GarminGiantElectrobike
Sivu 2 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 732

Aihe: BKOOL - virtuaalivastus: reitit - harjoitukset - yleinen keskustelu

Toimiiko muilla tämän kuukauden/viikon ranking lista?

Importtasin BKOOL:iin Kesän Peurunka pyöräilyn. Löytyy kun kopioi hakukenttään: Peurunka_pyoraily_2014_Finland

Paljon yksinkertaisempi ei enää olisi reitinluonti voi olla. Ensin Polar Flow:sta reitti kovalevylle ja sen jälkeen Bkool:iin. Parin minuutin homma.

Kuka ekana ajaa, niin saa pohja-ajan
    JaniM muokkasi tätä : 03.11.2014 at 17.16

Juu, eipä toimi ranking muullakaan. Näyttäisi hyvältä reitiltä ja tuttuja maisemia, vaikken 15 vuoteen tuolla suunnalla ole enää pyörinytkään. Ei vaan meikäläisen vehje tuu tommosta sessiota kestämään :-), vaikeuksia ollut vetää tunninkin lenkkiä, täytyy koittaa säädellä asentoa tai investoida uuteen satulaan... johtuu kai tosta pienestä resonoinnista, kun tapahtuu vaan trainerillä.

Liityinpä minäkin sitten Bkoolin leiriin, muutama "palikka" tosin puuttuu vielä. Onko hyviä ehdotuksia Ant+ iPad donglen ja speed/cadence sensorin hankintaan?? Pikkasen polttelis päästä testaamaan..

E: ja ei kun Amexi laulamaan ja kustille poljettavaa. "Kohta"pitäis olla romut kasassa
    Takamisakari muokkasi tätä : 05.11.2014 at 00.13

Tulipa sitten selvitettyä miksei training plan toiminut mulla, oli aikaero asettettu väärin (tai oli oikein +2 tuntia, mutta toimii kun asetin +1 tuntia). Bkool vastaili sähköposteihin jopa muutaman tunnin viivellä lopussa, joten ihan hienosti toimii asiakaspalvelu sen suhteen. Kysyin myös tuleeko sovellusta Windows puhelimeen, vastasivat "Windows Phone version is not expected to be release in the short/medium term."

noniinno Guest
    Tuossa muutaman lyhyen etapin etappikisaa harjoitusmielessä. Liity Bkool Finlandiin niin pääset mukaan messiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kasahiki Katso viesti
    Bkool vastaili sähköposteihin jopa muutaman tunnin viivellä lopussa, joten ihan hienosti toimii asiakaspalvelu sen suhteen.
    Eipä oo asiakaspalvelu mulle mitään vastannut pariin päivään kun kyselin Garminin ipad ant+ Donglen sopivuudesta. Mulla se ei siis ainakaan toimi. Vissiin Wahoon dongle on ainut vaihtoehto?

Tämä ei sinänsä liity pelkästään Bkooliin vaan yleisemmin kaikkiin näihin rensseleihin, onhan se kuluttajan kannalta melko syvältä että näitä vehkeitä joutuu haalaamaan pitkin mantereita vailla tietoa siitä mikä toimii ja mikä ei? (vähän karrikoituna mutta kuitenkin..). Tekniikka on tietty Bkoolinkin tapauksessa upeaa ja systeemi on todella hieno mutta miksi ei voi tehdä noita dongleja ja härpäkkeitä itse brändin alla ja myydä samassa paketissa kuin itse trainerikin? Alihankintaromuja nuo kaikki on ja katteenkin saa aivan varmasti noista pois.

noniinno Guest
    ^Eikö tuo käy http://www.bkool.com/store/productDetails/32 ?
    Viime vuoden Bkoolin trainerin mukana tuli vastaava dongle.
    Androidiin piti ladata Play-kaupasta vielä ohjelma, joka käskyttää dongelia, PC-ympäristössä toimi ilman latauksia. Niin ja OTG-kaapeli piti ostaa itse. Ipadista ei ole minkäänlaista kokemusta

No joo, tuo käy ja se tulee paketissa mukana. kuten sanottu, karrikoin ehkä ios- ihmisenä liikaa, koska tuon donglen joutuu hankkimaan itse. Unohdetaan koko juttu.

Toi bkoolin mukana tuleva dongle ja tuolla heidän kaupassaan myytävä dongle on tietokoneen usb-porttiin. Ipadissa on Applen oma dock-liitin ja siihen on nyt siis mulla dongle hakusessa. Jossain uusissa android-laitteissa on Ant+ sisäänrakennettuna, niiden toimivuus bkoolin kanssa on varmaan myös oma tarinansa...

[QUOTE=Atro;2288143.. Ipadissa on Applen oma dock-liitin ja siihen on nyt siis mulla dongle hakusessa...[/QUOTE]

Mä tilasin Wahoon Amazonista. Mulla on olemassa tuo iPadin "camera connect"-palikka, sehän olisikin ollut liian hienoa jos tuo BK:n dongle olisi toiminut suoraan tämän kautta mutta ei (tietenkään). Ios on tietty meidän oma valinta joten ei auta kun säätää ja kärsiä.

Ei toimi marraskuun (november) ranking vieläkään. Ei sillä että tässä flunssassa nyt edes poljettaisiin, mutta olisi kiva seurata muiden edesottamuksia. Ylläpito vastasi lähettämääni kysymykseen vain ylimalkaisesti että "näkyy viiveellä". Ei näy edelleenkään, ainakaan mulla.
    JaniM muokkasi tätä : 07.11.2014 at 12.31

Kävin eilen ajamassa testimielessä lyhyet erikoiset-"osaston" 10km velosetin. Taisin jäädä +14sekuntia "noniinno":lle, mutta vehje ei suostunut tallentamaan ajoa. No, pääsinpähän kuitenkin ajamaan.

Onko kellään tietoa toimiiko tuo Garminin ant+ -palikka ipadin ja Bkoolin parittajana? Vai pelkästään Garminin omille tuotteille?

http://www.ebay.co.uk/itm/Garmin-010...item4d1890577c

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Kävin eilen ajamassa testimielessä lyhyet erikoiset-"osaston" 10km velosetin. Taisin jäädä +14sekuntia "noniinno":lle, mutta vehje ei suostunut tallentamaan ajoa. No, pääsinpähän kuitenkin ajamaan.
    Ei tallentanut minullakaan, oli tunnin palvelin kyljellään. Viime talvena vastaavaa tapahtui kerran. Toivottavasti ei toistu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paolo Katso viesti
    Onko kellään tietoa toimiiko tuo Garminin ant+ -palikka ipadin ja Bkoolin parittajana? Vai pelkästään Garminin omille tuotteille?
    Ei toimi, pitää olla Wahoon dongle. Näin vastasi Bkool kysymykseeni.

Kiitos Atro.
    Wahoo siis hankintaan.

http://www.bkool.com/profile/detail/...NCE&lapCount=1

Testasin reitinlataustoimintoa ja runttasin oman peruslenkin Bodomjärven ympäri tuonne. Ajakaas joku kunnon aika tuonne niin pääsen kirittämään.
    Takamisakari muokkasi tätä : 10.11.2014 at 14.27

Testasin reitinlataustoimintoa ja runttasin oman peruslenkin Bodomjärven ympäri tuonne. Ajakaas joku kunnon aika tuonne niin pääsen kirittämään.
    Täytyypä ajaa tuo joku kerta. Miten vertaisit ajokokemusta reaalimaailman ja simun välillä? Käytätkö suunnilleen samoja välityksiä?

Ei osaa vielä kommentoida. Simulaattorilla tulee enempi hiki! Ei vaan, pitää ehtiä testaamaan ekana.

Polarilta reittiä importatessa käytin tätä ( http://www.zysman.ca/biking/smoother/gpxsmoother.html )tasoittamaan GPS:n "huteja", joiden ansiosta olisi nousut olleet paikoitellen yli 20% eli epätosia. Laitoin "Maximum Change In Slope Between Points" arvoksi kolme, joka tuotti 54km matkalla keskinopeudeksi noin 1.5km/h liikaa . Olen reitin ajanut luonnossa joitakin kertoja ja minusta tuo BKOOL-sessio oli kyllä helpompi kuin luonnossa, kun ei ole tuulta ja mutkat voi vetää täysillä. Unohdin tietty laittaa Polarin mittamaan samaan aikaan, joten sykekäyrien vertailua ei tietty pääse tekemään

Reitti löytyy nimellä: Uurainen_laukaa_Finland

Tuo JaniM:n mainitseman sivuston muokkauksen kautta suosittelen kans lataamaan reitit, ainakin itsellä nokialainen arpoo noi korkeuskäyrät välillä ihan sekaisin. http://www.bkool.com/profile/detail/...NCE&lapCount=1 tuossa on oma suosikkireitti, joka vastaa 90%:sti aitoa reittiä (muistan kyllä joka mäennyppylän reitiltä ). Bkool päivittänyt tuon myös 3d:ksi, ja aika moni sitä on sen takia ilmeisesti ajanutkin. Itsellä keskinopeus on Bkoolilla ajattaessa noin 3-5km/h nopeempi, joten helpompaa se jostain syystä on ja siltä se tuntuukin.

Ajelin tänään ton noniinno:n tekemän leaguen velodromen ja siinä myös huomasin tuon "helppouden", ajelin meinaan toiseksi isoimmalla vaihteella mitä löytyy koko matkan ja en tod. pystyisi 15 minuuttia luonnossa samalla vaihteella ajamaan samalla vauhdilla... edes myötätuuleen...

Ei osaa vielä kommentoida. Simulaattorilla tulee enempi hiki! Ei vaan, pitää ehtiä testaamaan ekana.
    Lasitettulla partsilla kaksi lasia auki, lämpötila 5,3 astetta vastaa noin 25-27 asteen kesäkelejä. Meinasin vetää velodromin jälkeen Lepomäen päälle, mutta piti hilpasta hakemaan juomaa ja homma jäi kesken...
    http://faijapolkee.blogspot.fi/

Testasin eilen pikaisesti omaa lataamaa vakiolenkkiä, jonka importtasin Movescountin kautta (eli mitattu Suunnon Ambitilla). Jotenkin mulla oli sellanen fiilis että korkeuskäyrät oli täysin lättänät eli traineri ei reagoinut ylä- eikä alamäkiin millään lailla vaikka kartan mukaan olisi pitänyt. Jätin reitin kesken ja kokeilin randomina yhtä 10km "medium"- leimattua mäkireittiä ja jo alkoi mäet tuntumaan. Voisiko tässä olla sama juttu eli että nuo reitit pitäisi ajaa jonkun muokkauksen kautta?

Kävin myös ajamassa "lyhyet erikoiset" aussitempon (tosin kahteen kertaan kun ipad kyykkäsi ekalla kertaa), annoin kyllä melkolailla kaikkeni mutta ei riittänyt, ei sitten millään..
    Takamisakari muokkasi tätä : 11.11.2014 at 15.13

Pikaohje:

Ensin GPX-filen tallennus sykemittarista tai palvelusta johonkin kovalevyllesi
    Sitten selaimella tälle sivulle: http://www.zysman.ca/biking/smoother/gpxsmoother.html
    Sitten "Choose File" ja lataat tallentamasi GPX-filen palveluun
    Sitten "add elevation from google maps elevation service"
    Seuraavaksi muokkaus. Itse käytin vain "Flatten values" ja arvoksi 3 (ehkä 4 tai 5 olisi oikeampi) taisivat nuo google-mapsin korkeusarvot olla 100m välein
    - toki muitakin muokkausarvoja voi käyttää

Kohdasta 8 saa resetoitua maastomuodot ja aloitettua uudestaan perusreitin muokkauksen (en käyttänyt)

Lopuksi "download GPX", jolla muokattu reitti tallennetaan kovalevylle ja sitten se uploadataan BKOOL:iin.

JOS reitti on pitkä niin sitä ei saa ladattua, vaan data ilmestyy vain siihen laatikkoon. Silloin mennään kursorilla laatikkoon ja oikealla hiiren napukalla klikataan ja kopioidaan kaikki. Sitten avataan windows:n apuohjelmista muistio ja hiiren oikealla painikkeella "liitä", jolloin data ilmestyy muistioon. Sitten tallenna nimellä (tallennusmuot-> kaikki tiedostot) reitinnimi.gpx , jolloin muistio tallentaa sen GPX:nä, jota BKOOL ymmärtää.

Korjataan ohjetta jos ei näillä onnistu.

P.S Olisi mukava jos lisäisitte tietoihinne tai viesteihinne BKOOL:n tunnukset tai linkin reittiin, niin voisi käydä katsomassa reittiä josta on kyse.
    JaniM muokkasi tätä : 11.11.2014 at 16.12

noniinno Guest
    Kävin myös ajamassa "lyhyet erikoiset" aussitempon (tosin kahteen kertaan kun ipad kyykkäsi ekalla kertaa), annoin kyllä melkolailla kaikkeni mutta ei riittänyt, ei sitten millään..
    Leaguessa etappien aukioloaika määritellään kilapilua luodessa. Olen tehnyt etapit siten, että kutakin etappia on mahdollista ajaa viikon ajan. Jos kopioi ja ajaa etapin kilpailuajan ulkopuolella, Bkool ei lue sitä kuuluvaksi liigaan, ja näin tulokset eivät kirjaudu kisan rankingiin. Eli Takamiskarin aussietappi ei valitettavasti kirjaudu tuon liigan suorituksiin.

Liigaa ei voi Bkoolimaiseen tapaan muokata tai poistaa sen jälkeen kun se on julkaistu. Joten en voi valitettavasti muuttaa päivämääriä, vaikka ryhmän "Bkool Finland" valvoja olenkin. Velodromietappi kyllä tuli kahteen kertaan kuten tuloksissa kilometrimäärästä voi huomata. Aussietappi on avoinna 12.-19. marraskuuta. Tänään on viimeinen mahdollisuus ajaa Velodromilla joten eikun ketjua kireälle. Käynnissä olevat etapit löytyvät automaattisesti "leagues" otsikon alta simulaattoriohjelmassa. Etapin voi sen aukioloaikana ajaa vaikka kuinka usein, paras aika otetaan liigassa huomioon. Jos ajaa vain yhden etapin, saa muille etapeille kisaan osallistuneiden huonoimman ajan. Eli yhden etapin ajamatta jättämisestä ei vielä menetä peliä (vaikka mielestäni pitäisi, tässä kohtaan en ymmärrä Bkoolin logiikkaa).
    Jäsen "Pekoni" Juusolla jotain häikkää kun keskikadenssi oli 287rpm?? Tai sitten ihan kohtuullisen vikkelät jalat...

Olisi mukava tehdä pelkästään kotimaan reiteistä koostuva etappiajo, joten reittilinkkejä vaan tulemaan. Toki ryhmän voi perustaa kuka vaan, kuka haluaa kisaa järjestää.
    noniinno muokkasi tätä : 11.11.2014 at 16.10

Voi p**se, en mä tajunnut tuota(kaan), pahoittelut.

Katselin tuon Bkool Finlandin Velodromin käppyröitä jo ajaneiden kesken ja huomio kiinnittyi keskitehon ja nopeuden riippuvuuteen (tai riippumattomuuteen).
    218W = 42,4km/h
    230W = 40,6km/h
    200W = 39,4km/h
    229W = 38,9km/h
    182W = 34,4km/h
    Luinko tehoja vääristä kohdista vai laahaako joillakin etujarru . Painohan pitäisi vaikuttaa tuohon mutta on niin tasainen reitti että vaikutus pitäisi olla pieni. Yritän ajella tuon mutta eikös huomenna 12.11. ehdi vielä ajaa velodromin.

noniinno Guest
    Velolla kisaan osallistuu kaksi bottia, joiden imussa pääsee pienemmillä tehoilla. Nopeus ei myöskään putoa hetki, kun polkemista keventää, rengas aavistuksen "rullaa". Yhdessä nuo + painon vaikutus tekee heittoja nopeus/watti -lukemiin. Näin ainakin itse olen asian itselleni selittänyt.
    Muilla etapeilla ei botteja pitäisi olla.
    Kalenterin mukaan näyttääkin keskiviikko olevan viimeinen päivä, mutta Bkool tekee tuonkin vähän hölmösti, sillä ajoaika näyttäisi loppuvan ke 00:59. Tuostakin olen raportoinut, mutta eivät ole asiaan Bkoolilla ottaneet kantaa.

Joihinkin kysymyksiin vastataan miltei heti, toisiin saa vastausta kerjätä tosissaan.

Ajettu on. Hiukan ehkä huutaa tuota smootheria peliin tai sitten maasto on "vaihtelevaa"

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •