Mun Fatboyssä oli teräsakseli takanavassa jo valmiiksi, toivottavasti tuossa vapaaratas kestää paremmin. Eiköhän se akselin taipuminen ole ollut syynä vapaarattaan hajoamisiin?
Mun Fatboyssä oli teräsakseli takanavassa jo valmiiksi, toivottavasti tuossa vapaaratas kestää paremmin. Eiköhän se akselin taipuminen ole ollut syynä vapaarattaan hajoamisiin?
Tubeless-kokeilut jatkuvat Pelle Peloton -meiningillä...Elmukelmu-tubeless tuntuu toimivan niin hyvin, että uskaltaa jo väliraporttia laittaa kuvan kanssa. Paineita ei ole hävinnyt viikossa juuri ollenkaan, ja muutama lenkki on ajettu ilman mitään ongelmia.
Kehällä on n. 8 kierrosta tavallista elmukelmua orkkis-vannenauhan päälle tiukkaan vedettynä, ja sauma teipattu poikittain kirkkaalla jesarilla. Kelmusta tulee täysleveä tiivistys joka on nopea ja helppo laittaa.
GC nousee kehälle pelkällä jalkapumpulla ja tiivistyy heti. Rengasta asentaessa pitää vaan olla varovainen, ettei puhkaise päällimmäistä kelmukerrosta. Painoa tällä virityksellä on naurettavan vähän.
Ylijäämäkelmun leikkaus mattopuukolla on helppo homma.
Jos tämä homma oikeasti toimii pidemmän päälle, on kyllä hyvä juttu... Testailu jatkuu.
![]()
![]()
Osaako joku kertoa, saako etunavan muutettua 135 mm -> 150 mm TA?
Tökkäsin kelmujen läpi vaan, mene ihan siististi eikä lähde repeämään yhtään enempää.
Repiessäni pois aiempia kirkkaalla jesarilla tehtyjä teippauksia, huomasin että litku oli useammasta kohtaa jo reunasta päässyt teipin alle. Saas nähdä pettääkö tämäkin sitten aikanaan kun saumakohdan teippaus alkaa vuotaa... Kelmun ei ainakaan pitäisi Stanin litkuun liueta.
Elmukelmu-rullan kun puolittaa keskeltä kahtia, ei mene niin paljon hukkaan mutta leveys riittää silti. Ei ole ainakaa kallis kokeilu, mutta aikaa on kyllä mennyt näiden kanssa pelatessa. Takakiekko onnistui kerrasta, mutta etukiekko piti kelmuttaa uudelleen kun rengasta asentaessa sormi repäisi päällimmäisen kelmukerroksen. Kunhan renkaan saa asennettua, on arka kelmu sen alla kyllä hyvin suojassa.
Mtbr:n foorumilta löysin pari postausta jossa tätä oli kokeiltu, yleensä porukka siellä jakaantuu ghetto- ja gorilla-puolueisiin.
Ketjut alkavat olla tiensä päässä, alkuperäiset ovat KMC X10L:t. Mikähän mahtaa olla vastaava ketju, ei oikein meinaa löytyä juuri samoja. Lähimpänä merkinnöiltään "EL"ja "SL" loppuinen ketju.
svheebo muokkasi tätä : 03.12.2014 at 22.14
Juu, valmistajan mukaan "EL" on vastaava, Laitoin sinnekin jo kyselyä. Vastaus tuli noin parissa minuutissa !
mulla pyörii Ultegrat tällä hetkellä.
Fatboysta on saapunut markkinoille näköjään tuollainen spesiaalieditio budjettiversio, Fatboy SE. Spessun nettisivut ei tunne tapausta, mutta saatavana @pyörähuolto.com sekä @Sellonpyörä.
EDIT: ja nyt jo saatavana näköjään ihanmissävaan
Aluhaarukka hiilarin sijaan ja mekaaniset levarit ja pari muuta halvennusta, 1499,-
Oliskohan tuollaisesta mihinkään?
Kuva © Signature.fi
JackOja muokkasi tätä : 09.12.2014 at 08.06 Syy: Lisätty kuvan copyright-tieto uuden tiedon valossa
Samaa olen harkinnut. Runko on ilmeisesti sama kuin Fatboyssa, mutta osissa on sitten tinkaistu tyyliin SRAM X5, mekaaninen levari jne. Jos tuo alukeula ei taputtele liikaa käsille, arvelen tuolla pääsevän läskeilyssä alkuun. Aika nopeasti hinta kyllä nousee Fatboyn 2k euroon, jos noita alkaa päivitellä...
Roots, bloody roots
Kun toi halvempi Farley on kaikkialta lopussa niin voisi olla vaihtoehto tuokin. Vähän ankeita on jotkin palikat ja vaihtoon menisi... mutta kaipa tuolla alkuun pääsisi. Kiekothan on ihan hyvät (käsittääkseni). Ja retkeilyynkin kelpaisi kun tarakankin saisi.
Mutta onhan noi Läskit muodin mukaisesti hinnoiteltu, mitähän maksaisi täysjäykkä 29er alumiinista suunnilleen samoilla palikoilla
edit:
Oliko L? Myy mulle halvalla ja ostat sitten tuon? Voin hakea sun Expertin mökkimatkalla![]()
Soiva peli varmasti mutta värien fanina helvatan tylsän näköinen. Tuossa kuvassa grafiikat näkyy heikosti. Varmaan kyllä livenä paremman näköinen.
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Signaturekin mainosti, että sinne muutama noita oli tullut..
Onkohan näissä samat kiekot kaikissa paxuissapojissa?
Tosin tuolla hinnalla kuitenki valikoimaa jo on kovastikkin.
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Alu keulan takia en ainakaan jättäs ostamatta. Ekassa teräs->kuitu parannus oli selkeä puolta keveämpi. Nykyisessä alu keula paino edellisten välistä. Kaikkia ajanut hyvillä kuitu sarvilla en oikein pysty juuri eroa totemaan noissa muuta, kuin painossa. Rinnakkain jos olis kaikki ja ajas peräkkäin saattas huomata jotain tai sit ei.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Saimme pyorahuoltoon viime viikolla 3 erikokoista Fatboy SE:tä, S, M ja L. Valitsisin itse Fatboy SE:n jos nyt lähtisin ostamaan Spessun läskipyörää. Se on parhaimmannnäköinen kaikista ja jos lähtee päivittämään Blutoon niin kokonaissumma ei heti karkaa ihan päättömäksi. Olisin itse toivonut että uuden alukeulan myötä olisi tullut se 15mm, 150mm leveä etunapa joka olisi tehnyt joustokeulapäivityksen vielä vähän edullisemmaksi, ja tukevoittanut sitä alukeulaakin. Kun katselee ulos alkaa pikkuhiljaa kaipaamaan sitä lunta.....
Terästä, alua ja kuitua www.pyorahuolto.com
Kas!
Meidän facebook on näköjään suosittu kun muutkin liikkeet käy sieltä pöllimässä meidän ottamia kuvia!
![]()
Tuli vähän sellanen melkein sukua julkkikselle, fiilis...![]()
![]()
https://www.facebook.com/signature.f...type=1&theater
Samu
On ne siinä, takahaarukan yläputkissa. Talvi-auringosta ja uudesta fillarista vaan tohkeissani en tajunnut ottaa kuvaa ihan niin että ne näkyisi kokonaan.
Muutenkin, toi kuva on kamala. Pyörä on oikasti musta jossa mustan eri sävullä grafiikat. Meidän Fb:ssä on parempi kuva nykyään myös.
![]()
^Kas Gripparitkin on jätetty pois.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Miltä se tuntui?
Kävin tsekkaamassa äsken livenä LBS:ssa kun iltakävelyllä poikkesin.
Pirun hienohan se on. Eikä nostellessa tuntunut toivottoman painavalta... nelisentoista kenties?
Koeajolle pitää lähteä.
Kirjanmerkit