GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 32 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 42 82 132 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #931
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FillaRilla Katso viesti
    No, ehjiin kierteisiin ei tosiaankaan tarvii lukitetta.
    Lukitetta on monenlaista. On ns kiinnitys mallia, jonka ei ole tarkoitus irrota normaaleilla työkaluilla ilman kuumennusta ja sitten normilukitetta ja vielä kevyesti lukitsevaa. Nuo 2 jälkimmäistä lähtee helposti normityökaluilla, mutta estää tahattomat aukeamiset ja korroosion. Lukitteella laitettu irtoaa helpommin ja pysyy varmasti. Joku tais joskus linkata shimanon ohjeen, jossa myös suositellaan lukitteen käyttöä.

    Ja kyllä se poljin pitää suoraan saada ja pohjaan. Jos siinä onnistuu ja saa oikeaan momenttiin (joka on yllättävän iso), niin polkimet uskaltaa jättää, muuten kammet vaihtoon tai paikat todella puhtaiksi ja pulttikaupan vahvinta lukitetta.

  2. #932
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Ja kyllä se poljin pitää suoraan saada ja pohjaan. Jos siinä onnistuu ja saa oikeaan momenttiin (joka on yllättävän iso), niin polkimet uskaltaa jättää, muuten kammet vaihtoon tai paikat todella puhtaiksi ja pulttikaupan vahvinta lukitetta.
    Koska sieltä on metallia pois, niin pitää olla täyttävää lukitetta. Esimerkiksi Loctite 638, joka maksaa noin 50 euroa purkki. Kohta tulee uusien kampien hinta täyteen ja silti voi olla nyytit vaarassa.

    Pyörätohtorilta voisi tiedustella paljonko maksaa irtokierteiden laitto. Sen jälkeenhän nuo ovat paremmat kuin uusina vaikka vähän hintaa tuleekin.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  3. #933
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Yläfemmasta uudet rallinaaman kammet + bb ja samalla laittaa rattaaksi vaikka 30T nw. Ja nakkaa etuvaihtajan ja vivun pois. Ja samalla ostaa jonkun kunnon työkalun polkimien asentamiseen. Ja sitten vielä kunnon työkalut keskiön asentamiseen jos haluaa turata ite. Näin ite tekisin.

    Ja hankkisin ehkä uudet polkimet joissa lukee kiristyssuunta.

  4. #934
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Alkoi omat epäilykseni herää sanomisiini ja olivathan ne polkimet väärinpäin. Idiootti mikä idiootti, pari asennuskaljaa on vissiin se suositeltava määrä, ei puoli pulloa minttua 10-packin kaveriksi.. No, toivotaan, että tästä selvitään suht koht edullisesti vielä. Kierratapilla ei taida enää onnistua kierteiden avaaminen, mutta mites nuo sisään työnnettävän holkit tai vastaavat? Ei ole tuttuja kuin normaalit kierretapit ja kierteiden oikaisu koulusta, polkimet onneksi kunnossa kierteiden osalta. Kammetkin puolittaisesti.

    Tyhmästä päästä kärsii koko lompakko, pistihän taas vituttamaan ja surettamaan ja kunnolla.
    Viestistäsi päätellen kierteet on vahingoittuneet niin paljon että kierretappia ei saa "oikeille kierteille" vaan se veistää tavaraa lisää pois ja lopputulos on että kierteessä ei ole enää riittävää kantopintaa. Pitäisi olla ns manglaava tappi ja sekin toimisi vain jos sen saa oikeille kierteille eli jos kierre olisi "takapuolella" ehjä ja ohjaisi sitä kautta oikeille kierteille. Tällöinkin lopputulos ei olisi kuin korkeintaan välttävä. Kierrelukitteista ei ole tässä apua. Pitää olla kunnolla kiinni, varsinkin vielä kun on iso mies runttaamassa poljinta.

    Jos korjausta miettii niin kysy moottorikoneistamoista jos jollain on tuumaset helicoil-kierre vehkeet. Millisiä tiedän kyllä olevan.

    Kysy ja vertaa ehdotettuihin kampien uusimiseen.

  5. #935
    noniinno Guest
    Nyt ihan oikeasti, kampikauppaan. Kyllä hullu voi olla, siitä on näissä hommissa apuakin , mutta tyhmyydestä sakotetaan. Pikku asennusvirhe nyt voi aina sattua, mutta on järjen köyhyyttä ajaa tuolla virityksellä.

  6. #936
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Halvimmat varmaan kelpaa, joten saa linkitellä sopivia.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  7. #937
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Ei varmaan tätä halvemmalla saa edes ulkomailta:
    http://www.hi5bikes.fi/~F1aCx0000001/?Y999=PIF&Y104=RF-CK12RXC190A

    Rattaat ei näköjään kuulu tuohon kampisettiin mutta etköhän saa ne vanhoista kammista siirrettyä.

  8. #938
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Tuote tiedoissa 68/73BSA ? Ladassa lienee 100mm BSA.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  9. #939
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    mites toi käyhkö
    uotteen nimi: Truvativ Hussefelt kampisetti, 170mm
    Tuotenumero: TV-006115088000
    Hinta: 98,00 €
    30,00 €
    Kuvasta piketen ei ratasta

  10. #940
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Nyt alkaa tämä topiikki muistuttamaan erästä nimeltä mainitsematonta vapaafillarointi palstaa noin kymmenen vuoden takaa, kun uusi sukupolvi eli 90-luvun puolen välin jälkeen syntyneet sen valloittivat
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  11. #941
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Ladassa lienee 100mm BSA.
    On, mutta 190mm perä aiheuttaa omat vaatimuksensa joten ihan mikä tahansa kampisetti ei ilmeisesti käy vaan pitää olla 120mm yhteensopiva(?).

  12. #942
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Ok. Itse olen läskijutuissa aika pihalla, vaikka on tullut kuitenkin 15v.rakenneltua pyöränsä. Nyt vasta ladan myötä on hiukan tullut tutustuttua aiheeseen.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  13. #943
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    253
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Tuote tiedoissa 68/73BSA ? Ladassa lienee 100mm BSA.
    Hi5 sivuilla on erikseen myynnissä RaceFace Ride XC kammet perinteiselle mtb keskiölle ja 170mm perällä oleville paksuille. Luottaisin otsikkoon.
    Ainahan voi soittaa ja varmistaa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Nyt alkaa tämä topiikki muistuttamaan erästä nimeltä mainitsematonta vapaafillarointi palstaa noin kymmenen vuoden takaa, kun uusi sukupolvi eli 90-luvun puolen välin jälkeen syntyneet sen valloittivat
    Ai millä tavalla?

  14. #944
    zipo Guest
    Kimmo on kolmosissa mayby?.
    Se 190mm käy ja tarmon yläreunan tuotenumerossa on 190 eli OK.Se 68/73 on ihan höpöä.
    Tässä on linkki josta selviää helposti sopivuudet.
    http://www.raceface.com/comp/pdf/FAT...CLEARANCES.pdf

  15. #945
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VSS Katso viesti


    Ai millä tavalla?
    En postaustasi tarkoittanut, vain tuota toista ehkä ajattelematonta heittoa. Joku voi vielä haksahtaa ja tilata sen perusteella halvimmat mitä löytyy
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  16. #946
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Kimmo on kolmosissa mayby?.
    Se 190mm käy ja tarmon yläreunan tuotenumerossa on 190 eli OK.Se 68/73 on ihan höpöä.
    Tässä on linkki josta selviää helposti sopivuudet.
    http://www.raceface.com/comp/pdf/FAT...CLEARANCES.pdf

    Ei kun Kimmo on ihan streittinä Tuota Tarmon sivun speksejä katselin, maininta 190mm perästä ja 68/73 keskiöstä kieltämättä kuulosti aika hassulta. Kuten myönsin jo edellä, aivan pihalla läskijutuissa
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  17. #947
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    133
    Vielä renkaiden keventämisestä, että

    1) mitkä sisärenkaat olisivat kevyemmät kuin vakiot? Mieluusti bike discountista jos löytyisi.... =)
    2) jos teksisi tubelekset niin millaiset venttiilit tuohon menee eli vanteessa olevan reiän koko mahtaa olla mikä ja saa tietty venttiileitäkin suositella? En viitsisi purkaa vielä kumeja renkailta, kun pyörän pitäisi säilyä ajossa mahdollisimman pitkään. Ja onko jotain ihmeellistä/huomioitavaa, kun tubeless-kikkailun aloittaa nöösi, joka ei ole ennen tubelesten kanssa tehnyt?

    Kiitos ja kumarrus!

  18. #948
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Nyt alkaa tämä topiikki muistuttamaan erästä nimeltä mainitsematonta vapaafillarointi palstaa noin kymmenen vuoden takaa, kun uusi sukupolvi eli 90-luvun puolen välin jälkeen syntyneet sen valloittivat
    Word.

  19. #949
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Tarmo lähikauppiaalta, myös löytynee Saksan putiikista.

    http://www.hi5bikes.fi/~p4Jbx0000001...PIF&Y104=NT-VS

    http://www.hi5bikes.fi/~p4Jbx0000001...F&Y104=NT-ST01

    noiden lisäksi esim. Gorilla teippiä Motonetistä 73mm leveänä 19.90e rulla, josta jää kavereille myös.

    edellä tropiikissa on youtube videoon linkki, siinä kaikki

    Itse teen litkutukset kompuralla, joskus tiukemmat kumit ovat onnistuneet jalkapumpulla.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  20. #950
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Tässä mun tubeless-ohjeet mitä on joskus tullut naputeltua.

    Tarvikkeet mitä oisi hyvä olla:

    73mm leveää Gorilla-teippiä
    Notubes 35mm tubeless-venttiilit
    Notubes litkua 946ml
    Notubes injektori (tällä on kätevä työntää litkut venttiilin läpi)
    Notubes prestaventtiilin sielunirroitustyökalu (tähän riittää kyllä ohuet kärkipihditkin)
    Puupala
    Ämpäri
    Saippuavettä
    Kompura
    Presta-adapteri
    Denaturoitua alkoholia puhdistamiseen
    Sakset
    Ohutta pakkausteippiä
    Hiekkapaperia (>200 karkeudella?)

    Näin se homma sitten etenee kai...

    Ekaksi pitää tapella renkaat irti vanteelta. Mikä ei olekaan ihan helppo homma. Kannattaa laittaa tennarit jalkaan, kiekko matolle kyljelleen siten että ohut puupala on akselin alla. Sitten ei muuta kuin renkaan kyljen päälle pomppimaan jotta saa renkaan irti. Kyllä se sieltä lähtee vaikka usko meinaa mennä. Jos ei meinaa lähteä niin saippuavettä liukasteeksi.

    Sitten kun rengas on irti niin pitää saksia vannenauhat kapeammiksi. Käytännössä niin kapeiksi että kaikki reiät vielä peittyy. Sitten tulee putsata vanne kaikesta liasta. Hiekkapaperilla voinee karhentaa vielä niin auttaa teippiä kiinnittymään vieläkin paremmin, itse en tosin tehnyt. Jos karhentaa niin karhentaa vaan sen alueen mihin teippi tulee, eikä sinne renkaan uraan saakka.

    Sitten vaan vannenauhat paikoilleen ja teippaamaan. Aloittaa teippaamisen venttiilin kohdalta ja jatkaa toista kierrosta vielä 10cm alimmaisen päälle. Vanteen reuna-urassa on parit pienet reiät joihin kannattanee laittaa vaikka pakkausteippiä tai vastaavaa ohutta teippiä, itse en laittanut mitään. Sitten kuumennetulla pinnillä kannattaa tehdä reikä tubeless-venttiiliä varten. Ja venttiili sitten paikoilleen. Ja sitten rengas paikoilleen. Kannattaa kattoa että tulee oikein päin! Sitten venttiilistä sielu irti ja kompuralla niin paljon ilmaa että napsahtaa kyljet paikoilleen.

    Lopuksi litkua sisään 150ml per rengas, sielu takaisin paikoilleen ja ilmaa renkaaseen. Sitten heiluttelua että litku kulkeutuu kaikkialle. Saippuavesi auttaa näkemään että mistä vuotaa ja kuplii. Sitten vaan heiluttelua siihen suuntaan. Ja sitten rengas vaakatasoon ämpärin päälle 10min per puoli.

    Noilla ohjeilla pitäisi alkaa pitämään. Painetta voi joutua lisäämään mutta kannattaa tarkistaa että mistä vuotaa. Sitten vaan heiluttelua siihen suuntaan taas.

  21. #951
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Paskalokin poljinpulmaan:

    Onko fillari kuntoutumassa? Aika kohtuuhintaisia varaosia on kaverit löytäneet. Tuossa aiempana tuumittiin myös korjaamista mutta huomioiden uusien osien hinta, sanoisin että ne on paras vaihtoehto. On sitten varmasti kunnossa. Korjaaminenkaan ei ole ilmaista ja tiedän Helicoil-kierteiden laitonkin menneen vähän tai vähän enemmän sudeksi kun tekijä ei ole osannut hommaa kunnolla.

  22. #952
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Paskalokin poljinpulmaan:

    Onko fillari kuntoutumassa? Aika kohtuuhintaisia varaosia on kaverit löytäneet. Tuossa aiempana tuumittiin myös korjaamista mutta huomioiden uusien osien hinta, sanoisin että ne on paras vaihtoehto. On sitten varmasti kunnossa. Korjaaminenkaan ei ole ilmaista ja tiedän Helicoil-kierteiden laitonkin menneen vähän tai vähän enemmän sudeksi kun tekijä ei ole osannut hommaa kunnolla.
    En ole sittemmin koskenut tai miettinyt koko pyörää kun sain nuo polkimet kiinni maanantaina. Vähän käynyt mielessä, mennä ajamaan tosin..
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  23. #953
    Onkos täällä vielä Interceptorin omistajia? Aika positiivisesti tuohon uudessa fillarilehdessä suhtauduttiin. Inhottavan positiivisesti sanoisin...

  24. #954
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    276
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cabron Katso viesti
    Vielä renkaiden keventämisestä, että

    1) mitkä sisärenkaat olisivat kevyemmät kuin vakiot? Mieluusti bike discountista jos löytyisi.... =)
    2) jos teksisi tubelekset niin millaiset venttiilit tuohon menee eli vanteessa olevan reiän koko mahtaa olla mikä ja saa tietty venttiileitäkin suositella? En viitsisi purkaa vielä kumeja renkailta, kun pyörän pitäisi säilyä ajossa mahdollisimman pitkään. Ja onko jotain ihmeellistä/huomioitavaa, kun tubeless-kikkailun aloittaa nöösi, joka ei ole ennen tubelesten kanssa tehnyt?

    Kiitos ja kumarrus!
    Fiksasin omaani toisen Onza FR:n ja toisen about samankokoisen Schwalben, mallinimi muistaakseni päättyi kirjaimeen F eli isoimpia mitä 26 tuumaiseen myydään. Painot nätisti parissa sadassa grammassa. 300g/ kiekko kevennystä hymyilytti oikeasti ajotuntumana. Shockterapyn ja horstien hinnoilla noin 15 euron muutoksella kiva kevennysefekti. Talkkia suihkin väliin sopivasti. Aika limitille noi alle 3 tuumaisen sisurit 4,7 putkessa venyvät mutta kun ekan viikon ovat kestäneet niin kai ne sen kestää mitä alkuperäisetkin. Paikkaaminen kandee vissiin unohtaa jo suunnitelmanakin. Kaverin mukaan alkuperäiset näyttävät ihan auton sisureilta. Puntaroin vannenauhankin vaihtoa, mutta ei makeaa mahan täydeltä.

  25. #955
    Jos Litestä on kyse, niin ehdottomasti Vee8-ulkokumit ja vaihtoon ja tosiaan vaikka On-One Floaterit tilalle, niillä kans kevenee ajotuntuma huomattavasti ja kaikki muukin paranee isosti.

  26. #956
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    133
    Jees, kiitoksia suosituksista ja neuvoista. Mites On-One Floaterit, onko värillisillä renkailla painoeroa mustiin nähden oikeasti ja mahtaako saman mallin kumeilla olla kovasti painojen suhteen heittoja keskenään? (esim. yksi musta kumi painaa x ja toinen musta onkin sitten x+100g)?
    Tommoset värilliset kumekset ovat aika mukavaa vaihtelua, jos niissä ei painoissa eikä spekseissä muuten ole mustiin rinkuloihin eroa...

  27. #957
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    645
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mvu Katso viesti
    Mää tiluuttelin tollaset kokeeksi: http://www.chainreactioncycles.com/f...3/rp-prod26325
    Ja yhtään en tiedä sopiiko ne...
    Nämä saapuivat ja ovat täsmälleen samanlaiset kuin Whiten omat, paikallaan ovat, mutta koelenkki on ajamatta vielä.

  28. #958
    Liittynyt
    03/2013
    Viestit
    100
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cabron Katso viesti
    Jees, kiitoksia suosituksista ja neuvoista. Mites On-One Floaterit, onko värillisillä renkailla painoeroa mustiin nähden oikeasti ja mahtaako saman mallin kumeilla olla kovasti painojen suhteen heittoja keskenään? (esim. yksi musta kumi painaa x ja toinen musta onkin sitten x+100g)?
    Tommoset värilliset kumekset ovat aika mukavaa vaihtelua, jos niissä ei painoissa eikä spekseissä muuten ole mustiin rinkuloihin eroa...
    Tuolla läskirengas ketjussa oli joku juuri punninnut omat floaterit mustana ja pinkkinä. Mustat oli n 1450g kpl ja pinkit 1700-1800 g paikkeilla kpl. Eli vähän taitaa olla värilliset painavampaa sorttia.

  29. #959
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    40
    Iski sitten kaamea läskikuume. Katse tilin saldoon rajasi hinnan maksimissaan 2000 euroon. Toinen kriteeri oli, että pyörä piti saada nopeasti. Kuka sitä nyt kuukausitolkulla jaksaa odotella?

    Niinpä tilasin läskiladojen lippulaivan, White 2Fat Interceptorin. XXL:n ystäväpäiviltä "tarjoushinnasta" sai alennusta 25 prosenttia, joten fillari kustansi 1860 euroa. Maanantaina aamulla tilasin, perjantaina posti (?) toi fillarin kotiin. Maanantaina iltapäivällä olivat muuten kyseiset fillarit loppu, eikä XXL:n sivuilta läskejä tällä hetkellä löydy.

    Tänään kävin parin tunnin koeajolla, ja hymy korvissa palasin lenkiltä. Rullaa yllättävän hyvin. Pitää tautisen hyvin. Kevyt läskiksi, ja sisurit päivittämällä tippuu lähes kilo pois. Tykkään! Uusin Fillari-lehtikin tykäsi Whitesta. Voin suositella.

    Kun lunta ei vielä ole, täytyi käydä hiekassa testaamassa. Hyvin kulki paikoista, joissa 29er on uponnut. Pari kuvaa: Kuva 1 Kuva 2

  30. #960
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Niin kyllähän se näin on että on nää ladat hintaansa nähden melko hyviä pyöriä. Tuo vapaaratas taitaa olla se tämän pyörän heikko kohta, mutta eiköhän siihenkin löydy korvaava tuote jos vaihtotarve tulee. Suurin osa näistä pyörään liittyneistä murheista koskee juuri tuota vapaaratasta tai sitten ollut käyttäjän vikaa. Monella tuntuu olevan kova tarve löytää haukuttavaa näistä halvemman luokan laitteista. Samat viat kalliimmassa merkissä kuitattaisiin vain olan kohautuksella.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •