GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 41 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31 39 40 41 42 43 51 91 141 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.201 - 1.230 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #1201
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Stemmillä kait se asento haetaan. Aika hankalaksi menee jos satulan korkeuden säätöä käytetään selän kulman säätämiseen. Itse laittelin Satorin säädettävän, tuon kanssa saa hyvin haettua sopivan kulman.

    Tälläistä olen myös itse miettinyt, kun työmatkapyörässä on myös säädettävä stemmi ja ajan todella pystyssä, mutta toimii itselleni. Mitä kustansi tuo ja mistä?

    Lähes kaikki sanoo, että älä helvetissä hanki säädettävää, menee vielä ajossa rikki ja sattuu, totut kyllä siihen "perse ylhäällä, pää alhaalla" -tyyliin ja muuta.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  2. #1202
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Varmaan sen ajoasennon voi hakea säädettävällä stemmillä jos sieltä hakee muutosta mutta ei kai maastoon nyt voi suositella moista? Ostaa sitten kiinteän stemmin kun saa ajoasennon mieluisaksi, niitähän nyt löytyy vaikka millä kulmalla ja pituudella.

  3. #1203
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Miksi ei tietty noinkin, mutta sitä meinasin, että kukaan ei suosittele mukamas yhtään pystympää ajoasentoa maastoon.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  4. #1204
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Itse en moisesta ottaisi paineita, ajele semmosella asennolla mikä tuntuu hyvältä ja jos ei tunnu niin muuta sitten johonkin suuntaan. Ja kysele vaikka neuvoa täältä mitä pitäisi muuttaa kun tiedät mikä ei tunnu hyvältä.

  5. #1205
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Liian pysty ajoasento maastossa tekee sen että sä istut siinä penkissä kun tatti, ajoasento menee takapainoiseksi, vaikea mukailla kropalla maaston muotoja, vähemmän pitoa eturenkaalla, pyörän mutkaan vieminen on vaikeampaa, lisäksi sä istut raskaammin penkissä jolloin maaston röykyt tuntuu selässä ja niskassa enemmän. Ajaminen muuttuu epämielyttäväksi matkustamiseksi.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  6. #1206
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718




    Toisella ajoa 1,5v takana, toisella 15 tuntia. "Snadi" ero tuossa on, ekan kuvan satula ei tosin sojota enää taivaisiin. HC Andersenilla hyviä pointteja, mutta nyt on selkeästi käsillä liikaa painoa ja keno on edessä. Tuollaiseen säädettävään stemmiin voisi kyllä sijoittaa hieman, jos oikeilla spekseillä löytyisi esim. torilta käytettynä.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  7. #1207
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Lähtisin ennemmin lyhentämään stemmiä kuin laittamaan säätöstemmiä jos asento on liian pitkä ja makaava. Muutama sentti tekee jo paljon.
    Tuosta puuttuu enää tempotanko asennettuna pystyyn,mutta eipähän läpsi risut naamalle

  8. #1208
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Niin niin siis hybridin ajoasento on juuri sopiva, mitä nyt kesällä aiheutti välillä harmaita hiuksia peltojen välissä kun vastatuuli otti mieheen melko navakasti kiinni.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  9. #1209
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Mä en oo koskaan oikeen ymmärtänyt tota käsillä on liikaa painoa, nostanpa tangon taivaisiin metodia. Ajatteko kyynärpäät lukossa ja nojaatte eteenpäin vai miten se tapahtuu? Kannattaa varmaan keskivartalon lihaksia treenata, koska ne sitä ajoasentoa ylläpitää. Paskalokilla on ihan hyvännäköinen setuppi pyörässä. Ei tosta enää kannata korkeammaksi mennä ja jos tarvii, niin sitten pyörä on väärän kokoinen tai laji väärä.

  10. #1210
    harmis Guest
    Saat muutettua ajoasentoa tuosta kun löysäät neljä ruuvia stemmistä, pyörität stongaa n.90 astetta itseäsi päin yläkautta. Stonga tulee vähän lähemmäksi eikä ajoasento ole ihan niin agressiivinen. Auttoi mulla ainakin paljon ja samalla ranteiden kulmat muuttui paremmiksi. Testaamalla onnistuu. Jos ei auta riittävästi niin sitten vaan jyrkemmällä kulmalla oleva stemmi paikalleen.

  11. #1211
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Mä en oo koskaan oikeen ymmärtänyt tota käsillä on liikaa painoa, nostanpa tangon taivaisiin metodia. Ajatteko kyynärpäät lukossa ja nojaatte eteenpäin vai miten se tapahtuu? Kannattaa varmaan keskivartalon lihaksia treenata, koska ne sitä ajoasentoa ylläpitää. Paskalokilla on ihan hyvännäköinen setuppi pyörässä. Ei tosta enää kannata korkeammaksi mennä ja jos tarvii, niin sitten pyörä on väärän kokoinen tai laji väärä.
    Läskissä vai hybridissä? En tietääkseni aja kyynerpäät lukossa, mutta ajoasento muuttui niin radikaalisti, että etunojaa on sen verran, että se on muuttanut ihan kaikkea lähes tulkoon. Hybridissä ajoasento nimenomaan optimaalinen, enkö ole miettinyt edes stemmin säätöä, paitsi alaspäin aerodynaamisemman ajoasennon kannalta.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harmis Katso viesti
    Saat muutettua ajoasentoa tuosta kun löysäät neljä ruuvia stemmistä, pyörität stongaa n.90 astetta itseäsi päin yläkautta. Stonga tulee vähän lähemmäksi eikä ajoasento ole ihan niin agressiivinen. Auttoi mulla ainakin paljon ja samalla ranteiden kulmat muuttui paremmiksi. Testaamalla onnistuu. Jos ei auta riittävästi niin sitten vaan jyrkemmällä kulmalla oleva stemmi paikalleen.
    Mielessä käynyt, mutta muistaakseni se parempi sääntösuunta olisi ollut juuri toiseen suuntaan loivemman ajokulman tekemiseksi. Katsotaan jos viikonloppuna olisi pyörä vihdoinkin ajokunnossa ja pääsisi 1,5kk jälkeen ajamaan ja tunnustelemaan taas. En usko pienellä kulmalla olevan stemmin tekevän ainakaan pahaa kuitenkaan, liikaa painoa lyömättä takapyörälle kumminkaan.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  12. #1212
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Mä en oo koskaan oikeen ymmärtänyt tota käsillä on liikaa painoa, nostanpa tangon taivaisiin metodia. Ajatteko kyynärpäät lukossa ja nojaatte eteenpäin vai miten se tapahtuu? Kannattaa varmaan keskivartalon lihaksia treenata, koska ne sitä ajoasentoa ylläpitää. Paskalokilla on ihan hyvännäköinen setuppi pyörässä. Ei tosta enää kannata korkeammaksi mennä ja jos tarvii, niin sitten pyörä on väärän kokoinen tai laji väärä.
    On ihan totta että keskivartalon lihasten treenaaminen, niinkuin muidenkin, on pyöräilijälle tärkeä juttu. Muuten on treeni helposti liian yksipuolista.
    Mutta tuo väite että tankoa ei voi nostaa jos asento tuntuu liian matalalta, on mielenkiintoinen. Jos matalampaan asentoon ei alkuunkaan totu muutamalla lenkillä, puhumattakaan että esim niskat kipeytyy, niin ei asento ei silloin ole hyvä. Pyöräily niinkuin muukinliikunta on oltava miellyttävää. Kyllä siinä muuten motivaatio loppuu. Ja ei sen asennon tarvitse muille sopia.
    Se on sitten toinen juttu että ei heti aloita asennon isolla muutoksella vaan vähän kerrallaan ja tosiaan treenaa paikkoja venyttelyjä unohtamatta ja samalla hakee lenkeillä tottumusta matalampaan asentoon. Näin voi lopputulos olla tarkoituksenmukaisempi.
    Ei kaikki pyöräilijät välttämättä ole nuoria ja elastisia.

  13. #1213
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Itsellä ainakin ottaa muutenkin jumissa olevaan yläniskaan liian etukumara ajoasento, kun päätä joutuu kääntämään niin paljon ylös päin maisemia ja polkua katsellessa. Ja mielestäni esteiden ylitys sekä eturenkaan keventäminen on huomattavasti helpompaa, kun paino ei makaa liikaa eturenkaan päällä. Tuulen vastuksella ei omissa ajoissa ole merkitystä ja muutenkin ajot on 90% hitaita ja kohtuu teknisiä metsäpolkuja.
    Tuo Whiten alkuperäinen on 60mm ja olisiko 5 asteen nousulla. Vaihdoin sen ensin saman mittaiseen 35 asteen nousulla olevaan. http://www.xlc-parts.com/produkte_de...52,detail.html Oli jo muuten parempi, mutta joskus pahoissa paikoissa otti polvi kiinni tankoon. Sitten hain paikallisesta kivijalasta ton Satorin 110mm säädettävän joka nousee 55 asteen kulmaan. Tolla sai aika hyvän omaan makuun olevan asennon kun tiputti muutaman holkin tosta putkesta ja laittoi tuon n.47 asteen kulmaan.
    Ehkä tuon voisi joskus vaihtaa johonkin 90mm 35 asteen kiinteään, mutta en nyt ihan äkkiä osaa kuvitella että miten tuo ajossa pettäisi, siinä kohtaa on kyllä täytynyt jo mennä aika kovaa jotain päin muutenkin.

  14. #1214
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Minulla on myös vähän pystympi asentoja kiva on ajella.
    Kun huolehtii että säädettävän stemmin säädön ruuvi on kunnolla kiinni niin ei kunnollinen säädettävä stemmi helpolla petä.
    Mutta sitten kun hyvä asento on löytynyt niin itse vaihtaisin kyllä kiinteän.

  15. #1215
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Mä en oo koskaan oikeen ymmärtänyt tota käsillä on liikaa painoa, nostanpa tangon taivaisiin metodia. Ajatteko kyynärpäät lukossa ja nojaatte eteenpäin vai miten se tapahtuu? Kannattaa varmaan keskivartalon lihaksia treenata, koska ne sitä ajoasentoa ylläpitää. Paskalokilla on ihan hyvännäköinen setuppi pyörässä. Ei tosta enää kannata korkeammaksi mennä ja jos tarvii, niin sitten pyörä on väärän kokoinen tai laji väärä.
    Onko ikinä tullut mieleen, että ei raajat nyt eivät kaikilla ole missään kreikkalaisen patsaan ideaalisuhteissa? Jos vaikka sattuu olemaan isokokoinen, mutta suomalaiskansalliseen tapaan lyhyen puoleiset kädet ja jalat niin vähän erikoisempia ratkaisuja täytyy hakea. Kun ei ole näkynyt sivulta otettua ajokuvaa, niin päätelmiä ajoasennosta on aika vaikea tehdä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  16. #1216
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Kyllä mittasuhteita on erilaisia, mut ei makaava ajoasento tarkoita sitä, että käsille tulee painoa. Itellä se on kyllä satulan sijainnista kiinni. Maantiepyörällä alaotteella ajaessakin keskikroppa sitä asentoa kannattelee. Voi vaikka kokeilla vaihtamalla otetta. Ei se naama tankoon kolahda, vaikka molemmat kädet irroittaa. Tietenkin jokainen ajaa sellaisella asennolla kun parhaakseen näkee ja hyvältä tuntuu, mut samoin, kun vaihtelee pyörään osia, niin kannattaisi miettiä, josko käyttäisi vähän aikaa myös itsensä virittelyyn. Se on pitkässä juoksussa fiksuinta.

  17. #1217
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Itse ainakin ajelen läskillä juuri itseäni virittääkseni ja se on vielä sen lisäksi hauskaakin. Jos halutaan muuten vain ajaa kovaa niin crossi mönkijä on sitä varten ja jos ajaa maantiellä niin autolla pääsen kaikkein mukavimmin

  18. #1218
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Onko tuolla 5mm erolla kammen pituudessa käytännössä minkälaista eroa käytössä? Onko kellään omakohtaisia kokemuksia, ihan yleisesti siis. Päkiäthän ovat 1cm lähempänä toisiaan lyhyemmillä kammilla aina jalkojen ollessa vaakatasossa kuin myös kohtisuorassa, huomaako tuota eroa ja häiritseekö se?

    Ride XC: http://www.hi5bikes.fi/~6G1Vx0000001...RF-CK12RXC190A
    Turbine: http://www.hi5bikes.fi/~6G1Vx0000001...RF-CK12TUR190A

    Tuo nyt mietityttää, kun tunnin päästä lähden kivijalkaan jompia kumpia hakemaan.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  19. #1219
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Mutulla heitän-> jos kuski +175 ja haarat +80cm ottasin ainakin 175mm kammet. Onhan niissä ainakin enempi voimaa vääntää.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  20. #1220
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Turbinet on hienommat, siis ne.


  21. #1221
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Mutulla heitän-> jos kuski +175 ja haarat +80cm ottasin ainakin 175mm kammet. Onhan niissä ainakin enempi voimaa vääntää.
    Kuski 190cm ja haarat ~92cm.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Turbinet on hienommat, siis ne.
    Muotiasiat ovat toissijaista näissä hommissa.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  22. #1222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti

    Muotiasiat ovat toissijaista näissä hommissa.
    Höpönpöpönpöppöpöö!
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  23. #1223
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    ....Muotiasiat ovat toissijaista näissä hommissa.
    En mä sitä tiedä onko Turbine muotia, mutta hienommat ne on.

    Ja onhan ne sopivamman mittaisetkin. Sulle.


  24. #1224
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Muotiasiat ovat toissijaista näissä hommissa.
    Hyvä että palstalla on huumorimiehiä, eihän pyöräilyn niin vakavaa pidäkään olla, eihän?

  25. #1225
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Hyvä että palstalla on huumorimiehiä, eihän pyöräilyn niin vakavaa pidäkään olla, eihän?
    No juur näin.

    Torstaina mikäli jaksaa, ajelen läskin XXL:stä kotiin tai sitten varmaan pitkästä aikaa tyypit lähitienoolla illalla. Vielä pitäisi kyyti keksiä pyörälle ainakin menosuuntaan. Turbinet ostin.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  26. #1226
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Tänään tein vähän hankalan kelin kunniaksi rengaspaine kokeiluja. Pistin kotona lämpimiin renkaisiin eteen ja taakse 0.45bar eli ajossa varmaan 0.4bar, ja alla pyörii tosiaan bulldozerit litkutettuina. Hyvin pysyivät vanteilla eikä mitään ongelmia vuotamisen kanssa ollut. Pitoa ei ollut mitenkään merkittävästi enempää kuin normaalilla 0.55bar mitä käytän, mutta reilusti mukavammat hitaassa vauhdissa. Kovassa kyydissä kolisi kyllä vanteille sen verran, että piti vähän himmailla.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  27. #1227
    Tässä projekti puolivälissä. Tähän vielä viimeistelyt niin on jees. Kaverin pyörästä lainasin takarengasta kun en jaksanut Louta ottaa pois jo viimeistellyltä, punaisella värillä korostetulta vanteelta. Takavaihtajan vaijerikuori vaihtuu myös.

    XXL:stä odottelen vastausta tuohon rungon mahtumisongelmaan...

    Väri on ehdottomasti hieno, mutta kaipanee vielä lopullista kuivumista/kovettumista, kun testasin pikkukohdasta työkalulla kolhaista

    reappear muokkasi tätä : 18.12.2014 at 09.03

  28. #1228
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Ei kuva näjy.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  29. #1229
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Jos joku oli testannut Louta Whiten läskissä, niin olin missannut sen totaalisesti. Ei mahdu ainakaan taakse. Ottaa alhaalta kiinni ja pahasti. Taitaa sittenkin olla laihaläski 190mm perällä.
    Häh?

    Ei ota kiinni mistään. Ei edessä eikä takana ja tilaakin jää. Kuvaa ei nyt just tähän hätään ole, mutta siellä ne pyörii alla ilman ongelmaa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  30. #1230
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    80
    @lansive: Onko sun takavanne rihdattu niin, että pyörii keskellä haarukkaa? Mulla ainakin reilusti toisessa reunassa.
    Läskipyärä!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •