EfatGiantElectrobikeGarmin
Sivu 31 / 103 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 81 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 3072

Aihe: Valokuvauksellista keskustelua.

mutanaama Guest
    On hienoja kuvia, erittäin hienoja. Tarvii taas tsempata, jos sais edes jotain aikaiseksi.

Toisaalta jaritin lintukuva on rajattu just päinvastoin kuin sääntöjen mukaan pitäisi. Ja se onkin pointti, hyvä sellainen. Valot ja vesiroiskeet tuo illuusion kiireisestä lähdöstä jota rajaus tukee. Ainakin 10tuuman tabletin ruudulla näyttää todella hienolta.
    I väntan på ännu dåligare tidet

jarit Guest
    Tuossa sääksen alkuperäisessä ruudussa olisi varaa rajata sen melkein miten haluaa. Pyrin tuomaan sen 16:9 formaatissa vasemmasta reunasta mahdollisimman tiukaksi jotta pärskeet hallitsevat oikeaa reunaa. Pystysuunta on rajattu siten että veden pinta on 1/3 alareunasta, Makuasioita nämä toki ovat.

Laitetaan toinen ruutu samalta reissulta jossa olin hieman tilanteesta myöhässä ja rajauksessa oli tyydyttävä siihen mitä saa aikaiseksi. Muuten itse pidän tämän kuvan valosta edellistä enemmän.

Katohan poikaa, ei ole mennyt aika hukkaan. Veikkaan saaliiksi toki ihan aitoa kirjolohta? Molemmat on sanoisinko varsin hyviä valokuvia.

Piti ihan isompiruutuinen avata. Tää on hieno kuva, linnulla varsin määrätietoinen katse. Noihin silmiin ekana omat silmäni kohdistui. Ja saaliin kaari ynnä veden vastaava muoto. Ison linnun siipien pituudesta antaa illuusion jottei kuva-alalle edes kokonaan mahdu. Minä tykkään kovasti molemmista, tästä vielä enemmän.

Nyt tällainen pieni poikkeus aiheesta.

Mitä rasvaa te käyttäisitte tällaisissa hienomekaanisissa laitteissa, esim kameran bajotenissa? Tai vaikkapa akkuluukkujen tiivisteissä? Koska mielestäni ainakin vesitiiviiden laitteiden tiivisteitä ja lukitussalpoja olisi hyvä hiukan huoltaa...

Itse ajattelin ihan ohutta kalvoa silikonivaseliinia tai apteekin puhdistettua vaseliinia.

mutanaama Guest
    Silikonivaseliinia, ainakin sukelluspuolen tuotteissa pitänyt pinnat puhtaina ja estänyt veden pääsyn sisään vielä 4bar paineessa. Panan FT3:n mukana tuli kanssa pikkaisen silikonia, ja siinäkin vedet pysyi ulkopuolella, vaikka 18m syvyydessä napit oli kaikki pohjassa ja näyttö mustana. Palauitui täysin ennalleen 10m metrissä ja kuvaaminen jatkui

Erinomainen opas tämmöselle luontokuvailua alottavalle.

Kävimme päiväretkellä tänään..

Krossikommuuni / Syöte MTB

^ Hieman toisesta kulmasta ja kuvaa rajaten pyöräilijä olisi Jeesus.

edit e-> a
    Halloo halloo muokkasi tätä : 16.10.2014 at 01.22

On mulla sellainenkin otos tuolla, mutta jätetään se sanan levittäminen muille
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Pitäisi varmaan aktivoitua. Viime viikot olen keskittynyt dokumentoivaan kuvaukseen. Muutama fiiliskuva on kuitenkin taltioitunut.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

tempokisu Guest

Punapää luonto ON taidetta

Olin todella yllättynyt kritiikistä! No, todisti nyt viimeistään sen ( ihmettelemäni asian ) että ihmiset katsovat kuvia eri tavalla, ja arvostavat eri asioita. Toisen mielestä upea otos, ja toinen ei inspiroidu ollenkaan.
    Kritisoitiin mm. että kuva on epäonnistunut jos tarvii selittää miten se on otettu. Vaikka olen vaan näppäilijä, hoksasin heti miten se on otettu ja mitä siinä on.
    Ja ainakin minun mielestäni aivan loistava kuva, ja on (kamalat) lokit saatu näyttämään todella maagisilta. Eihän luontokuvan tarvitse olla "passikuva pupujussista", vaikka pidän kyllä niistäkin, ja perinteisistä luontokuvista.
    Outoa kritiikkiä tuomita kuva "taidekuvaksi" jonka pitäisi olla eri sarjassa. ?? Luonto on taidetta, jos kuva on otettu luonnossa luonto-kohteesta niin onhan se luontokuva. Kuvaajan taiteellinen näkemys on ihan oleellinen, muutenhan kaikki kuvat olisivat juurikin "passikuvia".
    Eri tavalla otetut kuvat inspiroi näkemään luontoa eri tavalla, ja ehkä muitakin kuvaajia kokeilemaan erilaisia menetelmiä.

Eikös joskus vuoden luontokuva ollut jotain uria pellossa kiemurtelemassa tms. ja jonain vuonna oli ( en tiedä sijoittuiko vai mitä?) aidan yli hyppäävä susi. Susikuva ei vaikuttanut yhtään luonnolliselta tai kauniilta, tuskin kukaan pystyy sitten sanomaan oliko se lavastettu vai ihan "susi tulee nyt äkkiä kuva"-kuva.
    Arvostelulajit on kyllä tällaisia, aina osa tykkää ja osa ei sitten ollenkaan.

Itseäni kuvakritiikin lukeminen auttoi paljon, juurikin honaamaan että on niin erilaisia käsityksiä hyvästä kuvasta. Ja olen edelleen sitä mieltä että kannattaa kuvata omalla tyylillä, ja ottaa "omannäköisiä" kuvia - kokeilla jotain erilaistakin-, eikä esmerkiksi matkia muita. Jos on itse tyytyväinen kuvaan, niin on se sitten hyvä.

Tulipa heitettyä nopee reissu Lofooteille. Pakko lähtee viel uudelleen joku päivä ehkä raskaamman kuvauskaluston kanssa.

Reinebringen by jaakkosorvisto, on Flickr

Hommasin M42 adapterin ja muutaman linssin halvalla, tässä ensimmäinen testikuva Helios 44M 58mm f2.0.

Vaikuttaa muutenkin ihan siedettävältä linssiltä, eikä ole äärettömän vaikea tarkentaa tuon focus peakingin kanssa.

Olis kiva saada joskus nuo mekaaniset Pentax-linssit kyttöön .. oh Lofootit

Luontokuvia http://www.nhm.ac.uk/visit-us/wpy/ga...014/adult.html

jarit Guest
    Mitä tulee tämän vuoden luontokuvaan, niin tietyllä tavalla sen suttuinen taiteellisuus kiehtoo. Toteutus on hyvä ja kokonaisuus on rauhallinen katseltava. Mutta se toinen puoli joka hieman särähtää: Kuva on otettu Kainuussa karhujen ruokinnalla. Paikassa jossa lokki ei normaalisti viihdy, mutta ne ovat saapuneet / jääneet koska karhuille tuodaan siihen paikkaan ruokaa (koiranruoka papanoita + lohta, jotta karhut tulevat valokuvaajia varten ) => lokit ovat ensimmäisenä paikalla. Karhut ajavat niitä sieltä pois saadakseen ruokailurauhan Silloin kun karhuja ei ole paikalle, siinä on vain lokkeja ja korppeja eikä kuvaajalla oli muuta tekemistä kuin kuvailla niita ja juodaa kahvia termoksesta. Minun mielikuvissani se tilanne jossa tuo kuva on otettu, hieman vie hieman sen uskottavuutta.

Jotta ei menisi vain valitukseksi, niin tunnustan että olen ollut samoilla kulmilla kerran itsekin enkä ole saanut aikaiseksi noin hienoa kuin tämän vuoden luontokuva

Vuoden luontokuvassa leijailee mun mielestä höyheniä. Jotenkin en ole varma onko se hieno valokuva, mutta maalauksena se kyllä olisi komea. Takaraivoon hiipii ajatus, että paljonko kuvaa saa jälkikäsitellä tai saako sen piirtää tyhjästä tietokoneella. Tuo vaan ei perinteisessä mielessä näytä valokuvalta, vaikka se kenties tuollaisena olisi kameralla ikuistettukin. Onneksi taidetta ei tarvitse ymmärtää.

Oma viikkokuvaprojekti alkaa yskähdellä arki-iltojen pimetessä. Ei löydy tuoreita ideoita ja näkemyksiä. Täälläkin kovin hiljaista... Please help!

Risukasan rakastavaiset
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Olis kiva saada joskus nuo mekaaniset Pentax-linssit kyttöön ..
    ostin adapterin ja nyt on pentaksin linssit käytössä, myös olympuksen jotkut lasit menee samaan reikään nyt, ihan kiva. piirtävät kyllä huonommin kuin tuo samsungin oma linssi. niin adapteri makso vissiin kympin pari ja mukana tuli pari karkkia (!!!), kannatti.
    Fucked up and ready to die.

Täyttä vauhtia eteenpäin.

Siltojen lenkillä

klik

klik
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Eilen kävin pitkästä aikaa ulkoiluttamassa järkkäriä kun testasin, kuinka kiinanpojan halpisremmi kestää kun järjestökamera 60D + 24-105 putki heiluu mukana. Ja sehän oli kertakaikkiaan erinomainen laitos, jos ei lasketa sitä kiinankuminkäryä mikä noissa aina on aluksi. Hinta-laatusuhde kuitenkin täysi kymppi!

http://eud.dx.com/product/caden-neop...mera-844162556

Kuvat on olleet edelleen sitä "same ol', same ol'" -settiä eli eletyn elämän dokumentointia, taiteesta kun ei mitään ymmärrä ja jos vaikka ymmärtäisikin, niin ei pysty. Päivällä kun kerrankin pääsi piipahtamaan metsikössä niin oli aika hauska valo, sen pienen hetken.

Taistelevat metsot

Eilisaamun "pientä" sumua ja auringonnousua.

Minä ajan pääni jäädyksiin

Avasin säikeen tabletilla ja katoin jotta ompahan Bonk ryssinyt rajauksen pahan kerran. Herätin sitten isompiruutuisen henkiin eikä tää rajaus niin paha olekkaan. Sillä rajalla, toiminta ja massa on kuvan yläosassa. Alakolmannes ei anna tukea jolloin kuva keikahtaa. Ilmeisesti koirien koulutuksen valokuvamalli-osio on vielä vaiheessa jotteivat osaa luontojaan tälle catwalkille sijoittautua fotogeenisimmälle paikalle. Tuosta alhaalta voisit toki pikkasen rapsasta pois.Muutenhan kuva kertoo hurttien päiväretkestä ihan kivasti, kisailun liike, vartaloitten muoto ja kaaret pelaa vasten taustan metsää. Myöskin tää valokuvan tärkeä, ah niin tärkeä liikkeen sadasosasekunnin tallennuksen oikea-hetkisyys on sanoisinko oikea-oppinen.Minua ei kuvan pieni vinous haittaa, oikeastaan päinvastoin.

Termi on muuten SOS eli Same Old Shit.
    arctic biker muokkasi tätä : 31.10.2014 at 20.27

Sitähän se on kuomaseni, samaa paskaa eri paketissa

Tuo rajaus on ihan suoraan kamerasta, sattui valo, kasvit ja hurtat niin hassuun paikkaan etten oikein tuota arvannut lähteä leikkelemään. Kuvaan olisin tosin halunnut ylänurkkaan vähän lisää auringon valoa puiden välistä ynnä muuta, mutta minkäs teet. Kuvattavat liikkuvat aika perkeleellisen nopeasti joten se otetaan mikä sattuu tulemaan. Vähän vinoonkin tosiaan jätin eli ihan alkuperäiseen asentoon, kun tuo liikkeen suunta jotenkin luonnollinen. Itse tuota auringon valoa vaan niin hämmästelin, kun sitä pääsee arkena ulos niin harvoin näinä aikoina näkemään.

taiteesta kun ei mitään ymmärrä ja jos vaikka ymmärtäisikin, niin ei pysty. Päivällä kun kerrankin pääsi piipahtamaan metsikössä niin oli aika hauska valo, sen pienen hetken.Bonk
    Tää teksti itteasiassa herätti minut kirjoittamaan. Koirakuvasta tuli heti mieleen Henri Cartier-Bresson. Ikänsä liikettä, elävää elämää tallensi ja valokuvaTAITEEN mestariksi tituleerattu, josko sata kuvaa on pitkältä uraltaan eli noilla töin oli koko ikänsä, kirjoihin tallennettu. En minä sillai väitä että Bonkin kuva on noitten Henkan sadan parhaan otoksen veroinen mutta reagointi on Bonkilla hyvä ja yritystä ynnä pikkasen näkemystäkin T;reen jäärältä löytyy ja henki kuvassa minusta on samanlainen. Fittu minä valokuvan taiteesta tiijä eikä se ole ees tärkeää, se merkitsee ittelle mikä kuva miellyttää ja sytyttää. Tää on puutteistaan huolimatta yksi niistä.

mutanaama Guest
    Postitalon tragedia. Mitä tapahtui?? Miksi tätä ei ole uutisoitu. Kuinka postitalo on kuin 50 luvulta, mutta autot tätä päivää..

Ei mutis sulla koirat oo ollu poseerauspäällä? Se aikaisempi tuplapotretti on hyvin mulla mielessä.

Autot tätät päivää heheaupungin pienoismalli jossain ? ... Satavuotias kuva löyty josta paljastu kuvan ja kaupungin historiaa ..

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/koti...9-4b991b86-500

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •