GarminElectrobikeGiant
Sivu 78 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 68 76 77 78 79 80 88 128 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.311 - 2.340 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #2311
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Ääni Butcherille Controllille täältäkin. Kyllä pitävät, muttei sitten eivät kostoksi rullaa nimeksikään. Laitoin jäykkikseen parin Butchereita, kun alkoi Fast Trakkien lipsuminen harmittamaan. Noilla ajelee metsässä mielellään, mutta kelveillä loppuu sitten rullaus. En olisi ikinä uskonut (nöösi kun olen) renkailla olevan noin suurta merkitystä. Täpärissä menen Butcher-Slaughter -kombolla, joka on ehkä vähän paremmin etenevä kombo.
    Roots, bloody roots

  2. #2312
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    157
    Mielenkiintoista, sillä itselläni nuo Butcherit kyllä rullaavat stumpin alla kohtuullisesti vaikka eivät mitkään Ralli Ranet/ Rocket Ronit olekaan. Ja jos hankkii S-works Purgatoryt, niin rullaavat oikein hienosti, mutta helmat eivät kestä kivikossa lenkkiä enempää. Nimimerkillä "kokeiltu on".

  3. #2313
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    [QUOTE=pturunen;2300623 En olisi ikinä uskonut (nöösi kun olen) renkailla olevan noin suurta merkitystä. Täpärissä menen Butcher-Slaughter -kombolla, joka on ehkä vähän paremmin etenevä kombo.[/QUOTE]
    Joskus luin Pro kuskien haastatteluita siitä mikä on tärkein osa pyörässä kisapäivänä.
    Joka ikinen sanoi et oikea rengasvalinta.

    Edit:Haastateltavat oliva DH ja endurokuskeja.
    - Fear is a mindkiller -


  4. #2314
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Asensin nuo Butcherit testimielessä väärinpäin (ts. vasten pyörimissuuntaa). Tulisikohan tuosta osittain kasvanut lisävastus?
    Roots, bloody roots

  5. #2315
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    todennäkösesti kyllä, koska oikeinpäin pyöriessä on keskinappulat rampitettu paremman rullaavuuden aikaansaamiseksi..
    The end of the road is just the beginning...

  6. #2316
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    S-worksit lienevät järkeviä ainoastaan grammanviilajille ja sponsoroiduille kuskeille. Purgatoryn Control-malli on kestänyt mukisematta kivikko-ja juurakkojumppaa koko kesän.
    Memento mori

  7. #2317
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Mitä tuo s-works oikeastaan tuo renkaaseen lisää? Näköjään tuo toinen Fast Trak-rengas on s-works, mutta päällisin puolin ovat samanlaiset.
    Roots, bloody roots

  8. #2318
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    se on kevyempi.. controllissa on hieman paksummat kyljet joten ovat myös hieman kestävämmätkin..
    The end of the road is just the beginning...

  9. #2319
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    S-Worksin hieman pienempi paino saavutetaan rakenteellisilla eroilla, joista yksi on mm. pidemmälle käsitelty kuvio. Jos Control-versiossa nappulat ovat tasapäiset, S-Worksissa nappulaan voi olla vielä tehty pieni uurre. Näyttää hyllyssä laadukkaammalta ja saattaa joissain tilanteissa tarjota marginaalista suorituskykyetua, mutta käytännössä tehtaalla on siis leikattu osa kulutuspinnasta pois jo valmiiksi ennen ensimmäistäkään kilometriä. Mielestäni huomasin tuollaisen eron kesällä juurikin Fast Trakin S-Works- ja Control-versioiden välillä.

    Joissain malleissa voi olla merkittävämpiäkin rakenne-eroja. Mielestäni tämän vuoden S-Works Renegaden kyljet olivat todella muoviset ja kovat, kun Controlissa ne olivat paksumman ja kumisemman tuntuiset.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  10. #2320
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Nyt ihan mielenkiinnosta: monetko parit renkaita teillä on käytössä per kausi? Haen vähän referenssiä harrastamiselle.
    Roots, bloody roots

  11. #2321
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    157
    No itse olen ajellut pääasiassa kahdella setillä. Tahkon ja Syötteen pitkät matkat Rocket Ron/ Ralli Rane Evo yhdistelmällä ja muuten Rocket Ron Performance parilla. Ajoin niillä viime talvenkin, kun ei etelässä juuri lunta ja lipsuivat kyllä melkoisesti, mutta jotenkin tuntuu, että niiden ja liukkauden ansiosta pyörän hallinta parani huomattavasti. Vaihdoin Butcherit vasta hetki sitten ja nyt kyllä ajelen niillä kevääseen ja tästä lähin kaikki vesikelit. Kesällä jos kuivaa, niin Ronia ja Ranea kehiin.

  12. #2322
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    En olisi ikinä uskonut (nöösi kun olen) renkailla olevan noin suurta merkitystä.
    On niillä todellakin. Omassa jokapaikanhöylässä oli alkukesästä Fast Trak/Renegade (molemmat S-Worksina) jonka vaihdoin Fast Trakiin tuplana kun Renegadesta loppui pinta vähän turhan hätäisesti, molemmat erinomaisen nopeita vaihtoehtoja mutta toki pidosta on tietoisesti vähän tingitty. Varsinaisessa metsäpyörässä on sitten Purgatory/Ground Control ja ei se mene mihinkään kun tuohon toiseen vertaa mutta pitoa on sitten senkin edestä. Tosin vielä huonommin menee jokapaikanhöylän talvirengastus, ISP/Ground Control ja suoralla tielläkin saa jo yrittää jos haluaa mittariin yli 25 km/h. Kyseinen yhdistelmä taitaa itse asiassa mennä hiekkatiellä ja tamppautuneella lumella kovempaa kuin asvaltilla.

  13. #2323
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Nyt ihan mielenkiinnosta: monetko parit renkaita teillä on käytössä per kausi? Haen vähän referenssiä harrastamiselle.
    Referenssiä? Siksikö, että haluat harrastaa samalla tavalla kuin muutkin?

    Noh, 2-3 paria tulee vaihdeltua. Laiskistuneena tulee ajettua nykyään kumit loppuun tai rikki ja vaihtaa vasta sitten.

    Renkaiden vaihtelua helpottaa jos on parit kiekot tai pari fillaria, johon kiekot käy ristiin. Esim. juuri näihin aikoihin toisilla kiekoilla nastat ja toisilla suvikumit.


  14. #2324
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Laiskistuneena tulee ajettua nykyään kumit loppuun tai rikki ja vaihtaa vasta sitten.

    Renkaiden vaihtelua helpottaa jos on parit kiekot tai pari fillaria, johon kiekot käy ristiin. Esim. juuri näihin aikoihin toisilla kiekoilla nastat ja toisilla suvikumit.
    Multa löytyy kaapista vielä 4-5 paria(pitäis varmaan myydä), mutta olen niin laiska, että tulee itsekin vaihdettua vasta jos menee rikki tai kuluu. Laiskuudesta on se hyötyä, että väilillä vaan joutuu tekniikalla kun renkaan ominaisuudet loppuu kesken Maastopyöriä on kolme ja yksi varakiekkosetti, joissa pidän nastarenkaat suurimman osaa vuotta siinä toivossa, että etälässä vielä tulisi lunta
    Still rides with 26er

  15. #2325
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Referenssiä? Siksikö, että haluat harrastaa samalla tavalla kuin muutkin?
    Joo, tahdon vielä samanlaisen pyörän, kengät, kalsarit, ajotakin ja kypärän. Vaimon jakaminen on vähän hankalampaa...
    Roots, bloody roots

  16. #2326
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Joo, tahdon vielä samanlaisen pyörän, kengät, kalsarit, ajotakin ja kypärän. Vaimon jakaminen on vähän hankalampaa...
    Ei kai sitä jakaa tarvitse. Harva suostuu kalsareitaankaan jakamaan. Hankkii vain samanlaisen..

    Omassa tallissani on neljän eri karkeusasteen maastorenkaita, yksi kutakin. Lisäksi vielä pari nastarenkaita.
    Näitä pyörän alle eri tavoin yhdistellen on selvitty tangon yli tahi kyljelleen miltei tilanteessa kuin tilanteessa.
    Memento mori

  17. #2327
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Vaihtaako kukaan renkaita esim. kelien mukaan, jos on vaikkapa tiedossa sovittu pidempi lenkki ja vettä tulee kuin aisaa vs. viikon kuiva metsä luvassa?
    Roots, bloody roots

  18. #2328
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.189
    ^joku vaihtaa ihan varmasti, itse en jaksa ruveta. Esimerkiksi RalliRaneilla ajelu märässä metsässä opettaa paljon. Parikolme tuntia ajeltuaan alkaa jo melkein sujumaan.


  19. #2329
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    DH-kisoja varten vaihdan aina kelin mukaiset kumit, endurokisoihin silloin tällöin jos vallitsevien olosuhteiden ja pyörässä sillä hetkellä olevien renkaiden kontrasti on aivan liian suuri. Lenkkejä sekä huvin vuoksi-hissiajeluja varten en yleensä jaksa vaihtaa, ellei tuo edellä mainittu kontrasti ole aivan äärimmäinen.

  20. #2330
    Liittynyt
    01/2014
    Viestit
    157
    Mitä mieltä porukka yleisesti nastarenkaiden tarpeellisuudesta maastoajossa? Itse luovuin niiden käytöstä muutama vuosi sitten, kun en oikein nähnyt nastoille mitään tarvetta. Kun on lunta, niin nasta ei pure kuitenkaan ja jos lumetonta pakkaskeliä, niin sen verran aina kallioilla pystyy jäkälän ja sammalen päältä koukkaaminen ettei pyörä luista alta. Maantielläkään en maasturilla näe kovin paljon tarvetta nastoille, mutta crossarissa ihan tarpeeseen.

  21. #2331
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.837
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Vaihtaako kukaan renkaita esim. kelien mukaan, jos on vaikkapa tiedossa sovittu pidempi lenkki ja vettä tulee kuin aisaa vs. viikon kuiva metsä luvassa?
    En. Aina täpärissä pitävät märän kelin renkaat, eli chunky monkey trail extremet. Jos rullaa tahmeesti, niin voi syyttää omia reisiä.

  22. #2332
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.088
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Vaihtaako kukaan renkaita esim. kelien mukaan, jos on vaikkapa tiedossa sovittu pidempi lenkki ja vettä tulee kuin aisaa vs. viikon kuiva metsä luvassa?
    Kolme kiekkosettiä täpäriin, kaikissa vähä erityylin rengastus, niistä on helppo sekotella hyvät setit tarpeen mukaan.. Läskissä toistaseks ollu vaan yks setti, sekin muuttuu tässä piakkoin..

  23. #2333
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tapiol65 Katso viesti
    Mitä mieltä porukka yleisesti nastarenkaiden tarpeellisuudesta maastoajossa? *nips*
    Kevättalven tiukaksi pakkautuneilla lumipoluilla muutaman viikon sulamis-jäätymissyklin jälkeen olen kovasti tykännyt. Samoin kevään lumettomilla järvenjäillä kaahaillessa. Mutta jos lumi on tuoretta ja pehmeää tahi kovaa pakkaslunta niin nastaton rengas on aina parempi.
    Memento mori

  24. #2334
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Nyt ihan mielenkiinnosta: monetko parit renkaita teillä on käytössä per kausi?
    Kaksi pyörää ja kolme vaihtokelpoista kiekkoparia.
    Kuitukiekoilla Rokettironit 3240g pari sis linkut, litkut ja pakan.
    Alukiekoilla Ardentit 4035g
    Rihkamakiekoilla talvisin ISP, sulan aikaan joku eläkkeelle siirretty
    rengaspari asvaltti/hiekkatie ajeluihin. Ei punnattu, veikkaus liki viisi kiloa.

    Kevyistä kiekoista saa paremmin ilon irti, kun välillä punnertaa painavilla.

    Markku Lehikoinen

  25. #2335
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Tuleeko ongelmia esim. vaihteiden säätämisen kanssa, jos vaihtelee kiekoista toisiin? Niiden pitää vissiin olla identtiset lähtien kasetista ja jarrulevyistä? Talvikäyttöön kaksi kiekkoparia voisi olla ideaali ratkaisu: toiseen nastat ja toinen ilman.
    Roots, bloody roots

  26. #2336
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Mulla on kolmet kiekkoparit. Kahdessa Heiskasen levyt ja kisakiekoissa Hopen. Pakkoina joko 11-32 tai kisakireä 11-40. Heikoiten tubelessina toimivassa on ISP:t, entisissä kisakiekoissa WTB Bronson Race:t jos oikeesti märässä joutuu ajamaan kovaa, yleensä pärjää kisakiekkojen Thunder Burt:illa. Kaikki tubelessina tietysti.


    Eipä ole ongelmia säätöjen suhteen, pakankin siirtää kiekosta toiseen noin minuutissa. Toki ovat kaikki pikalinkkumallia ja samoilla navoilla.

    Sent from my Lumia phone using TapaTalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  27. #2337
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Tuleeko ongelmia esim. vaihteiden säätämisen kanssa, jos vaihtelee kiekoista toisiin? Niiden pitää vissiin olla identtiset lähtien kasetista ja jarrulevyistä? Talvikäyttöön kaksi kiekkoparia voisi olla ideaali ratkaisu: toiseen nastat ja toinen ilman.
    Jarrulevyt toki pitää olla samankokoiset ja pakatkin mielellään.
    Mulla on kans 2 kiekkoparia käytössä 11-36 pakoilla eikä yleensä joudu säätämään mitään. senkun heittää paikoilleen.
    Jos jotain joutuu niin se on yleensä jarrujen keskitys kun en oo jaksanut shimmata levyjä just kohilleen.

    Edit: Navat ei tartte olla samanlaiset. Mulla on toiset DT;n navoilla ja toiset Hopen eikä koskaan oo joutunut vaihteita säätämään.
    Ajaessa tietenkin joskus pikasäätimestä neljäsosakierros suuntaan tai toiseen ,mutta sitä en oikeen laske säätämiseks.
    - Fear is a mindkiller -


  28. #2338
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    OK, hyvä tietää. Jossain liikkeessä vähän annettiin ymmärtää, ettei tuo välttämättä pelittäisi.

    Otsakkeeseen liittyen sen verran, että Butcher väärinpäin asennettuna tuntuisi parantavan märässä juurakossa ajamista. Voi toki olla joku kehitysporraskin tullut noustua, mutta tänään oli ihmeen helppo ajaa vesisateessa juurakoita. Keskityin erityisesti osumaan juuriin ja valitsin sen vaikeimman kohdan. Kyllä kokeneet taas ovat olleet oikeassa: vauhti helpottaa ajamista. Jousto pienelle ja ilmää pois renkaista -twiikit auttoivat myös asiaa (tai ainakin siltä tuntui).
    Roots, bloody roots

  29. #2339
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    ...Mutta jos lumi on tuoretta ja pehmeää tahi kovaa pakkaslunta niin nastaton rengas on aina parempi.
    Kyllähän tuollainen kunnollinen nastallinen talvirengas (esim. ISP 2.35) pesee oikeassa talvikäytössä kesärenkaan joka hoitaa "nastattoman talvirenkaan" virkaa aikalailla selvästi. Vähälumisessa kivikossa nastallinen ei ole ehkä oikein mukava eikä pitkäikäinen, joten sellaisella kelillä nastaton ehkä paikallaan.

  30. #2340
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    ^Juu, jotain tällaista yritin ilmaista. Sitä oikeaa talvea kun on täällä etelärannikolla ollut viime aikoina melko niukasti.
    Memento mori

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •