ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 28 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 38 78 128 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #811
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Tottakai normaalit huoltotoimenpiteet tulee suorittaa pyörälle itse. Mielestäni vapaarattaan avaaminen,putsaaminen yms. muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen ei niihin kuulu. Mikäli vapaarattaan kynnet ovat pehmeää materiaalia ja antavat periksi muutamassa kuukaudessa, en itse ainakaan viitsisi edes avata sitä toteakseni kyseistä vaivaa. Helposti voi syntyä tilanne, jossa asiakkaasta tulee "syyllinen" hajoamiselle, koska on itse lähtenyt availemaan paikkoja.

    Olen availlut laadukkaimpien napojen vapaarattaita tai lähinnä irroittanut vapaarattaan naparungosta, putsaillut ja rasvaillut. Mutta näiden osalta en ole odotellut niiden hajoamista, kuten Ladan napani Pidetään peukut pystyssä ettei hajoakkaan.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  2. #812
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    645
    Mulla on ollut vapaaratas jo auki kun rutisi jo aiemmin, silloin jo kyselin xxllästä varaosien perään, saaden saman vastauksen että vapaarattaaseen ei saa varaosia. Silloin sovin että, kasaan vaan ja ajetaan vika ulos niin takuu pelastaa.
    Nyt sain kuulla että etsivät täältä korjaajan joka laittaa kuntoon ja XXL maksaa kulut. Tiedä sitten mistä osat tulee?
    Ihan hyvältä vaikuttaa toiminta.

    Noi eka rutinat tuli viidenkymmenen kilsan ajoilla niin tuskinpa se huollon puutteestakaan johtuu, tekovika.

  3. #813
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    80
    Otin itsekin yhteyttä XXL:aan vapaarattaan takia.
    Ehkäpä he havahtuvat ongelmaan kun useampi ottaa yhteyttä?
    Läskipyärä!

  4. #814
    IncBuff Guest
    Ei XXL:llä ole näihin varaosia. Edes rengasta ei löytynyt.

  5. #815
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Mimmonen työ/kustannus on vaihtaa takanapa pyörään? Jos nää oikeesti on näin lyhyt ikäisiä niin kai se on enemmin tai myöhemmin vaihdatettava johonkin toiseen.

    Ja tarkoitin siis vaihtotyötä, kun napojahan on muutamasta kympistä muutamaan sataseen.

  6. #816
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    63
    Pitää varmaan viikonloppuna kurkata omaan napaan, miltä vaikuttaa omien rasvailujen ja n. 100km ajojen jäljiltä. Varmaan ihan rikki on mennyt, kun olen käyttänyt painepesuriakin pyörän pesuun.

    Meinasko Bansku et mitä tuo työ alan huoltoliikkeessä kustantaa? Täs vähän mielenkiinnollaa odotan, kun näit on nyt paukkunut, että mikä se myyjäliikkeen suunnitelma on näiden suhteen. Meneekö takuuseen ja onko korvaava tuote sitten samaa laatua. Tuskinpa, olis aika lyhytnäköistä tekohengittämistä kuitenkin.

  7. #817
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    28
    Sama kiinnostaisi myös. Ei nappaa pitää samaa kuraa vaikka saisi 2kk välein uuden takuuseen. Jonkun pitäisi olla pioneeri ja vaihtaa se laatukamaan niin muut voisi sitten apinoida
    White 2Fat Pro, Nishiki 352 Hybrid

  8. #818
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    63
    Semmonen juolahti mieleen, ettei käy niinkuin mulle erään toisen halpistuotteen kanssa, että "korjaavat" vaikka useamman kerran takuuseen kelvottomalla/samanlaisella osalla, kunnes takuuaika umpeutuu.

  9. #819
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    80
    Voisin jopa pari kymppiä heittää väliä, jos laittaisivat laatuosaa tilalle .
    Läskipyärä!

  10. #820
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    63
    Em. tapauksessa, kun itse taisin siinä kolmannen takuukorjauksen yhteydessä tuommosta ehdotella, se ei vaan käynyt päinsä. No, katotaan kuin näiden kanssa käy. Maanantai versioihinkaan kun ei oikein voi vedota, pehmeetä mitä pehmeetä..

    Tietty tuon klontin vois napata matkaan kylille ja käydä vilauttamassa jossain fillarihuollossa, mitä laadukkaampaa tuohon mahtais tilalle saada. Sitten olisi kättä pidempää ehdotuksen muodossa, kun reklamoi xxl:n suuntaan. Oiskos näissä muissa pohjoismaisissa alan foorumeissa juttua samasta aiheesta? Mitä ovat keksineet ratkaisuksi. Kielet ei minulta taivu siten, että pystyis jotain itekseen etsimään.

  11. #821
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Voiskohan ketjun aloittajalta pyytää, että editoisi aloitusviestiinsä keskustelussa esille nousevia varaosia tähän whiten läskiin. Esim. mitkä valmistajat tekevät sopivia napoja... Näin tieto olisi edes jossain kootusti.

  12. #822
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Tuo olisi hyvä ja joku listaus pyörän komponenttien tarkoista tyypeistä helpottaisi myös varaosien löytämistä.

    Näistä mitään ymmärrä, mutta olisiko kuitenkin mahdollista että kynsien alunperin väärällä voitelulla olisi osuutta hajoamisien kanssa? Jos kyse olisi pelkästään pehmeydestä niin johan ne olisi kaikki porsineet joilla enemmän kuin 100km takana. Jos nuo kynnet ei aukea kunnolla niin silloinhan muihin kynsiin kohdistuu kovempi voima ja vielä vääntöä koska eivät ota kehälle joka kohdasta? Tai vaihtoehtoisesti kynsi voi "tökätä" kehän hammasta jos se ei liiku riittävän kevyesti.

    Puuhis, työn hintaa juuri tarkoitin, sitä pinnojen kanssa vehtaamista.

  13. #823
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314













    WHITE







    FAT Pro rearwheel, takarengas malliin FAT Pro

    179€


  14. #824
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    shimano tekee siis paskaa

  15. #825
    IncBuff Guest
    Ei passaa näihin nykymalleihin ja tuo on ihan eri kiekko muutenkin. Näissä on kiinalaiset chosenit eikä Shimanot.

  16. #826
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    ja toi kuvan vannekkin pinnattu vitulleen vaan toiseen reunaan

  17. #827
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    XXL:n sivuilta Äärimmäisen vahvarakenteinen FAT Pro koostuu vain laadukkaista osista, eikä se kavahda vaativimpiakaan olosuhteita.
    Tinkimätön läskipyörä!

  18. #828
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mepi Katso viesti
    Vapaaratas tuli aukaistua ja syystä. Mitä arvon raati on mieltä noista kynsistä? Yksi on kuin uusi mutta kaksi muuta on aika kuluneen oloiset. Tosiaankin, pyörässä kilometrejä alle 200, eli hyvin vähän. Myöskin rattaista on kulunut terävät jäljet tuohon runkoon. Sen materiaali on selvästi liian pehmeää.


    Shimanon laitteita kaikki mutta halvalla saa halpaa.






    Jäin vielä ihmettelemään noita Mepin laittaman kuvan jälkiä kynsissä. Mikä siellä kehällä tekee tuollaiset jäljet kynsiin? Ja miten noiden kynsien väliin on päässyt painumaan tuollaiset kolot?

  19. #829
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Siis kuvissahan on epäkeskisesti ihan oikein puolattu kiekko, joka sopii esim vanhoihin Moonlandereihin ja kai Pugsleyhin. Whiten kanssa noilla ei ole mitään tekemistä.

  20. #830
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Toi kuvien kiekko on ykkösmallin fat prohon. Ei 2fat malliin. Siksi toispuoleinen puolaus kehässä.

  21. #831
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Ok. Hyvå tarkennus.
    Kattelin noita napoja. 190mm napaa tekevät ainakin Sarma, Hope ja 9zero7. Mitään halpaa hommaa navan vaihto ei ole. Navat on alkaen 200taalaa ja mahdolliset puolat ja nippelit päälle. Työn osaa kyllä keskivertojamppa tehdä itsekin.

  22. #832
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    onkos se keskiökin kapeempi 1proossa mitä 2proossa

  23. #833
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Jäin vielä ihmettelemään noita Mepin laittaman kuvan jälkiä kynsissä. Mikä siellä kehällä tekee tuollaiset jäljet kynsiin? Ja miten noiden kynsien väliin on päässyt painumaan tuollaiset kolot?
    Aikaisemmin tuota ilmiötä olen nähnyt Formulan navoissa sekä joissakin muissa OEM (musta napa brändätty kenelle vain sopimuksen mukaan) esim. Bontragerin tai Specializedin navoissa.

    Navan rungossa on hammaspinta, johon nuo kynnet ottavat kiinni. Jos laakereissa on klappia tai navassa muuten epäkeskoisuutta on mahdollista että tuo vapaaratasrunko osuu sinne navan hammaskehään. Jos en väärin muista niin Trekillä oli Bontragerin kiekoissa samantyylistä hämminkiä muutama vuosi takaperin ja siellä oli vapaarattaat kunnolla jyrsiytyneet hammaskehään.
    Kynnet taas vaikuttaisivat olevan pehmoisempaa matskua kuin hammaskehä, josta aiheutuu niiden kuluma.

  24. #834
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pohjola Katso viesti
    ja toi kuvan vannekkin pinnattu vitulleen vaan toiseen reunaan
    Ekassa Whitessä oli 135mm takanapa, eli se on ihan oikein tehty.

    Mitä tulee tuohon navan vaihtoon niin sanoisin että työn osuus on n.30-50€ pajasta riippuen ja pinnoihin ja nippeleihin menee 1-2€ per pinna/nippeli kombo, hyvät navat maksaa 150€ >, eli rahaa palaa 250-400€.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  25. #835
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tmile Katso viesti
    Kannattaa ostaa tilalle joku tuollainen spiderilla varustettu takapakka, esim. deore XT:

    10 XT ei ole tommonen ja sen spideri hajoa niittaus kohdasta, kun alumiini murtuu. 2 kpl hajottanut ja tiedän monia muitakin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  26. #836
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    748
    Kiitos Sandzsteedt arvokasta tietoa. Eli alunperin vaparin laakeri sökö.

  27. #837
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    314
    kylse vanne on pinnattu oikeen/ väärin

  28. #838
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    80
    Pohjolan kommentista tuli mieleen, että onko muilla liten omistajilla takarengas aivan toisessa reunassa haarukkaa?


    Läskipyärä!

  29. #839
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    748
    Liekköhän tuon 1*10 julumetun 42t rataksen suhdetta hyvään läskirenkaanpitoon pitoon suhteessa vapaarattaankestoon kukaan pohtinu?
    Ja ehkäpä kun vie takuuseen niin kannattaisko palauttaa 2*10 takaisin pyörään.
    Jos vaikka semmoisen ois laatinut.

  30. #840
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    80
    En usko, että etuvaihtajan poisto vaikuttaa takanavan kestoon millään tavalla.
    Takaisin XXL pyörää tuskin kuitenkaan ottaa...
    Läskipyärä!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •