En kiellä, enkä neuvo olemaan käyttämättä, mutta ilmankin tulee hyvin toimeen.
Jäiset kelit sitten erikseen.
En kiellä, enkä neuvo olemaan käyttämättä, mutta ilmankin tulee hyvin toimeen.
Jäiset kelit sitten erikseen.
jäätä on varmasti jossain mutta ei mun pääasiallisilla reiteillä Porissa vaikka lunta tulleekin ennen joulua, niin kauan kuin pakkanen pysyy en tarvitse nastoja, välttämättä - tosin Trella olevaan pyörään laitoin viime viikolla ja tapasin Pendolinon lähellä kelvillä pyöräilijän joka oli tahattomasi levittänyt tavaransa kadulle. sanoi pyöränsä nastojen olevan kuluneita - mulla oli siinä vaiheessa ihan uudet nastat edessä, takapään sliksi eli välillä omaa elämäänsä jatkaessani matkaa
Seuraavan kesän aikana menee nastarengas uusiksi koska pyöreiksi kuluneet nastat ei paljoa pidä, olen ajanut yhden talven ISP:llä koossa 26x2.1 ja ensi kevääseen mennessä on täynnä kaksi koossa 29x2.1 mutta enenevissä määrin on ruvennut kiinnostamaan tuo Nokian/Suomi Tyres Extreme 294 jollaisilla täälläkin tuntuu muutama ajavan. Kysymys sellaisille joilla on kokemusta sekä ISP:stä että Extremestä, onko mitään käytännön eroa? Tulee siis 29eriin pelkäksi eturenkaaksi kevyeen yleiskäyttöön eli kaikensorttista tietä ja joskus helppoa polkua.
Itsellä viime talvena edessä isp evo ja takana extreme 294. Tänä talvena päädyin molempiin päihin extremeen. Syyt: pitää nastansa paljon paremmin, parempi vetopito (takana), pitää kivillä paremmin kuin isp, paljon edullisempi. Miinuksena julmettu tärinä :-) siis kovalla alustalla. Kuviossa niin paljon isommat nystyrät että tippuu jo hampaatkin suusta. Ja tietysti onhan tuo extreme aika hennon kaponen ku verrokkeina on-one floaterit ja 29" maxxis ardent 2.4. Ei kanna niin hyvin kuin isp.
Saako tuota WXC-rengasta 29 tuuman versiona jostain? Olen kuullut että vasta helmikuussa -15 alkaisi Suomityres tuottaa ko kumia.
Kyllä on pikkuisen erikoinen yritys toimintatavoiltaan Suomityres. 29 ja 27,5 on olleet käytössä jo hyvän aikaa ja senkin luulisi olleen aika pitkään selvää että eivät ole mikään ohimenevä muotijuttu ja nyt vasta tuumitaan renkaita. Pienen yrityksen yksi etu on tai ainakin pitäisi olla nopealiikkeisyys. Lisäksi Lieksassa jossa tehdas on, kuvittelisi olevan hyvä ympäristö talvirenkaan tuotekehitykseen. Varmaan myös tieto parhaista kumiseoksista löytyy Suomesta. Mutta ei. Antaa muiden vallata markkinat. Tietty leppoisampaa kun ei työt rasita. Varmaan menee useampi vuosi kun huomaavat että joku ihmeellinen paksupyöräinen fillarikin on keksitty ja siihen voisi tehdä hyviä renkaita ja vieläpä talveksi nastarenkaita.
Voihan se tuotekehitys olla vaikka Birkalassa.....
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Tämän mukaan pientä voittoakin olisi tehnyt, joten luulisi että akuutti kassakriisikään ei ole syynä. Uudet mallit on tulossa taittuvina. Jotenkin muistelisin, että Suomessa ei ole ennen tehty taittuvia kumeja ja ulkomaan alihankinta ei mennyt ihan putkeen (laatuheittoja). Voisko taittuvan renkaan valmistusprosessin ylösajo olla osin syynä. Itse ottaisin mieluummin kohtuuhintaista rautalankaa, kuin kallista muovinarua.
Taittuvassa kumissa voi olla 300 g ero painossa verrattuna teräskaapeli malliin mutta....
Lisätään taivasteluun renkaitten saatavuus. Paikallisessa sahakaupassa kävin jotain utelemassa , Suomityresin renkaita yksinkertaisesti ei saa. Jakeluhan on ollut perinteinen, tehtaalta tukkurille jolta sitten jälleenmyyjille. Tukkufirma jota en nyt muista ei enää toimita.
I väntan på ännu dåligare tidet
Nyt on taas aikamoista höpinää ollut siellä sahakaupassa. Suomi tyresin renkaiden saatavuus on ihan kohtuullinen ja jakeluportaana tehtaan ja kauppiaan välillä toimii Shimano Nordic. Ihan kaikkea taivastelua ja voivottelua ei kannata uskoa![]()
Sinisilmäisenä ja lapsellisena taas uudestaan minä tietty kaiken uskon. Joo vähän kyllä hämmästelin .
I väntan på ännu dåligare tidet
Tokihan sitä täytyy kauppiaan/myyjän sanaan luottaa mutta valitettavan usein kyse on tietämättömyydestä tai omasta "laiskuudesta" myyjän puolelta. Ainoa Suomi tyresin rengas, jonka kohdalla on ollut saatavuusongelmia, on tuo uusi 27,5" jonka valmistuksessa venähti muutama kuukausi pitkäksi.
Tuo nyt ei varmaan minun kohdalla ole haitta, pikemminkin hyöty. Kun vaihdoin 26" pyörästä samoilla rengasmalleilla ja -leveyksillä olleeseen 29eriin tuli ongelmaksi se että koko vehje vain luisteli irtolumen päällä eikä purrut alustaan yhtään. Tälle talvelle hankin jo takarenkaaksi kapeamman mikä onkin auttanut asiaa, kun painoa on alle 75 kg koko yhdistelmällä käsittäen kuskin, ajovarusteet ja pyörän niin ei siinä paljoa kantavuutta enää tarvitse.
Onpa hyvä kun kerroit.
Kerro nyt ihmeessä mistä voisi ostaa 29er WXC300 (26:ssa oli 300 nastaa, voi olla 29:ssä enempi) kun olen koettanut monenkin kaupan sivuja tiirailla ja esim Reinokaupan, josta suomityresin mukaan pitäisi olla helppo ostaa kaikkia heidän renkaitaan, ei tunne ko kumia. Just tuo taittuvakylkinen kevyemmin rullaava rengas ymmärtääkseni kiinnostaisi moniakin pyöräilijöitä.
Sanotaan tuohon väitteeseesi vielä että tuon tietämättömyys ja laiskuusperusteen hyväksyminen vaatisi uskomaan että suurin osa kauppiaista on typeriä ja työtävieroksuvia.
Tällaiset ominaisuudet eivät ole väestössä harvinaisia. Markkinataloudessa tällaiset ominaisuudet ovat kuitenkin siinä määrin haitallisia ja heikentävät toimintaedellytyksiä niin suuresti että typerät ja laiskat yrittäjät aika nopeasti joutuvat lopettamaan toimintansa. Olen itse toiminut yrittäjänä ja siinä sivussa tutustuin moniin yrittäjiin, enkä heissä tällaista puolta ole todellakaan havainnut.
J.Kottenberg muokkasi tätä : 23.12.2014 at 11.07
Keksit itse olemattomia tuotteita ja ihmettelet niiden huonoa saatavuutta?![]()
WXC300 29" taitettava on Suomi Tyresiltä tietojen mukaan tulossa, mutta ei luultavasti ehdi ennen 15/16 talvea. Tällä hetkellä ei ole vielä näkyvissä valmistajankaan sivuilla, joten saatavuutta ei kannata ihmetellä aivan vielä
-Visa, Bikeshop.fi / Ajopyörä
1) Ei ole vielä saatavissa, luultavasti tulossa seuraavalle kaudelle.
2) "...valitettavan usein kyse on..." Eikö yksikin tapaus ole valitettavan usein? En tainnut puhua suurimmasta osasta yrittäjiä tai maininnut typeryyttä tai työn vieroksumista? Jokainen lukekoon miten tahtoo, mutta ei nyt laiteta sanoja suuhun, tietämättömyys ja typeryys eivät ole synonyymeja ja laiskuus lainausmerkeissä ei tarkoita työn vieroksumistaLiian usein törmää tapauksiin joissa ei tiedetä asiaa/tuote ei ole omassa valikoimassa, jonka seurauksena sanotaan ettei kyseistä tuotetta ole olemassa tai saatavissa. Tällöin lienee täysin kohtuullista käyttää termiä tietämättömyys tai "laiskuus".
3) Itsekin yrittäjäntapaisena toimitaan ja tunnen myös useita, eikä tällaisia ominaisuuksia vallitsevina piirteinä ole. "Paikallisessa sahakaupassa kävin jotain utelemassa , Suomityresin renkaita yksinkertaisesti ei saa." Tuohon aiempaanhan viittasin ja toteamus piti tuossa kohtaa täysin paikkansa. Kyseisen liikkeen edustaja puhui syystä tai toisesta asiasta totuutena, joka ei pidä paikkaansa.
Ei off-topiccia enää enempää, hyvää joulua toveri Kottenbergille![]()
Tämmöiset litkuttelin jo viimeviikolla, tosin 27,5 kiekoille.
Eiks noin iso kumi jää vähän löysäksi 27.5 kiekolle?![]()
Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.
Kirjanmerkit