Heps! Uunituore Farley 6:n omistaja ilmoittautuu.
Mistä olette hommanneet lokareita?
Heps! Uunituore Farley 6:n omistaja ilmoittautuu.
Mistä olette hommanneet lokareita?
Onnea hankinnalle! Varmasti hyvä kampe toisin kuin nuo täällä muodissa olevat halpisromut.
Mulla paras takalokari on tähän mennessä ollut Haukiputaan Säästökuopasta ostettu 5 euron muovinen lärpäke, joka tavallaan muovimutterilla laitettiin suoraan kiinni satulatolppaan. Kestäny tosi hyvin.
Ei ole siis täysleveä mutta paremmin suojannu kuin asssaver.
Edestä tulevaa rapaa ja kakkaa suojaamaan oon laittanu vaan se MudXän läpyskän rungon alle suojaamaan ainakin juomapulloa.
Kokeneemmat on tehneet ite, jopa Hiilikuidusta, ja niitä löytää tuolta Fiilistely ja Techtalk ketjusta lisää. Onnea uudelle Farleylle![]()
Onko kukaan Farley 6:n omistaja testannut onko tuo Mulefut + Hodag combo yhtä epätoivoinen renkaanvaihdon suhteen kuin Mulefut + Bulldozer?
Farley8 kiipesi hyvin mäen päälle ja tuli vauhdilla alas.
![]()
A-O super hieno maisema !!!!!![]()
Ei ongelmia vaidoin kanssa. Tosin reunat mukavan napakasti paikalla mutta nätisti lähtee kun vähän painelee. Renkaissa on kyllä eroja ku koklasin Ski:n BFL taakse niin paljo löysempi laittaa paikalle mutta taitaa tuo yksikö olla jo mukavasti pehmitettyOnko kukaan Farley 6:n omistaja testannut onko tuo Mulefut + Hodag combo yhtä epätoivoinen renkaanvaihdon suhteen kuin Mulefut + Bulldozer?![]()
Viikko verran ollut 6 kotona . Neljä lenkkiä takana. Hyvin pääsee joka paikasta ja joistakin jopa paremmin kuin 29 xc vehkeillä. Eilen litkutin renkaat ja heitin etuvaihtajan mäelle. Paino putosi noin kilon. No mutta se ei ole tärkein juttu. Ei voi muuta sanoa kuin että loistava peli ajaa kelillä kuin kelillä ja polulla kuin polulla.
__________________________________________________ ______
Tiukassa paikassa silmät kiinni ja lisää vauhtia!
Hulluutta puuttuisi liikaa jos tyytyisi ensimmäisenä iltana pelkkään hivelöintiin. Tutut trikoot päälle ja jalkaan sieviläiset pellekengät. Yksi lamppu tankoon ja toinen päähän. Kaksi pururataa kiersin ja yhden kaatomäen päälle kipusin. Sairas pito takarenkaassa kun tuntuu ettei sudi edes seinällä.
Selvisi samalla että konttori on aavistuksen tiukka nousuihin. Se mikä tuntuu tasaisella just mahtavalta onkin erilainen nousuissa ja laskuissa. Luulen että hommaan sentin pitemmän stemmin ja mahdollisesti pienemmällä nousulla. Nyt siinä on 80mm ja 7 astetta. Turhan rento asento noinkin vakavaan hommaan.![]()
Mikäs se siinä ilta-auringossa seisoo ?
![]()
Sori että postaan kahteen ketjuun saman kysymyksen:
Farleyn takavanteessa on todella iso heitto. Vanne vipottaa useita millejä puolelta toiselle niin että kumen ja haarukan välissä heitto on jo noin puoli senttiä. Millainen on hyväksyttävä lukema ja voiko noin kieroa vannetta uudessa pyörässä vaatia korvattavaksi uudella ja suoralla?
Jos todellakin on vanne mikä heittää niin kyllä jokainen Trekkauppias rihtaa kiekon takuutyönä.
Aasi oli tälläkin kertaa puusilmä. Rengas se siinä vipottaa eikä vanne. Vanteessa heitto on alle millin. Katsotaan saanko aseteltua sen tehdasta/myyjää paremmin.
Anna sen olla, jos ei hankaa eikä vatkaa, niin ei siitä mitään vaaraakaan ole. Saattaa jopa asettua itsekseen.
Ajamaan vaan
![]()
Ei näin .Reunanauha menee rikki ja jos haluaa tehdä myöhemmin tubelessversion niin tuskaa tiedossa.Ei ole iso vaiva tehdä rengashomma kunnolla.
Bonus:Tuossahan saa samalla harjoitusta renkaan poistamiseen ilman itku/potkuraivareita.
Hodag asettuu hienosti mulefutiille kunhan vannenauha/teippi ei estä renkaan nousua beadhookiin.
Onko tietoa /kokemuksia että kuinka levee nakki mahtuu Farley 6?
__________________________________________________ ______
Tiukassa paikassa silmät kiinni ja lisää vauhtia!
Eteen niin leveää ku löytyy. Taakse on menny GC4.6 ja BFL sisurilla (13F) systeemillä 1x10.
2x10 meni BFL mutta ketju osu hieman renkaaseen pienimmällä vaihteella.
Rapasessa ja hiekkaisessa maastossa GC takana voi jo hiertää chain stayn reunoja.
Ja nämä siis EI F6 vaan se eka malli, jonka uskon olevan sama runko kuin F6 ja F8.
Itsellä syksyn alla ollu Surly Nate 4.0 tubeless.
Herramujee kuinka mahtava työmatkafillari tämä on!
Varsinkin nyt kun on lunta paikat täynnä ja pyörätiet täynnä uria (Mitä uria? Emmäävaan huomannu?). Kokoajan lapsettaa ja tekee mieli oikoa penkkojen yli. Senverta pieni kaupunki tämäkin (en ole kaupungilla nähnyt yhtään toista läskiä) että varmaan saan kyseenalaista mainetta.![]()
Yksi ärsyttävä seikka tässä on Deore vaihdeviikset. Tekisi mieli kokeilla laittaa viikset ulommas ja jarrukahva sisemmäs (saisi jarrutella nätisti kahvan päästä), mutta se ei onnistu Deoren idioottimaisen vaihdenäytön takia. Se vie niin paljon tilaa että kombon on pakko olla tehtaan asennossa (viikset sisällä ja jarrukahvat ulkona). Tilannetta parantaa hieman se että pyörittää jarrukahvoja alaspäin (luontevampi asento ranteille seisaaltaan poljettaessa), mutta se taas pakottaa vastaavasti vaihdeviikset turhankin paljon ylöspäin.
Kirjanmerkit