GarminGiantElectrobike
Sivu 59 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 49 57 58 59 60 61 69 109 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.741 - 1.770 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #1741
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti goatse Katso viesti
    Olen katsellut ensi kesäksi noita Endurance malleja. Mittaa on 181/88cm, ja näiden pohjalta canyonin laskuri suosittelee 58/L kokoa, jos lasken jalan sisämitan 86cm niin vaihtaa ehdotuksen M kokoon. Nykyinen Focus Mares cyclo on 56cm ja siinä on tuota canyonin endurance M kokoa 3,5 cm pienempi stack vajaa sentin pienempi reach. Tuossakin joutunut ottamaan lyhyemmän 80mm stemmin ,osaksi tosin siksi että satulakin melko korkealla ohjaustankoon nähden ja droppia joku 13cm. Käykö järkeen ottaa tuo Canyonin M koko? Ajoasento muuttuisi kait vähän pystymmäksi lähinnä dropin laskiessa, L koossa pelottaa että tarvitsisi venyä aivan ihmeellisiin teräsmiesasentoihin tai joutuisi vaihtamaan stemmin hyvinkin lyhyeeseen.
    Joko ratkaisit koon? Itselläni on samat mitat ja samaa pohdiskelua M/L-välillä.

    Täällä http://www.bikeradar.com/forums/view...72441&start=80 on jonkin verran myös kokokeskustelua ja otettu esiin huomioitavaksi seikaksi myös alin asento, johon satulan saa (koko L):
    "the seat post has a maximum insertion limit, which leaves at least 160mm of the post visible at the lowest setting. This 160mm + 565mm seat tube + 50mm saddle means that BB-to-saddle top is 775mm minimum."

    Itselläni taitaa olla suurin piirtein tuo korkeus vanhassa pyörässä eli säätövaraa alaspäin ei juuri jäisi.

  2. #1742
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anok Katso viesti
    Onko kukaan saanut vielä vuoden 2015 Inflite 9 mallia? Kokemuksia, ensi fiiliksiä jne? Omani on myöhästynyt niin että tämän hetken tiedon mukaan lähtee vasta viikolla 50 matkaan. Vai onko sama homma kaikilla että on viivästyny viikolle 50?
    50 viikolla omakin tulossa.

  3. #1743
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jupiter7 Katso viesti
    Joko ratkaisit koon? Itselläni on samat mitat ja samaa pohdiskelua M/L-välillä.

    Täällä http://www.bikeradar.com/forums/view...72441&start=80 on jonkin verran myös kokokeskustelua ja otettu esiin huomioitavaksi seikaksi myös alin asento, johon satulan saa (koko L):
    "the seat post has a maximum insertion limit, which leaves at least 160mm of the post visible at the lowest setting. This 160mm + 565mm seat tube + 50mm saddle means that BB-to-saddle top is 775mm minimum."

    Itselläni taitaa olla suurin piirtein tuo korkeus vanhassa pyörässä eli säätövaraa alaspäin ei juuri jäisi.
    Olen toistaiseksi lykännyt ostoa, eipä tässä vielä hirveä kiire ole. Katselen jos saisi tuosta alu versiostakin arviot parit luettavaksi, ja vähän lisää kokemuksia koosta.

    Tuo M ja L koon ero on muuten aika pieni pituussuunnassa verrattuna muiden kokojen eroihin, reach kasvaa 2mm ja top tube 7mm(vrt. L->XL reach kasvaa 16mm). Lähinnä näyttää pyörä olevan vähän korkeampi, seat tube ja stack kasvavat molemmat n. 25mm. Satulatolpanpukti näyttäisi L koossa olevan pari mm vajaa yhtä pitkä kuin vanhassa CC:ssä, joten itselläni tuo minimikorkeus satulassa ei taitaisi olla ongelma.

    Näitä kun vertailee niin alkaa vähän kallistua tuohon L koon suuntaan. Tietty jos joku sattuu Enduracen hommaamaan Lappeenrannan suunnalle niin mielläni kokeilisin.

  4. #1744
    Liittynyt
    02/2003
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    156
    Onko kukaan laittanut Infliteen tavaratelinettä, olisiko pyörästä kevyeen retkeilyyn? Enkä nyt tarkoita satulatolppavirityksiä.
    FZDZ

  5. #1745
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    https://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3614

    Tuommoisesta tuli tänään tilausvahvistus ja arvio viikolle 51.

  6. #1746
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Jäätävät toimitusajat noilla pyörillä. Nähtävästi sieluton postimyyntifirma vetää uusia asiakkaita tuulipuvuissaan

  7. #1747
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    152
    Juuri tuli mailia, että ovat kokoamassa omaa Inflite 9 pyörääni ja 48 h sisällä pitäisi tulla seurantanumeroa sähköpostiin. Saihan sitä joo aika kauan odotella, mutta hyvää kannattaa odottaa. Josko jo ensi viikon lopulla pääsisi ajamaan.

  8. #1748
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Itselläni tuli jo seurantakoodikin. Aattelin et tulee vasta ens viikolla niin en ollut vielä laittanut polkimia tilaukseen. Täytyy käydä hakeen jotku halvat rimpulat jos dhl ei saa toimitettua polkimia perjantaihin mennessä ja pyörä tulisi jo tällä viikolla.

  9. #1749
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    152
    Nyt on seurantanumero ja arvioitu toimitus olisi tämän viikon perjantaina. Toivottavasti ei nyt tule lunta/jäätä/vesisadetta tai muuta ikävää viikonlopuksi niin pääsee ajelemaan.

  10. #1750
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    152
    Taitaapa jäädä kuitenkin pyörä saamatta kun kuljetusfirmana on UPS eivätkä osaa kertoa mihin kellonaikaan toisivat tuon ja en tietenkään ole keskellä päivää kotona vaan töissä. Myöskään kuljetus työpaikalle ei kuulemma onnistu vaan toimittavat vain osoitteeseen joka on merkittynä pakettiin. Tosin eivät koskaan saa tuota toimitettua koska alaovi on lukossa, eikä kuski soita ennen toimitusta. Ilmeisesti täytyisi ulkona päivystää koko päivä jos aikoisi pyörän saada.

  11. #1751
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    100
    Muistelisin että ainakin minä olisin joskus saanut UPSn kanssa sovittua osoitteenmuutoksesta. Mutta edelleen ihmetyttää ettei nää kuriirifirmat ole heränneet siihen todellisuuteen että yhä suurempi osa heidän asiakkaidensa asiakkaista on yksityishenkilöitä jotka on päivät töissä eikä ole mahdollista päivystää ninjakuriiria joka ei ilmoita liikkumisestaan mitään.

  12. #1752
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    152
    Ei tosiaan luulisi olevan niin vaikeaa, että kuski soittaisi vaikka 30 min ennen kun aikoo tulla. Voisin ihan hyvin mennä silloin kuskia alaovelle vastaan ja viedä paketin kotiin ja palata taas töihin. Nyt sitten pyörittelevät tuota pyörääni varmaan seuraavan viikon jakeluautossa turhaan. Tällä taktiikalla varmaan saavat alle 10% lähetyksistä ikinä toimitettua perille.

  13. #1753
    Täällä (Kerava) on UPS:n kuski soitellut aamulla kun on ollut lähdössä konttorilta niin olen osannut piipahtaa himassa sopivaan aikaan. Jos ei ole kotosalla niin oveen jätetyssä lapussa on ohjeet lähetyksen ohjaamiseen toiseen osoitteeseen.

  14. #1754
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    152
    Juuri koittivat toimittaa seurannan mukaan pyörää mutten tietysti ole kotona. Nyt onnistui osoitteen muutoskin, mutta vasta ekan toimitusyrityksen jälkeen. No pakko ottaa tuo töihin maanantaina vaikka sitten joutuu tuon pyörälaatikon kantamaan kotiin metrossa/raitiovaunussa jne. Aika hankalaksi menee. Tästä kyllä miinusta Canyonille kun käyttävät näin surkeaa toimitustapaa.

    Jää vielä viikonlopun ajelutkin ajamatta tämä takia.

  15. #1755
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    626
    Kyllä ne kamat kannattaa suosiolla tilata sinne missä viettää päivänsä (esim. töihin), kun tuntuu noiden kuriirifirmojen toiminta olevan kovin joustamatonta noin yleisesti ottaen. En nyt laittaisi tuota Canyonin syyksi, että jakelussa on hienoista kankeutta. Kyllä se UPS on mulle kaikki paketit tuonut täysin aikataulussa, kun olen ne tänne työpaikalle tilannut.

  16. #1756
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gaastra Katso viesti
    Kyllä ne kamat kannattaa suosiolla tilata sinne missä viettää päivänsä (esim. töihin), kun tuntuu noiden kuriirifirmojen toiminta olevan kovin joustamatonta noin yleisesti ottaen. En nyt laittaisi tuota Canyonin syyksi, että jakelussa on hienoista kankeutta. Kyllä se UPS on mulle kaikki paketit tuonut täysin aikataulussa, kun olen ne tänne työpaikalle tilannut.
    Hankalaa tuo töhinkin tilaaminen kun Tampereella ainakin jakeluaika 14-19 eikä pystytä sanomaan yhtään tarkempaa aikaa. Ei viittis koko päivää töissäkään päivystää.

  17. #1757
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    299
    Oisko järkevämpää ostaa ne fillarit sitten kivijalasta jos yhden paketin vastaanottaminen on noin vaikeaa?

  18. #1758
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti_S Katso viesti
    Oisko järkevämpää ostaa ne fillarit sitten kivijalasta jos yhden paketin vastaanottaminen on noin vaikeaa?
    Niin no itse tokasin vain aikojen olevan todella ympäripyöreitä ja monesti nekin tökkii. Eiköhän noista kuriiripalveluiden helmistä ja sioista ole keskusteltu jo tarpeeksi ninjakuriiri topikissa.

    Ps. kiitos vinkistä ja todella tärkeästä informaatiosta. Topikkihan on 'Canyon maantiepyörä'. Voi tehdä tiukkaa ostaa paikallisesta.

  19. #1759
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti_S Katso viesti
    Oisko järkevämpää ostaa ne fillarit sitten kivijalasta jos yhden paketin vastaanottaminen on noin vaikeaa?
    No UPS on mitä on. Pitää ehdottaa Canyonille että lisäisivät vaihtoehdon että voisi lisämaksusta valita DHL kuljetuksen. Mielelläni maksaisin joku 50€ lisää tuosta. Ne sentään soittaa ennen toimitusta.

  20. #1760
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    152
    Tänään sitten pyörä tuli (inflite al 9 M koossa)ja laitoin sen nippuun. Vähän tuo asennuspasta tuohon satulatolppaan mietitytti kyllä. Eli mille alueelle sitä oli tarkoitus laittaa ja mitä jos säätää satulan asentoa joskus. Eli kovettuuko/jämähtääkö tuo jotenkin vai onko satulan nosto/lasku helppoa jatkossakin?

    Muutoin vaikutti oikein hyvälle vaikken oikein ajamaan vielä päässytkään.

  21. #1761
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.168
    Ei se mitään liimaa ole.

  22. #1762
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Onkohan tietoa, että koska noita uudempia malleja testataan jossain isommassa lehdessä?

  23. #1763
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    Onkohan tietoa, että koska noita uudempia malleja testataan jossain isommassa lehdessä?
    Mitähän uudempia malleja tarkoitat? Onhan noita testailtu ja yleensä on lätkäisty vähintään neljä tähteä viidestä. Viimeisimmäksi Aeroad:

    http://road.cc/content/review/137827...-cf-slx-70-di2

  24. #1764
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    151
    Ultimate taitaa olla rungoltaan sama kuin viimevuotinen. Eli vanhat testit pätevät vielä.

  25. #1765
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Enemmän vaan houkuttaisi nähdä kunnon testissä, että onko tuo uusi aeroad cf slx oikeasti s5:n haastaja niinkuin eurobikellä uhkasivat
    Kaippa niitä alkaa näkymään keväämmällä, kuitenkin sen verran uudesta mallista on kymysys.

  26. #1766
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Onko kukaan miettinyt täällä Aeroadin geometriaa? Sopivan oloinen stack antaa aika pitkän reachin. Ymmärrän toki, että pyörä on kyykkyajoon tarkoitettu. Ajatus olisi ajaa maantietä, eikä vain lyhyehköjä tempoja ja siitä kun oli notkea 20 v. on yli 30 v. Jotain aeroa tekisi kuitenkin mieli.

  27. #1767
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    975
    Omasta puolestani sanoisin että jos "notkeus" mietityttää tuossa mielessä niin jotain vastaavaa kannattaa kyllä kokeilla ennekuin tilaa. Vakiovastaus, mutta jos pidempää matkaa meinaa kyykätä niin kyllä se mukavuus/sopivuus itselle ajaa aeroedun ohi..

  28. #1768
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaO Katso viesti
    Onko kukaan miettinyt täällä Aeroadin geometriaa? Sopivan oloinen stack antaa aika pitkän reachin. Ymmärrän toki, että pyörä on kyykkyajoon tarkoitettu. Ajatus olisi ajaa maantietä, eikä vain lyhyehköjä tempoja ja siitä kun oli notkea 20 v. on yli 30 v. Jotain aeroa tekisi kuitenkin mieli.
    Jos pyörä on aero, kuskinkin pitäisi olla. Pitkä ja matala ajoasento voi osoittautua vähän turhan haasteelliseksi, jos sellaiseen ei ole totuttautunut. Johonkin sovituspenkkiin voisi tietysti säätää tuon Aeroadin salliman ajoasennon ja veivata pari tuntia. Jos ei alaselkä tahi hartiat siitä hirmustu, sitten ehkä uskaltaisi tilata.

  29. #1769
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Näin varmaan on. Jos vertaa joihinkin aeroksi itseään väittäviin maantiepyöriin: Pinarello F8, Colnago V1-R, Cervelon S-sarja, niin Aeroad on tuossa ryhmässä stack/reach suhteeltaan kaikkein vaativin. Harmi kun paketti Di2 Ultegralla olisi muuten houkutteleva.

  30. #1770
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482

    Canyon maantiepyörä

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PekkaO Katso viesti
    Onko kukaan miettinyt täällä Aeroadin geometriaa? Sopivan oloinen stack antaa aika pitkän reachin. Ymmärrän toki, että pyörä on kyykkyajoon tarkoitettu. Ajatus olisi ajaa maantietä, eikä vain lyhyehköjä tempoja ja siitä kun oli notkea 20 v. on yli 30 v. Jotain aeroa tekisi kuitenkin mieli.
    Jep, aeroad oli harkinnassa ja totesin myös reach/stack mitat mahdottomiksi itselleni vaikka notkeuttakin löytyy. Pitkät jalat suhteessa yläkroppaan.

    Hylkylistalle meni myös mm. Cannondale ja Wilier samoista syistä johtuen.

    Cervelo S3:n geo taasen on mainio itselleni ja ajoasennon saa aivan riittävän matalaksi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •