GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 89 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 79 87 88 89 90 91 99 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.641 - 2.670 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

Iltavuoron aikoihin ninja vetäisi ylämäessä ohitseni. Se ei haittaa, kestän tuon kun olen muutenkin tappioiden karaisema toisin kuten muutama uhoaja. Nyt kävi kuitenkin niin hassusti, että ninjan reidet alkoivat jo parin kilometrin kohdalla hapottaa ja vauhti laski. Ajattelin olla reilu häviäjä ja antaa kaverin pinnistellä edessäni, toki 600 lumenia nilkoissa muistuttamassa tosiasioista. Viiden kilometrin kohdalla totesin leikin riittävän ja että matkan pitää edistyä, joten lopetin pelin.

Mielestäni happokynnyksen ylitys on automaattinen tappio. Erityisen säälittävää se on ninjoilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Iltavuoron aikoihin ninja vetäisi ylämäessä ohitseni. Se ei haittaa, kestän tuon kun olen muutenkin tappioiden karaisema toisin kuten muutama uhoaja. Nyt kävi kuitenkin niin hassusti, että ninjan reidet alkoivat jo parin kilometrin kohdalla hapottaa ja vauhti laski. Ajattelin olla reilu häviäjä ja antaa kaverin pinnistellä edessäni, toki 600 lumenia nilkoissa muistuttamassa tosiasioista. Viiden kilometrin kohdalla totesin leikin riittävän ja että matkan pitää edistyä, joten lopetin pelin.
    Oletko nyt ihan varma, ettei tämä TM-tempoamisen raskassarjalainen yrittänyt leikitellä kanssasi ja vain esitti heikkoa saadakseen sinut hyökkäämään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti teidentukko Katso viesti
    Oletko nyt ihan varma, ettei tämä TM-tempoamisen raskassarjalainen yrittänyt leikitellä kanssasi ja vain esitti heikkoa saadakseen sinut hyökkäämään?
    Raskassarjalainen ei koskaan ota tappiota. Kyseessä oli ilmiselvä "raskassarjalainen".

Olenko minä ainoa, joka viikkotempokaudella sisällyttää viikkotemmon työmatkaansa? Toki siinä häviää moninkertaisesti niin temmossa kuin työmatkatemmossakin niin ajaessa kuin lähtövuoroa odotellessa, mutta kuluu pelin henkeen.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MacGyver Katso viesti
    Voitin tänään kaksi työmatkatempoilijaa! Toinen meinasi kuitata, mutta ei onnistunut.
    Minä voitin kympin lotossa ja ajattelin käyttää sen olutpullolliseen, mihin Sinä ajattelit käyttää työmatkatempoilijoitasi?
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ulkorengas Katso viesti
    Mielestäni happokynnyksen ylitys on automaattinen tappio. Erityisen säälittävää se on ninjoilta.
    Hapottaminenhan on nimenomaan merkki siitä, että on ajettu kuten työmatkatemmossa pitää, eli täysiä.

Tuossa kerrotussa tapauksessa ei kuitenkaan ilmeisesti ollut ajettu riittävän täysiä, kun Ulkorengas pääsi puolestaan ohittamaan.

Todellinen työmatkatempotitaani (TMTT) ajaa niin täysiä ettei kukaan pääse ohitse, hapotuksesta välittämättä. Erään väittämän mukaan tällaisten titaanien veri on jatkuvan hapotuksen ansiosta lähes yhtä syövyttävää kuin Aliens-elokuvan otuksilla.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Korjaan kommenttiani: Vauhdin hiipuminen ohituksen jälkeen on säälittävää.

Joka aamu tulee ohitettua porukkaa Vihdintiellä ylämäessä. Tänään ohitin kolme, mikä on aika normaali lukema. Ensimmäinen ohitettava alkoi runttaamaan mutta turhaan, edellä ollut yritti nostaa vauhtia ilman polkimille nousemista ja kolmannesta mentiin mäen lopussa ohi reippaasti. Koskaan ei ole tuossa ylämäessä kukaan tullut ohi ja joka päivä olen ohittanut vähintään yhden. Viimeisestä tappiosta onkin jo pari kuukautta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuttava Katso viesti
    ...Viimeisestä tappiosta onkin jo pari kuukautta
    Nusnus... tuskinpa jää viimeiseksi. Tarkoitat varmaan viimeisimmistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Nusnus... tuskinpa jää viimeiseksi. Tarkoitat varmaan viimeisimmistä.
    On erittäin epätodennäköistä, että joku minut kevääseen mennessä voittaisi. Tai ensi vuoden syksyyn. Tai ikinä. Saa toki tulla koittamaan

Joka aamu tulee ohitettua porukkaa Vihdintiellä ylämäessä. Tänään ohitin kolme, mikä on aika normaali lukema. Ensimmäinen ohitettava alkoi runttaamaan mutta turhaan, edellä ollut yritti nostaa vauhtia ilman polkimille nousemista ja kolmannesta mentiin mäen lopussa ohi reippaasti. Koskaan ei ole tuossa ylämäessä kukaan tullut ohi ja joka päivä olen ohittanut vähintään yhden. Viimeisestä tappiosta onkin jo pari kuukautta
    Ai siinä Malminkartanon risteyksen jälkeisessä pohjoiseen päin? Elä vain sano, että sä olet se jopa yksinkertaisuutta heijastava naurusuinen stroboilija, joka tulee joka aamu vastaan ja yrittää saada migreenin vastaantulijoille?
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

On erittäin epätodennäköistä, että joku minut kevääseen mennessä voittaisi. Tai ensi vuoden syksyyn. Tai ikinä. Saa toki tulla koittamaan
    Reitti tyypillisine aikatauluineen julki En sinne saakka tule fillaroimaan, mutta joku muu saattaisi sovitella aitkataulujaan

Tämä johtunee siitä, ettei TMT:ssä voi kukaan koskaan ketään voittaa tai aiheuttaa tappioita, voi vain hävitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Ai siinä Malminkartanon risteyksen jälkeisessä pohjoiseen päin? Elä vain sano, että sä olet se jopa yksinkertaisuutta heijastava naurusuinen stroboilija, joka tulee joka aamu vastaan ja yrittää saada migreenin vastaantulijoille?
    Ei kun siitä Lassilan Teboilista etelään ja lampussani ei ole stroboa.

Edit. Ei siis se pieni nyppylä vaan se mikä ylittää junaradan.

^Jaahas, pitääkö mun vaihtaa reittiä ja ehkä aikatauluakin?
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Tänään luovutustappio, kun ajoin autolla töihin vaihtaakseni siihen talvirenkaat. Kuukauteen ei tullutkaan takkiin näin.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Nice. On alkanut ilmestymään työmatkalle kilpa kumppaneita Vieläkin tappioton putki...

Taisin kolauttaa jonkun itsetuntoa tänään. En viittiny ohittaa, kun oli just mukava peesivauhti mun fiksin välityksille. Ja jos totta puhutaan, niin vähän salaa nautin siitä, kun edellä menevä yritti pudottaa, eikä onnistunut.

Kaveri brake checkkas. Ei kuulemma halunnu ketään tumpeloita peräänsä kolarissa. Heh heh.

Parissa liikennevaloissa pyörät vaihto paikkaa, joten tappioita täytyy valitettavasti myöntää.

Jos minut erittäin harvoin nähdään ohitettavan, olen silloin työmatka pk:lla...

Eilen aamulla tuli poikkeuksellisesti ajettua eteläiseen Helsinkiin. Urheilukadulla Sonera Stadiumin kohdalla edessä ajoi succis-hybriditempoilija, joka pisti kammet laulamaan minut huomatessaan. Ei auttanut, sillä olin menossa ohi. Jouduin peesaamaan n. 100 metriä, koska tämä edellä ajanut kaveri ajoi pyörätien vasemmassa reunassa eikä siis päästänyt minua ohi ja jouduin hidastelemaan. Ajattelin, että "fuck it", isompi vaihde silmään ja kivetyksen ja jalkakäytävän kautta ohi.

Sama tyyppi ajoi perässäni vielä Oopperan kohdalle, ja jatkoi ilmeisesti Manskua keskustaan päin, mutta Manskun suoralla jätin tämänkin tempoilijan lopullisesti taakseni.

Bulevardillakin jouduin peesaamaan, koska pyörätie on niin kapea ettei pääse ohittamaan. Edessä ollut nainen väisti sivuun pyynnöstäni ja matka jatkui tappiottomana.

Urheilukadulla ja Oopperan kohdalla tempoaminen kuulostaa aika hasardilta. Mutta ei kai sille voi mitään, jos luonto sitä vaatii. T: Paraskin puhuja.

Voi tuskan parahdus! Tänään sesitten tapahtui: syyskauden (elokuun jälkeen) ensimmäinen tmt-tappio!Radanvarren itäpuolen kelvillä Oulunkylän aseman kohdilla etelän suuntaanajaessa kahdeksan jälkeen aamulla.

Ohitin lyhyen kiinniajon javiiden sekunnin peesauksen jälkeen varsin reipasta vauhtiaajaneen leveähkörenkaisen suoratankopyöräilijän ja jatkoin samaavauhtia olettaen ilman muuta tyypin putoavan kyydistä. Vaan eipä pudonnutkaan! Kaverikiristi tahtia ja ilmeisesti jäi huomaamattani peesaamaan. Hetken kuluttua hän suhauttivastustamattomasti ohitseni saaden parinkymmenen metrin kaulan, ennen kuin ymmärsintapahtuneen ja lähdin sotkemaan perään.

Poljin minkä koivista lähti, muttaen saanut väliä lyhentymään puolen kilometrin matkalla kuin vähän, ennen kuintiemme erkanivat. Tyypistä kyllä näki että hänkin joutui ns. panemaan parastaanohituksen jälkeen. Mutta ei auta, tämä oli reilu tappio ilman lieventäviäasianhaaroja. Päinvastoin, minulla oli kauheassa vastatuulessa luultavastinopeampi pyöräkin alla (hyvä cyclocrossari Marathon Extremeillä) mutta reisistäei irronnut enempää. Hatunnosto. Toivottavasti kohtaamme vielä samoissamerkeissä…

Jaahas, näköjään ohjelma tekee yhdyssanoja oman mielensä mukaan tuohon ylle...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Istumatyöläinen Katso viesti
    Jaahas, näköjään ohjelma tekee yhdyssanoja oman mielensä mukaan tuohon ylle...
    Sitä voi jälkikäteen lisätä niitä, muokkaa toiminto on ihan sitä varten kuin luotu.

Tämä ei varsinaisesti liity sääntöihin vaan ennemmänkin taktiikkaan, mutta miten arvon kanssatempoilijat toimivat kun edessä on punainen valo ja hybridi-Heikki huohottaa takana? Tosimies tietysti ajaisi päin punaisia, mutta minä en ole. Olen yrittänyt pysyähtyä valoihin niin, että tukkisin väylän mahdollisimman tehokkaasti estäen ohituksen. Tänään kuitenkin hetkeä aikaisemmin ohitetuksi tullut kehveli olikin minua ovelampi ja kiersi tiesulkuni kääntymällä risteävälle kadulle, ajoi sitä muutaman metrin, teki u-käännöksen ja palasi takaisin kelville kiertäen valot. Minä vain seisoin ja odotin vihreää täysin voimattomana.
    Pohtiessani tappiotani mieleeni juolahti seuraavanlainen ajatus. Mitä jos virittelisi kirkkaan lampun eteen sinisen muovikalvon ja laittaisi sen vilkulle kun seuraavalla kerralla tulee ohitetuksi valoissa. Eihän se tietenkään tappiota estäisi, mutta saisi ainakin hyvän mielen jos hybridisti lähtisi runttaamaan "poliisia" pakoon.

^Itselläni on viisimetriset turvaviirit pyörän molemmilla sivuilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viper Katso viesti
    Tämä ei varsinaisesti liity sääntöihin vaan ennemmänkin taktiikkaan, mutta miten arvon kanssatempoilijat toimivat kun edessä on punainen valo ja hybridi-Heikki huohottaa takana? Tosimies tietysti ajaisi päin punaisia, mutta minä en ole.
    Noilla ehdoilla varmin keino voisi olla vaihtaa työmatkatemporeittiä sellaiseksi, ettei ole valoja, niin ei tarvitse miettiä.

Tämä voi tietysti edellyttää työpaikan, asunnon tai molempien vaihtamista, mutta mitäpä ei todellinen työmatkatempoilija olisi varmis tekemään.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Pitää toki muistaa, että tappio kirjataan silloinkin jos tulee ohitetuksi reitinvalinnan takia. Eli jos ajat kiertotietä ja joku turakainen ehtii suoraa reittiä nopeammin niin tappio siitä tulee. Tästä on olemassa ennakkopäätös viime kesältä kun spekuloin asiasta.

Ei kun siitä Lassilan Teboilista etelään ja lampussani ei ole stroboa.

Edit. Ei siis se pieni nyppylä vaan se mikä ylittää junaradan.
    Sie oot väärällä puolella. Tules toiselle puolelle.

Hävisin muuten 16.1 samaisessa mäessä auralle. Aurakuljettaja teki häviöni selväksi ja kuittaili vielä heittämällä lastinsa mun päälle. Tuntu pahalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TjRx Katso viesti
    Aurakuljettaja teki häviöni selväksi ja kuittaili vielä heittämällä lastinsa mun päälle. Tuntu pahalta.
    No varmasti tuntui!!! Täytyy sanoa, että ei ole kertaakaan tullut edes mieleen heittää lasteja hävinneen työmatkatempoilijan päälle. Ja taitaisi se olla fyysisesti mahdotontakin, kun niitä ohitettuja kertyy tunnin työmatkan aikana melko liuta. Omalta osalta ei juuri raportoitavaa alkuvuodelta, tosi vähän on porukkaa liikenteessä. Eikä mitään ammattilaisia, enemmänkin sellaisia mitäänsanomattomia unohdetaanhetiohituksenjälkeenmiehiä. Sanomattakin lienee selvää, että omia tappioita ei ole tullut. Positiivista lisäksi on, että pariin kuukauteen kukaan ei ole väittänyt voittaneensa TMT:ssä. PS: miks mä en pysty tekemään kappalejakoja häh?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosse Katso viesti
    PS: miks mä en pysty tekemään kappalejakoja häh?
    Hävisit.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •