HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 54 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 44 52 53 54 55 56 64 104 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.591 - 1.620 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

BD:stä tilatut tarjous wölvhammerit saapui tänään. Tilasin aijemmin miettimässäni 43 koossa nämä. Lake 303 jotka ovat ennestään ovat 42 kokoiset ja aika naftit joten lisäkengiksi todellisille talvikeleille ja pidemmille reissuille
    näihinkin wölvhammerit 43 sopii juuri ja juuri paksu merinovilla sukka ohuen sukan kera, mutta menee myös ilman. Nyt vain klossit paikoilleen ja talvee odotella jos joskus tulee.
    laket jää lauhemmille ja työmatka ajoon.

Itse arvon vielä Wölvien kohdalla kokoa , kesä Shimanot 43 ja 44 jotka ovat jo hiukan reilut. Minulla on käytössä myös useamman vuoden takaa Celsiukset kokoa 45 ja noihin mahtuu nippa nappa yksi paksumpi sukka, villasukan kanssa pienet. Tänään painan nappia , mutta mitä korissa?

edit: 278mm näyttäisi olevan pidempi jalkaterä. Suositus taulukosta 44, mutta onko tuo ohuella sukalla ok? Jos haluan hiukan tilaa 45 ilmeisesti parempi? Liikaa kysymyksiä ��
    twentyniner muokkasi tätä : 12.11.2014 at 12.31
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

Mä otin taulukon mukaan(osui ohjemitan ylärajoille). Ohuella sukalla ok ja tilaa tuntuis olevan paksumallekin. Kengässä on ohuella sukalla tilaa, mutta ei ole häiritsevällä tavalla väljä jalassa.

Edit: mulla siis Shimanon kesäkenkä kokoa 40 ja Wölvit otin myös samaa kokoa. Wölvi on isompi kuin vastaava Shimano.

Otin nyt sitten 44Wölvit, kun kesä Shimanossa 43 on ok. Eiköhän noilla ainakin juhannuksena pärjää ohuella sukalla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Huijaripohjalliset lähti palautukseen eilen...
    Ni-MH akut oli minunkin Kärkkärin pohjallisissa nyt kun hain. Se mulle akkuteknologiaa tuntemattomana jäi vielä epäselväksi että onko tuo akku nyt auttamattomasti niin huono ettei kannatakkaan harkita muuta kuin palautusta ?

e: olivat nyt näköjään korjanneet ilmoituksenkin vastaamaan sisältöä. Hauska virhe vielä tekstissä 1600 mAh Ni-MH akku vastaa noin [B]100 mAh[\B] lithium akkua. Kai se nyt vastaa kuitenkin melkein 1000 mAh lithium akkua

45 kokoiset Wölvhammerit tulivat ja ovat kooltaan varsin reilut. Mun jalkaan sopii shimanon kesäkengät 44-45 kokoisina riippuen mallista. M300 wide on esim. kokoa 44 ja M162 kokoa 45.
    Kengät saa ohuellakin sukalla ok kireäksi ja kenkiin mahtuu mummonvillasukka + vaellussukka. Mietin vaan että pitäisiköhän vaihtaa sittenkin 44 kokoon, kun pituutta noissa on aavistuksen ehkä liikaa. Lesti on leveä ja kenkä on korkea. Kenkä on rakenteeltaan kuin hiihtomono: sisäkenkä ja ulkokenkä, joten varmasti lämpimämpi kuin Lake 303.

Vastasivat minulle, että tuotekuvaus oli valitettavasti väärä ja korjasivat kuvausta. Pahoittelivat ja tarjosivat ilmaiset postikulut seuraavaan tilaukseen. Harmittaa, kun oikeat akut tuohon hintaan olisivat kyllä kiinnostaneet. Toisaalta hinta oli ns. liian edullinen kun muihin ulkomaankauppoihin vertaa. Mun mielestä nimh akut olivat kuitenkin niin painavat, että en niitä halunnut missään nimessä kenkiini kiinnittää.
    Vähän harkitsen jos kuitenkin tilaisin b-d:sta saman valmistajan 3.0 pohjalliset ja erikseen 1000 lion akkusarjan. Sais ehkä vähän paremmin muotoillut pohjalliset mutta hintaa alunperin suunniteltuun kärkkäisen olemattomaan settiinkin tulisi viitisenkymmentä euroa.

Wölvejä sitten joskus jos siltä vaikuttaa, että kengötkin pitää vaihtaa. Noissa pitkävartisissa talvipopoissa nilkan liike polkiessa taitaa jäädä kyllä olemattomiin. Pelkään,että helposti huonoa tykkäävä polvi ei siitäkään tykkää.

Omia odotellessa käännän veistä haavassa, onneksi otin 44 enkä 45... Tämähän saattaa kolahtaa omaan nilkkaan , ei kun kenkään

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Noissa pitkävartisissa talvipopoissa nilkan liike polkiessa taitaa jäädä kyllä olemattomiin. Pelkään,että helposti huonoa tykkäävä polvi ei siitäkään tykkää.
    En ole pannut ollenkaan merkille, eli kai se nilkka liikkuu kuten ennenkin.
    Tai sitten mun nilkka on normikengälläkin aina samassa asennossa...

Vastasivat minulle, että tuotekuvaus oli valitettavasti väärä ja korjasivat kuvausta. Pahoittelivat ja tarjosivat ilmaiset postikulut seuraavaan tilaukseen. Harmittaa, kun oikeat akut tuohon hintaan olisivat kyllä kiinnostaneet. Toisaalta hinta oli ns. liian edullinen kun muihin ulkomaankauppoihin vertaa. Mun mielestä nimh akut olivat kuitenkin niin painavat, että en niitä halunnut missään nimessä kenkiini kiinnittää.
    Vähän harkitsen jos kuitenkin tilaisin b-d:sta saman valmistajan 3.0 pohjalliset ja erikseen 1000 lion akkusarjan. Sais ehkä vähän paremmin muotoillut pohjalliset mutta intaa alunperin suunniteltuun kärkkäisen olemattomaan settiinkin tulisi viitisenkymmentä euroa.
    Onhan noissa painoa jonkin verran, tosin kun en tiedä mitä litium akuilla painaa niin vaikea verrata. Lisäksi huolettaa nuo nikkeli akkujen kuoleentuminen mitä tuossa lueskelin. Jos käyttöaika tippuu pariin tuntiin nopeasti niin mitäpä sitten sellaisilla tekee kun siinä ajassa ei jäädy varpaat (pahasti) muutenkaan.

Nyt vaan painaa mielessä että vaihtaakko nuo kalliimpiin Kärkkäisen pohjallisiin (jotka on kuitenkin halvemmat kuin bike-discountissa) vai jatkaakko varpaiden kanssa palelua. Viime talveakin vaan kun muistelee niin ei kyllä kaipaa joka ikisen reissun varpaiden jäätymistä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Kengät saa ohuellakin sukalla ok kireäksi ja kenkiin mahtuu mummonvillasukka + vaellussukka. Mietin vaan että pitäisiköhän vaihtaa sittenkin 44 kokoon, kun pituutta noissa on aavistuksen ehkä liikaa.
    Jos klossin saa tarpeeksi taakse, niin ei kai pituudesta ole paljoakaan haittaa. Tarkeneminen on tietysti yksilöllistä, mutta minusta vaellussukka ja villasukka Wölvissä ei ole liioittelua, sillä onhan tuo selkeästi pakkasajokenkä. Vesikeleille sitten joku halvempi Gore-Tex talvikenkä, ettei tarvi kuluttaa kalliita Wölvejä kuralammikoissa pilalle.

Jos vielä jatkan lievästi offtopicia niin kukaan ei ole vielä vahvustanut onko Kärkkäisen kalliimmatkaan lion akuilla? Tästä eivät vastanneet minulle viestissään. Hinnasta voisi toki päätellä, että ovat. Mistähän lienevät ostaneet eränsä nimh versioita. Jonnekin Itä-Eurooppaan ja vähän vanhempiin sivuihin viittasivat ne harvat google-löydöt jotka vilkasin Silloin reilu viikko sitten, kun väärät mallit sain. Valmistaja itse ei sivuillaan moisia malleja enää myönnä tarjoavansa.

Jos vielä jatkan lievästi offtopicia niin kukaan ei ole vielä vahvustanut onko Kärkkäisen kalliimmatkaan lion akuilla? Tästä eivät vastanneet minulle viestissään. Hinnasta voisi toki päätellä, että ovat. Mistähän lienevät ostaneet eränsä nimh versioita. Jonnekin Itä-Eurooppaan ja vähän vanhempiin sivuihin viittasivat ne harvat google-löydöt jotka vilkasin Silloin reilu viikko sitten, kun väärät mallit sain. Valmistaja itse ei sivuillaan moisia malleja enää myönnä tarjoavansa.
    Varmaan saanut vanhentuneen erän halvalla.

Tässä ketjussahan joku kertoi omistavansa kalliimmat lion akkuiset ja varmaan siitä olisi tullut kommenttia mikäli kyseessä olisikin olleet oikeasti nikkeli akkuiset, vaikkei tämä "akku gate" ollut vielä silloin paljastunutkaan

Kärkkäinen oli pannut palautuksesta tilille myös tilauksen postimaksut(!), en odottanut moista kun ei ole kokemusta tavarapalautuksista. Kuuluneeko asiaan vai oliko kauppiaan erikoishyvää palvelua?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    ...Mietin vaan että pitäisiköhän vaihtaa sittenkin...
    Mitä meinaat tehdä noille nelivitosille? Voisin lunastaa ne, elleivät toivottoman isot ole.

Tottakai palauttavat myös postikulut. Sinähän ne olit maksanut. Näin toimitaan asiakaspalautuksissa eli etämyynnissä eli puhelin- ja nettimyynnissä, jos palautat käyttämättömän virheettömänkin tuotteen sen 14 päivän sisällä (suomessa ainakin tämän päiväraja) siitä kun olet tavaran saanut. Nythän kyse ei edes ollut virheettömän tuotteen muuten vain palautuksesta vaan siitä, että olivat myyneet väärän tuotteen (markkinointi virheellistä).

Tuo muuttui kesäkuun alussa. Eli palauttaminen ei enään ole välttämättä ilmaista.
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

Myyjän tai tuotteen virhetilauksissa toki senkin jälkeen.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...33#post2290033
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    http://www.bike-discount.de/en/buy/p...27239/wg_id-92 Nuo tuli hommattua, ihan tyylikkäät ja roiskevettä pitävät. XL-kokoisina ovat mun Vaude Termatic-kengille kengille, (46) pikkasen ahtaat joten joudun suutarilla käyttämään ja pidennyttämään kengän alta kulkevaa nauhaa. Shimaanin ja kumppanien vinkit Varustelekan vastaavista kannattaa muistaa. Noo nyt mulla on Vesallekin kelpaavat kuiten käytössä.
    Edelleenkin kohtuu tyytyväinen, suutarilla en oo vielä käyttänyt, tänään piti mutten kerenny. Oikeeseen mettärymistelyyn nuo on pikkasen hentoiset joten varauksella ja Juha Jokilan linkkaamat ovat robustimmat. Enempi sileillä teillä hienosteluun aivan hyvät.

Juha taas muistuttaa tärkeestä asiasta eli klossien paikasta eikä ainoana eikä ekaa kertaa. Ja klossien asemointi kengän pituussuunnassa on perusluokan juttu jotta kannattaa aina mainita. Varsinkin takapainotteisiin tottuneen on hyvä vähän miettiä. Kuin minun, pari numeroa ylikokoisilla Termaticeilla en saa Dremelilläkään klosseja niin taakse kuin haluan ja oon tottunut eli itselle vuosien myötä hyväksi havainnut.
    arctic biker muokkasi tätä : 17.11.2014 at 16.38
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Jos klossin saa tarpeeksi taakse, niin ei kai pituudesta ole paljoakaan haittaa. Tarkeneminen on tietysti yksilöllistä, mutta minusta vaellussukka ja villasukka Wölvissä ei ole liioittelua, sillä onhan tuo selkeästi pakkasajokenkä. Vesikeleille sitten joku halvempi Gore-Tex talvikenkä, ettei tarvi kuluttaa kalliita Wölvejä kuralammikoissa pilalle.
    Päädyin pitämään tämän koon. Pienempään kokoon en kyllä mummonvillasukkaa+urheilusukkaa saa mahtumaan. Klossi vaikuttaisi asettuvan varsin oikealle kohtaa. Tämä tulee olemaan kyllä varsin erinomainen kylmänkelin kenkä kun vaikuttaisi toimivan yhdellä sukalla ja myös kahdella paksulla sukalla ilman että ahdistaa.

Nollasta ylöspäin keleille ostin xxl:stä tarjousdiadorat (polaris 1), jotka vaikuttavat hyviltä kengiltä nekin. Varsinkin hintaansa nähden.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti twentyniner Katso viesti
    Otin nyt sitten 44Wölvit, kun kesä Shimanossa 43 on ok. Eiköhän noilla ainakin juhannuksena pärjää ohuella sukalla
    Nyt on kengät tulleet ja varsin paljon vaikuttavat oikeilta talvikengiltä. Koko tuntuisi oikealta , 45 olisi ollut kyllä aika reilu, kun tässä 44 jää reilusti tilaa reilummalle sukalle.

Kun ei jaksa kahlata koko topiikkia läpi ja tarjoukset ovat vanhentuneet... niin mistä saisi nyt edullisesti (vaikka tuohon XXL:n Diadoran hintaan) koon 42 talviajokenkiä?
    Tai jos hiukan kalliimpia, mutta parempia, niin vinkit tervetulleita.
    Linkkejä tuotteisiin jos löytyy, niin nöösi kiittää
    JH-R muokkasi tätä : 19.11.2014 at 17.54 Syy: typo

2kk vanhojen Lake 303 kenkien kiristysmekanismi sanoi poks ja levisi metsäpolulle. Saa nähdä, kuinka kauan kestää saada varaosat Boalta...

Jos rupeaa kestämään,saattaa Sievi auttaa.Sievin turvakengis kans tuota Boa-kiristintä käytetään,varaosia pitänevät hyllyssä
    noita myyvät liikkeet...

Olen kuullut Boan hoitavan takuukeissit hyvin nopeasti.

Mulle tuli 2013 loppupuolella kahdeksassa päivässä Boan ilmainen varaosakitti.

^Mistä ja kenen kautta? Uteliasuuttani utelen, jos joskus poksahtaa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Reilu viikko ja osat tulevat Boa:lta. Ko. yhtiön sivuilta Repair Center/Spare Parts Store ja sieltä sitten vaan valitsemaan oikea tyyppi sekä siihen tarvittavat osat ja tilausta sisään...

Ainakin sähköpostikyselyyn vastasivat muutamassa tunnissa. En heti löytänyt oikeaa osaa, mutta nyt pistin tulemaan. Pitäisi vain jotenkin saada kenkä kiristymään, jotta pääsee lenkille

Eka pikku lenkki wölveillä takana. Lämmöstä ei ole pulaa ainakaan -2 kelillä tunnin mittaisessa rauhallisessa pyörittelyssä (ei uskaltanut vielä kunnon lenkille kun räkätaudista vasta toipumassa). Ei tunnu jalassa pyöräilykengältä vaan ennemmin luistelumonolta 😀. Mutta toimii polkiessa ok.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •