GiantGarminElectrobike
Sivu 4 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 732

Aihe: BKOOL - virtuaalivastus: reitit - harjoitukset - yleinen keskustelu

kukaan muu huomannu velodromilla ajaessa että satunnaisesti saattaa jarruttaa menoa nykäyksenomaisesti eli ikäänkuin ajais ylämäkeen hetken? Jollain reiteillä jarruttelee menoa vielä myös kun ollaan jo alamäessä ja välillä sitten keventää kun ollaan vielä ylämäessä. Ei tuo nyt sinänsä haittaa mutta hieman syö realismin tuntua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    No niin, tuossa olisi taas liigaa http://www.bkool.com/classification/...sification/870

Ajatuksena, että nuo voi ajaa nuo tammikuun loppuun mennessä missä järjestyksessä tahansa. Karkelot alkavat 5.12., joten linnan juhlien katsomisen sijaan voi nauttia wateista, prosenteista ja hr-lukemista sekä kisatunnelmasta hienolla 3D grafiikalla varustettuna.
    Hienoa työtä noniinno! Todella kiva että jaksat järkkäillä näitä.
    Ja pitää erikseen kiittää vielä erinomaisesta ideasta ajaa missä järjestyksessä milloin tahansa. Edellisessä missasin yhden etapin koneen kiukutellessa ja toisen työmatkan ja lastenhoitokiireiden vuoksi.
    http://faijapolkee.blogspot.fi/

Jos haastaa itsensä ajamansa session "Challenge" -nappulasta, pitäisi itsensä haamuttaminen mennä kivuttomasti. Itse ajelin eilen Vesivehmaan jenkkaa 44min samalla kun katsoin netflixiä... keskiwatit ja kadenssit tallentuivat, matka eteni tuona aikana 440m (se, mitä ajoin lämmittelyssä), eli starttipistoolin pamauksesta etenin 0m.
    Itsellä ilmeni tänään samaa ongelmaa, yritin parikin kertaa lähteä ajelemaan Kalkkinen-Vesivehmaa pätkää. Kerran kaikki muu paitsi nopeus rullasi samaan tapaan, toisella kerralla tuli "Do you want to end session" pelkällä "yes" painikkeella
    Onks tähän mitään selitystä? Meinasin jo syyttää Bkoolin Mac päivitystä minkä tein tänään, mutta sitten muistin, noniinnon ongelmat...

Et ole ainoa, joka on kironnut session päättymiskysymyksen yes-nappulaa. Lopulta keksin, että no = jatka polkemista niin se ikkuna katoaa ja sessio jatkuu.

noniinno Guest
    Tuosta Kalkkinen-Vesivehmaa pätkästä sain Bkoolin tuelta ne klassiset vastaukset:
    1 viikko odoteltuani vastaus: Lue manuaali. Kun kysyin uudestaan tiukempaan sävyyn, kesti viikkon: Parita trainerisi uudestaan. Kun en enää jaksanut kysellä, niin tuli vastaus, että koska minusta ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään, he katsovat asian korjaantuneeksi. Että semmoinen tekninen tuki.

Vähän saman tyyppistä kokemusta teknisestä tuesta. Kerroin ongelmastani Macin kanssa ja sain seuraavan vastauksen:

Thanks for your message. Your Firewall or Antivirus may be compromising the communications between Bkool Indoor and the server, please try to make an exception for our program or the file Bsim2.exe in both tools or to temporarily disable them. If you have a free antivirus you can simply remove it from your PC and install another one later on.

Vieläkö on porukat sitä mieltä, että bkool oli hyvä ostos? Pääsin jo kertaalleen tuosta bkool-hankinnan ajatuksesta eroon, mutta samperi kun pukkaa aina vaan uudestaan pintaan kuin Linnanmäen myyräpelin myyrät...

Kyllä minä suosittelisin. Softapuolessa on toki paljon kehitettävää, mutta en todellakaan kadu ostosta.

noniinno Guest
    Itse olen ainakin ollut tyytyväinen. Softassa olisi tosiaan viilattavaa, mutta perustoiminnot toimivat hienosti. Voit tehdä omia harjoituksia tai ajella pelkkiä valmiita. Itse laiskana katson yleensä, mitä livenä menee ja änkeän mukaan ajamaan, tai sitten ajan etappikisojen etappeja. Tarkoituksena olisi tehdä jossain vaiheessa omia treenejä, kunhan tempotopicissa päästään konsensukseen, että onko polarisoitu treenaaminen tehokkaampaa kuin HIIT-treenit...
    Ostaisin uudelleenkin, käppyröiden tuijottelun sijaan ihan hyvä vaihtoehto. Sanoisin, että viihdekäyttöön sopiva laite, ja hyvällä tavalla koukuttavaksi rakennettu järjestelmä. Kukapa ei omaansa kehuisi.

Aika samanoloiset fiilikset, varsinkin nyt, kun on muitakin alustoja kuin PC. Ajoin viime keväänä muutaman kerran sitä Macilla VM waren kanssa. Mac kävi pirun kuumana ja watit oli siinä varmasti kovemmat kuin itsellä.
    Nyt Mac natiivi ohjelma toimii kohtalaisesti, joskin softa on ainoa, joka on pakottanut minut boottaamaan Macin. Softassa on kyllä sitä(kin) kautta paljonkin viilattavaa.

Tykkään kyllä tuntumasta trainerissa (vanhempi malli), selkeästi parempi kuin Tacxin halppis mistä minulla on aiempaa kokemusta.

Huonot puolet minulle on oikeastaan Garminin kautta, eli ei tue suoraan wattisiirtoa mittariin, .fit filet ei kelpaa Garmin connectille. Tästä syystä siirrän ne koneen kautta Stravaan, jossa analysointi on helppoa.
    Itse olen ajellut lähinnä liigan ajoja ja sitten Livenä muutamia pätkiä. Koska olen joskus lähtenyt sufferfestin kelkkaan niin olisi hienoa jos näitäkin pystyisi rakentamaan Bkooliin. Itseasiassa väsäsin jo Angelsia vastaavan mäki-intervallin testattavaksi ja pitäisi vielä tehdä muitankin jos saan ne toimimaan. Strukturoituun harjoitteluun livet ja liigat on itselleni hankalia, kun en pysty välttämään kiusausta ajamaan kilpaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pekoni Katso viesti
    Aika samanoloiset fiilikset, varsinkin nyt, kun on muitakin alustoja kuin PC. Ajoin viime keväänä muutaman kerran sitä Macilla VM waren kanssa. Mac kävi pirun kuumana ja watit oli siinä varmasti kovemmat kuin itsellä.
    Nyt Mac natiivi ohjelma toimii kohtalaisesti, joskin softa on ainoa, joka on pakottanut minut boottaamaan Macin. Softassa on kyllä sitä(kin) kautta paljonkin viilattavaa.

Tykkään kyllä tuntumasta trainerissa (vanhempi malli), selkeästi parempi kuin Tacxin halppis mistä minulla on aiempaa kokemusta.

Huonot puolet minulle on oikeastaan Garminin kautta, eli ei tue suoraan wattisiirtoa mittariin, .fit filet ei kelpaa Garmin connectille. Tästä syystä siirrän ne koneen kautta Stravaan, jossa analysointi on helppoa.
    Itse olen ajellut lähinnä liigan ajoja ja sitten Livenä muutamia pätkiä. Koska olen joskus lähtenyt sufferfestin kelkkaan niin olisi hienoa jos näitäkin pystyisi rakentamaan Bkooliin. Itseasiassa väsäsin jo Angelsia vastaavan mäki-intervallin testattavaksi ja pitäisi vielä tehdä muitankin jos saan ne toimimaan. Strukturoituun harjoitteluun livet ja liigat on itselleni hankalia, kun en pysty välttämään kiusausta ajamaan kilpaa
    Kiitokset kommenteista. Meillä on myös mäkkitalous joten jos tuo Mac-softa ei toimi kunnolla niin se on tietenkin iso miinus. Itsellä oli myös perus-tacx jolla hinkkaaminen ei maistunut kyllä lainkaan. Kuvittelen ainakin niin, että tuo virtual reality -mahdollisuus sekä online-kisat saisi aikaan jotain innostusta sisäpyöräilyyn, tosin niinpähän tässä on kuviteltu monta muutakin asiaa

Ja tosiaan, Garmin Connect on täälläkin käytössä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BONK Katso viesti
    Kiitokset kommenteista. Meillä on myös mäkkitalous joten jos tuo Mac-softa ei toimi kunnolla niin se on tietenkin iso miinus. Itsellä oli myös perus-tacx jolla hinkkaaminen ei maistunut kyllä lainkaan. Kuvittelen ainakin niin, että tuo virtual reality -mahdollisuus sekä online-kisat saisi aikaan jotain innostusta sisäpyöräilyyn, tosin niinpähän tässä on kuviteltu monta muutakin asiaa

Ja tosiaan, Garmin Connect on täälläkin käytössä.
    Joo, nimeomaan kunnolla on se oikea kuvaus. Kyllä sillä ajella silti pystyy, tunnistaa ANT+tikun, mutta normaaleihin softiin tottuneena ei vielä oikein vakuuta. Erityisesti on ärsyttänyt se, että kun aikaikkuna ajelulle on yleensä aika tiukka ja myöhään illallla, niin ei jaksaisi käyttää 10-30 min koneen kanssa säätämiseen. Joskus se toimii kyllä ihan lennosta. Muihin alustoihin ei ole itselläni tuntumaa, eli en osaa sanoa onko kyse softan peruskökköydestä vai ainoastaan Mac OSX ongelma.
    Garmin connect synkkaa nykyisin datat suoraan Stravaan, joten minulle se toimii nykyisin vaan siirtoalustana. Analysointi ja muu tehdään Stravan puolella.

Lupailevat kovasti parannella softaa, mutta tuntuu vievän aikaa saada joitakin bugeja korjattua. Täytyy taas laittaa listaa asioista, mitkä pitää saada kuntoon asap.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pekoni Katso viesti
    Joo, nimeomaan kunnolla on se oikea kuvaus. Kyllä sillä ajella silti pystyy, tunnistaa ANT+tikun, mutta normaaleihin softiin tottuneena ei vielä oikein vakuuta. Erityisesti on ärsyttänyt se, että kun aikaikkuna ajelulle on yleensä aika tiukka ja myöhään illallla, niin ei jaksaisi käyttää 10-30 min koneen kanssa säätämiseen. Joskus se toimii kyllä ihan lennosta. Muihin alustoihin ei ole itselläni tuntumaa, eli en osaa sanoa onko kyse softan peruskökköydestä vai ainoastaan Mac OSX ongelma.
    Garmin connect synkkaa nykyisin datat suoraan Stravaan, joten minulle se toimii nykyisin vaan siirtoalustana. Analysointi ja muu tehdään Stravan puolella.
    Jos se tosiaan on luokkaa 10-30 minuuttia per kerta jotain softaneppailua niin siirryn takaisin odottelutilaan. Silloin kun on bibsit päällä niin ajamaan on päästävä ihan saman tien tai laite siirtyy nopeasti varaston perälle.

Mulla ei kyllä Imac+Mavericks+Macin oma palomuuri kombolla ollu mitään ongelmia. Mitään muita ohjelmia ei macissa pyörinyt taustalla ja virransäästö sekä näytönsäästäjä pois päältä. Nyt kun siirryin Ipadiin niin sillä välillä kestää saada ant+ yhteys kaikkiin laitteisiin (trainer+sykevyö+kadenssimittari).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Atro Katso viesti
    Mulla ei kyllä Imac+Mavericks+Macin oma palomuuri kombolla ollu mitään ongelmia. Mitään muita ohjelmia ei macissa pyörinyt taustalla ja virransäästö sekä näytönsäästäjä pois päältä. Nyt kun siirryin Ipadiin niin sillä välillä kestää saada ant+ yhteys kaikkiin laitteisiin (trainer+sykevyö+kadenssimittari).
    Onnistuuko iPadin kautta kaikki samat jutut kuin Macin kautta? iPadeja meiltä löytyy mallit 2 ja Air, Garminin iPhone-adapterikin löytyy (siis se leveämmällä kannalla oleva vanhempi malli, se ei tosin taida toimia bkoolin kanssa). Joku teline tuolle iPadille ainakin pitäisi hommata...

Jos se tosiaan on luokkaa 10-30 minuuttia per kerta jotain softaneppailua niin siirryn takaisin odottelutilaan. Silloin kun on bibsit päällä niin ajamaan on päästävä ihan saman tien tai laite siirtyy nopeasti varaston perälle.
    Jep, juurikin näin. Tämä tosin on tapahtunut vain kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla syy oli joku omassa koneessa tai Bkoolin serverissä. Silloin en saanut mitään reittejä ladattua. Toisella kerralla ongelma oli usb-tikun parituksen kanssa. Täytyy kyllä sen verran pakitella, että Bkoolin ongelma on juurikin tuo, että jos koneessa tai tiedonsiirossa tökkii joku niin trainerilla ei käytännössä voi tehdä mitään järkevää.

noniinno Guest
    Tuommonen meili putosi laatikkoon juuri...

Elite joins the trainers compatible with the simulator

The Elite models RealAxiom, RealPower, Real E-motion and RealTour can now utilize all the functions of the Bkool Indoor simulator: 3D World, real video, multiplayers, participation in leagues… and sharing sessions on Bkool so you can challenge and compete against them!
    noniinno muokkasi tätä : 05.12.2014 at 11.19

Pääsääntöisesti minulla on vehkeet pelittäneet ihan kelvollisesti. Varsinkin, kun aloin käyttämään kännykkää tukiasemana autotallitreeneissäni pätkivän wifin sijaan. Näyttönä Macbook Air.
    Kaikenkaikkiaan oma treenaamiseni trainerilla on noussut ihan toiselle tasolle entisen perusvastuksen vaihduttua Bkooliin.
    Meikäläisen motivaatio ei vain yksinkertaisesti riitä piiskaamaan tuollaiselle intensiteetille ja syketasolle ihan jotain treeniohjetta seuraamalla. Nyt saa paremminkin pidätellä itseään lähtemästä liian koville reiteille tai kisaamaan muiden etapilla olevien kanssa.
    Alun säätämistä en ole kokenut mitenkään ongelmaksi. Paremminkin on kivaa kun voi valita kulloinkin mieluisen pätkän ajettavaksi.

Onnistuuko iPadin kautta kaikki samat jutut kuin Macin kautta?
    Tää bkoolin softahan koostuu kahdesta palasta: On webbiselaimella toimiva osa ja sitten laitekohtainen osa joka vaatii bkoolin ohjelman latauksen. Webbiselainosassa mm. liitytään ryhmiin, ajastetaan reitit ja siellä voi analysoida tuloksia. Laitekohtaisessa osassa sitten vaan valitaan ajastettu reitti, liitytään jonkun muun käynnistämään reittiin tai sitten voi käynnistää jonkun bkoolin suositteleman reitin.

Macin ja Ipadin laitekohtaiset osat sisältää nähdäkseni samat ominaisuudet. Wahoon iphone/ipad ant+ dongle on tietääkseni ainoa joka toimii bkoolin kanssa.

Jep! Garminin donglet ei toimi BKOOL:n kanssa... ei ne toimi kyllä kaikissa muissakaan laitteissa. (Garmin on ilmeisesti mustasukkainen omistaan)

Ajoin eilin ensimmäistä kertaa intervallin joka kyllä meni just niin kuin olin ajatellut ja ohjelmoinut. Käytännössä rakensin ajan perusteella sufferfestin Angelsin tonne, kadenssit yms. pitää kyllä tietää ja tehdä sitten ilman eri ohjeistusta. Olen itse ajanut sen muutamaan otteseen, joten mulle riitti tämä:

Jälkikäteen kyllä iski pieni ketutus kun bkool ilmoitti, että intervallien exportausta ei tueta. Ei kai tohon ole olemassa mitään järkevää teknistä rajoitetta tai syytä?

Onko tuo BKoolin Google Earth oikeasti tämän näköistä? https://www.youtube.com/watch?v=ReqDkKp5yEI
    Saako siihen vaihtumaan Google Streetview näkymiä? Olis hieno ajella alppiteitä katsellen maisemia mutta eihän tuollasta pikselimössöä kestä kukaan.

Pitäisi tosiaan olla aikamoisessa hiivassa jos tuota kestäisi ajaa yli viisi minuuttia, todella psykedeelistä... Löytyykös tuosta mäkkisoftasta jonkinlaista videopätkää / esittelyä jostain? On jalka vahvasti (osto)jarrulla, jos/kun on mahdollisuus joutua betatestaajaksi noille ohjelmistoille jotka "päivittyvät sitten joskus", siinä menisi hermot ja koko traineri jäisi keräämään pölyä.

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuAn Katso viesti
    Onko tuo BKoolin Google Earth oikeasti tämän näköistä? https://www.youtube.com/watch?v=ReqDkKp5yEI
    Saako siihen vaihtumaan Google Streetview näkymiä?
    1. Ei ole. Tuo on vanhan version näkymää. Eikä se kyllä noin mössöistä ollut sekään. Nykyään ei noita Google Earthin näkymiä ole edes tyrkyllä, kun ihan laadukasta 3D kuvaa on aika paljon saatavilla. Toimii hyvin, mutta joskus tulee vielä bugeja, joissa ajetaan esim vuorenseinämän läpi.
    https://www.youtube.com/watch?v=-6OruZFtI7g

2. Ei saa. Valmiita videoita on kyllä paljon, ja ne kyllä ovat imo laadukkaampia kuin Streetviewin kuvat.

tuossa ihan hyvää arviointia https://www.youtube.com/watch?v=42-t_xKcsDU

noniinno Guest
    Nytpäs huomasin pienehkön kämmin tuossa Arctic B-Koolers winter challenge vol. II (jatkossa ABWC). Näköjään oli tullut tehtyä osa etapeista aikaperusteisesti, eli näkyvät intervalleina... Ensimmäistä kertaa kokeilin sitten itsekin tuota intervalliajoa, ja ihmettelen, miksi en ollut kokeillut aikaisemmin! Eli Bkool palastelee pohjaetapin (session?) ajamiseen käytetyn ajan jollakin perusteella suurinpiirtein tasapitkiksi aikajanoiksi. Bkool luo kullekin janalle oman aikapalkin jollakin perusteella. esim "Betonireisi" -etapin pohjilla on minun polkemani aikapalkit --> eli jos saat palkin poljettua täyteen (eli siis poljet pitemmän matkan tiettyä aikaikkunaa kohden kuin minä pohjaetappia ajaessani), saat palkin "täyteen" ja ylikin. Ilmeisesti Bkool palkin täytyttyä jatkaa sillä nousuprosentilla, mitä palkin täyttymisen kohdalla sattui olemaan.

No anycase, liigassa ko. aikaperusteisten etappien voittaja on se, kuka ajaa pisimmän matkan annetussa ajassa. Ehkä vähän sekoa, mutta toimii, ja toisaalta ei vaikuta niin hulluna liigan lopputulosten aikaan, vaikka muutaman etapin ottaisi kevyemminkin.

Tuo intervallitoiminto on todella kätevä kun haluaa tehdä omia...no niin, no...intervaliharjoituksia, aika yllättävää. Aina sitä oppii uutta. Vaihtaisin nuo muutamat etapit (Mission possible, Betonireisi, Easy like sunday morning) oitis kilometriperustaiseksi, mutta Bkoolin käytännön mukaisesti mitään ei pysty jälkikäteen korjaamaan/deletoimaan.

On se kyllä hauska kapistus, voi suositella, jos ei ole todella paha allergia pikku pugien suhteen.

Kun joillain tuntuu oleva syvällistä ymmärrystä laitteen sielunelämästä, niin kysymyksiä:

1. Itse ajan niin että näyttönä on iPad air, vaimolla iPad 2. Vaimon iPadissä näkyy ghostien ja bottien tilanne (ajat vasemmassa laidassa, liikkuvat pisteet profiililla, lähellä olevat ylälaidan pienessä ikkunassa). Itse en saa mitenkään ghosteja ja botteja näkyviin, kun olen lähdossä liikkelle niin ovat laistauuna ylälaitaan, mutta sitten katoavat. Asetukset pitäisi olla samat, missä vika ?

2. Ajoin itse ensin yhden Utahissa olevan pätkän, kaikki oli ok. Vaimo lähti seuraavana päivänä samalle pätkälle (sain 5 min turpiin), vaimolla reitin video näytti vain videota suoraan vasemmalle sivulle (ei siis eteenpäin), missä vika ?

3. Kun pyörässä on isompana eturattaana Rotorin Q-ring niin se tasoittaa miellyttävää ajotuntumaan vielä entisestään. Kun vaihdan pienelle eturattaalle, niin eron kyllä huomaa selvästi nykivämpänä pyörityksenä. Kuitenkin tuntuu siltä, että laite mittaa korkeammat tehot tuolla pienellä rattaalla kun polkeminen on nykivämpää. Mitenköhän laite mitta tehot, ilmoittaako se hetkellisen huipputehon vai keskimääräisen tehon poljinkierroksen ajalta? Jos se on hetkellinen huipputeho, niin silloin tuota voisi ehkä huijata väärin asennetulla Q-ringillä. (Nopeushan ei tunnu olevan suoraan verrannollinen takarenkaan pyörimisnopeuteen vaan on tuntuisi olevan tehon ja maaston ja ajajan massan funktio).

4. Voiko rengaspaine ja renkaan merkki vaikuttaa tehoihin? Tuleeko tässäkin siis tehohävikkejä näistä johtuen kuten maantiellä? Vaimon ylivoima (hänellä Eliten rengas) on tässä vielä nöyryyttävämpi kuin maantiellä. Omassa pyörässä renkaana on Tacx. Ajoin alussa testimielessä kerran myös durano plussalla, joka kulki trainerillakin kuin täi tervassa.

1. Ei ole. Tuo on vanhan version näkymää. Eikä se kyllä noin mössöistä ollut sekään. Nykyään ei noita Google Earthin näkymiä ole edes tyrkyllä, kun ihan laadukasta 3D kuvaa on aika paljon saatavilla. Toimii hyvin, mutta joskus tulee vielä bugeja, joissa ajetaan esim vuorenseinämän läpi.
    https://www.youtube.com/watch?v=-6OruZFtI7g
    Ainakin tuon videon perusteella tuo 3D on vielä aikalailla lapsenkengissään. Jos nyt pitäisi jotain veikata niin ehkä vuoden kuluttua on siinä kunnossa, että tuota viitsisi katsella muutamaa kertaa kauemmin. Mitenkäs videopätkät, onko niitä kuinka saatavilla ja minkä tasoisia ne ovat?

noniinno Guest
    Itse kyllä jaksan katsoa 3D -pätkää mieluummin kuin videoita, jotka ensimmäisen testauksen jälkeen ovat aika tylsiä katsottavia. Loppujen lopuksi eniten tulee seurattua watteja, kadenssia, kelloa ja sykettä sekä sijoitusta sijoitusta "kisassa" sekä kilpakumppaneiden edesottamuksia. Videopätkiä voi tehdä vaikka itse, jos tuntuu ettei riittävän korkeatasoista pätkää löydy. Jos on oikein kriittinen ihminen, kannattaa käydä tutustumassa liikkeessa johonkin toimivaan systeemiin.

Itse kyllä jaksan katsoa 3D -pätkää mieluummin kuin videoita, jotka ensimmäisen testauksen jälkeen ovat aika tylsiä katsottavia. Loppujen lopuksi eniten tulee seurattua watteja, kadenssia, kelloa ja sykettä sekä sijoitusta sijoitusta "kisassa" sekä kilpakumppaneiden edesottamuksia. Videopätkiä voi tehdä vaikka itse, jos tuntuu ettei riittävän korkeatasoista pätkää löydy. Jos on oikein kriittinen ihminen, kannattaa käydä tutustumassa liikkeessa johonkin toimivaan systeemiin.
    Niinpä. Ei tuo nyt ainakaan noiden videopätkien perusteella vielä vakuuta joten kaipa se live-esitys on sitten jossain käytävä katsomassa, jos se olisi sitten sellaisena parempi. Itselle nuo datat eivät ole niin kiinnostavia, että niistä saisi kiihokkeen säännölliseen sisäpyöräilyyn, visuaalisuus (ehkä) on.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •