Oma pro tuli kans lokakuun alussa ja tuon ohjeistuksen mukaan pitäisi ensi huolto tehdä aika pian. Itse olen tuota huoltanut eikä kiinnostaisi alkaa näissä kurakeleissä raahaamaan pyörää yhteensä 300km autonperässä vain että takuut säilyy.
Ei se virhevastuu mihinkään häviä, vaikkei huoltaiskaan, sanovat ne xxlssä mitä vaan.
Nyt hajos takapakka pirkka läskistä, tohon malliin -> http://instagram.com/p/wWCOvDSiex/ , epäilen vähän, että jostain syystä ketju ei ole ollut kunnolla rattaalla vaan kahden rattaan välimaastossa ja siittä sitten reidellä ratas nurin. Vaihtamassa en ollut mutta vääntöä oli hyvin kyllä tarjolla kun kiipesin seisaaltaan mäkeä.
Takapakka oli myös uponnut komeasti vapaarattaan runkoon ja oli todella vaikea saada irti. Tai todella vaikea ja todella vaikea, helpolla se lähti mutta kunnon työkalut piti olla. Viilalla kuin tasoitteli lommot piiloon niin uusi rungollinen slx:än takapakka meni ihan siististi paikalleen. Samalla öljysin vapaarattaan 10w-40 moottoriöljyllä ja hiljeni kyllä reilusti. Aika vähän jotain vaseliinin tapaista rasvaa siellä vakiona oli.
Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
Jälleen ensi vuonna
Tulipa sitten XXL:stä sähköpostia;
Eli ellen itse etsi ja maksa kuluineen päivineen osia mitkä sopivat juuri fatbikeen, voi pyörän työntää lähimmälle romuttamolle suoraan. Tiedän kammista ja keskiöistä yhtä paljon kuin sika polkupyöräilystä. Eli XXL myy pyöriä mihin eivät edes itse saa varaosia, saati sitten, että joku muu voisi niitä ostaa. Pistipä vituttamaan ja pahasti, eteisessä seisoo 15 tuntia ajettu ja 1000 euroa maksanut pyörä millä en tee tällä hetkellä mitään. Enkä varmaan vähään aikaan.Hei,
Selvitimme saatavuutta kampisarjoista pyöräänne ja tällä hetkellä meidän kautta ei ole saatavilla alkuperäistä kampisarjaa, eikä muutakaan pyöräänne suoraan sopivaa. Sramin X5 kampisarjan kohdalla ketjulinja muuttuu liikaa ja aiheuttaa etuvaihtajan toimimattomuuden.
Ainoina vaihtoehtoina voimme tarjota teille asennuspalvelun veloituksetta muualta ostetulle kampisarjalle ensihuollon yhteydessä tai Sramin X5 kampisarjaa Single NW-eturattaalla, mikäli pystytte sellaisen hankkimaan jostain.
edit: Eikös tämä käy 2FAT Prohon? Tuo boltcircle on 104mm on sama kuin FSA Cometissa? http://www.bicyclestore.com.au/fsa-c...-crankset.html
paskalokki muokkasi tätä : 11.12.2014 at 18.20
#fillarifoorumi @ IRCNet
Ei käy. http://www.hi5bikes.fi/~zJGAx0000001...RF-CK12RXC190A nämä on linkitetty sulle jo n-kertaa. Mikä on ongelma?
Kuten aiemmin todettu, niin liikkeen sivuilla on tuossa virhe ja nuo RF fatbike-kammet ovat 100mm BB leveydelle.
Krossikommuuni / Syöte MTB
Kerta jos näin on niin mukana tuleva keskiö on myös 100mm? Eli onko se yhteensopiva ainoastaan 100mm keskiölle? Siinä tapauksessa tuo sopisi + ratas tai kaksi FSA:n kammista.
edit: Vetääkös se ketjulinjan sitten päin vittua, eli toimi taas etuvaihtaja ja pitäisi olla narrow wide -eturatas erikseen mikä maksaa hunajaa?
#fillarifoorumi @ IRCNet
Pistin 2Fat Pron atomeiksi äsken. Niille joita painot vähänkään kiinnostaa:
Runko 19": 2250g
Keula: 930g
Rungossa ei ollut muuta kiinni kuin paskaa ja emäputken laakerikupit.
Tarkoituksena on pistää viikonloppuna vähän seksikkäämmän väriseksi tuota pyörää. Tympii tuo väriteema tuossa.
Vielä ylläolevaan, että tuo ketjulinja ja se, loppuuko etuvaihtajan toimiminen kuten XXL:ssä olivat huomanneet SRAM:n kanssa on epäselvää. Jos toimii molemmilla FSA:n rattailla kun ne laitetaan Race Facen kampiin kiinni ja kampien mukanahan tulee 100mm keskiö (kerta tuotetiedot ovat virheellisiä) niin tilaukseen lähtee.
Tästä on tullut nyt vaan niin paljon surua ja murhetta, että enää ei ole varaa mokailla, eikä melkeen ole tilata näitäkään.
En saa rikkinäisestä pyörästäkään paskaakaan myydessä joten..
#fillarifoorumi @ IRCNet
Otahan yhteyttä sinne Hi5bikesiin ja selitä ongelmasi, niin he kyllä auttavat. Siellä on keskimääräistä XXL:ää enemmän tietämystä asioista ja taipumus laittaa asiat kuntoon hyvällä palveluasenteella. Osaavat siis varmasti kertoa sinulle miten asia hoituu parhaiten jne.
Krossikommuuni / Syöte MTB
Puhumattakaan siitä että viet ne kammet koneistajalle joka korjaa ne kierteen eikä maksa maltaita .
Niin. Tuossa korjaamisvaihtoehdossa, jota aiempana tuumittiin kun kierteet on pahasti rikki, on vaihtoehtoina suunnilleen:
-helicoil kierteiden laitto. Ei vaan ole kovin helppo löytää pajaa jossa on tuumanen sarja ja sit vielä molemminkätisinä.
-jos ainevahvuus riittää, koneistaa isommat reiät joihin holkit joissa polkimien 9/16 kierteet, toinen oikea- toinen vasenkätisenä. Ei ole ihan hetkessä tehty. En usko että ainakaan vasenkätistä kierretappia löytyy juuri mistään pajasta ja ei ole alan työkalukaupoissakaan hyllyssä, joutuvat tilaamaan ja ei irtoa satasella. Eli kierre pitää ajaa terällä.
-täyttää hitsaamalla ja koneistaa uudet kierteet. Ensin selvitettävä aineen hitsattavuus ja vaikutus kappaleen lujuuteen. Voi hyvin olla että ei ole mitään asiaa esim tigillä mennä kokeilemaan. Kuitenkin monia työvaiheita ja näin ei ole kovin edullinen.
Kun huomioidaan että uudet kammet maksoi jotain 135€ niin kuten täällä on ehdotettu, on paras minustakin paras vaihtoehto.
Sanotaan nyt sen verran asiaa sivuten että omaan jonkinnäköistä kokemusta koneistuksesta ja olen niitä hommia jokusen vuoden sivutöinä tehnyt. Silti vaikka olisi oma pyörä, hakisin ne uudet kammet. Vai tiedätkö jonkun hyvän ja halvan sepän?
eikö tätä kampiasiaa saada jo taputelluksi..mars kauppaan![]()
älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!
Onhan tossa korjaamisessa hommaa mutta en lähtis hitsaan kampeen ja sitten vääntään kierrettä.... polkimen kyllä vois hitsatsa
Kyllä sorvilla ehkä siihen sais kierteet jos lähtis sille tielle... siis holkkiin joka rympätään kampeen
Soitan klo 10 jälkeen Hi5bikesiin ja Lundbergille mikä operoi tuossa kolmen kilsan päässä ja myy samoja kampia 4 euroa kalliimmalla. Naama-alennuksella saa tod. näk. vielä vähän pois, mutta soitan ja kysyn tietävätkö mitään tuosta ketjulinjan muuttumisesta ja sen vaikutuksista. Plus Lundbergilla olisi 175mm kampia, mitä Hi5bikesillä ei ole.
http://www.hi5bikes.fi/~zJGAx0000001...RF-CK12RXC190A
http://lundberg247.fi/product_details.php?p=651
Suhteita on paikallisen ammattikoulun metallipuolelle minkä olen itekkin käynyt, jos kierteet koittaisi koneistaa ensin suoriksi, sen jälkeen lyödä ikuiset tulpat niihin ja porauttaa reiät uudestaan.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Nuo Lundbergillä olevat on tarkoitettu 170mm perällä olevalle joten ketjulinja on yhtä pahasti pielessä kuin Sramin X5:llä. Saattaahan niillä olla toki 190mm perällekin tarkoitettuja kampia, mutta ei ole vaan netissä.
Lyhyesti:
- Whitessä on 190mm perä
- Jotta ketjulinja olisi kohdallaan niin tarvitaan sellaiselle tarkoitetut kammet.
Kyllä kun löytyy koneesta oikea nousu ja on sopiva sisäkierreterä. Ihan hyvin tehtävissä. Pitävään krymppiin jää kammessa todennäköisesti liian pieni seinämävahvuus. Holkissa pitäisi olla ulkopinnassa kierre ja tietysti kammessa myös. Ja vielä sopivan tiukka kierre joka lukitteella varmistetaan.
Mutta ei nämä kuitilla teetettynä ole ainakaan halvempia kuin uudet kammet ellei ole joku tuttu kaveri joka voi firiksenä tehdä.
Toi ammattikouluvaihtoehto voi olla hinnaltaan hyvin kilpailukykyinen. Toivotaan että laatukin on.
No tuossahan se on varmaan toimiva tapa korjaamiseen. Kun on paljon keskustelijoita niin aina joku tietää.
Ehkä kannattaa huomioida kyllä sekin, että kammen kestävyys sitten kärsii kyllä siitä jos reikä kasvaa ja sinne laitetaan holkkia sisään. Kestävää ainevahvuutta jää silloin väistämättä vähemmän, kun ei se holkki ole koskaan yhtä puuta kammen kanssa, vaikka kuinka tiukassa siellä istuisi. Ja mitä tiukempi kylmäkuumasovite, sen kovempi jännitys kammessa lisärasituksena. Hyvässä lykyssä sanoo naks ennen ensimmäistäkään polkaisua.
Uudet kammet vaan jostain.
Kirjanmerkit