GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 15 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 65 115 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

  1. #421
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Läskipyöriä on hyllyssä, uusia tulee ja jo aiemminesiteltyjä odotellaan. Olen tuuminut monen muun lailla läskin hankintaaja katse on suuntautunut kohti "keskihintaluokkaa" eli euroissatuonne 11/2 tonnin kieppeille. Myös yli 4 tuuman levyisten renkaiden sopiminenvähän painavampana pyöräilijänä kiinnostaa.

    Maastopyöristään,ja ymmärtääkseni ei ihan huonoistakaan, tunnettu Mondrakerkin on ottamassa omanviipaleensa markkinoista. Hintaan nähden ihan hyviä osia näyttäisi sisältävän. Myös aika iso rengas mahtunee. Läpiakseleita ei taida kuitenkaan olla.

    http://www.hi5bikes.fi/~nUarx0000001...04=M15-PANZAR-


    Feltinpyörää odotellaan. Jopa 4,8 tuuman kumeille on kuulemma tilaa ja monienhyvänä pitämät läpiakselitkin on.

    http://www.bikeshop.fi/Felt_Double_D...30/&listpos=10


    Tuhatviisisataahinnasta pikkuisen kalliimpana on Kona Wo jota taitaa olla ihan hyllytavaranakaupoissa. Aiemmissa viesteissä joku sanoi että Konan vanteet olisi Tubelesskäyttöön hyvin sopivat.

    http://www.hi5bikes.fi/~nUarx0000001...&Y104=KO-B15WO


    Hyvät foorumilaiset, mitä mieltä olette em pyöristä?

    Onko jossain selvästi "kuraosia" tai -ratkaisuja?

    Voiko niistä jonkun rankata selkeästi muita paremmaksi vai onko käytöstä riippuenkaikissa hyviä puolia?



  2. #422
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Zau
    ihan hyvin oot speksaillu, mutta...
    tuleeko pyörä kaahailuun vai laahustamiseen, eli geometriat mietintään kanssa.

  3. #423
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Joo. Käyttötarkoitusta voi hyvin kuvata enemmän just laahustamisella. Eli ei niin nopeaa ajoa ja tavanomaista pystympi ajoasentokin on käytössä muissa pyörissä ja toimii hyvin.

    Olen tosin ymmärtänyt niin että jos geometria ei normipyörästä kovin paljon poikkea niin sopivalla stemmillä, satulalla, ohjaustangolla ym voi aika paljon muutella ohjaamoa.

    Ei toi geometrioiden vilkaisu mitenkään turha pointti ollutkaan. Vilkaisin vähän valmistajien taulukoita ja kun omat mitat on 187/89 niin L koko tai 21 tuumaa kiinnostaa.


    Mondraker L Stack 607. Reach 480
    Kona. 21. 625. 457
    Felt. L. 628. 448

    Eli näyttäisi Mondraker olevan just sinne kaahailun suuntaan tuumittu mitoiltaan. Bottom Bracket drop on -65 samoin kuin Feltissä. Konassa BBdrop on -60

    Siis noista, jos geometriaa katsellaan, olisi Kona ja Felt parempia ehdokkaita.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 28.12.2014 at 16.02

  4. #424
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Miulla on tuo L-kokoinen kona ja varsin sopivalta tuntuu. Oon 183cm. ja inseam n.86cm. Jarrut konassa siis mekaaniset ja alkuun tuntui ettei oo jarruja juuri lainkaan, vaan nyt kun jonkin verran kilometrejä takana niin tuntuu parantuvan käytön myötä. Hintaa ostaessa tuolle jäi n. 1350€.

  5. #425
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Onko pyöräsi vuoden 2014 mallia? Tämän vuoden mallissa näyttäisi olevan jonkinlaiset hydrauliset jarrut. Runkokin on hieman erilaisen näköinen.
    Mukava kuulla että olet kaiketi ihan tyytyväinen pyörään.

  6. #426
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Läskipyöriä on hyllyssä, uusia tulee ja jo aiemminesiteltyjä odotellaan. Olen tuuminut monen muun lailla läskin hankintaaja katse on suuntautunut kohti "keskihintaluokkaa" eli euroissatuonne 11/2 tonnin kieppeille. Myös yli 4 tuuman levyisten renkaiden sopiminenvähän painavampana pyöräilijänä kiinnostaa.

    Maastopyöristään,ja ymmärtääkseni ei ihan huonoistakaan, tunnettu Mondrakerkin on ottamassa omanviipaleensa markkinoista. Hintaan nähden ihan hyviä osia näyttäisi sisältävän. Myös aika iso rengas mahtunee. Läpiakseleita ei taida kuitenkaan olla.

    http://www.hi5bikes.fi/~nUarx0000001...04=M15-PANZAR-


    Feltinpyörää odotellaan. Jopa 4,8 tuuman kumeille on kuulemma tilaa ja monienhyvänä pitämät läpiakselitkin on.

    http://www.bikeshop.fi/Felt_Double_D...30/&listpos=10


    Tuhatviisisataahinnasta pikkuisen kalliimpana on Kona Wo jota taitaa olla ihan hyllytavaranakaupoissa. Aiemmissa viesteissä joku sanoi että Konan vanteet olisi Tubelesskäyttöön hyvin sopivat.

    http://www.hi5bikes.fi/~nUarx0000001...&Y104=KO-B15WO


    Hyvät foorumilaiset, mitä mieltä olette em pyöristä?

    Onko jossain selvästi "kuraosia" tai -ratkaisuja?

    Voiko niistä jonkun rankata selkeästi muita paremmaksi vai onko käytöstä riippuenkaikissa hyviä puolia?


    Moi, mites tuo FUJI WENDIGO? Onko herrasväellä siitä kokemuksia? Ite kattelen kans vähän edullisempaa läskiä alle ja tuo vaikuttaisi hintaansa nähden hyvältä paketilta. http://www.bike-discount.de/en/buy/f...71/wg_id-10092

  7. #427
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Kyllä tuo 2015 mallia on ja aika paljon käsittääkseni muuttunut -14 mallista. Jarrut ovat Avid BB7 mekaaniset levyjarrut 180/160mm jarrulevyt. Toinen vaihtoehto miullakii oli felt dd30, toimitusajat oli vaan niin hakusessa ja siirtyivät kokoajan eteenpäin niin se ratkaisi valinnan konan eduksi. Piti päästä äkkiä ajamaan, kun kuume nousi sietämättömäksi. Mielestäni hinta/laatusuhde tuossa ihan kohdallaan. Tosin "paremmista" miulla ei kokemusta, kun tämä on eka läski....
    tinke77 muokkasi tätä : 28.12.2014 at 20.17

  8. #428
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Sitten ei tuohon mainitsemaasi hintaan ollut varmasti ollenkaan huono kauppa.

    -Läpiakseleiden ansiosta pyörät tukevasti kiinni vai mitä?
    -Käytätkö sisärenkaita vai oletko rakentanut tubeless renkaat?
    -millaiset ensiasennusrenkaat on olleet?
    -voimansiirto koostuu tunnettujen tekijöiden osista, on varmaan pelannut hyvin?
    -ajoasento vaikuttaa geometriatietojen mukaan vähän kisatyyppistä pystymmältä, millainen on mielestäsi ajella?

  9. #429
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    syvä etelä
    Viestit
    1.470
    mulla on kanssa tuo 2015 kona wo ja on hjyvä peli,pyörät on pysyny kiinni,tubelekset viritelty,vaati muutaman lenkin ennen ku alkoi ilmat pysymään kunnolla sisällä..vika todennäköisesti asentajassa ei itse laitteessa.orkkis renkaat on hyvät ja pitävät tai itse en ainakaan pidon puutteesta ole valittanu,hifi miehet tosin valittaa aina kona mies ajaa.ajoasento on hyvä,tanko todella leveän oloinen ollut ajatuksena kaventaa mutta on jääny ajatuksen asteelle ja itseni tuntien jääkin..hyvä ajaa ja hintaansa nähden en voisi enempää vaatia,mekaaniset levarit toimii hyvin en vaihtaisi toisiin.
    älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!

  10. #430
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Siispä Kona Wo vaikuttaa ihan hyvä ehdokkaalta ensimmäiseksi läskiksi.

    En minäkään noita mekaanisia levyjarruja pelkää. En usko että saan aikaiseksi niin huimia vauhteja ettei niillä saisi pysähtymään. Ja jos tulee tarvetta tehokkaampiin niin ei jarrujen päivitys mikään iso juttu varmaan ole.

  11. #431
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^BB7:t on ihan saatanan tehokkaat jarrut. Pikkusen miettii ja säätää vaan oikein. Käytössä ei ole ollut mitään kohtuutonta lisäsäätelyn tarvetta palojen ohetessa. Ihan vähän on vaijerit jäätyilly ja palojen väliin kertyy jäätä siinä missä hydraulisiinkin. Oleellisin ero hydraulisten tuntumaan tulee kun jarruttaa ylikovaa ja pitäisi löysätä ihan vähän jarrua esim. jyrkässä alamäessä, niin mekaanien ei anna löysää ihan heti ja sitten löysää tuleekin jo liikaa.

  12. #432
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Hyvä tieto. Tässä vaiheessa läskin hankinta-ajatus on talvikäyttö(vaihtoehto suksille) ja luulen että kovin vauhdikkaat tilanteet on harvinaisemPia. Kesällä on kaahailua tehty täpärillä ja siinä paremmin toimivat jarrut on kyllä tarpeen.

  13. #433
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^En minä mitään vauhtikaahailualamäkijarrutusta tarkoittanut vaan sellaista kun joku jyrkkä kinkama hivutetaan varovasti alas jarrusta pitelemällä.

  14. #434
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Tuossa jäsen very heavy vastasikin jo kysymyksiin ja niihin on helppo yhtyä. Itse tykkään tuosta pikkusen pystymmästä ajoasennosta, tuntuu olevan hyvä tällaiselle välilevy vikaiselle. Jarruista jo mainitsinkin, että käytön myötä parantunut ja ovat vähintäänkin riittävät. Muuten tuo on kaikinpuolin " originaali", noviisina ymmärrä tuolle muuta tehdä kun nauttia ajamisesta typerä virne naamalla .

  15. #435
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Onko porukalla mielipiteitä tulevasta KTM Fatrat läskipyörästä? ajanu varmaan ei oo kukaan vielä päässy mutta ei kait se mielipiteen muodostamista estä. Eli tommonen: http://www.ktm-bikes.at/en/bikes/fat...656c7910645ba1 semmosta harkinnu spessun fatboy:n ohella. Kooteeämmässä näyttäis olevan bluto keula ja hinta pitäis olla 1999€. Mulla sen verran taukoa aktiivi ajeluista ja varusteiden vertailuista, että noita osalistoja vertailemalla en pysy kärryillä onko jotain oleellista puutetta ktm varusteissa vs suunnilleen samanhintainen spessu. kotarissa plussaa toi keula, kait. Vaik läskipyöräl pitäis kait pärjää ilmankin joustokeulaa. EDIT: Spessu ostettu, asia ei enää niin ajankohtainen. Ehkä se pitää käydä koeajamassa tuo ktm sitten kun niitä kaupoissa on ja saa ite vertailla kun on jo sitten vahva kokemus omasta fatboystä.
    Volvospede muokkasi tätä : 07.01.2015 at 11.11

  16. #436
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    157
    Nyt on sitten tilauksessa Canyonin Dude CF 9.0 SL, joten riskillä mennään ensimmäistä läskiä hankkiessa, mutta toivotaan että ongelmilta vältytään. Olisin jo hankkinut Spessun Expertin, mutta kun sitäkin saa venailla muutaman viikon, niin ajattelin mennä saman tien tämän talven 29 täpärillä.

  17. #437
    Laitetaas vielä tännekin.

    Pivot Cycles LES Fat
    http://reviews.mtbr.com/news-pivot-c...n-les-fat-bike

  18. #438
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    48
    Kumpi kannattaa ostaa, Specialized Fatboy vai Salsa Mukluk? Onko Fatboyn 4,6" rengas jo liian leveä kesäajoon? Muklukissa 3,8". Talveksi täytyisi kuitenkin jotkut nastoitettavat kumit ottaa joka tapauksessa. Pyörä tulee enempi rymistelyyn kuin retkeilyyn.

  19. #439
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Muklukin kapeampi vanne mahdollistaa myös kapeiden renkaiden käytön. Muklukissa taitaa olla myös rymistelyyn paremmin sopiva geometria.

  20. #440
    mutanaama Guest
    Ja muklukista löytyy valmiit kiinnityspisteet telineille, ei ihan mikään pikkujuttu. Mulla kun ei ole niitä niin sen tietää.

  21. #441
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Vantaa, Ristiraja
    Viestit
    612
    Ja Muklukin takahaarukkankin mahtuu kaikki renkaat. Ja yhdellä eturattaalla ketjukin menee niistä renkaista ohi. Valitse siis jollain muulla perusteella

  22. #442
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Stadi
    Viestit
    103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Olisko tämä zyge se kauan odotettu graalin malja. Kesäksi Bluto + 27,5 vanteet ja ei-kesäksi jäykkä haarukka + CS, johon B+L / D5. Nimi riittää uskottavaan palstapyöräilyyn ja pääsisi eroon 3:sta zygestä.

  23. #443
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Noux
    Viestit
    121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarmo_ Katso viesti
    Kumpi kannattaa ostaa, Specialized Fatboy vai Salsa Mukluk? Onko Fatboyn 4,6" rengas jo liian leveä kesäajoon? Muklukissa 3,8". Talveksi täytyisi kuitenkin jotkut nastoitettavat kumit ottaa joka tapauksessa. Pyörä tulee enempi rymistelyyn kuin retkeilyyn.
    Hyviä homman aloittamiseen molemmat. Renkaiden kanssa saa pelata molemmissa jos ympäri vuoden ajaa.

    Jos mukluk 3 ajattelit niin Spessun SE muutaman satasen halvempi ja hiukan halvempaa osaa ja perus paksupoika taas toiseen suuntaan.

    Mukluk taitaa löytyä heti toimitukseen huomattavasti helpommin Suomessa.

  24. #444
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    48
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Muklukin kapeampi vanne mahdollistaa myös kapeiden renkaiden käytön. Muklukissa taitaa olla myös rymistelyyn paremmin sopiva geometria.
    Molempia kävin koeajaa. Kokeilin myös Beargreasia, joka tuntui parhaalta näistä kolmesta. Ehkä keveyden vuoksi. Toki eri hintaluokan pyörä. Fatboyssa hiukan arveluttaa ne grippivaihteet. Ehkä ratkaisevaa on nyt kumpi rengas on "parempi", 3.8" vai 4.6".

  25. #445
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Southpaw Katso viesti
    Olisko tämä zyge se kauan odotettu graalin malja. Kesäksi Bluto + 27,5 vanteet ja ei-kesäksi jäykkä haarukka + CS, johon B+L / D5. Nimi riittää uskottavaan palstapyöräilyyn ja pääsisi eroon 3:sta zygestä.
    2600€, maksetaanko siinä tuosta säädettävästä dropoutista lähemmäs (vrt. Beargrease)800€? Eihän tuollasta säätöä edes tarvii kuin siinä tapauksessa jos haluis 29+ kiekoilla ajaa. Vaikuttihan tuo säädettävyys ensi silmäyksellä ihan kivalta, mutta ite en ainakaan sitä tarvis.

  26. #446
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Noux
    Viestit
    121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarmo_ Katso viesti
    Molempia kävin koeajaa. Kokeilin myös Beargreasia, joka tuntui parhaalta näistä kolmesta. Ehkä keveyden vuoksi. Toki eri hintaluokan pyörä. Fatboyssa hiukan arveluttaa ne grippivaihteet. Ehkä ratkaisevaa on nyt kumpi rengas on "parempi", 3.8" vai 4.6".
    SE mallissa on samat liipasimet kuin muklussa ja säästät 350 egee.

  27. #447
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarmo_ Katso viesti
    Molempia kävin koeajaa. Kokeilin myös Beargreasia, joka tuntui parhaalta näistä kolmesta. Ehkä keveyden vuoksi. Toki eri hintaluokan pyörä. Fatboyssa hiukan arveluttaa ne grippivaihteet. Ehkä ratkaisevaa on nyt kumpi rengas on "parempi", 3.8" vai 4.6".
    Eläkä niitä renkaita liikaa mieti, molemmilla pääsee eteenpäin ja renkaita saa kokoajan halvemmalla kun valmistajia tulee lisää.
    Edit. Rengaskeskusteluja lukeneena Spessun rengasta moitittu kyllä talvella liukkaaks ja vastaavasti Natea kehuttu hyväks… mutta silti en antais liikaa vaikuttaa asiaan.

  28. #448
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Yksi huomioitava seikka on myös q-factori, toisia se ei tosiaan haittaa. Runsaslumisena talvena monet auki kävellyt polut ovat vain kahden jalan levyset ja polun pohja on n. 30cm lumen pinnan alapuolella, leveä q-factorin kanssa on melko hankala ajaa kun jalat raapii koko ajan rännin reunoja.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  29. #449
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Yksi huomioitava seikka on myös q-factori, toisia se ei tosiaan haittaa. Runsaslumisena talvena monet auki kävellyt polut ovat vain kahden jalan levyset ja polun pohja on n. 30cm lumen pinnan alapuolella, leveä q-factorin kanssa on melko hankala ajaa kun jalat raapii koko ajan rännin reunoja.
    Tosin tuokin haittas enemmän reilu pari vuotta sitten kuin nykyään. Nyt alkaa läskejä löytymään sen verran, että polutkin levenee

  30. #450
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    48
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MikeM Katso viesti
    SE mallissa on samat liipasimet kuin muklussa ja säästät 350 egee.
    toki SE:n valitsemalla säästäisi nastoitettavien renkaiden hinnan... SE:n paino olisi samaa luokkaa kuin Mukluk 3:ssa. Perusfatboy taas noin kilon kevyempi kuin Mukluk... Ei liene merkitsevää(?). Mekaaniset jarrut taas jotenkin kaihertaa SE:ssä, vaikka niilläkin varmasti pärjäisi... Jotenkin alan kallistua Muklukin puoleen, mutta Fatboyn leveämmät renkaat kiehtoo.... Vaikeita valintoja...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •