On se kyllä hauska kapistus, voi suositella, jos ei ole todella paha allergia pikku pugien suhteen.
Kun joillain tuntuu oleva syvällistä ymmärrystä laitteen sielunelämästä, niin kysymyksiä:
1. Itse ajan niin että näyttönä on iPad air, vaimolla iPad 2. Vaimon iPadissä näkyy ghostien ja bottien tilanne (ajat vasemmassa laidassa, liikkuvat pisteet profiililla, lähellä olevat ylälaidan pienessä ikkunassa). Itse en saa mitenkään ghosteja ja botteja näkyviin, kun olen lähdossä liikkelle niin ovat laistauuna ylälaitaan, mutta sitten katoavat. Asetukset pitäisi olla samat, missä vika ?
2. Ajoin itse ensin yhden Utahissa olevan pätkän, kaikki oli ok. Vaimo lähti seuraavana päivänä samalle pätkälle (sain 5 min turpiin), vaimolla reitin video näytti vain videota suoraan vasemmalle sivulle (ei siis eteenpäin), missä vika ?
3. Kun pyörässä on isompana eturattaana Rotorin Q-ring niin se tasoittaa miellyttävää ajotuntumaan vielä entisestään. Kun vaihdan pienelle eturattaalle, niin eron kyllä huomaa selvästi nykivämpänä pyörityksenä. Kuitenkin tuntuu siltä, että laite mittaa korkeammat tehot tuolla pienellä rattaalla kun polkeminen on nykivämpää. Mitenköhän laite mitta tehot, ilmoittaako se hetkellisen huipputehon vai keskimääräisen tehon poljinkierroksen ajalta? Jos se on hetkellinen huipputeho, niin silloin tuota voisi ehkä huijata väärin asennetulla Q-ringillä. (Nopeushan ei tunnu olevan suoraan verrannollinen takarenkaan pyörimisnopeuteen vaan on tuntuisi olevan tehon ja maaston ja ajajan massan funktio).
4. Voiko rengaspaine ja renkaan merkki vaikuttaa tehoihin? Tuleeko tässäkin siis tehohävikkejä näistä johtuen kuten maantiellä? Vaimon ylivoima (hänellä Eliten rengas) on tässä vielä nöyryyttävämpi kuin maantiellä. Omassa pyörässä renkaana on Tacx. Ajoin alussa testimielessä kerran myös durano plussalla, joka kulki trainerillakin kuin täi tervassa.
Kirjanmerkit