Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
Kiitos. Tosiaan hyvä tämä oli oppimisen kannalta ja jopa helposti tehtävissä ennakko-odotuksista poiketen.
On aika hyvin pyörä kokonaisuutena vastannut odotuksia ja jos nyt tekisin uuden isoille renkaille niin lyhentäisin perää vähän. Tuo korjaantuukin uudessa, mutta tuleekin pienemmille renkaille ja keula muuttuu ainoastaan haarukan raken osalta.

Columbuksen valmiiksi taivutetuilla chainstaylla ja seatstaylla saat helposti mahtumaan 42mm kumit. Vähän vaikea rattlecadilla on piirtää muutakuin perusgeometria, chainstayt olen piirtänyt ihan 2D cadilla ja jos valmiita chainstayta olen käyttänyt niin olen vaan tulostanut vain kuvat missä on vain komponentit. Olen myös ottanut frame-drafting välilehden kuvan 1:1 koossa 2D cadiin siitä sitten mitannut kulmat ja liitosten mitat.
Ei mutkikkaiden putkien käyttö lopulta suuremmin poikkea suoriin verrattuna, eli ei kannata sen takia hylätä suunnitelmaa.
Meinasitko haarukan tehdä muhvikruunulla vai jonkun muun tyylisen? Eihän ne Vayan ensimmäiset haarukatkaan ollut ongelmattomia ja muutenkin Salsalla on ollut aika paljon haarukoiden kanssa ongelmia.
Levyjarru asettaa hieman enemmän vaatimuksia haarukalle, mutta sopivilla osilla on tehtävissä kestävä haarukka.

Tätä Pacenti Paris-Brest Crown - 25.4mm w/ Rack Boss olen ajatellut nyt ensimmäisenä, mutta vielä pohdinnat haarukan osalta ihan alkuvaiheessa.
Salsan call back history on kyllä aika kova, mutta toisaalta uskon, että he ovat käyneet syklinsä läpi. Levyjarrut ois pop lähinnä sen vuoksi, että haluaisin kokeilla pyörää jossain vaiheessa 650b kiekoilla...