GarminGiantElectrobike
Sivu 61 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 51 59 60 61 62 63 71 111 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.801 - 1.830 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

Tänään tuli seurantanumero fillarista UPSilta , toimitus 31.12.2014 päivän loppuun mennessä.
    Tuleekohan mihinkään näkymään tarkempaa toimitusaikaa koska olen töissä kahteen saakka.
    Tuskimpa kuriiri soittaakaan kun muistaakseni tilatessa ei kysytty puhelinnumeroakaan , ainakaan noissa canyonilta tulleissa vahvistuksissa ei näy kuin tiomitusosoite.
    Kaveri lupas tulla kämppään päivystään aamu yhdeksästä eteenpäin , toimittavat sitten mun säkällä ennen sitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Tänään tuli seurantanumero fillarista UPSilta , toimitus 31.12.2014 päivän loppuun mennessä.
    Tuleekohan mihinkään näkymään tarkempaa toimitusaikaa koska olen töissä kahteen saakka.
    Tuskimpa kuriiri soittaakaan kun muistaakseni tilatessa ei kysytty puhelinnumeroakaan , ainakaan noissa canyonilta tulleissa vahvistuksissa ei näy kuin tiomitusosoite.
    Kaveri lupas tulla kämppään päivystään aamu yhdeksästä eteenpäin , toimittavat sitten mun säkällä ennen sitä.
    Upsi toimittaa välillä 09.00-19.00. Kun saat aikanaan mailiin lähetyksenseurantanumeron, voit katsoa ups:n sivuilta missä paketti menee. Sieltä pystyy ilmeisesti myös siirtämään lähetysaikaa mutta tarkkaa kellon aikaa ne ei voi antaa. Itsellä kävi eilen perinteiset, eli olin lukkiutunut kämppääni ja filu tuli tietysti just ennen seiskaa. Olishan sitä voinu tehdä muutakin jos olis kellon ajan tienny tarkemmin kuin istua sisällä ja ulkona helkkarin hieno keli. Anyway pyörä tuli ja kaikki oli kunnossa. Mutta aina pitää jostain valittaa

Nyt tarjolla Canyonisteille 2 kpl nro 23 korvaketta hintaan 30e.

Mittasin parin eri pyörän kanssa, että mikä runkokoko sopisi itselle. Siis syötin omia mittojani mikä arposi "oikean" koon. 190cm pitkänä, 89cm inseamilla ja pitkällä selällä sain molempian pyörien kanssa mitkä voisin ostaa (menee budjettiin) koon L. Mietin, että onkohan tuo nyt ihan oikeassa kuitenkaan, kesällä testaamani Trek Madone 3.1 (2014) tuntui pieneltä 60cm koossa ja vakiostemmillä, olisi voinut stemmiä vaihtaa heti kättelyssä. Myyjänkin mielestä näytti, että loppui ohjaamosta vähän tila.

Ilmeisesti jengillä aika hyvin pelannut nuo Canyonin kokolaskuri, maantiepyöristä siis omalla kohdalla kyse.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Canyonin kokolaskurin tulokseen vaikuttaa pelkästään jalan sisämitta (tai ainakin on ollut noin).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Mittasin parin eri pyörän kanssa, että mikä runkokoko sopisi itselle. Siis syötin omia mittojani mikä arposi "oikean" koon. 190cm pitkänä, 89cm inseamilla ja pitkällä selällä sain molempian pyörien kanssa mitkä voisin ostaa (menee budjettiin) koon L. Mietin, että onkohan tuo nyt ihan oikeassa kuitenkaan, kesällä testaamani Trek Madone 3.1 (2014) tuntui pieneltä 60cm koossa ja vakiostemmillä, olisi voinut stemmiä vaihtaa heti kättelyssä. Myyjänkin mielestä näytti, että loppui ohjaamosta vähän tila.

Ilmeisesti jengillä aika hyvin pelannut nuo Canyonin kokolaskuri, maantiepyöristä siis omalla kohdalla kyse.
    Itselläni L-kokoinen (58cm) Ultimate CF SLX ja pituus 186.5cm ja inseam 89-89.5cm. Jouduin vaihtamaan 110mm stemmin 90mm:iin ja kaikki prikatkin on stemmin alla (jäykkä selkä). En ole mitoittamisen ammattilainen mutta minusta tuo näyttäisi siltä että L-koko olisi sulle passeli. Oman rungon mitat: http://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3614#

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaniM Katso viesti
    Itselläni L-kokoinen (58cm) Ultimate CF SLX ja pituus 186.5cm ja inseam 89-89.5cm. Jouduin vaihtamaan 110mm stemmin 90mm:iin ja kaikki prikatkin on stemmin alla (jäykkä selkä). En ole mitoittamisen ammattilainen mutta minusta tuo näyttäisi siltä että L-koko olisi sulle passeli. http://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3614#
    Voipi olla ihan hyvin sitten noinkin, ilmeisesti Canyon tekee oletuksena myös pidemmille ihmisille pyöriä joten ei 190cm pitkällä tartte olla heti se suurin koko kuten monella muulla valmistajalla.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Mulla koon 58 madone 120mm stemmilla ja otin koon 58 ultimate cf slx. Mitat 189/90. Koko on sopiva.

Allright, joten tuo L on sitten varmaankin se oikea koko. Vielä kun löytäisi sen omaan budjettiin sopivan, kuituisen mielellään. Olin joskus näkevinäni 1600 eurolla kuituista jo ja pitäisi saada kerta Suomen kivijalastakin saa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Tossa canyonissa on tangon reachi lyhyempi kun mun madonessa mutta muuten runko vastaa aika hyvin kooltaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jhalmar Katso viesti
    Canyonin kokolaskurin tulokseen vaikuttaa pelkästään jalan sisämitta (tai ainakin on ollut noin).
    Oli näin, ei ole enää. Se vanhahan oli aika kökkö, mutta uusi ottaa muutakin huomioon.

Allright, joten tuo L on sitten varmaankin se oikea koko. Vielä kun löytäisi sen omaan budjettiin sopivan, kuituisen mielellään. Olin joskus näkevinäni 1600 eurolla kuituista jo ja pitäisi saada kerta Suomen kivijalastakin saa.
    Tämän hintaa ja sillä hinnalla irtoavaa osaluetteloa en lakkaa ihmettelemästä.

www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3501

Käsittämättömän halpa.

http://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3694

Sama kuin tuo 1499€ pyörä, mutta stemmi ja tanko on Canyonin omaa uutta mallistoa (paremman näköiset) sekä satulatolppa on halvempi, mutta postauksien perusteella varmempitoimisempi ja huolettomampi kuin tuo kalliimmassa mallissa oleva kaksiosainen tolppa.

Aika jännä muuten että S, M ja L kokojen mitoitukset ovat lähes identtiset stackia lukuunottamatta.

Näyttää toimitusajat olevan sitä luokaa että kannattaa laittaa tilausta sisään jos meinaa tuommoisella CF 7.0:lla ensi keväänä ajella. Itse ihmettelen ettei endurace:a ole tarjolla sähkövaihteilla.

Näyttää toimitusajat olevan sitä luokaa että kannattaa laittaa tilausta sisään jos meinaa tuommoisella CF 7.0:lla ensi keväänä ajella. Itse ihmettelen ettei endurace:a ole tarjolla sähkövaihteilla.
    Niinpä näyttää joo, värivaihtojenkin välillä on noin kuukausi eroa toimitusajassa. Hyvännäköisiä pyöriä molemmat toki, kuten kaikki Canyonin pyörät (pl. TT-tangolla olevat). Osasarjat eivät sano itselleni mitään, mutta onko tuohon miten paljon vaihdettavissa osaa suoraan Canyonilla jo? Lähinnä stemmin pituus mietityttää ja sopivuus omaan ajoasentoon ja satula on 99% liian kaponen.

Kestäänkö nuo 25mm 115kg kuskin alla (alaspäin menossa tosin).
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Tangon ja stemmin saa ainakin vaihdettua. Ottavat vaihdosta 20e/osa. Tosin viimeksi eivät tangonvaihdosta veloittaneet.

Notes kenttään vaan pyyntö tilauksen yhteydessä.

Niinpä näyttää joo, värivaihtojenkin välillä on noin kuukausi eroa toimitusajassa. Hyvännäköisiä pyöriä molemmat toki, kuten kaikki Canyonin pyörät (pl. TT-tangolla olevat). Osasarjat eivät sano itselleni mitään, mutta onko tuohon miten paljon vaihdettavissa osaa suoraan Canyonilla jo? Lähinnä stemmin pituus mietityttää ja sopivuus omaan ajoasentoon ja satula on 99% liian kaponen.

Kumit ja runko kestää kyllä. Kiekoissa 100kg painoraja. Canyonilla vaihtaavat pyynnöstä stemmiä ja tankoa, muu ei taida onnistua (pl. ostaessa valittava satulatolppa, pakka yms.)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti_S Katso viesti
    Kumit ja runko kestää kyllä. Kiekoissa 100kg painoraja. Canyonilla vaihtaavat pyynnöstä stemmiä ja tankoa, muu ei taida onnistua (pl. ostaessa valittava satulatolppa, pakka yms.)
    DT Swiss R24 Spline -kiekkojen max. painoraja on 110kg (sis. pyörä + kuski) mitkä ovat tuossa Endurace CF 8.0:ssa eli tuossa kalliimmassa noista kahdesta. Eli aika pitkälti sama kuin noissakin.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Tuon 8.0:n satulatolppa saattaa olla alle satakiloisille suunniteltu. Halvempi malli on siis sulle parempi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Tuon 8.0:n satulatolppa saattaa olla alle satakiloisille suunniteltu. Halvempi malli on siis sulle parempi.
    Oho, kerrankin näin päin jopa. Pitää arpoa, pitää arpoa.. Ajoahan tuolla kyllä tulisi, kerta olen tasaiseen tahtiin ajellut maantietä ei-niin-maantielle-sopivalla masiinalla sulat kelit, mutta koko, se mietityttää. Pitäisi päästä testaamaan jotain L-kokoista kanjonia jossakin tai ainakin suhtkoht samalla geometrialla olevaa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Itselläni L-kokoinen (58cm) Ultimate CF SLX ja pituus 186.5cm ja inseam 89-89.5cm. Jouduin vaihtamaan 110mm stemmin 90mm:iin ja kaikki prikatkin on stemmin alla (jäykkä selkä). En ole mitoittamisen ammattilainen mutta minusta tuo näyttäisi siltä että L-koko olisi sulle passeli. Oman rungon mitat: http://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3614#
    Lähes samoilla mitoilla mitä tässä on mainittu (189 cm ja 89 cm, kohtuu hyvä notkeus) minä ottaisin ehdottomasti XL-koon. Ja siihenkin ehkä vielä 120 mm stemmin. Tämä siis ihan vertailemalla Canyonin geometriatietoja nykyiseen fillariini (Cervelo S1) ja siihen, miltä nykyisen fillarin kyydissä tuntuu... Tuolla XL-kokoisella kanjonilla top tube, stack ja reach olisivat kaikki hyvältä vaikuttavissa arvoissa.

Hyvännäköisiä pyöriä molemmat toki, kuten kaikki Canyonin pyörät (pl. TT-tangolla olevat). .
    Kauneus on katsojan silmissä jne., mutta tämä uusin versio Speedmax AL -sarjasta (esim. http://www.canyon.com/en/triathlonbi...ke.html?b=3688) on mun mielestä kyllä haluttavan näköinen. Pitäisköhän...

Minun pituus on 187cm ja haaraväli on jotain +90cm luokkaa. Eli jalat ovat pitkät suhteessa yläkroppaan. Tilasin alunperin large-kokoisen pyörän. Päädyin kuitenkin vaihtamaan XL-kokoon.

Tuntui loogisemmalta ottaa pykälää isompi runko ja poistaa prikat stemmin alta. Isommassa rungon emäputki on 2cm pitempi. Tämän kompensoin poistamalla kaikki (2cm) prikat stemmin alta. Nyt satulan ja ohjaustangon korkeusero on sama 12cm, johon olin tottunut edellisessä (58cm, Specialized S-works) maantiepyörässä. Jos vaihdan ohjainlaakerin suojakupin matalampaan malliin, tippuu stemmi vielä 1cm lisää tarvittaessa.

Vaikka pyörä pitäisi säätää oman kropan mukaan, otin rungon kokoa etsiessäni referenssiksi bikeradar.com -sivuston. Kuskit Marcel Kittel ja Fabian Cancellara ovat melkein saman pituisia kuin minä. Heillä tanko on 10,5cm ja 12cm alempana kuin satula. Eli samat kuin mihin olen itse tottunut. En nähnyt tarpeelliseksi, että minun pitäisi laskea tankoa ammattikuskeja alemmaksi. Tämä vahvisti minun käsitystä sopivasta runkokoosta.

Trendi tuntuu suosivan pieniä runkoja. Tein mielestäni kuitenkin oikean ratkaisun ostaessani XL-kokoisen pyörän.

Edit: Pyöräni on 2015 Ultimate CF
    kalasatu muokkasi tätä : 01.01.2015 at 14.16

^Muistatko montako senttiä on satulan kärjestä tangon keskelle?

En muista, mutta nopeasti mitattuna näyttäisi olevan noin 61cm. Stemmin pituus on 11cm ja satulan+tolpan etäisyyssäädöt ovat säätämättöminä puolivälissä.

EDIT: Korjaus... stemmin pituus olikin 13cm.
    kalasatu muokkasi tätä : 01.01.2015 at 17.31

Mulla sama satula/tanko väli eli 61cm Cervelo S3 58:ssa. Stemmi 110mm. Mielenkiinnosta kysyin kun Canyon oli harkinnassa ennen tuota S3:a.

Korjataas nyt. Eli tuo minun edellinen mittaus 61cm on stemmillä, jonka pituus on 13cm.

Sanokaas, minkälaisia muutoksia on odotettavissa ajofiiliksiin, jos hommaan nykyisen alumiinirunkoisen Focuksen cyclon rinnalle Enduracen CF:n? Cyclossa on herkät Mavicin open pro kiekot ja lokarit myös ja se on ajoltaan ihan jees, mutta se CF 8.0 polttelee silti: n+1?
    Maantietä, kelviä ja metsäpolkuja

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esa_ Katso viesti
    Sanokaas, minkälaisia muutoksia on odotettavissa ajofiiliksiin, jos hommaan nykyisen alumiinirunkoisen Focuksen cyclon rinnalle Enduracen CF:n? Cyclossa on herkät Mavicin open pro kiekot ja lokarit myös ja se on ajoltaan ihan jees, mutta se CF 8.0 polttelee silti: n+1?
    Osta pois, tuskin kadut. Jos asfaltilla ajat, niin eroa ajamisen keveydessä voisi kuvailla cyclon ja maantiepyörän välille kokolailla samaksi kuin mitä 29 jäykkäperän ja cyclon välillä on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Osta pois, tuskin kadut. Jos asfaltilla ajat, niin eroa ajamisen keveydessä voisi kuvailla cyclon ja maantiepyörän välille kokolailla samaksi kuin mitä 29 jäykkäperän ja cyclon välillä on.
    Kiitos, hyvät myyntipuheet! Etenkin kun sattuu olemaan se 29 jäykkiskin jo tallissa, niin mielikuvavertailu oli helppoa. 8.0 stealth lähti tilaukseen uuden vuoden kunniaksi.
    Maantietä, kelviä ja metsäpolkuja

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •