http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyt...104904_1_style
Tämmöinen. Tuo 4000lm taitaa tulla kypärään ja nykyinen 2000lm pystyy tangossa. Eiköhän metsässä sit valo riitä.
http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyt...104904_1_style
Tämmöinen. Tuo 4000lm taitaa tulla kypärään ja nykyinen 2000lm pystyy tangossa. Eiköhän metsässä sit valo riitä.
Ei.
Metsässä ei mkn riitä.
Houkuttava tarjouspaketti vasta nyt pimeän ajoihin alkavalle jos edes puolet luvatuista luumeneista löytyy ja nythän on se pimein aika ennen lumentuloa.
Fenix bc30 tilattu. Eiköhän tuo vanhan yhden watin egg white tuikun hakkaa 6-0.
Pimeään metsään uuteen kypärään lisää lumeeneita
![]()
http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyt...104904_1_style
Toki synkeessä metsässä tarvii valoa, joskus itsekin erehtynyt. Mutta jollei tiedä tarviivansa kovasti valoa niin pieniä pointteja. Mitä enemmän sähköliitoksia sen vika-alttiimpi. Onhan noita piuha-akulla toimivia ollutkin vasta neljä kipaletta.
Kylmässä tallissa kun kalusto seisoo niin aina pitää muistaa akku viijä lämpimään ladattavaksi. Käsite värilämpötila on tässä lumenhuumassa tyysten tuntematon. Ledit luontoaan pukkaa lyhytaaltoista, siniseen kippaavaa valoa. Varsinkin kypärässä ja vesisuhrussa ajaessa tämmönen valo siroaa ja sitä mukaa detaljien toisto eli erottelukyky maaston pinnalla on heikkoa. Ainoa minkä olen huomannut asiaan perehtyneen on Hope. R4 lamppu oli sakemannilehden kuvissa huolimatta vajavaisista lumeneistaan selkeimmän näköinen tässä varsinaisessa hommassa. Kuinka hyvin valaisee
maaston pinnanmuotoja.
I väntan på ännu dåligare tidet
Gloworm X2
![]()
Olisiko jollain havaintoa, mistäBusch Müller LUMOTEC IQ Cyo T valoa saisi hankittua E-bikeen. http://www.bumm.de/produkte/lumotec-iq-cyo.html Kaikki löytämäni versiot on tarkoitettu Dynamolle ja tuota tasajännitettä imevää versiota ei tahdo löytyä mistään.
Olisiko joku näistä oikea tuote http://www.elektrofahrrad24.de/e-bik...g#.VFCwOruXses ?
PS Ei liity mitenkään tähän asiaan (muuten kuin saman valmistajan kautta), mutta joudui eilen huomaamaan että oman akkulamppuni (Ixon IQ Speed) laturi on sikäli tyhmä että se saattaa näyttää vihreää merkkivaloa vaikkei akku ole vielä täysin latautunut. Kannattaa irrottaa töpseli ja jatkaa latausta. Voi toki olla että jos uuno ei olisi lopettanut latausta (esim sen takia että olisi älynnyt ihmetellä kovin lyhyttä latausaikaa), akut olisivat täyttyneet. (Tällä kertaa kävi niin että uunon lenkki kesti pitempään kuin akku, mutta onneksi oltiin jo lopun kelviosuudella.)
PPS Ohjekirjassa kyllä mainitaan asiasta (mutta eihän niitä kukaan kerran puolihuolimattomasti vilkaistuaan lue).
Taitaa akut ja laturit osastolla löytyä viisaampia mutta ekaa Premiumia ostaessani totesin että ittellä on parempi laturi. Tuo pakosta lataa vähintään pareittain ja jos akuissa on eri varaustiloja niin osa jää vajaaksi. Semmoinen erillinen laturi jossa on joka kennolle oma kanavansa ja yleismittari kaveriksi.
Edit jaa kuovilla on speed jonka akuista en tiedä mitään.
I väntan på ännu dåligare tidet
Neuvo on hyvä ja pätee myös Speediin - ja voi hyvinkin olla että joudun siihen viime kädessä turvautumaan. Silloin vain täytyy ensin avata erillinen, vesitiiviisti pakattu akkukotelo - jollainen Speedissä siis on (ilmeisesti toisin kuin "pelkässä" Ixon IQ:ssa) - ja tietenkin yrittää pakata se mahdollisimman hyvin uudestaan eikä siihen heti ensimmäiseksi viitsisi ruveta.
PS Saksalaisilta foorumeilta löysin parikin tee-se-itse-miesten kolvaamaa ja rakentamaa paranneltua koteloa parempine akkuineen, mutta sellaista en vielä tunne tarvitsevani (enkä omat rajani tuntien kovin innolla ryhtyisi).
Mistä muualta kuin Bike-Discountista B&M:n universaalikiinnike tankoon, mikä sopii IXON-malleihin?
#fillarifoorumi @ IRCNet
Googlaa valmistajan tuotenumerolla: 492HUPB tai Halter, Lenkerhalter, Scheinwerferhalter, Ersatzhalter, Halter Universal tms.
Hintavertailuportaaleita: idealo.de, gelzkragen.de, preisvergleich.de, billiger.de, guenstiger.de
No hyvä etten vauhdissani kovasti väärässä speedistä ollut. :-) Täällon sitten kaksi koulukuntaa, lumeneita mettään niin pirusti termillä mikään ei riitä ja varsinkaan Lupineihin rahat ynnä tää pimiään vuodenaikaan enempi kevlillä ja maanteillä ajavat jotka ovat nähneet vastaantulijan ylettömän valon. Juha H:ta lainatakseni. Ja sitten lisään näitten akkupakettien piuhojen kanssa pelaamiseen kyrpiintyneet, mitä enempi liitoksia sen vika-alttiimpi. Integroitu virtalähde, voihan *****. Tarkoittaa mun ymmärryksessä että kun hiipuu niin heitä kuuseen. Jos vaan peruskäyttöön nää AA-akkuja käyttävät riittävät niin ovatten pitkäikäisiä ja reissun ollessa tosiaan pitkä niin paikallinen ABC myy alkalien muodossa lisää virtaa. Sitten 70-luvun olen sormiakuilla pelaavia hyödyntänyt, minusta aivan soivia.
I väntan på ännu dåligare tidet
Mikä olisi sopiva valo koulu- ja työmatkakäyttöön perheelle - vaimo ja lapsi tarvitsevat valot, tehoja ei tarvita paljon, mutta sekä eteen että taakse valot, ja ehdottomasti akuilla. Budjetti tiukahko, nämä ehkä juuri mahtuisivat: http://www.bike-discount.de/en/buy/i...441/wg_id-1402 (Ixon Core IQ 2 + IXXI takavalo).
Löytyisikö jotain tuon kaltaista ladattavaa kittiä vaikka 30-35 EUR pakettihintaan (per setti)?
No noita kiinavaloja löytyy - toiset niitä mollaa, mutta ei ne meillä ole hajonneet sen nopeampaa kuin kalliit 400e Lupinet! Yks hajos kun oli hankautunut johto melkein poikki ja toiseen tuli se joku kuuluisa "kontakti" häiriö. Mut siis nää neljän vuoden aikana. Mieluummin ostan sen 25e kiinavalon, niin ei niin paljon harmita jos hajoaa. Ja kun en aina viitsi valoa fillarista irrottaa, niin jos nyt joku pöllii, niin ei sentäs itku tule! Juoksuun meillä on kevyemmät Lupinet, mutta fillareissa käytetään ihan näitä kiinavaloja: esim: http://www.dx.com/p/t6-waterproof-xm...0#.VFIj14c8K70 Huom! laturiin tarvitsee myöskin adapterin: http://www.dx.com/p/universal-uk-tra...8#.VFIlMYc8K70
Tilasin tollaisen kokeeksi. http://www.lightmalls.com/solarstorm...-18650-battery
Tai itse asiassa tilasin pelkän lamppuosan.
Toistaiseksi olen ajellut vanha Hope Vision 4 tankovalona ja tällainen kypärässä:
http://www.lightmalls.com/3xcree-xm-...-lamp-cap-only
onhan toi Hopeen verrattuna ihan tajuttoman tehokas. Kolmostehosta ei ole mitään hyötyä, mutta kahdella ledillä aivan mahtava lamppu hintaisekseen.
Kun ei toi Solarstormi käytännössä mitään maksanut, niin tilasin ja aattelin korvata ton hyvin palvelleen Hopen tangossa tolla...
Tällanen on mun setti: 1x 3ledin valo tangossa http://www.lightmalls.com/high-brigh...-r5-bike-light + ja 1x 1ledin lamppu kypärässä http://www.dx.com/p/t6-waterproof-xm...0#.VFKYHcn-va4 . Kaapissa vielä yksi vastaava 3ledin valo varuilta + juomarepussa yks tai kaks akkupakettia mukana, riippuen lenkin pituudesta.
Sen verran noista kiinan valoista, niin kannattaa se 10e laittaa enempi, eikä sitä ihan halvinta. Mulla meni sen takia viimevuonna syksypimeydet ohi, kun halvin lamppu ei toiminu ylikuumentumisen takia kun 10min kerrallaan. Toki se ehkä oli se maanantaikappale, mutta jostain kait tuo hintaero tulee?
![]()
Kiinanvalo kun tulee kotiin niin pitää ensimmäiseksi avata ja korjata kasaamisessa tehdyt virheet. Samaa ylikuumentumista oli minulla yhdessä lampussa, koska ei ollut herra Wong muistanut laittaa tahnaa ledin ja rungon väliin. Johdot on parista pitänyt juottaa uusiksi ja kytkimet korjata. Koneistuksen jälkiä on myös pitänyt korjata, esim. poistaa terävät särmät reikien ympäriltä. Mitään eroa en ole huomannut lamppujen välillä vaikka hinta on vaihdellut kympin tai toisenkin johonkin suuntaan.
Sitä saat mistä maksat.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Jep, ei lupinekaan ikuinen ole. Paitsi että kun lähetti 2V 10kk käytössä olleen Pikon teutoonille taivasteltavaksi rikkoutuneen ledin takia, nämä vaihtoi siihen uusimman erotiikan, ja valoa olis sitten entiseen verrattuna huomattavasti enemmän. Maksoin 4€ postikulut sinne, korjaus ja palautus ei maksanut mitään ja kierros kesti yhden viikon. Alkuperäisillä akuilla mennään.
Kun porukka näitä kiinanvaloja testailee, niin ei varmaankaan haittaisi jos tuonne kirjoittaa pari sanaa. Vaikka niissä on vaihtelua erien välillä ja varmaan sisälläkin, jonkinlaisen käsityksen voisi saada, että mikä toimii ja mikä ei.
Oma Fluxient toimii edelleen kivasti vaikka on kaksi talvea nähnyt, akkukin kestää edelleen hyvin. Ensimmäinen akun kotelo rispaantui eikä oikein pysynyt kiinni, uusi tuli ilmaiseksi postissa ja toimii huomattavasti paremmin.
Xeccon on yhden talven ollut käytössä, eikä siinäkään vielä nyt lenkeillä näytä mitään ongelmaa olevan. Molemmat on päässeet erinäisiin vesi- ja räntäsateisiin sekä mutaan tutustumaan. Toki kumpikaan lamppu ei kuulu niihin halvimpiin kiinatuikkuihin.
Mulle kävi niin hassusti että tilasin toisen B&M Ixon IQ Premiumin. Tuli tuo piuha-akullinen lahjoitettua pojalle niin hoksin että jos jotain sattuu niin oon tyystin ilman kunnon valoa. Sinänsä mun nykytarpeeseen 2 Premiumia yhtäaikaa päällä on aika hienoa. Testannut noita iänvanhoja AA-akkuja, ikävä kyllä on taas Akkulalle asiaa. Sitten kun ja jos säkkipimeessä metsässä möyrintä alkaa uudelleen kiinnostamaan on taas asiaa lamppukauppaan. Ajatellut jotta olen riittävästi sysipimeetä korpea nähnyt tai joskus ollut näkemättäkin.
I väntan på ännu dåligare tidet
Jos noita AA akkuja enemmän niin kunnon laturin hankintaa kannattaa miettiä. Ehdottomasti hyvä on powerex MH-C9000, jota voi suositella.
Pidempää seisseet ja aika tyhjäksi päässeet AA NiMH akut vaikuttavat kuolleilta, mutta hyvällä laturilla saa aika monet näistä takaisin iskuun.
Jos akkuja on vain vähän on uusiminen helpoin tapa.
Komppaan edellistä, tuo Powerx MAHA C9000 laturi on paras konventionaalisten akkujen laturi mitä olen kohdannut. Sen kaveriksi kannatta sitten hommata niitä Sonyon Enelope akkuja, siis nimenomaan aitoja sellaisia. Paljon on etenkin kiinan puodeissa väärennöksiä liikkeellä.
Näitä molempia saa ihan kotimaastakin kuten Akkulasta: http://www.akkula.fi/
Tai sitten hyväksi havaitusta ulkomaan puodista: http://eu.nkon.nl/
Mainittakoon nyt vielä, että kyseisellä laturilla ei voi (ei saa) ladata litium ym. moderneja akkuja!
Oiskohan Eneloop Prot tuolta asiallista tavaraa? Ostin vielä vanhan mallin akkuja käyttävän Saferiden, kun puoleen hintaan sai. Patterikoteloa ei varmasti turhan päiten viitsi auki ja kiinni kitkutella, mutta vara-akkusetti pyöränlaukun pohjalla toisi kumminkin lisävarmuutta ja nykyiset akkuni alkaa olla aika sekalaista tavaraa. Vanha Technoline-laturi tuntuis olevan vielä iskussa.
Toissa päivänä sain omani. Laadukkaasti tehdyltä näyttää ja tuntuu. Valokeilan muotoilu sopii ainakin hyvin työmatkapyöräilyyn ja krossailuun. Työmatka-ajossa 100 lm tuntuisi riittävän nyt syyssynkässäkin kelissä, eikä näy happamia naamoja vastaantulevilla kuin paljon hajavaloa antavalla min 250 lm MJ-870:llä (jonka olen vieläpä suunnannut aivan renkaan eteen valaisevaksi). Maastossa ehkä laajemmin paljon valaisevat riistovalot toimivat paremmin kuin BC30:en suunnatumpi keila. Valo on keltaisempi kuin Magicshinen neutraali valkoinen. Luulin että "kakesta" saa vaihdettua valomoodin, mutta se onkin vain "buusteri", ei niin hyödyllinen siis.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Olen myös harkinnut BC30:n ostamista, ja seuraan mielenkiinnolla käyttökokemuksia siitä. Pari kysymysä siihen liittyen:
- onko tämän valokeilla leikattu yläreunasta jotta ei häikäise vastaantulijoita
- minulta löytyy jo useampiakin 18650 -akkuja mutta ei kahta samanlaista (nykyinen valaisin käyttää yhtä akkua), joten edellyttääkö BC30 että molemmat akut ovat samanlaisia vai voiko siinä käyttää eri paria akkuja (myös eri kokoiset)
Epäilytti Magicshine MJ-856b lampun paloaika, koska varauksen indikaattori napissa näytti vähän omiaan, niin tein pari testiä.
Indikaattorin valo oli juuri vaihtunut oranssiin, eli sen mukaan 50% varausta jäljellä. Huoneenlämmössä tuulettimen jäähdyttäessä lamppu paloi täysillä 75min. Tuon perusteella paloaika lämpöisesä 2h30min, mutta se on eri asia, oliko akkua oikeasti puolet tuossa tapauksessa jäljellä.
-4c pakkasessa täydellä akulla lamppu paloi yhtä kyytiä 2h15min, jonka jälkeen lamppu sammui kuin seinään. Indikaattorin mukaan akkua olisi riittänyt tunniksi (puolen tunnin jälkeen oranssi valo). Tuostakin voisi päätellä, että lämpöisessä päästään 2h30min aikaan, sillä pikkupakkanenkin taitaa jonkun verran rokottaa Li-ion akkua.
Mainio tuikku tuo kyllä on. Laaja ja leveä keila toimii todella hyvin tangossa maastossa kapeakeilaisen kypärävalon kanssa. Ei vain hirveästi myydä enää tuota.
Kirjanmerkit