jep lohjahan on nykyään suuuuuur kunta
kyllä lada muuttui kun alle tuli dillingerin nastat, kulkeen niin paljon paremmin. SUOSITTELEN jokaista päivittämään liteen paremmat renkaat..
^tuliko minkä koon dillingerit ? Kyllä tuohon pro malliinkin voisi jotain purevampaa miettiä talveksi, toistaiseksi pärjätty kunhan ajaa jää kohdat kieli keskellä suuta ettei horjuta![]()
Valittelin aiemmin satulan nahan revenneen aika pienillä ajomäärillä. Pistin viestiä asiakaspalveluun ja pari päivää sitten tärähti postissa uusi satula mallia tämä http://www.syncros.com/syncros/us/en...F1B19E0D7F0EDB .
Pro koki tänään tubelesskäsittelyn. Suosittelen todella lämpimästi, aika paljon kevyempi fiilis. Ajotuntuma oli entistä miellyttävämpi ja tosiaan painoa lähti jonkin verran kun vakiosisurit olivat raskaat. Matkalaukkuvaa'an mukaan painoa tällä hetkellä pari grammaa päälle 15 kg (m-koko). Välillä tekisi mieli vähän kevennellä kaikkea, mutta ei taida mun ajoilla olla eurojen väärtiä hommaa. Eikä tätä pyörää keventelyn vuoksi hankittukaan.
Mä puuhastelin lauantai illan ratoksi schwalben f13 sisurit tohon pro malliin. Ei ihme että takarengas hiukan vipotti kun sitä vannenauhaa oli jossain kohdissa ollut renkaan reunan ja vanteen välissä ja jossain kohdissa ei. Leikkelin samalla molempien vanteiden nauhoista reunasta pois niin hävisi heitot renkaasta lähes kokonaan.
Aika suureksi täytyy paine nostaa ennen kuin tuo bulldozer nousee vanteelle, joku 1,2 bar sai olla ennen kuin napsahteli uraan. Tallin edessä yöllä testilenkki kurvatesaa tuntui selkeästi rullaavan kevyemmin kuin noilla orkkis sisureilla.
^itselläkin olisi nuo f13 sisurit hyllyssä oottamassa jos sais motivaatiota vaihtaa, tosin jos sais aikaseksi vois kokeilla suoraan tubelesta tehä tuohon hommaan vain tartteis hommata tarvikkeet.
Eilen kokeiltiin Liten vanteelle ghetto-tubelessia, mutta eivät nousseet Surlyn Natet eivätkä OnOnen Floaterit.
Siispä f13 sisurit tilalle.
Läskipyärä!
Tommoset lähti tulemaan
http://www.bike-discount.de/en/buy/p...10-speed-39433
White 2Fat Pro, Nishiki 352 Hybrid
Käytin kammet irti. FSA pääsi just ignore-listalle kun kampien hankinnasta kyse. Ihan perse systeemi verrattuna HT2:een.
Onhan tuo nyt hankala vääntää tuollaista isoa tiukaa pulttia HT2:n kahteen pieneen verrattuna, jonka jälkeen vasemman kammen voi nykäistä nätisti irti ja sama toistepäin.
Niin se kampien irroituksen syy oli että piti saada rattaat irti ja uutta tilalle.
Nyt tuntuisi white olevan sopivasti modattu omaan käyttöön. Tolppa vaihtui thomson eliteen, satula spessun phenomiin, stemmi 85mm easton haveniin, tanko answerin 20/20 hiilariin ja jarrut deoreihin. Kustannukset luokkaa 200€ (satula oli omasta takaa). Vielä kun jaksaisi repiä sisurit pois. Jospa tuolla pääsisi pitkästä aikaa ajamaan viikonloppuna.
Itsellänikin varttia vaille valmis. Thomson 70mm, nyt Salsan 710 "suora" 17asteen backsweepillä, kokeilin Ko Eastonin 685mm xc hiilarin, litkut, SLR, GD tolppa, 28T NW eturatas ja jarruiksi Hopen X2 kaikilla titsku höysteillä . Eturatas, Tomppa ja shimmi tolppaan vielä matkalla. Pelkkä litkutus teki aikamoisen muutoksen pyörään.
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Niin mäkin luulin , mutta Absolut Black tekee pikkurattaan tilalle pienempiä . Hyvin pitäisi mahtua pyörimään ja ketjulinja selkeästi pikku rattaalla parempi mielestäni . Ison rattaan tilalle BBG oval kuvioitu rinkula.
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Vapaaratas tuli aukaistua ja syystä. Mitä arvon raati on mieltä noista kynsistä? Yksi on kuin uusi mutta kaksi muuta on aika kuluneen oloiset. Tosiaankin, pyörässä kilometrejä alle 200, eli hyvin vähän. Myöskin rattaista on kulunut terävät jäljet tuohon runkoon. Sen materiaali on selvästi liian pehmeää.
Shimanon laitteita kaikki mutta halvalla saa halpaa.
Sitten yksi kysymys joka on askarruttanut siitä asti kun pyörän nostin laatikosta:
Mitä nuo ovat?![]()
![]()
Mepi muokkasi tätä : 14.11.2014 at 14.13 Syy: Typo
White 2Fat Pro, Nishiki 352 Hybrid
Itse huomasin tänään pyörää ihmetellessä, että kammet pyörii hiukan kankeasti. Pitää käyttää tänään auki ja katsoa onko sen verran päässyt jotain likaa sisään vai ovatko ottaneet jostain kivestä liikaa osumaa. Kuinka kevysesti nuo muilla pyörii kun kädellä pyörittelee? Vai mahtaakohan tuo vaatia jonkun ulosvetäjän että saa kammet irti?! Hmm..
Ei ole liian pehmeää. Mutta jos on yhtään massaa ja reisilihasta niin tuollaiset irtonaiset halpis-kasetit vain syövät äkkiä kiinni alumiiniin, ja alkavat vääntyä, lonksua ja jumittua. Mulla kesti noin vuoden / 4000km saada vapaaratas täysin hajalle.
Kannattaa ostaa tilalle joku tuollainen spiderilla varustettu takapakka, esim. deore XT:
![]()
Itse koitan ponnistaa takuun takanapa osastolla ennen kevättä
Juuri sain ruuvattua 28T NW pikkurattaan tilalle ja rinkulan ison tilalle. Tietenkin unohdin ottaa ketjun pikalukon ja katkaisimen mukaan työmaalle. Nyt on sitten 1x10 ja etuvaihtaja ohjurina![]()
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Eipäs tuossa kammissa mitään ihmeellistä ollutkaan. Hiukka suihkauttelin rasvaa kampien juuriin, pientä hankautumista kuului hetken ja sitten alkoi pyöriä kevyesti, varmaan pyörinyt jotain heinää ja hiekkaa sinne väliin.
Aluksi ostin linkissä olevan kiinnikkeen, mutta eihän se noilla onnistunut ilman modausta:
http://www.lightmalls.com/helmet-mou...bicycle-lights
Leikkasin molemmista päistä tarranauhat pois, ja toisen nauhoista kiersin kuvan mukaisella tavalla, niin että molemmat silmukat tulevat kypärän sisälle tuuletus reiistä:
Toinen vaihtoehto olisi ollut leikata lampun mukana tulleesta kiinnikkeestä nauhat irti ja vastaavasti ostaa jotain tarranauhaa biltemasta.
Tuo ilmiö on vanha tuttu ja se tapahtuu kaikille alumiinisille vapaarattaille, joita käytetään halvempien yksittäisistä lehdistä koottujen rataspakkojen kanssa.
Tuo samainen ilmiö on juurikin se syy miksi Shimano edelleenkin tekee vapaarattaansa teräksestä tai joskus titaanista. Vapaarattaan kova materiaali kuuluu osana siihen speksiin kun tuo pakkastandardi aikanaan kehitettiin, mutta muut valmistajat ovat kevennysmielessä lähteneet käyttämään alumiinia.
On olemassa myös muutama "hybridi" vapaaratasrunko, jossa on ohuet suikaleet terästä vahvistamassa alumiinista rakennetta ettei rataspakka jyrsi itseään kiinni.
Nimekkäämmät napavalmistajat jopa vaativat että heidän alumiinisten vapaaratasrunkojen kanssa käytetään vain spiderilla vahvistettuja XT/XTR tai X9/X0/XX yms. kalliimman luokan rataspakkoja ja eväävät takuun niiltä, jotka julkeavat käyttää irtolehtisiä pakkoja ja ruhjoa vapaarattaan.
Omaan silmään tuo vapaaratas noin muuten näyttää aika lähelle siltä mitä löytyy Formulan navoista, joten Formulalta saattaa löytyä sopivaa varaosaa.
Toisaalta Formulan navat ovat aika huonoja, joten jos pyörä näkee kovaa ajoa niin siihen tarkoitukseen kannattaa hommata laadukas takanapa, joka kestää sitä paremmin.
Takanapahan on kuitenkin se tärkein osa pyörän voimansiirtoa, koska kaikki voima siirtyy vapaarattaan läpi ja jos se sanoo sopimuksen irti niin pyörä ei polkemalla enää liiku mihinkään.
Navan vaihto tuo sitten omat haasteensa. Pitää mitata erd ja llaskea pi nojen pituudet.
Nyt alkaa olemaan stemmiä ja tolppaa vaille valmis. 15.3kg ilman polkimia oli oman vaakani näyttämä lähtöpaino. Nyt on Gorillat ja 2+2dl litkua, Hopen X2 jarrut , SLR penkki , Easton Monkey Lite XC riser, 28T ratas, BBG bashring sekä XTR trail polkimet. Massaa samaisella vaa'alla 13,84 kg , mielestäni ihan kelpo läski![]()
Läskillä on kerrankin hauskaa 😍
Tietääkö kukaan millon näitä on taas tarjolla netistä ostettavaksi? Ei tällä hetkellä ole kun tuota hiilari versiota saatavissa.
Onko Oulussa kenelläkään metsokankaan lähellä whiteä?
Kirjanmerkit