ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 4 / 22 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 652

Aihe: Ninjakuriirit (mm. DPD)

Budjetti paukkui ja -discountin valikko kertoi että DPD on ilmainen. Testaan toista kertaa, ekan pakettini toivat aivan nätisti. Josko täällä maalla on nää kuskit on fiksumpia?
    I väntan på ännu dåligare tidet

Mä luulen että kysymys on nimenomaan siitä. Täällä nää etelän vetelät kilpailuttaa sen ja diilin saa halvin pulju jolla hiace käytössä. Sitten kun ne luultavasti kilpailuttaa ja vedättää hintaa joka vuosi niin ketään oikeasti kiinnosta.

Hyvä on hintaan laskea omasta noudosta ja ajasta kustannus, kun eivät saa ovelle tuotua.

Jonnin verran kuljetus- ja logistiikka-alaa tuntevana minunkaan ei tosiaan ole vaikea uskoa, että ruuhkasuomen ulkopuolella kuriiripalvelut svengaa laadukkaammin.

Yhden asian mä olen huomannut näiden toimitusten kanssa... Kun paketti saapuu suomeen seurannan perusteella, soita DPD:lle ja anna heille puhelinnumero ja ovikoodi (+sopiva toimitusaika), niin menee huolettomammin kaikki. Toivat lopulta On-onen ja B-D:n paketin samalla käynnillä vaikken ollut B-D:n paketista maininnut puhelinsoiton yhteydessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Jonnin verran kuljetus- ja logistiikka-alaa tuntevana minunkaan ei tosiaan ole vaikea uskoa, että ruuhkasuomen ulkopuolella kuriiripalvelut svengaa laadukkaammin.
    No itse olen ollut myös aikoinaan hommissa joissa piti näiden kuljetusliikkeiden kanssa pelata. Kamat tuli aina hienosti suomeen asti ja sen jälkeen alkoi aivan liian usein perus terminaali-spedeily ja kamaa on hukkui vuosien varrella mustaan aukkoon aika helkutin paljon.

Jos suomessa haluaa että asiakas saa kamansa varmasti tiettyyn aikaan ja paikkaan ( huom. kaksi vaatimusta, hirmu vaikeaa) niin pakko ottaa suora kyyti sillä terminaalit hukkaa ja säätää kaiken. Ainoa millä saatiin homma funkkaamaan oli että yhteistyössä kuljetusliikkeen kanssa rakennettiin niin simppeli homma lay-outtiin terminaalissa että se ei voinut mennä pieleen. Käytännössä joka jakelusuunnalle meidän kamalle oma paikkansa terminaalissa ja sitten sen jakeluauton kuskille ohje tyyliin "klo 14:00, eli silloin kun pikkuviisari on 2:ssa ja isoviisari siellä ylhäällä, otat tosta paikasta kaiken, toistan kaiken romun kyytiin ja alat paahtaa".

Nämä suomalaiset logistiikka-liikkeet on käytännössä rekkafirmoja jotka ostettu kaukokiidon tms alle. Niillä on ihan aataminaikuiset it vehkeet ja vielä vähemmän kiinnostusta käyttää niitä. Ainoa mikä kiinnostaa on löpön hinta ja seuraavaksi löpön hinta.

noniinno Guest
    Itselläni DPD/Postnord kusi taas lahjakkaasti. Pakettia oli taas yritetty toimittaa, kuski ei osannut lukea paketissa ja ulko-ovessa olevaa puhelinnumeroa/valtakirjaa. Ilmeisesti kaveri oli käynyt autossa kääntymässä ja yrittänyt uudestaan toimittaa. Sehän on kätevää, tulee se 1. ja 2. toimituskerta yhdellä ajokerralla. Nämä tietty sitten näkyivät seurannassa ja paketti olisi pitänyt hakea terminaalista. Laitoin sähköpostia -ei vastausta. Lopulta soitin DPD:lle valitin asiasta, ja sovittiin toimitus seuraavalle päivälle. No se sitten lopulta tuli kahden päivän päästä. Tuo DPD/Postnord on nykyään kirosanavarastoni kärkipäässä. Jos myyjä ei suostu muihin toimitustapoihin, jätän tilaamatta. Lahdessa Fågel taitaa hoitaa tuon loppujakelun... kuluu myös vältettäviin toimijoihin - niin työssä kuin vapaa-ajalla. Työmaalle paketin tilaaminen ei tule kysymykseen, joten en jaksa enää tapella noiden kanssa.

Ei tommonen häslääminen ole kyllä liiketaloudellisestikaan järkevää. Joka paketti kerralla perille tulisi varmasti kannattavammaksi, kun häslätä ja yrittää summamutikassa toimitella niitä mihin sattuu moneen kertaan per paketti.

Kustannustehokkuus syntyy siitä laadusta, että jutut menee kerralla oikein mahdollisimman vähällä käsittelyllä. Eikä se jakelureittisuunnittelu ole mitään ydinfysiikkaa, mutta vaikutelma on sellainen, että koitetaan tehdä vain mahdollisimman halvalla (mutta tulee juuri siksi kalliiksi, kun laadullinen heikkous tuo kustannuksia). On nähty ko. alalla ennenkin. Postnord ei vain osaa.

DHL on jees, jos ei himassa, niin toimitus postiin. Mun mielestä tällöin ei ole tarvetta soittaa, jos toimintamalli edellä kuvatun kaltainen.

Postnord, en muista kenenkä paketteja toimittelee, oisko DPD. Kolme kertaa tullut Postnordilla. Aamulla soitettu, et tänään ois tulossa, kerrottu vähän aikaikkunaa. Olen pyytänyt soittoa noin varttia ennen toimitusta ja aina tämä on onnistunut. Ei tartte koko aikaikkunaa odotella himassa, jos on muutakin juttua. Kerran pyysin toimituksen siirtämistä 30km syrjään alkuperäisestä osoitteesta. Reitti ei ulottunut ihan näin pitkälle ja ajelin itse hieman vastaan, tällöinkin sovittiin, että soittaa vartin ennen kohtauspaikkaa.

UPS on sitten ihan täys persereikä, aamulla soitto että ollaan tulossa, annetaan joku kolmen tunnin aikaikkuna, eikä mahdollisuutta soittaa kun tietäisi aikataulua tarkemmin. Vuonna 2014, ei voi olla mahdollista. Kartan kuin ruttoa!

Mulla on kilsa himasta postiin. Niin monta kertaa jostain v**tun Vantaan terminaalista pakettia täysin mahdottomaksi äityneen kuljetusrumban lopputuloksena hakeneena, olen todennut että kaikkein parasta on kun saisi ne kaikki paketit sinne postiin ihan suoraan. Vähän niin kuin vanhaan hyvään aikaan. Kyllä mä ne sieltä tavalla tai toisella saan kotiin raahattua. Pari vuotta sitten tullut uudistus DHL:n pakettien jakelun siirto Itellalle oli ihan toivottu uudistus mun kannalta.

Viimeisin pakettisekoilu DPD:n kanssa johtui siitä, että osoitteesta oli tippunut rivarin kamppää merkitsevä kirjain pois. Käynyt siis pihassa pyörimässä, mutta ei ollut löytänyt ihan perille. "Tuntematon osoite", ei nyt tarvii olla mikään Sherlock jotta katsoo potilaatikosta missä kämpässä mä asun kun toista samalla sukunimellä varustettua ei täällä asu.

^ "Ei kuulu palveluun. Nouda kentältä."

Edellisen DPD:n surkean säädön jälkeen kun paketin (rikkinäisen) sain viikon yrittämisen jälkeen itse haettua niin laitoin viestiä Bike-discountiin josta aikoivat olla yhteydessä firmaan. Sen jälkeen ei ole kyllä mitään kuulunut.

Rivarissa asuessa on tullut kytättyä netistä millon paketti todennäköisesti on tulossa. Kun paketti alkaa olla suomessa lähellä jakelukeskuksessa, niin seuraavana päivänä ulkooveen lappu että "paketin voi jättää etuterassille". Säästyy molempien hermot :E

^Periaatteesta en kyllä lähde tuohon jos tavara on arvokasta. Jos on jotain sisäkummeja vaan, niin sitten sopii.

Tuossa omaa -discountin ja toista nyt DPD::n kuskaamaa kun ootan niin pitäisikö seurannasta näkyä paketin kulku tänne Joensuun lähelle? Ekaa en tainnut seurata niin tarkoin.

Näinkin päin, DPD toimitti aivan asiallisesti ja seurantakin näytti aamukuuden aikaan kattoessani jotta rompetta tulollaan.

Tein valtakirjapohjan lähetyksen jättämiseksi ovelle. Ajattelin, että tästä voisi olla hyötyä muillekin:
    https://www.dropbox.com/s/7bi8t1ki3u...velle.pdf?dl=1

Seurannasta on hyvä syynätä koska lähetys on jakelussa ja valtakirjan voi iskeä oveen jakopäivän aamuna, jos oma asumismuoto antaa siihen mahdollisuuden.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lecce Katso viesti
    Tein valtakirjapohjan lähetyksen jättämiseksi ovelle. Ajattelin, että tästä voisi olla hyötyä muillekin:
    DPD(tai joku muu firma) LÄHETILLE!!!

Hei,

Voitte jättää seuraavan paketin rappusille tähän oven eteen.

Paketin seurantanumero: XXXXXXXXXXXXXXXXXX

Paketin lähettäjä: XXXXXX.

Paketin vastaanottaja: Matti Meikäläinen, Osoite X, 000000 JOKUPITÄJÄ

Kiitos!

ALLEKIRJOITUS
    Nimenselvennys

===============

Tuommonen on riittänyt itselle ainakin jo vuosia. Voi vaikka vetää kynällä tyhjälle A4:lle minuutissa ja tällää taitettuna (jotta vain tuo DPD LÄHETILLE!!! teksti näkyy, maalarinteipillä ulko-oveen.

Tuossa aamusella hain Matkahuollosta Akkulan paketin ja huomioin jotain tarroja ovipielessä. Juteltiin siinä ja DPD-Kitee lähetykset tulee Joensuun Matkahuollon hoitamina. Ja kertoi paikallinen että DPD kilpailuttaa toimittajansa eli Hiacekuskit aina parin kuukauden välein. Jos totta on väite niinnei tarvii ihmetellä DPD:n touhua.

Sain ammattitaholta kommenttia ja lopputulemana en enää käytä DPD-firmaa eli alihankkijoitaan.

DHL ynnä Itella pelaa ainakin täällä Itä-Suomessa. Imho. Taas alkuviikosta Itella kuskaa, ikävä kyllä vain käyttörompetta, ei mitään semmoista hienoa, hypisteltävää eikä järin tarpeellista.

No voi DeePeeDee...
    Tekivät juuri sen mistä edellä on varoitettu. Paketti paluumatkalla Saksaan. Mitäs turhaan sitä pahoittelemaan edes.
    (lausutaan [teräs ä:s])
    Suuni suljen vasta hevonpaskaan ajettuani.

Kyllä dpd jonkin aikaa täällä säilyttää paketit terminaalissa. Kannattaa seurantakoodia ihmetellä päivittäin, niin tietää mitä paketille kuuluu.

Kuinka pitkä tai mimmonen toi DPD:n koodi on, kyselin kaupalta jo mutta vieläkin liian lyhyt.

Tuon tapainen on nyt matkalla olevan dpd:n pakettitunnus. Normaaliin tapaan pysäytän sen varmaan vantaan terminaaliin kun alkaa suomi lähestymään matkakohteissa ja haen itse töiden jälkeen paketin.
    0156 1234567890 x

DPD:n ninjakuriiri soitti vaikkei ollut edes numero tiedossa vaan oli kaivanut sen numerotiedustelusta. Kiittelin kyllä mutta harmi kun unohdin kysyä firman nimen niin olisi voinut antaa positiivista julkisuutta. Ei ollut ihan normaali kaveri kun käveli vielä kolmanteen kerrokseen vaikka hissikin olisi! Näin meillä maalla, ehkä kaikki toivo ei ole vielä maailmassa menetetty.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    DPD:n ninjakuriiri soitti vaikkei ollut edes numero tiedossa vaan oli kaivanut sen numerotiedustelusta.
    Mä pyysin omalle paketille tuontia työpaikalle mutta TÄYTYY soittaa etukäteen että tulen vastaan alas hakemaan pakettia. Ja paketti ei missään nimessä saa toimittaa firman yleiseen postitukseen tänne kun yksityispakettien tilaus on ehdottomasti kielletty firman kautta.

Asiakapalvelumuija sanoi että tottakai onnistuu näin!

Mitä teki lähetti seuraavana päivänä? Ei soittanut vaan jätti paketin firman postitukseen... Noh, kyllähän postitus tietää että firma tilaa työntekijöilleen metri x metri laatikoittain energiageelejä ja urheilujuomaa! Jep.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Tuon tapainen on nyt matkalla olevan dpd:n pakettitunnus. Normaaliin tapaan pysäytän sen varmaan vantaan terminaaliin kun alkaa suomi lähestymään matkakohteissa ja haen itse töiden jälkeen paketin.
    0156 1234567890 x
    Koitin aamulla soittaa asiakaspalveluun mutten pääsyt läpi ja ajattelin riskeerata, kerrankin toimi niin kuin piti. iltajakelu on aika hyvä homma.

Action Sportista tuli paketti DPD:llä kirjaimellisesti kotiovelle. Töistä tullessa odotti paketti ulkona lumisateessa oven edessä 😃 Ei oikein vakuuttavaa toimintaa, liekö normaali käytäntö?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jamppe Katso viesti
    Action Sportista tuli paketti DPD:llä kirjaimellisesti kotiovelle. Töistä tullessa odotti paketti ulkona lumisateessa oven edessä 😃 Ei oikein vakuuttavaa toimintaa, liekö normaali käytäntö?
    Meillä ovat kyllä vaatineet valtakirjan, että ovat suostuneet ovelle jättämään...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
    Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...

No nyt osui omalle kohdalle ninjatapaus DHL:llä. En ehtinyt heti vastata soittoon ja eivät vastaa takaisin soittaessa eikä lappuakaan oltu jätetty postilaatikkoon.
    Minulle uuden näköinen tunnus lähijakelussa (ASG Helsingfors), liekö tavat muuttuneet.

Viimeviikolla tuli ko. kuljetuksella paketti, en ollut kotona kun kävivät, ei soittoa, ei viestiä, mutta illalla seurannasta huomasin että kävivät. Seuraavana aamuna soitin asiakaspalveluun että vois tuoda töihin, mutta en jaksanut jonottaa 5min kauempaa. No kävi päivällä taas uudestaan ja tällä kertaa jätti paketin odottamaan minua oven viereen.
    https://www.dropbox.com/s/tgb2b72ib8...ivery.jpg?dl=0

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •