksiä. Tai ehkä jos joutuisi kovin usein irrottamaan lampun ja akkupakkauksen varkaiden tai vandaalien pelossa, voisi joku muu vaihtoehto käydä mielessä.

    PS Todella suurta valomäärää esim. maastoakoa varten kaipaaville on muita vaihtoehtoja, samoin eniten valoa per euro hakeville. Mutta niitä joita saksalainen filosofia kiinnostaa, muutama kuva mm. siitä miltä kaksi Ixon IQ.ta näyttää - ja mitä ne näyttävät: http://www.stealthtdi.com/Albums/Bic...eadlights.html

  22. #8572
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Mätä Omena-syndrooma. Ixonin oma laturi lataa akkuja köntässä ja kun eka on täynnä niin lopettaa. Tehonanto eli paloaika taas menee huonoiten varautuneen eli yksittäisen akun mukaan. Uudestaan lataukseen laitto taas tekee hallaa parhaille kennoille eli ylilataa joka taas on hyvä tapa pilata akku.
    Onks nää näin tyhmiä.

    Mun 30€ solarstormissa (koko paketti akku+valo) tuo balansointi epäilytti ja purin akun tarkastukseen vuoden käytön jälkeen. Yleismittarin mittaustarkkuuden puitteissa sama jännite molemmissa kennoissa sekä latauksen alussa, että lopussa. Kennot balansoitu pienellä piirikortilla akussa sisäisesti....

  23. #8573
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti _ava_ Katso viesti
    Tekeekö tuo tuon valotehon pudotuksen myös sisätiloissa, akkujen ollessa lämpimät? Kylmä ilmahan pudottaa akkujen jännitettä melko paljon.

    Koeta myös ekan latausyrityksen (siis sen, kun punainen valo laturista sammuu) jälkeen irrottaa latauspiuha lampusta ja liitä uudestaan lamppuun. Lataus lähtee käyntiin uudelleen. Noin kun jaksaa muutaman kerran tehdä, niin pitäisi olla latautunut täyteen.

    Melkoista kuraa on sitä kaupan. Päätäni vaan pyörittelen niin tämän kuin tuon Polar-ketjun synkkausongelmien vuoksi. Kuussa kai käyty, mutta peruselektroniikan ja -mekaniikan teko aivan lapsenkengissä. Kaikkea me loppukäyttäjät sitten siedämmekin.
    Teki kun illalla kokeilin. Toistin myös 4 kertaa tuon lataussession, eli kun punainen valo laturista oli sammunut -> otin irti -> takaisin kiinni ja valo paloi taas. Aamun reilun 10 minuutin työmatkalla ei valo himmentynyt. Eli syypää on tuo paska laturi siis ilmeisesti ja tässä mietin, että ostaisiko mielummin kauko-ohjattavan adapterin pistorasiaan niin voisi kaukosäätimellä vaikka sohvalta lyödä virrat pois/päälle ja saisin akun ladattua täyteen ilman irroittelua joka saakelin kerta.

    Sähkö- ja akkuasioista tosin tietämättömänä veikkaan, ettei tee hyvää, mutta tuo BC700 on posteineen kuitenkin sen 38 euroa ja jos siihen innostuu vielä toisen akkusetin ottamaan mukaan niin.. €€€

    http://www.akkula.fi/epages/vilkas02...ducts/10010-01
    http://www.akkula.fi/epages/vilkas02...Products/10019

    Onko ylläolevien settien kestossa eroa Ixonin kanssa? Saako toisella enemmän maksimipaloaikaa, saako hinnan erotuksen verran? Onko tuo halvempi setti samantasoinen vai jotain muuta kuin Ixonin kanssa tullut akkusetti.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  24. #8574
    En yhtään epäile etteikä paloaika pitenisi paremmilla akuilla, mutta FWIW oman lampun kohdalla vajaalataus lakkasi alkuperäisilläkin olemasta ongelma kun luin valmistajan sivuilta:

    Warum leuchtet mein neuer Batterie-Scheinwerfer kürzer als angegeben?

    NiMH-Akkus müssen, wenn sie neu sind, fünfmal komplett geladen und entladen werden, um die volle Kapazität zu erreichen. Scheinwerfer, die mit einem "halbvollen" Akku betrieben werden, haben daher auch nur eine deutlich geringere Leuchtdauer.

    Eli ne tyhmät akut pitää ladata sillä tyhmällä laturilla viidesti (ja tyhjentää täysin latausten välillä) ennenkuin niistä saa irti täyden paloajan. (Tosin jo sillä lataa vihreään asti - irrota - lataa vihreään asti jne menetelmällä pääsi noista ultralyhyistä akkukestoista eroon, mutta menetelmällä voi olla haittansa joista arctic biker yllä huomautti.)

    PS Luulin asian olleen jo esillä täällä, mutta se olikin hieman harhaanjohtavasti "Valottomat"-ketjussa.

  25. #8575
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Kuovipolulle ^^ Oletko kokeillut kiinnittää akkupakkausta emäputkeen "etupuolelle"? Minulla maasturissa ainoa toimiva paikka ja hyvin on pelittänyt siinäkin. Ei pitäisi polvien ottaa kiinni putkeltakaan.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  26. #8576
    Ei ole käynyt mielessänikään että vaihtoehtoja olisi muitakin kuin vaakaputki ja stemmi. Näin äkkinäisesti ajateltuna ja käymättä kellarissa mallaamassa epäilen onnistuuko kiinnitys emäputkeen kun kyseessä on cantijarruilla varustettu cyclocrossari.

    No, nykyinen ongelma on pieni sillä housut eivät ole kuluneet puhki (ja mitätön verrattuna aukipamahteleviin akkukotelon kansiin ja kiinnityksistään irtoaviin lamppuihin).

  27. #8577
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Hyvä uutinen: http://yle.fi/uutiset/uusi_maarays_o...aloksi/7710420
    Ei muutos tuo täydellisyyttä, mutta aina parempi valo otsalla kuin ei valoa ollenkaan. Samalla mun pinnaheijastimet muuttuvat laillisiksi
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  28. #8578
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Samalla mun pinnaheijastimet muuttuvat laillisiksi
    Paitsi että Trafin määräystä tavatessa tulkitsin että keltaruskeiden lisäksi saa käyttää valkoisia, mutta ne keltaruskeat pitää silti olla (tai ehkä sulla onkin?).
    Lisäksi siinä mainitaan jotain EU 88 hyväksynnän mukaisista väri- ja heijastavuusvaatimuksista, jotka saattavat sallia jotain muutakin. Sen määrittelyä en lähtenyt etsimään. Pitäisi varmaan etsiä, niin tietäisin riittääkö nykyiset heijastavat renkaat.

  29. #8579
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    En yhtään epäile etteikä paloaika pitenisi paremmilla akuilla, mutta FWIW oman lampun kohdalla vajaalataus lakkasi alkuperäisilläkin olemasta ongelma kun luin valmistajan sivuilta:

    Warum leuchtet mein neuer Batterie-Scheinwerfer kürzer als angegeben?

    NiMH-Akkus müssen, wenn sie neu sind, fünfmal komplett geladen und entladen werden, um die volle Kapazität zu erreichen. Scheinwerfer, die mit einem "halbvollen" Akku betrieben werden, haben daher auch nur eine deutlich geringere Leuchtdauer.

    Eli ne tyhmät akut pitää ladata sillä tyhmällä laturilla viidesti (ja tyhjentää täysin latausten välillä) ennenkuin niistä saa irti täyden paloajan. (Tosin jo sillä lataa vihreään asti - irrota - lataa vihreään asti jne menetelmällä pääsi noista ultralyhyistä akkukestoista eroon, mutta menetelmällä voi olla haittansa joista arctic biker yllä huomautti.)

    PS Luulin asian olleen jo esillä täällä, mutta se olikin hieman harhaanjohtavasti "Valottomat"-ketjussa.
    Ei ole tuollaisesta ollut tietoa joo, kiitos infosta. Saa nyt nähdä mihin tässä päädyn, vituttaahan se jos 10km päästä kotona pimeällä loppuu akusta hönkä kun on pitänyt "ajaa" ne tyhjäksi.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  30. #8580
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Ei ole tuollaisesta ollut tietoa joo, kiitos infosta. Saa nyt nähdä mihin tässä päädyn, vituttaahan se jos 10km päästä kotona pimeällä loppuu akusta hönkä kun on pitänyt "ajaa" ne tyhjäksi.
    Ajaa ne olohuoneessa tyhjäksi ja kattelee sohvalta kun akku loppuu. Ei tartte rämpiä pimeässä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •