ElectrobikeGarminGiant
Sivu 76 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 66 74 75 76 77 78 86 126 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.251 - 2.280 / 4446

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #2251
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Kuinka paljon pakkanen vaikuttaa kumien ominaisuuksiin noin yleensä? Pyörä on ulkovarastossa, jonka lämpötila seuraa ulkolämpötilaa. Renkaina on Spessun Butcher edessä ja Slaughter takana ja ainakin aamulla oli juurakoilla ja märillä kallioilla vattumaista ajaa. Keli oli about +2, ja yöllä varmasti ollut alle nollan.
    Ainakaan butcheriin ei pakkanen vaikuta juuri ollenkaan. se onkin kumiseokseltaan pehmeysluokkaa a50. Olen huomannut ,että a50 seos pysyy vielä pehmeänä
    pakkasellakin ,mutta siitä pehmeämmät sesim a42 seokset muuttuvat saippuaksi kun lämpötiöa putoaa lähelle nollaa.

    Esim. Maxxixsen HRII 3c kumin uloimmat nappulat (a42) menettivät täysin pitonsa kylmässä ,mutta toiseksi uloin nappula (a50 seos) säilytti pehmeytensä hyvin.
    Tulos oli ,että niillä piti välttää viimeiseen asti agressiivista kanttausta ,että niillä pystyi ajamaan. HRII kun on parhaimmillaan kun sillä nojataan agressiivisesti niin vaihtaahan ne piti.
    Näyttää tuo a50 olevan se maaginen raja jossa kumi säilyttää vielä pehmeytensä pakkasillakin joten butcherin puolesta ei tartte olla huolissaan,
    Slaugterin seoksia en nyt muista.

    Edit letan että sulla on butcher control.? Muissa butcher malleissa kumi on reunarivin osalta pehmeämpää.

    Editedit:Muista ,että kylmyys vaikuttaa myös jousituseen(iskari/keula) joka taas vaikuttaa suuresti renkaiden pitoon.
    syklopaatti muokkasi tätä : 01.11.2014 at 15.51
    - Fear is a mindkiller -


  2. #2252
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Jännevirta
    Viestit
    622
    ^ Ihan täysin oteena totean että minun pää halkeis tuskasta jos pitäs ajaessa ajatella noin paljon renkaan seoksia
    I don't want to break these chains

  3. #2253
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTBVespa Katso viesti
    ^ Ihan täysin oteena totean että minun pää halkeis tuskasta jos pitäs ajaessa ajatella noin paljon renkaan seoksia
    sää osaatkin ajaa vaikka saippuarenkailla.Meillä normaalikuolevaisilla on kiva ,että rengas pitäs ees vähän.
    Niin ja seos ajattelu pitää tehdä jo ennen ajamista ettei sitä ajaessa tarttes miettiä.
    - Fear is a mindkiller -


  4. #2254
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Jännevirta
    Viestit
    622
    ^Ookke. Ehkä minä oon vaa huono huomaamaan eroja
    I don't want to break these chains

  5. #2255
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    82
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti

    Esim. Maxxixsen HRII 3c kumin uloimmat nappulat (a42) menettivät täysin pitonsa kylmässä ,mutta toiseksi uloin nappula (a50 seos) säilytti pehmeytensä hyvin.
    Tulos oli ,että niillä piti välttää viimeiseen asti agressiivista kanttausta ,että niillä pystyi ajamaan. HRII kun on parhaimmillaan kun sillä nojataan agressiivisesti niin vaihtaahan ne piti.
    Näyttää tuo a50 olevan se maaginen raja jossa kumi säilyttää vielä pehmeytensä pakkasillakin joten butcherin puolesta ei tartte olla huolissaan,
    Slaugterin seoksia en nyt muista.
    Tänään oli se 3-4 astetta pakkasta ja omasta mielestä HR II 3C MaxxTerra toimi ihan hyvin. Toki pito ei ole sama kuin +20C keleillä, mutta kuitenkin hyvä ja mikä tarkeintä, varsin arvattava.

    HR II on kyllä tällä hetkellä oma suosikki agressiiviseen yleisajoon. Rullaa ihan OK ja pito hyvä. Ainut miinus on kesto, mikä on vähän heikkoa. Varteenotettavista renkaista tosin Magic Mary ja Minion DHR II vielä testaamatta.

    Mitä Ardenttiin tulee, niin sitä en kyllä märälle huolisi eteen. Takana alle 2bar paineilla pito OK ainakin dual compound EXO TR mallissa. Sivunappulaa saisi olla enempi.
    When in doubt, flat out.

  6. #2256
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Tänään pikupakkasessa Chunky Monkeyn trail extreme-versio edessä lipsui jossain määrin juurakkopoluilla, takana saman renkaan enduro-versio ei ehkä niin paljoa.
    Pehmeämpi kumiseos kovettunee kylmässä, tosin rapakoista pintaan tarttunut ja pikimmiten jäätynyt vesipinnoite lienee osasyyllinen. A42 reunat tuossa trail extremessäkin siis.

    Täytyy tunnustella uudemman kerran kunnon kylmällä. Plussakelissä märän alustan renkaina ovat kyllä suosikkejani nämä.
    Memento mori

  7. #2257
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    273
    Ajelin tänään märässä, liukkaassa ja 8° lämpimässä metsässä 26" täysjäykällä. Edessä ja takana bränikät zankimanki trail extremet ja takakumi ajosuunta väärinpäin. Pitää aivan järkyttävän hyvin märällä kalliolla, kivikossa ja juurakossa. Sutimiseen tarvittiin jyrkkä sorarinne sekä mutakko vinon kallion juurella. Näillä menis mihin vaan, jos osais ajaa.
    routaisten peltojen pehtoori

  8. #2258
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Pohjois-Satakunta
    Viestit
    894
    Omaksi rengasvalinnakseni stumppi evo 29siin on muodostunut butcher (2.3)-ibex(2.4)-yhdistelmä. Pitoa piisaa ja luisutkin helposti hallittavissa. Rullaavuuskin ihan ok perus-trailiajossa n.1.5bar paineilla.

  9. #2259
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.838
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HarMi Katso viesti
    Ajelin tänään märässä, liukkaassa ja 8° lämpimässä metsässä 26" täysjäykällä. Edessä ja takana bränikät zankimanki trail extremet ja takakumi ajosuunta väärinpäin. Pitää aivan järkyttävän hyvin märällä kalliolla, kivikossa ja juurakossa. Sutimiseen tarvittiin jyrkkä sorarinne sekä mutakko vinon kallion juurella. Näillä menis mihin vaan, jos osais ajaa.
    Huomaatko olennaisesti eroa kun väärinpäin? Meinaan mullaki oli vanhas pyöräs väärinpäin, ja muistelisin että pito oli parempi. No, aika kultaa ehkä muistot jne... Mutta aattelin heittää kumin kans väärinpäin ja kokeilla, kun viestisi siitä sopivasti muistutti

  10. #2260
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Minäkin innostuin pieneen rengaskokeiluun. Takana täysjoustossa oli vähän kulunut Racing Ralph 29x2,25 3C TR Snakeskin ja vaihdoin tilalle Maxxis Ardentin 29x2,25 Aramid maxx pro 60a eli ihan perusardentin. Märässä liejuisessa savikossa, joka RR:lle oli hankala, pito parani selvästi. Siirtymällä huomasi että rullaavuus vastaavasti heikkeni. Ei taida olla ilmaisia lounaita tässäkään hommassa eli pehmeässä pitävää yleisrengasta joka vielä rullaisi hyvin.

  11. #2261
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    tuohon auttaa kun ajelee pari lenkkiä muddy maryillä niin alkaa ardenttikin olemaan rullaava rengas
    The end of the road is just the beginning...

  12. #2262
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Jos laittaa Chunky Monkeyn takarenkaaksi niin ansaitsee seuraamukset. Juu, ei rullaa. Juu, on painava.
    Juu, siirtymien aikana etsii katseellaan tukevaa oksaa johon itsensä voisi ripustaa.

    Mutta pitääpähän melko mukavasti. Märälläkin.
    Memento mori

  13. #2263
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    tuohon auttaa kun ajelee pari lenkkiä muddy maryillä niin alkaa ardenttikin olemaan rullaava rengas
    Tuota konstia en tiennytkään. Hyvä ajatus.

  14. #2264
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    273
    Noo, EKP:ssä täysjäykällä ajellessa huono rullaus on huolista pienin. Mun vauhdeissa Chunky Monkey Trail Extreme on hiukan tylsä ajaa kun se ei tahdo lipsua. Vetosuunnalla on varmaan enempi merkitystä kun ajaa irtonaisessa maa-aineksessa rampitetuilla nappuloilla. Normikumit on nykyään 26+ Dirt Wizardit, mutta ne ovat märällä vinolla kalliolla hiukan liukkaat. Laitoinkin On-Onelle pyynnön harkita Chunky Monkey 26*2.75 tuotannon aloitusta.
    routaisten peltojen pehtoori

  15. #2265
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Nykänen
    Viestit
    86
    Rupes ottaa pattiin Magig Maryn repeilevät reunanappulat ja ostin eteen syksyllä Contin Trail Kingin. 2 Magig Marya kesällä pilkkosin ja toisesta rupesi jo muutaman lenkin jälkeen repeilee nappulat niin ei luotto enään pelaa Magig. Marya kohtaan. Contissa parempi rullaavuus sekä pito ihan samaa luokkaa , ja tuntus pysyvän nappulat kiinni. Katsellaan josko Schwalbe saisi parannettua laatuaan jossain vaiheessa. Kokona 27,5"

  16. #2266
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jaquel´s Katso viesti
    Rupes ottaa pattiin Magig Maryn repeilevät reunanappulat ja ostin eteen syksyllä Contin Trail Kingin. 2 Magig Marya kesällä pilkkosin ja toisesta rupesi jo muutaman lenkin jälkeen repeilee nappulat niin ei luotto enään pelaa Magig. Marya kohtaan. Contissa parempi rullaavuus sekä pito ihan samaa luokkaa , ja tuntus pysyvän nappulat kiinni. Katsellaan josko Schwalbe saisi parannettua laatuaan jossain vaiheessa. Kokona 27,5"
    Taitaa vain olla Schwalben ominaisuus. Ainakin niin kauan kun muistan käyttäneeni Trailstar / Vertstar -seoksia.

  17. #2267
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Ainakin maastokumeista puhuttaessa "Schwalbe" ja "laadunvalvonta" tuntuvat tätä nykyä mahtuvan kovin huonosti samaan lauseeseen.
    Memento mori

  18. #2268
    Liittynyt
    12/2002
    Paikkakunta
    Lauttasaari
    Viestit
    2.654
    Kyllä se Schwalbe ja laadunvalvonnan puutuminen näkyy ihan koko mallistossa.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

  19. #2269
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Vasta tänne kirjottelin kun repes ne hans damphit 3 lenkin jälkeen ja viidennen lenkin jälkeen olivat jo totaalisen lopussa. Onneksi myyjäliike antoi uudet maxxikset tilalle. Schwalbe ei ole tähän päivään,yli 2kk, vastannut reklamaatioihini joita sinne useamman laitoin.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  20. #2270
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Onneksi myyjäliike antoi uudet maxxikset tilalle.
    Olen ymmärtänyt että juurikin toi menettely, eli myyjäliike vaihtaa heikon laadun takia rikkoutuneen tuotteen on vähänkään asiallisen jälleenmyyjän menettelytapa. Myyjä sitten vääntää kättä tehtaan kanssa kuka lopulta korvaa. Semmoinen menettely jossa levitellään käsiä ja neuvotaan kuluttajaa ottamaan yhteys tehtaaseen ei ole asiallinen ja silloin kannattaa katsoa kenen muun kanssa voisi tehdä kauppaa jatkossa.

  21. #2271
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    No kyllä minusta viestiin kuuluu vastata. Oli aihe rekkula tms asia.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  22. #2272
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Nyt vaihtui taakse Mountain Kingin tilalle Maxxis Minion DRH II 2,4" Maxxpro ja sopivasti oli kelikin erittäin märkä ja luminen.
    Pito oli ihan eri planeetalta. Piti todella hyvin märällä kalliolla, mudassa, juurilla, lumella, melkeinpä missä vaan. Kuvio on just sellanen kun pitää.
    Ihan mahdottomuuksiin ei tollakaan pääse, mutta omasta mielestä aika täydellinen takarengas syys/talvi/kevät keleille. Vähän nihkeesti rullaa MK:n jälkeen toki.

    Katotaan nyt jos pitoa riittää vielä pakkaskeleilläkin. Nyt oli vielä plussaa. Eiköhän tällä pärjää kun ei ole ihan pehmeintä seosta.

  23. #2273
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.189
    "Talvirenkaita" on taas testattu topicinmukaisissa olosuhteissa. Testin renkaista kelpais meikäläisiin olosuhteisiin moni?

    http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ar...URCE=BRGENHOME


  24. #2274
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Lievästi off topiikkia, mutten aloita tämän takia uutta ketjua. Millä kikkakakkosella saan renkaan asettumaan kunnolla vanteen uriin? Tähän asti kaikki on mennyt kuin strossössa, mutta nyt alkoi tuo takakumi temppuilemaan. Osa renkaan reunasta kieltäytyy asettumasta kiltisti uraansa ja majailee syvemmällä. Kokeilin laittaa kohtuullisesti paineita (renkaan maksimit tuon epätarkan mittarin mukaan), mutta eipä auttanut.
    Roots, bloody roots

  25. #2275
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.189
    ^paa liukastetta. Fairyvettä tms.


  26. #2276
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tsadin ydin
    Viestit
    373
    Astianpesuaineissa on suolaa ja runsaasti käytettynä ne tuntuu liimaavan rengasta kiinni. Ei sillä, jos vaihtelee usein, se on sama vaikka Svar fegaa liukkarina käyttäis, tosin yhden talven aikana on sitten rengas jymähtänyt aika hyvin kiinni.

    Ite käytän vaikeisiin tapauksiin Schwalben tarkoitukseen markkinoimaa litkua, jonka kokeeksi muutamalla eurolla jostain sakujen kaupasta muun tilauksen yhteydessä ostin. Käteväksi on osoittautunut.

    Kustannustehokkain vois olla joku perheellisten vapaapainiin tai amatöörihydrauliikkaan tarkoitettu vesipohjainen liukkari, mut kai se loppupeleissä on ihan sama, mitä voidetta renkaaseen laittaa, kunhan jättää värjätyt meikkivoiteet ja kalliit silmänympärysvoiteet meikkikaappiin. Jos ettii avun ruokakometon puolelta, niin rypsiöljy on halvempaa ja hajuttomampaa kuin oliivi. En ole kyl kokeillut, enkä kokeile, kun jos se jäis turhan liukkaaksi ja rengas pyörimään

  27. #2277
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Naps. Pumppasin lisää paineita ja ulkkari asettui paikalleen. Nöösin ongelma tuntuu olevan ylivarovaisuus kaiken suhteen.
    Roots, bloody roots

  28. #2278
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Sibbo
    Viestit
    584
    Onhan rengasvaseliini keksitty jo ajat sitten. 30€ pönttö kestää eliniän.
    fairy kestää kuivahtaa kauan, sen takia sitä ei kannata käyttää esmes moottoripyörissä. Vaikka niissä on rengaslukot, saattaa rengas pyörähtää ja rikkoa sisurin

  29. #2279
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409

  30. #2280
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Saavutetaanko käytännössä mitään pitoetua, jos eturenkaan asentaa "väärinpäin"?
    Roots, bloody roots

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •