HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 51 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 49 50 51 52 53 61 101 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.501 - 1.530 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    303t sopii nimenomaan korkealle jalalle. Mulla on matala jalka, enkä saa ko. kenkää napakaksi kiristettyä kuin toppaamalla iltin alle huopalappuja. Pituutta minulla kengässä ei ole juurikaan ylimääräistä.

Ja jos jollain oli tuossa aiemmin huoli, että nahkakenkänä 303 ei siedä vettä, niin sietää varsin hyvin. Siinä on nahka todella tuhdisti pintakäsiteltyä, ja oikein hoidettuna sietää enempääkin kastumista ihan hyvin silloin tällöin. Epäilin itse kenkiä valitessa samaa, mutta osoittautuivat toimiviksi viime talvena täällä etelän kurakeleissä.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Kiitos MJH ja pätkä, pitää käydä yläfemmassa sovittelemassa noita.
    http://faijapolkee.blogspot.fi/

Wölvit tuli. On jämerän ja laadukkaan oloinen mono. Valmistajan sivujen kokotaulukko natsasi melko hyvin.
    Shimanon kesäkenkä kokoa 40 on himpun pienempi kuin nämä samassa koossa.

Mutta mikä lie pohjan rakenne; klossin paikan peittolapun kun poistin alla on jonkinmoinen valkoinen mikäliehuovankaltainen pinta/pinnoite...

Sain siis uuden mallin:
    brilleaux muokkasi tätä : 04.11.2014 at 07.26

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Varuste.net https://varuste.net/rewrite.php?&rew...ack%20ic%20950 akut 950mAh 140€ + pohjalliset 45€ Halvemmalla et löydä mistään...
    Löytyy aika helpostikin: esim. lähikaupasta Therm-icin omilla pohjallisilla yhteishintaan 179 eur, ulkomaasta vielä jonkin verran halvemmalla (esim. Amazon.de).

Jos lähtee itse kokoamaan pakettia, kannattaa huomoida, että peruspaketeissa usein mukana tulevan classic-pohjallisen lisäksi on tarjolla myös muotoilultaan parempaa perform-pohjallista.
    Rule #1: Obey The Rules

Ei hitsi vie ole halpa harrastus tämä lämpimillä jaloilla pyöräily. Mun tarttis siis sijoittaa reilu 200 Laken kenkiin ja vajaa 200 pohjallisiin. Tiedä sitä sitten edes millainen talvi tulee. Vähän mietin josko ei ostais mitään ja ajais nykyisillä spessun defrostefeilla vain enintään parin pakkasasteen keleillä ja lisäksi pidemmille kuin työmatkoille ottais vaihtosukat ja sähköttömät jo kotoa löytyvät vaihtopohjalliset mukaan jossain taukopaikassa vaihdettaviksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Ei hitsi vie ole halpa harrastus tämä lämpimillä jaloilla pyöräily. ... mietin josko ei ostais mitään ja ajais nykyisillä spessun defrostefeilla...
    Alkaa täällä itsekin kallistua siihen, että ostaiskin ensiksi sähköpohjalliset (jos ne jokatapauksessa tarvii) ja koittais ajella Defrostereilla. Jos ei tarkene niin Laket sitten vielä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Miksi työ hyvät immeiset leikittä jollain pilipalisähköpohjallisilla? Ostakaa kerralla ei niin paljon kalliimmat Therm-Icit Li-Ion akuilla ja virtaa riittä vuosikausiksi ilman mitään ongelmia. Ja pitkätkin lenkit onnistuu kun virtaa vaan riittääääääääääääääää akuissa.

Itsellä samat pohjalliset olleet varmaan kohta jo 10 vuotta. Yhdet uudet akut ostin jokunen talvi sitten (NiMH akut vaihdoin Li-Ion akkuihin) ja rokkaa täysillä näköjään tänäkin talvena vielä. Ne on vaan niin perkeleen hyvät!
    Uskallan väittää, että ne Kärkkäisen myymät Lenz merkkiset pohjalliset ei juurikaan kalpene Therm-Ic:eille. Lenz tulevat kunnon Li-Ion akuilla ja vara pohjallisetkin on järkevän hintaset. Lenz on muutes reilusti halvemmat Kärkkäisellä, kuin esim Bike-Discountissa http://www.bike-discount.de/en/shop/lenz-6589 .

Minäkin testasin ekaksi Robbarin/Honkkarin halpoja AA pattereilla toimivia pohjallisia ja ne on ihan paskat ei lämmitä ym. Tyyliin nämä http://www.motonet.fi/fi/tuote/54247...at-pohjalliset
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

En ole Lakeja nähnyt ja Wölveistäkään ei vielä kovilla pakkasilla kokemusta, mutta niin olen lukenut että Wölvit olisi lämpimämmät. Miksi paleleva varpaiset siis Lakeja olette ostamassa? Vai onko asia toisinpäin? Joku kertoi laittavansa sukkaa ja sähköä Lakeihin jo nollakelissä. On kyllä kylmät kengät tai älyttömän huono ääreisverenkierto. Ehkä kuitenkin jälkimmäinen.

Muutaman asteen pakkasella Wölveillä 3h lenkki ohuimmalla sukalla mitä kaapista löytyy ja meinasi liian lämmin olla. Sellainen kutina on, että en viitsi niin kylmässä lyhyttä työmatkaa pidemmälle pyöräillä, ettei Wölveillä tarkenisi. Jää nähtäväksi. Jos pakkanen laskee -20C -> alkaa aika moni muukin talvikenkä kuin pyöräilykenkä kyllä olla kylmä jos tuntikausia pitää lämpimänä pysyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    ...olen lukenut että Wölvit olisi lämpimämmät....
    Olen määkin niin lukenut. Mutta uskoako? Netissähän kehutaan vaikkapa jotain Northwaven tai Diadoran ihan selviä leikkitalvikenkiäkin, eipä ole Defrostereita kummempia

Miksi paleleva varpaiset siis Lakeja olette ostamassa?...
    Voin vastata toki vain omasta puolestani, mutta itse ainakin haluan sovittaa kengät ennen ostoa. Lakea saa ainakin parista lähikaupasta, Wölviä ei..

---
    edit:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ...Keväällä, kun testasin Toikkalassa..
    Ai siällä olis Wölvhammeria? Olikin mennyt ohi tämmöinen tieto. Voisi poiketa.
    JackOja muokkasi tätä : 04.11.2014 at 13.34 Syy: saatu lisätietoa

Kengät talveksi

Kunnolliset sähköpohjalliset pitää takuuvarmasti jalat lämpinä.

Vaikka käyttäisi mitä tahansa kenkää, millä tahansa sukkavarustuksella, niin kokoajan luovutetaan lämpöä.

Sähköllä tuupataan kenkään lisää löylyä.

Laken kengät olleet vasta yhdellä -5C pakkaslenkillä yhdellä keskipaksulla sukalla. Jalat pysyi koko kahden tunnin lenkin lämpiminä. Sukkia lisäämällä uskoisin pärjääväni Lakeilla n. -10C:ssa samat pari tuntia.

Sidin goretex vuorattuun kenkään piti laittaa sähköt päälle jo nollakelillä.

^^^Wölvit ei sovi leveään jalkaan. Ei ne Laketkaan mitkään kylmät ole, mutta koivet on vaan, niin erilaisia ja tuntemukset kylmyydestä. Toiset vetää varpaat sinisenä ja silti sanoo, et ei palele. Mua viduddaa ainakin jo pienin kylmyys paikassa, kun paikassa.

Kävin hakemassa honkkarista pohjalliset. Toinen paristohäkkyrä ei mennyt päälle lainkaan (yksi kylmä juotos, kolvasin kuntoon). Toinen meni ja testasin sillä molemmat pohjalliset. Molemmat pohjalliset toimii ja lämpenee nopeasti jonnekin 37°C tietämille sisätiloissa kokeiltuna. Vastus on päkiän kohdalla joten pohjalliset kannattanee lyhentää ehkä ennemmin etupäästä jotta saa lämmön enemmän varpaille. Itse lyhensin ohjeen mukaan kantapäästä. Saa nähdä miten toimii tositoimissa.

Jos meinaa akkuja käyttää niin tuossa ei ole mitään älyä elektroniikassa vaan se purkaa surutta lämmitysvastuksen kautta tyhjäksi akut.

Halvathan nuo ovat ja halvoilta vaikuttavat. Minkäänlaista vesisuojausta ei ole akkukotelossa joten sekin kannattaa pitää mielessä.

^^^Wölvit ei sovi leveään jalkaan.

"20% wider profile", sopii ainakin mun lättäjalkaan.

Sopii myös minun leveään jalkaan.

Uskallan väittää, että ne Kärkkäisen myymät Lenz merkkiset pohjalliset ei juurikaan kalpene Therm-Ic:eille. Lenz tulevat kunnon Li-Ion akuilla ja vara pohjallisetkin on järkevän hintaset. Lenz on muutes reilusti halvemmat Kärkkäisellä, kuin esim Bike-Discountissa http://www.bike-discount.de/en/shop/lenz-6589 .
    Ok, en ollut kuulutkaan moisesta merkistä. Tuon B-D listauksen perusteella tekee vaikka sun mitä sähkökamaa. Itse innostuin heti noista sähkösukista... Sähkökengät ja sähkösukat. Luulis riittävän lämpö. Ja molemmissa jaloissa olis kahdet akut... Voi olla että joskus pitää kokeilla noitakin romuja.

Edit:

Hmm... Google löysi kun etsi Lenziä että:

"
    Lenz heatable socks (ex Therm-ic)

This manufacturer of great experience and tradition will ensure consistency in quality and technology through collaboration with former engineers Therm-ic.

"

Eli onko tuo nyt sit sama firma peräti tai ainakin T-I:n ropelihatut sit tehneet oman firman?

Ilmeisesti Therm-icin tietotaitoa karkasi kilpailijalle sen jälkeen kun ranskalainen Sidas osti firman. Joka tapauksessa Lenzejä myydään - kuten Klaukkalan nopein mies ehti jo yllä kertomaan - ex-Therm-iceinä ja Therm-icin entisten insinöörien suunnittelemina: http://www.flyandsmile.ch/d24_beheizbare_einlegesohle.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti

"20% wider profile", sopii ainakin mun lättäjalkaan.
    Hyvä tietää, että uudet on leveempiä. Keväällä, kun testasin Toikkalassa samaa 45 kokoa, kun omat Laken 303 widet, niin ne puristi leveys suunnassa jalkapöytää ja varpaita ohuella sukallakin ja Lakeihin menee kaksi sukkaa kivuttomasti.
    Itse tykkään Lakejen helposta Boa kiristyksestä, kun on taipumus, että kenkää tarvitsee kiristää lenkin aikana. Aluksi ei voi vetää, niin kireälle mitä loppu lenkistä muuten jalat puutuu.

Uutta Wölviä ei vissiin erota, kuin pohjasta helposti? B-D kuvissakin on vanha kenkä.
    Uskon kyllä, että Wölvit on lämpösemmät, kuin Laket, mutta paljon, niin sitä ei tiedä, kuin ne kellä on ollut molemmat. Itsellä ratkaisi satasen hinta-ero valinnan aikoinaan.
    Antza44 muokkasi tätä : 04.11.2014 at 10.29

Sanoisin, että Wölvien ja Lake 303:n suurin ero lämpimyydessä tulee varren pituudesta. Samasta syystä Lake on paljon helpomi pukea jalkaan. Laken wide koko 45 on minusta aika saman kokoinen kuin alkuperäinen Wölvi koossa 44. Wölvit ovat pulleat sivusuunnassa ja hankaavat herkästi kampea ja silmämääräisesti, ilman ajokokemusta, Laket ovat hoikemmat. Lämpimyyseron Laken ja Wölvin välillä voi tasata käyttämällä säärystimiä Laken kanssa. Ite olen kuluttanut näitä Sveitsin armeijan ylijäämäsäärystimä. Auttaa todella paljon ja sähköpojallisten hinnalla saa 35 paria säärystimiä.

edit: Lakessa ei taidakkaan olla säärystimen etukoukulle kunnon kiinnityspaikkaa. Ite olen pääasiassa käyttänyt säärystimiä Shimanon Gore-Tex vaelluskenkämallin kanssa.

edit 2: Löysin pari kuvaa säärystimet käytössä.

Juha Jokila muokkasi tätä : 04.11.2014 at 13.27

hienosti tullut keskustelua ja vinkkejä. Tein peliliikkeen ja laitoin nämä kärkkäisen tarjouksen pohjalliset tilaukseen ja koitan niitä Defrostereihin.
    Noihin näkyy olevan lisäpohjallisia bike-discountissa myös 2.0 ja 3.0 versioina erikseen myynnissä 20-30 eurolla. En ihan päässyt kärryille eroista mutta olikohan 3.0 pohjallisissa lämmitysjärjestelmä jotenkin erilailla integroitu pohjallisen sisään kuin kahdessa aiemmassa. No mennään nyt ensin näillä 1.0-versiolla.

https://www.karkkainen.com/verkkokau...m-akuilla#spst

...Tein peliliikkeen ja laitoin nämä kärkkäisen tarjouksen pohjalliset tilaukseen ja koitan niitä Defrostereihin....
    No hitto! Määkin lopetin jahkailun ja tein noin

...lisäpohjallisia bike-discountissa myös 2.0 ja 3.0 versioina erikseen myynnissä 20-30 eurolla. En ihan päässyt kärryille eroista mutta olikohan 3.0 pohjallisissa lämmitysjärjestelmä jotenkin erilailla integroitu pohjallisen sisään kuin kahdessa aiemmassa.
    Ainakin kolmonen on muotoiltu ja ergonominen. 1.0 taittaa olla ihan peruslätty.
    JackOja muokkasi tätä : 04.11.2014 at 13.54

Spessulta tullu uudet maantietalvikengät:

http://www.specialized.com/fi/en/ftr...defroster-road
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Noihin näkyy olevan lisäpohjallisia bike-discountissa myös 2.0 ja 3.0 versioina erikseen myynnissä 20-30 eurolla. En ihan päässyt kärryille eroista mutta olikohan 3.0 pohjallisissa lämmitysjärjestelmä jotenkin erilailla integroitu pohjallisen sisään kuin kahdessa aiemmassa. No mennään nyt ensin näillä 1.0-versiolla.

https://www.karkkainen.com/verkkokau...m-akuilla#spst
    1 ja 2 on leikattavia 3 on muotoiltu pohjallinen vaalmiiksi valittavina kokoina.

Paikallisen kaupan valikoimasta löytyy myös ihan toimivan näköisiä säärystimiä tosin arvokkaampia, kuin Sveitsiläiset https://www.karkkainen.com/verkkokau...4rystimet#spca
    Henkkoht säärystin tulee kysymykseen, kun lumessa kahlaus alkaa. En usko, että ainakaan minun varpaissa veri alkaa kiertää korkeammalla kengänvarrella tai säärystimillä, sen verran on lahjetta ja laskettelu sukkaa ym, että kylmyys tulee 303 varresta vasta, jos lumi tai vesi tulee varresta sisään siksi luotan sähköön varpaiden suhteen.

En usko, että ainakaan minun varpaissa veri alkaa kiertää korkeammalla kengänvarrella tai säärystimillä, sen verran on lahjetta ja laskettelu sukkaa ym, että kylmyys tulee 303 varresta vasta, jos lumi tai vesi tulee varresta sisään siksi luotan sähköön varpaiden suhteen.
    Sveitsiläiset ovat kumitettua huopaa ja lämmittää nilkasta pohkeeseen. Onhan ne liihan halvat ja rumat ollakseen uskottavat. Taidanpa kehittää cuben kankaasta hopeoidun version, johon laminoitu jotain aerogeeliä väliin -> säärystimet 400 €.

^Ei ollut tolellakaan tarkoitus dissata Sveitsiläistä laatu militarikamaa. Sota tarvikkeet on tunnetusti laadukasta ja toimivaa olkoon sitten minkä maalaista hyvänsä. Pistin Vlekasta tulemaan vetoketju mallit 303 kaveriksi. Lupaan raportoida sitten, kun kelit kylmenee -15 huiteelle, että missä kellon ajassa laitan sähkö lämmittimet päälle, kun varpaat on kylmät.

En henkoh todellakaan ostaisi 45nrth säärystymiä kuunaan 85$ tai tanko rukkasia 125$ hinnalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Sveitsiläiset ovat kumitettua huopaa ja lämmittää nilkasta pohkeeseen...
    Juu noi pitää käydä poimimassa seuraavan kerran kun siellä päin liikkuu. Kelpaa lumikenkäilyynkin

^^ @^Mahtavaa siviilirohkeutta! Mulla odottaa postissa saman valtion ohut villapaita - kympillä lähti sekin ja ajanee saman asian kuin joku 130 €:n Woolpowerin villaväliasun takki.

^Sait yllytettyä myös villapaitaan ja itse älysin ottaa talvirunkkaset lisäksi https://www.varusteleka.fi/fi/produc...n-kaytetyt/649 .

Muistakaa myös pähkinät.

https://www.varusteleka.fi/fi/produc...ewpussit/29551

"kotisohvan lisäksi näitä mussuttaa ihan ilokseen vaikka välipalaksi töissä tai eväänä jossain kuusenperseessä."

Kuin tehty läskeilijälle!

^eikö Läskilenkeille kuulu pikemminkin Bullet Meal.

/OT

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Sveitsiläiset ovat kumitettua huopaa ja lämmittää nilkasta pohkeeseen. Onhan ne liihan halvat ja rumat ollakseen uskottavat.
    Mä voin ainakin suositella. Mulla on ollut nuo Sveitsiläiset pari-kolme vuotta käytössä. Lähinnä vain lumikenkäilyssä sekä vaelluksilla. Ostin piruttani 5 paria(2 paria kotiin ja 3 paria vanhemmille+broidille) kun ovat niin halpoja ja oikeasti toimivat.
    Still rides with 26er

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •