FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 38 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 48 88 138 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #1111
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    tai hyvät maastot on Nokian ja Ylöjärven puolella
    Tampereen maastoista Kangasala unohtui.

  2. #1112
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    579
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari71 Katso viesti
    Minkäslaisia lokarivirityksiä muilla White kuskeilla on?

    Bilteman tarakka levitetty yläosasta 3cm ja venytetty paikoilleen , pohjaan ikean laatikosto silikonimatosta muotoiltu kura suoja. Keulassa ei mitään.

  3. #1113
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Mutta jos käy huoltamassa pyörää niin Tampereella on paras ajo maasto Suomen maassa... tai hyvät maastot on Nokian ja Ylöjärven puolella
    Millä sitä ajelee jos fillaria huolletaan? Parempi mennä museoon tai neulaan tai kaljolle.


  4. #1114
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Millä sitä ajelee jos fillaria huolletaan? Parempi mennä museoon tai neulaan tai kaljolle.
    joo onhan täällä Tillikka kosken vieressä ja noista museoista tiedä oikein mitään mutta kai täällä joku museo voi olla

  5. #1115
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    mutta kai täällä joku museo voi olla
    Lenin-museo on ainakin.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  6. #1116
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Oma pro tuli kans lokakuun alussa ja tuon ohjeistuksen mukaan pitäisi ensi huolto tehdä aika pian. Itse olen tuota huoltanut eikä kiinnostaisi alkaa näissä kurakeleissä raahaamaan pyörää yhteensä 300km autonperässä vain että takuut säilyy.

  7. #1117
    Ei se virhevastuu mihinkään häviä, vaikkei huoltaiskaan, sanovat ne xxlssä mitä vaan.

  8. #1118
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    505
    Nyt hajos takapakka pirkka läskistä, tohon malliin -> http://instagram.com/p/wWCOvDSiex/ , epäilen vähän, että jostain syystä ketju ei ole ollut kunnolla rattaalla vaan kahden rattaan välimaastossa ja siittä sitten reidellä ratas nurin. Vaihtamassa en ollut mutta vääntöä oli hyvin kyllä tarjolla kun kiipesin seisaaltaan mäkeä.

    Takapakka oli myös uponnut komeasti vapaarattaan runkoon ja oli todella vaikea saada irti. Tai todella vaikea ja todella vaikea, helpolla se lähti mutta kunnon työkalut piti olla. Viilalla kuin tasoitteli lommot piiloon niin uusi rungollinen slx:än takapakka meni ihan siististi paikalleen. Samalla öljysin vapaarattaan 10w-40 moottoriöljyllä ja hiljeni kyllä reilusti. Aika vähän jotain vaseliinin tapaista rasvaa siellä vakiona oli.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  9. #1119
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Tulipa sitten XXL:stä sähköpostia;

    Hei,

    Selvitimme saatavuutta kampisarjoista pyöräänne ja tällä hetkellä meidän kautta ei ole saatavilla alkuperäistä kampisarjaa, eikä muutakaan pyöräänne suoraan sopivaa. Sramin X5 kampisarjan kohdalla ketjulinja muuttuu liikaa ja aiheuttaa etuvaihtajan toimimattomuuden.

    Ainoina vaihtoehtoina voimme tarjota teille asennuspalvelun veloituksetta muualta ostetulle kampisarjalle ensihuollon yhteydessä tai Sramin X5 kampisarjaa Single NW-eturattaalla, mikäli pystytte sellaisen hankkimaan jostain.
    Eli ellen itse etsi ja maksa kuluineen päivineen osia mitkä sopivat juuri fatbikeen, voi pyörän työntää lähimmälle romuttamolle suoraan. Tiedän kammista ja keskiöistä yhtä paljon kuin sika polkupyöräilystä. Eli XXL myy pyöriä mihin eivät edes itse saa varaosia, saati sitten, että joku muu voisi niitä ostaa. Pistipä vituttamaan ja pahasti, eteisessä seisoo 15 tuntia ajettu ja 1000 euroa maksanut pyörä millä en tee tällä hetkellä mitään. Enkä varmaan vähään aikaan.

    edit: Eikös tämä käy 2FAT Prohon? Tuo boltcircle on 104mm on sama kuin FSA Cometissa? http://www.bicyclestore.com.au/fsa-c...-crankset.html
    paskalokki muokkasi tätä : 11.12.2014 at 18.20
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  10. #1120
    IncBuff Guest
    Ei käy. http://www.hi5bikes.fi/~zJGAx0000001...RF-CK12RXC190A nämä on linkitetty sulle jo n-kertaa. Mikä on ongelma?

  11. #1121
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ei käy. http://www.hi5bikes.fi/~zJGAx0000001...RF-CK12RXC190A nämä on linkitetty sulle jo n-kertaa. Mikä on ongelma?
    Huomasin joo äsken, mutta tämä:

    "SIZE:170, 175mm and 68/73mm BB shell"

    Eikös Whitessä ole tuo akseli ole 100mm? Tai sen se vaatii kampisarjalta.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  12. #1122
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Kuten aiemmin todettu, niin liikkeen sivuilla on tuossa virhe ja nuo RF fatbike-kammet ovat 100mm BB leveydelle.
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  13. #1123
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Kerta jos näin on niin mukana tuleva keskiö on myös 100mm? Eli onko se yhteensopiva ainoastaan 100mm keskiölle? Siinä tapauksessa tuo sopisi + ratas tai kaksi FSA:n kammista.

    edit: Vetääkös se ketjulinjan sitten päin vittua, eli toimi taas etuvaihtaja ja pitäisi olla narrow wide -eturatas erikseen mikä maksaa hunajaa?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  14. #1124
    Pistin 2Fat Pron atomeiksi äsken. Niille joita painot vähänkään kiinnostaa:

    Runko 19": 2250g
    Keula: 930g

    Rungossa ei ollut muuta kiinni kuin paskaa ja emäputken laakerikupit.

    Tarkoituksena on pistää viikonloppuna vähän seksikkäämmän väriseksi tuota pyörää. Tympii tuo väriteema tuossa.

  15. #1125
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Vielä ylläolevaan, että tuo ketjulinja ja se, loppuuko etuvaihtajan toimiminen kuten XXL:ssä olivat huomanneet SRAM:n kanssa on epäselvää. Jos toimii molemmilla FSA:n rattailla kun ne laitetaan Race Facen kampiin kiinni ja kampien mukanahan tulee 100mm keskiö (kerta tuotetiedot ovat virheellisiä) niin tilaukseen lähtee.

    Tästä on tullut nyt vaan niin paljon surua ja murhetta, että enää ei ole varaa mokailla, eikä melkeen ole tilata näitäkään.

    En saa rikkinäisestä pyörästäkään paskaakaan myydessä joten..
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  16. #1126
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Pistin 2Fat Pron atomeiksi äsken. Niille joita painot vähänkään kiinnostaa:

    Runko 19": 2250g
    Keula: 930g

    Rungossa ei ollut muuta kiinni kuin paskaa ja emäputken laakerikupit.

    Onko joku seurannut miten tuo pro:n paino on verrattuna muihin samankokoisiin alumiinirunkoisiin läskeihin?
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  17. #1127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    minkälaiset arvot ootte laittanu ajotietokoneisiin, kun tuolle renkaalle ei ainakaan nopeasti löytynyt arvoja Sigman lapuista.
    mulla on 2220 ja se pitää gps:n kanssa paikkansa aika hyvin. perus ladaläskinrenkaat siis.

  18. #1128
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti läskisami Katso viesti
    mulla on 2220 ja se pitää gps:n kanssa paikkansa aika hyvin. perus ladaläskinrenkaat siis.
    Ok, kiitoksia. Tällä mennään siis. Sitten jos pääsisi vielä ajamaan joskus lisää mittariin.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  19. #1129
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.520
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Vielä ylläolevaan, että tuo ketjulinja ja se, loppuuko etuvaihtajan toimiminen kuten XXL:ssä olivat huomanneet SRAM:n kanssa on epäselvää. Jos toimii molemmilla FSA:n rattailla kun ne laitetaan Race Facen kampiin kiinni ja kampien mukanahan tulee 100mm keskiö (kerta tuotetiedot ovat virheellisiä) niin tilaukseen lähtee.

    Tästä on tullut nyt vaan niin paljon surua ja murhetta, että enää ei ole varaa mokailla, eikä melkeen ole tilata näitäkään.
    Otahan yhteyttä sinne Hi5bikesiin ja selitä ongelmasi, niin he kyllä auttavat. Siellä on keskimääräistä XXL:ää enemmän tietämystä asioista ja taipumus laittaa asiat kuntoon hyvällä palveluasenteella. Osaavat siis varmasti kertoa sinulle miten asia hoituu parhaiten jne.
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  20. #1130
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    86
    Puhumattakaan siitä että viet ne kammet koneistajalle joka korjaa ne kierteen eikä maksa maltaita .

  21. #1131
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Niin. Tuossa korjaamisvaihtoehdossa, jota aiempana tuumittiin kun kierteet on pahasti rikki, on vaihtoehtoina suunnilleen:
    -helicoil kierteiden laitto. Ei vaan ole kovin helppo löytää pajaa jossa on tuumanen sarja ja sit vielä molemminkätisinä.
    -jos ainevahvuus riittää, koneistaa isommat reiät joihin holkit joissa polkimien 9/16 kierteet, toinen oikea- toinen vasenkätisenä. Ei ole ihan hetkessä tehty. En usko että ainakaan vasenkätistä kierretappia löytyy juuri mistään pajasta ja ei ole alan työkalukaupoissakaan hyllyssä, joutuvat tilaamaan ja ei irtoa satasella. Eli kierre pitää ajaa terällä.
    -täyttää hitsaamalla ja koneistaa uudet kierteet. Ensin selvitettävä aineen hitsattavuus ja vaikutus kappaleen lujuuteen. Voi hyvin olla että ei ole mitään asiaa esim tigillä mennä kokeilemaan. Kuitenkin monia työvaiheita ja näin ei ole kovin edullinen.

    Kun huomioidaan että uudet kammet maksoi jotain 135€ niin kuten täällä on ehdotettu, on paras minustakin paras vaihtoehto.

    Sanotaan nyt sen verran asiaa sivuten että omaan jonkinnäköistä kokemusta koneistuksesta ja olen niitä hommia jokusen vuoden sivutöinä tehnyt. Silti vaikka olisi oma pyörä, hakisin ne uudet kammet. Vai tiedätkö jonkun hyvän ja halvan sepän?

  22. #1132
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    syvä etelä
    Viestit
    1.470
    eikö tätä kampiasiaa saada jo taputelluksi..mars kauppaan
    älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!

  23. #1133
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Onhan tossa korjaamisessa hommaa mutta en lähtis hitsaan kampeen ja sitten vääntään kierrettä.... polkimen kyllä vois hitsatsa

    Kyllä sorvilla ehkä siihen sais kierteet jos lähtis sille tielle... siis holkkiin joka rympätään kampeen

  24. #1134
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Soitan klo 10 jälkeen Hi5bikesiin ja Lundbergille mikä operoi tuossa kolmen kilsan päässä ja myy samoja kampia 4 euroa kalliimmalla. Naama-alennuksella saa tod. näk. vielä vähän pois, mutta soitan ja kysyn tietävätkö mitään tuosta ketjulinjan muuttumisesta ja sen vaikutuksista. Plus Lundbergilla olisi 175mm kampia, mitä Hi5bikesillä ei ole.

    http://www.hi5bikes.fi/~zJGAx0000001...RF-CK12RXC190A
    http://lundberg247.fi/product_details.php?p=651

    Suhteita on paikallisen ammattikoulun metallipuolelle minkä olen itekkin käynyt, jos kierteet koittaisi koneistaa ensin suoriksi, sen jälkeen lyödä ikuiset tulpat niihin ja porauttaa reiät uudestaan.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  25. #1135
    IncBuff Guest
    Nuo Lundbergillä olevat on tarkoitettu 170mm perällä olevalle joten ketjulinja on yhtä pahasti pielessä kuin Sramin X5:llä. Saattaahan niillä olla toki 190mm perällekin tarkoitettuja kampia, mutta ei ole vaan netissä.

    Lyhyesti:
    - Whitessä on 190mm perä
    - Jotta ketjulinja olisi kohdallaan niin tarvitaan sellaiselle tarkoitetut kammet.

  26. #1136
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Onhan tossa korjaamisessa hommaa mutta en lähtis hitsaan kampeen ja sitten vääntään kierrettä.... polkimen kyllä vois hitsatsa

    Kyllä sorvilla ehkä siihen sais kierteet jos lähtis sille tielle... siis holkkiin joka rympätään kampeen
    Kyllä kun löytyy koneesta oikea nousu ja on sopiva sisäkierreterä. Ihan hyvin tehtävissä. Pitävään krymppiin jää kammessa todennäköisesti liian pieni seinämävahvuus. Holkissa pitäisi olla ulkopinnassa kierre ja tietysti kammessa myös. Ja vielä sopivan tiukka kierre joka lukitteella varmistetaan.

    Mutta ei nämä kuitilla teetettynä ole ainakaan halvempia kuin uudet kammet ellei ole joku tuttu kaveri joka voi firiksenä tehdä.

    Toi ammattikouluvaihtoehto voi olla hinnaltaan hyvin kilpailukykyinen. Toivotaan että laatukin on.

  27. #1137
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Kyllä kun löytyy koneesta oikea nousu ja on sopiva sisäkierreterä. Ihan hyvin tehtävissä. Pitävään krymppiin jää kammessa todennäköisesti liian pieni seinämävahvuus. Holkissa pitäisi olla ulkopinnassa kierre ja tietysti kammessa myös. Ja vielä sopivan tiukka kierre joka lukitteella varmistetaan.

    Mutta ei nämä kuitilla teetettynä ole ainakaan halvempia kuin uudet kammet ellei ole joku tuttu kaveri joka voi firiksenä tehdä.

    Toi ammattikouluvaihtoehto voi olla hinnaltaan hyvin kilpailukykyinen. Toivotaan että laatukin on.
    Tommoset rympit tehdään meillä päin kylmä kuuma sovitteella

    jos oikein iso reikä on niin se laajenee 1 mm lämmöllä ja akseli puoli milliä kylmällä

  28. #1138
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    No tuossahan se on varmaan toimiva tapa korjaamiseen. Kun on paljon keskustelijoita niin aina joku tietää.

  29. #1139
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    No tuossahan se on varmaan toimiva tapa korjaamiseen. Kun on paljon keskustelijoita niin aina joku tietää.
    junan pyöräkkin laitetaan lämmöllä kiinni.... mutta edelleen sitä mieltä että uusi kampi ja vaikka yhdella eturataalla

  30. #1140
    Ehkä kannattaa huomioida kyllä sekin, että kammen kestävyys sitten kärsii kyllä siitä jos reikä kasvaa ja sinne laitetaan holkkia sisään. Kestävää ainevahvuutta jää silloin väistämättä vähemmän, kun ei se holkki ole koskaan yhtä puuta kammen kanssa, vaikka kuinka tiukassa siellä istuisi. Ja mitä tiukempi kylmäkuumasovite, sen kovempi jännitys kammessa lisärasituksena. Hyvässä lykyssä sanoo naks ennen ensimmäistäkään polkaisua.

    Uudet kammet vaan jostain.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •