Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
Oletko kokeillut Eliten My-E-Training softaa samalla?
En ole.

Oletko muuten sinäkin huomannut saman asian että syke ja nopeus ei ole 1:1 ulkona ajelun kanssa? Eli samoilla sykkeillä ja wateilla kun vääntää TM:llä niin sen mukaan mennään aikalailla hiljempaa mitä ulkona mentäs. Eli tuo nopeusdata ja samalla myös matkadata on käytännössä käyttökelvotonta kun ei vastaa mitään todellisuutta.
TM:n vastus on kuin puhjenneilla maastorenkailla pehmeässä maastossa ylämäkeen ajaisi eli nopeus- ja matkadata on melko lannistavaa. Sama juttu on kyllä myös Elite Qubo Power Fluidin kanssa. Mulla on siis molemmat trainerit käytössä, kun asun viikot eri paikkakunnalla kuin viikonloppuisin ja eri asunnoissa on eri trainerit (ja fillarit).

TrainerRoadin ilmoittamien teholukemien kanssa on myös selkeää eroa noiden kahden eri trainerin kanssa. Minun traineriyksilöistäni TurboMuin on "kevyempi" eli sen X wattia on sykelukemien, reisituntuman yms. perusteella about sama kuin 0,8-0,85X wattia Qubolla.

Ja jos lukemia vertaa ODL:n ergometrillä tehtyihin testeihin, niin molempien trainereiden virtual power-lukemat näyttävät alakanttiin. Itselläni teholukemat ovat vaatimattomia, mutta ero on silti huomattava. ODL:n ergometrillä laktaattimittausten kanssa (testi tehty kolmeen kertaan) anakynnykseni on noin 210W, mutta TurboMuinilla TrainerRoadin FTP-testi tuottaa tulokseksi 160W ja Qubolla FTP-lukema olisi todennäköisesti vielä tuotakin pienempi. Käsittääkseni anakynnyksen tehon ja FTP-tason pitäisi olla ainakin samalla seinällä. Ulkoajodata ja bikecalculator.com:n sekä ODL:n ergometrin lukemat täsmäävät kohtuullisesti toisiinsa, mutta Eliten TM:n/Qubon plus TrainerRoadin vitrtuaalitehodatan ja bikecalculator.com perusteella minulle ei olisi pitänyt olla mahdollista ajaa sellaisia ajoja, joita olen kuitenkin ulkona ajanut.

Ja kun pyörään hankki vielä TM:n lisäosan nimeltään Brooks satula, muuttui koko konsepti vielä paremmaksi.
Taidan tuohon lisäosaan päätyä minäkin. Kakkosasunnon harrastusfillarissa on joku reikäsatula, jonka runko tuntuu notkahtaneen, joten uusi satula on hankittava enivei ja kenuiininnahkainen satula kiinnostaa