Lainaus Alkujaan tämän lähetti cobbo Katso viesti
Kyllä mulla voi hetkittäisessä runttauksessa (ylämäki tms.) tulla torsoon välillä kevyt hiki pintaan ilman että olisi lainkaan sellainen ylikuumentunut olo joka ohjaisi vaatekerroksia poistamaan...varsinkin jos tekniset kuteet imaisevat kosteuden samantien pois ja tuntuvat pintakuivilta koko ajan.
Tokihan se noin varmaan meneekin, että hien alkaessa puskea pintaan se kuljettaa lämpöä pois kropasta eikä olo tunnu välittömästi tukalalta. Vasta jos hien eritys ei riitä liikalämmön poistamiseen alkaa lämpö kertymään kroppaan ja olo muuttua tukalaksi. Itselleni en kuitenkaan ole onnistunut sellaista vaatekerrostusta löytämään, jolla selkä pysyisi kovemmassa rasituksessa kuivana eikä sitten kyllä hikikään kulkeudu ulointa kerrosta kastelemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
Hipelöin myös merinovillaisia alusvaatteita, kyllähän tuollainen 260 grammainen tekninen alaosa voisi lämmittää, mutta kyllä ne muut tuntuivat niin helvetin ohuelta, että mietin kuka näillä lämpenee oikein
Mutta eikös se niin menekin, ettei tuon ihoa vasten tulevan osan kuuluisikaan muuta kuin siirtää kosteus pois iholta ulompiin vaatekerroksiin - asia, jota itselläni en ole saanut toimimaan. Ulommat kerrokset ovat sitten vahvempia ja paitsi imevät sen kosteuden niin pitävät lämpöä.

Sain tuosta lauseesta käsityksen kuin termit 'Tekninen vaate' ja 'Merinovilla' olisivat sama asia. Itse olen mieltänyt villan luonnon materiaalina 'ei tekniseksi' ja tekniset 'keinokuiduista' valmistetuiksi?