FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 118

Aihe: Continental Nordic Spike 28" sopivuus hybritiin maantie/pyörätie ajossa

  1. #61
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Ei tarvitse tai jopa ei kannata sisään ajaa nastat asfaltilla. Minun kokemuksen mukaan sillä ei ole mitään positiivista vaikutusta nastojen pysyvyyteen, mutta nastat pyöristyvät turhaan.

  2. #62
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Pitää ottaa asennuksen kanssa sitten kyllä silti vähän ennakkoa, en usko ihan tuosta vaan asiaa hanskaavan, asennusta siis. Aion tosin ostaa nuo tänään Helsingissä käydessäni, onpahan sitten ainakin valmiina ihmeteltäväksi. Ei taida saada XXL:stä rengasmuovia, pitänee hankkia paikallisesta kivijalasta.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  3. #63
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    46
    Kun Nicetracistä ei ole jaettu vielä kokemuksia, niin nyt on hommattu XXL:stä nordic spike 240 nastalla cyclocrossariin. Hintakin tuossa houkutteli (alle 50 euroa/pari). Samoja renkaita näytti olevan siellä vielä hyvä nippu tuohon hintaan. Kohta pitäisi tulla tänne etelään jopa talvirengaskelejä, pääasia että pysyy pystyssä hyvin, vaikka vauhti kärsiikin.

  4. #64
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    47
    Itsellä edessä Nokian W240. Paine vaikuttaa rullaavuuten myös. Käytän asfaltilla n. 4,2 barin paineilla, joten niillä rullaa kohtuullisesti. Vaikka ei lue pistosuojausta, vaikuttaa ok:lta.
    Pistosuojauksen saa muuten lisäämällä sisäpuolelle suojauksen (saa pyöräliikkeistä rullana kahdelle renkaalle).

    Takana "pinnoitetut" (Schwalbe Road Plus + Nokian vanha hakkapeliitta). On ollut ongelmia. Eka yritys väärällä aineella eikä pysynyt. Toka kerralla laitoin keskeltä pikaliimalla ja sitten kontaktiliimalla. Alukuun liima oli vähän vanhaa kontaktiliimaa, joka ei kunnolla pitänyt (purkissa oli liimaa vähän ja liuotinta haihtunut liikaa). Mukana uudempaa liimaa, jolla alkanut pitää kunnolla, mutta osittaisen huonomman liiman takia olen joutunut hieman jälkikäteen korjailemaan. Kaikkialta kuvio ei mennyt ihan keskelle, joten ilmeni hieman vetelyä, mutta koko ajan tullut paremmaksi kun rengas on kulunut. Ei takuulla mene sepelit tai lasit lävitse, mutta täytyy seurata, miten toimii jatkossa (en usko, että naulakaan lävistää; Schwalben Marathon kesärenkaasta meni kerran läpi naula).

  5. #65
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Vetelin tänään töihin näillä ja ihan hyvinhän tuo sujui, mitä nyt pelko perseessä aina kun vauhti ylittää 10km/h tai eturengasta joutuu kääntämään yhtään, eli luottoa ei ole vielä nastoihin juurikaan. Laitoin paineiksi molempiin renkaisiin muistaakseni 3,65 baria, mutta 115kg:n alla nuo silti tuntuvat todella kovilta ja joustamattomilta, ts. pinta-ala maahan tuntuu olevan pieni. Alaraja taisi olla 3,5 baria ellen väärin muista renkaista katsoneeni? Haussa olisi enemmän maapinta-alaa ja nastoja maassa, vaikkakin tietysti rullaatuvuuden kustannuksella.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  6. #66
    Liittynyt
    12/2006
    Viestit
    359
    Tänään loska/lumi/jääkelissä Ice Spiker Pro edessä ja Nordic Spike takana.
    Heitin vielä muksun kärryyn ja laitoin perään. Vähän Nordic Spike kiemurteli mutta ei haittaa kun Ice Spiker menee ku juna edessä.

    Harmi ettei Nordic Spike ole vähän leveämpi. Olis oikeesti sen 42 leveä niin vois olla loistava gummi sekalaiseen ajoon myös edessä.

  7. #67
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    82
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Vetelin tänään töihin näillä ja ihan hyvinhän tuo sujui, mitä nyt pelko perseessä aina kun vauhti ylittää 10km/h tai eturengasta joutuu kääntämään yhtään, eli luottoa ei ole vielä nastoihin juurikaan. Laitoin paineiksi molempiin renkaisiin muistaakseni 3,65 baria, mutta 115kg:n alla nuo silti tuntuvat todella kovilta ja joustamattomilta, ts. pinta-ala maahan tuntuu olevan pieni. Alaraja taisi olla 3,5 baria ellen väärin muista renkaista katsoneeni? Haussa olisi enemmän maapinta-alaa ja nastoja maassa, vaikkakin tietysti rullaatuvuuden kustannuksella.
    Minulla paineet edessä 4.5 bar ja takana 5.0 bar ja painoa vähän alle 100kg... täällä Oulussa on päässyt testaan renkaat jo jäällä, pakkaantuneella lumella ja sohjossa umpilumessa. Noilla painella pitoa riittää ihan jopa vauhdikkaaseen ajoon, paitsi että sohjossa ja umpilumessa kiemurtelevat paljon enemmän kuin maasturin W240:set, mutta onhan ne tietty myös leveämmät renkaat. Jos sinulla painoa 115kg, niin minä kyllä nostaisin paineet vähintään siihen valmistajan suosittamaan ylärajaan 4.5 bar.

    Tuolla vähän rajummat painesuositukset 7.5-8.5 bar: http://www.suomenurheilupyora.fi/tuo...22-nastarengas
    tuolla yhtä järeät painesuoritukset: http://www.powerfactory.fi/product_i...ducts_id=14723
    ja täällä kanssa: http://fillaricenter.valmiskauppa.fi...ta-p-3350.html
    Herää kysymys korvaako myyjä räjähtäneen renkaan, kun asiakas on täyttänyt sen myyjän antamilla liian suurilla painella?
    Myyjät voisivat käyttää vaikka netistä löytyviä laskureita, silloin kun muuntavat PSI:t -> Bar:eiksi

  8. #68
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FoMoCo Katso viesti
    Tänään loska/lumi/jääkelissä Ice Spiker Pro edessä ja Nordic Spike takana.
    Heitin vielä muksun kärryyn ja laitoin perään. Vähän Nordic Spike kiemurteli mutta ei haittaa kun Ice Spiker menee ku juna edessä.

    Harmi ettei Nordic Spike ole vähän leveämpi. Olis oikeesti sen 42 leveä niin vois olla loistava gummi sekalaiseen ajoon myös edessä.
    Vähän yllätyin itsekin kyllä, kun mietin ensin kuumeisesti mahtuuko tuo 42mm kumi pyörimään kun kesärenkaat ovat 40mm. Totuus on tosiaan lähempänä sitä 38mm kuin 42mm. No huomenna taas töihin aamusta, katotaan miten pysyy äijä pystyssä jos meinaa käydä pakkasella vielä. Sisäänajokin menossa sopivasti vielä näillä sekakeleilla.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  9. #69
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    11km(!) ajettu renkailla, mutta mistä johtuu, että takarenkaassa tuntuu jotain vispausta aika ajoin? Nastat eivät ole asettuneet vielä, nastarenkaan ominaisuus vai muu, mikä?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  10. #70
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.023
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    11km(!) ajettu renkailla, mutta mistä johtuu, että takarenkaassa tuntuu jotain vispausta aika ajoin? Nastat eivät ole asettuneet vielä, nastarenkaan ominaisuus vai muu, mikä?
    Kato että rengas on kunnolla vanteella. Eli sisuri on kunnolla renkaan sisällä.
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

  11. #71
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKK Katso viesti
    Kato että rengas on kunnolla vanteella. Eli sisuri on kunnolla renkaan sisällä.
    Jollakin muullakin olin lukevinani, että samanlaisia ongelmia, mutta pitää vähän hypistellä tota.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  12. #72
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    47
    Lukemat


    • Suosituspaine: 50 psi/7,5 bar
    • Maksimipaine: 65 psi/8,5 bar



    50psi on n. 3,5 barja 65 psi noin 4,5 baria. annetut bar-lukemat ovat siis NOIN KAKSINKERTAISIA! Kamala ero - renkaat ovat tuollaisilla ylipaineilla vaaralliset.
    tapiom muokkasi tätä : 29.11.2014 at 19.38 Syy: tarkennus

  13. #73
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Nyt on n. 60-70km ajeltu asfaltilla rauhallisesti ja löin äsken 4,2 baria eteen ja 4,4 baria taakse. Katotaan miten rullaa huomisesta lähtien asfaltilla. Tähän asti ollut tyytyväinen kyllä kaikin puolin, jäällä ei ole vain suoranaisesti luottoa vielä, koska ekat "talvi"ajot koskaan.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  14. #74
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    46
    Triviatietona Nordic Spike 240 mahtuu ainakin Felt F5X:ään, vaikka taakse ei montaa milliä jää ylimääräistä. Äsken asentelin, kyllä tuo aika paljon raskaammaksi tuli (verrattuna originaaleihin Vittoria Cross XL:iin). Katotaan ajokokemuksia huomisen työmatka-ajon jälkeen..

  15. #75
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Karjaa
    Viestit
    922
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    On ne hyvät. Nuo on oikeasti jotain 37-38mm joten mahtuvat pyörimään.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Näin sanottiin tuolla irkin puolellakin, mutta mitäs peliä se sellainen on?

    Miksi tuotetiedoissa ei ole Contilla sitten vaikka 38mm?
    Tuo on kyllä epäkohta, jonka olen tavannut ennenkin Continentalin renkaissa. Continental Contact 38mm mittasin 33-34mm. Noin iso virhe on järjetöntä eikä hyödytä ketään.
    what can be said at all
    can
    be said clearly

  16. #76
    Hyvin näyttivät NS:t peilijäälläkin pitävän, jalankulkijat eivät meinanneet pysyä pystyssä samassa kohtaa Huomiseksi on luvattu oikein luntakin tänne Turun seudulle niin pääsee testaamaan pitävyyttä pakkaslumella. Hyvin mahtuivat Kona Jaken alle Bilteman lokareiden kanssa, jäi vielä lumirakokin. Hinta/laatusuhde näyttäisi olevan kohdillaan, tilasin XXL:n tarjouksesta 24,90€/kpl samalla äidinkin pyörään nastat, se kun kerkesi jo alkutalvesta kaatumaan polkupyörällä.

  17. #77
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    82
    Tarvitseeko sen Nordic Spikes renkaan oll just tuon 40mm tai 42mm leveä?
    Eikö "läski"pyörän kumit ole erikseen... toki minulla maasturissa yli 40mm leveät W240 (47mm) kumit ja niistä ainoastaan hyviä kokemuksia.
    Mutta onhan tämä Contin NS240 hyvä kumi myös, täällä Oulussa sitä on päässyt testaamaan jo oikeissa tavikeleissä.
    Toimii erittäin hyvin, ainostaan irtolumessa ja sohjossa voi tulla onglemia... anyway, Contin NS240 on hyvä talvirengas.

  18. #78
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    82
    Kävin tänään ihan paikanpäällä katsomassa Nicetrac:keja ihan livenä myymälän hyllyssä... ja minun puolesta saa myös sinne hyllyyn jäädä.
    Laatuero Contin NS 240 renkaisiin on jo silmämääräisesti ja käsin tunnustellessa todella suuri... Halpa on Halpaa

  19. #79
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JH-R Katso viesti
    Kävin tänään ihan paikanpäällä katsomassa Nicetrac:keja ihan livenä myymälän hyllyssä... ja minun puolesta saa myös sinne hyllyyn jäädä.
    Laatuero Contin NS 240 renkaisiin on jo silmämääräisesti ja käsin tunnustellessa todella suuri... Halpa on Halpaa
    Jaa minun mielestä nissä ei nyt merkittävää laatueroa käsin hypistelemällä saanut. Jos ei noita Conteja olisi saanut 50 eurolla paria niin ihan hyvin olisin nuo Nicetrackit voinut ostaa.

    Ei ole hirveästi ehtinyt Conteilla ajelemaan, mutta lumikelistä jäi kyllä hyvä kuva. Rengas toimii hyvin lumipöpperössä noin kapeaksi vrt. esim. käärmemäinen MW.

  20. #80
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    82



    Niin, onkohan noissa renkaissa jotakin eroa... huomaako sitä?

  21. #81
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    76
    Mitäs rengasta 584 koossa suositeltais eteen Helkaman Jääkäriin?

  22. #82
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    82
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reippailija Katso viesti
    Mitäs rengasta 584 koossa suositeltais eteen Helkaman Jääkäriin?
    Riippuu minkälaiseen ajoon nastarengasta kaipaat?
    Olit ilmeisesti ajatellut laittaa vain eteen nastarenkaan...
    Suosittelen kuitenkin laittamaan vähintään 100/120 nastaisen renkaan myös taakse. Liukkaalla kelillä lähtee muuten perä alta ennen kuin ehdit kissaa sanoa
    Myös uraisella tiellä perä pyrkii jäämään uriin, jos takana nastoja.
    Ainiin, mikä rengas... se on nyt sinun tarpeesta kiinni. Jos muutaman kilometrin työ/kauppa ajoa, niin mikä ettei; kokeile vaikka Nicetrack renkaita, jos vaativampi tarve niin Contineltal tai Suomi Tyres.
    Minä suosittelisin 200/240 nastaista kumia eteen ja 100/120 nastainen taakse. Renkaiden ei tarvitse olla samaa merkkiä, jos vaikeuksia löytää samalta valmistajalta sopivaa rengasparia.
    Tämä oli vain minun mielipide, odotellaan foorumin raadilta muita mielipiteitä?

  23. #83
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    ^ Tuskin kolmelta valmistajalta löytyisi 27,5” renkaita Jääkäriin sopivalla leveydellä ja vieläpä niin, että nastamääriä voi valita. ISP Evo olisi paras, mutta en tiedä mahtuuko (57-584). Suomityresin uutuus WXC voisi myös olla käyttökelpoinen, jos mahtuu (57-584). Nicetracilla näyttäisi olevan Snow 300 55-584, jos jostain löytyy ja jos mahtuu. Mutta voi olla että ikivanhaan Suomityres 62A joutuu tyytymään.

  24. #84
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Karjaa
    Viestit
    922
    ^ Jaa tännehän tulee tätä 27,5'' mummis/herrapyörä/jalkajarrujuttua outoon paikkaan. No onneksi luin, mutta voisiko laittaa tuonne lisää eturengas/takarengas -valintaa yms: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...65#post2304865
    what can be said at all
    can
    be said clearly

  25. #85
    IncBuff Guest
    Laadukas kotimainen Nordic Spike päätti sitten hypätä vanteelta 4 bar paineilla.

  26. #86
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    299
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Laadukas kotimainen Nordic Spike päätti sitten hypätä vanteelta 4 bar paineilla.
    Totesin saman.
    Myös toinen renkaista viipottaa aikalailla ja naurettavan kapeatkin. Melko ikävästi hakee tiekarhun lanan urissa kapeuden takia.

    Silti nää voittaa vielä MaraWintterit 6-0

  27. #87
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti_S Katso viesti
    Totesin saman.
    Myös toinen renkaista viipottaa aikalailla ja naurettavan kapeatkin. Melko ikävästi hakee tiekarhun lanan urissa kapeuden takia.

    Silti nää voittaa vielä MaraWintterit 6-0
    Huomasin saman ja olen pelännyt, että onko yhtäkkiä takavanne mennyt solmuun kelveillä viimisen 120km aikana, mutta taitaa olla vanne siis ihan suorassa. No onneksi en maksanut kuin sen 25 euroa per rengas, toisinkuin jotkut maksaneet parikymppiä enemmän per rinkula.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  28. #88
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti_S Katso viesti
    Totesin saman.
    Myös toinen renkaista viipottaa aikalailla ja naurettavan kapeatkin. Melko ikävästi hakee tiekarhun lanan urissa kapeuden takia.

    Silti nää voittaa vielä MaraWintterit 6-0
    Nuo omat ei sentään viipota, mutta perseestä on jos rengas ei pysy vanteella.

  29. #89
    IncBuff Guest
    Nyt tullut ajettua Nordic Spikeillä jonkin verran enemmän. On kyllä paskat renkaat. Onnettoman kapeat joten hakee urissa jatkuvasti, pito ei kummoisesti MW:tä parempi jäisissä kohdin ja sitten se rullaavuus on jotain aivan jäätävän surkeaa. Tekisi mieli kaivaa varastosta lähes loppuunajetut MW:t alle. Niissä pystyi sentään jonkin verran kompensoimaan huonoa rullaavuutta paineilla, mutta Nordic Spikeillä ei pysty kun kumi nousee vanteelta. Onneksi en maksanut näistä kuin sen XXL:n tarjoushinnan tai muuten voisi vituttaa vielä enemmän. Pitäisi kai investoida Gravdalit, että saisi kunnon renkaat talveksi, mutta ajoja sen verran vähän tuolle mankelille ettei raski.

  30. #90
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    82
    Komppaan IncBuff:ia... rullaavuus jotain ihan omaa luokkaansa, km/h keskinopeus lenkeillä tippunut "järkyttävän" paljon. Voihan olla että pyörän laakerointi ja ketju alkaa haramaan vastaan, mutta kun maasturissa W 240:set, niin ei silti se ole yhtä "nihkeä".
    Paineiden lisäys ei tosiaan auta rullaavuuteen yhtään, sama oliko 3 vai 2 bar.
    Takarengas "hakee" kokoajan urissa ja kun nousee putkelle, niin tuntuu että jarruttaisi eturenkaalla, niin huono on rullaavuus.

    Ehkä huollatan vielä tuon pyörän ja katson että laakerit ja ketjut tulee voideltua synteettisellä öljyllä ja uusin ketjun sekä takapakan.
    Jos on vielä houllon jälkeen yhtä "nihkeää", niin taidan hankia Hakkapeliitat tai odottaa kesää

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •