Ruosteen syömästä ruskeasta kohti vihreämpiä sävyjä. Oikean väriset kaapelien kuoret hakusessa (jarruille valkoiset, vaihtajalle punainen). Maalia sentään luvattiin huomiselle.
![]()
Ruosteen syömästä ruskeasta kohti vihreämpiä sävyjä. Oikean väriset kaapelien kuoret hakusessa (jarruille valkoiset, vaihtajalle punainen). Maalia sentään luvattiin huomiselle.
![]()
Totta joka sana!
Sain kaverilta bemaksin kappaleita jotka oli ollu pari vuotta pihalla(runko, keula ja kiekot), ja nyt tarvis saada tuo keskiö auki mutta miten? Jos joku voisi auttaa?
Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.
Kuumailmapuhaltimella keskiönseutua lämpöiseksi ja vasaraa akselinpäihin.
Piti semmoista rutinaa tuo keskiö, että sain pieniä pahoinvointi oireita! Sitä koitin hieman kopautella, mutta ei inahtanutkaan! Tuo puhallin kyllä varmasti helpottaa asiaa, suurkiitos Iglu!
Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.
Tämäkin alkoi jo hahmottua. Pientä paikkamaalausta luvassa ja satula/gripit menevät vaihtoon. Myös kaapelit pitäisi jaksaa etsiä, mutta kauppaan jo pääsee. Ei noita tarvitse kaikkia sinkuloida
![]()
Totta joka sana!
Reilu vuoden kestänyt rahan ja osien kasaus sai päätöksensä ja projektit tuli valmiiksi. Nyt ei muuta kuin armotonta ajoa. Pitää myös eukon pyörästä näppäistä kuvat tänne, muuten melkein sama, mutta mattamusta runko ja hopeat osat.
![]()
Sillai niinku sikasiisti.
Memento mori
Kiitos, hyvä että miellyttää myös muidenkin silmää.
Kyseessä oli ensimmäinen itse alusta lähtien kasattu pyörä.
Ohjainlaakerinkin prässäsin paikoilleen kierretanko-prikka-mutteri viritelmällä![]()
Alkuperäinen budjetti per pyörä oli 1600e, mutta kyllähän se ylittyi jonkun verran. :P
Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla
Perjantai-illan puuhastelua
![]()
Hyvä että muistit voitelun tärkeyden. Punainen vaseliini toiminee erinomaisesti.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Ennen:
Jälkeen:
... Näkyykö nyt?
Edit: Uutta osaa tuli tosiaan jäykän alumiinihaarukan, Richey riserin, uuden satulan, uusien jarrujen (Hayes MX-2 -kopiot) ja takalevyjarrunavan muodossa. Renkaiksi valikoitui 2,4" X-Kingit. Myös mittari vaihtui Sigman BC1200:n. Siinä sai 9-vuotias B-kaupan pommi mukavasti uutta elämää. Kuvista poiketen kaikki on nyt valmista, ja uusi etulevykin on paikoillaan.
Mazza muokkasi tätä : 25.10.2014 at 13.46
Mazzan jälkimmäinen kuva ei näy tai sitten Yosemite hukattiin pois?
EDIT:jaahas, nyt näkyy.
pekoni muokkasi tätä : 24.10.2014 at 23.34 Syy: No nyt näkyy.
http://faijapolkee.blogspot.fi/
http://www.rosebikes.fi/tuote/xtreme...tand/aid:23120
Roselta tommonen halpis-Xtreme. Ei oo sivuttain mikään kauheen tarkka (vanteen kun kääntää, niin saattaa heittää jonkun millin), mutta muuten ajaa asiansa.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sivuprojekti valmistuu sitämukaa, kun omasta irtoo osia uusien tieltä.
![]()
Syksy pimenee ja projektiliipasin herkistyy. Koska V10 alkaa olla speksattu (luetaan: tilin saldo rajoittaa lisäspeksailuita), piti keksiä jotain muuta. Jäykkäperäisestä alaseläntappajastakin alkoi tehdä mieli takaisin mukavuusalueelle. Torilta kun löytyi oikean värinen Nomad V10:lle kaveriksi niin siihenhän se sitten johti, että tuosta lähdettiin eilen liikkeelle:
Evo1-versio valmistuikin sitten yhtä soittoa:
Vielä on keulasta lähtien vääriä ja tilapäisiä osia kiinni, mutta pääsipä vähän punppaileen joEvo1 painaa ajokunnossa 13.15kg ja jahka saadaan keula yms palikkaa vaihtoon, realismia lienee jotain akselilla 12-12.5kg - kai ihan ok 160mm joustavalle alurunkoiselle nyökille... Näkee sitten keväällä että onko V10 ja Nomad tehny vielä saman sukuisia poikasia varastossa, onhan tässä pitkä talvi aikaa
![]()
member of #tou mtb team
Nam, 36 vai Lyrik.
Laita Pike.
Laitetaan nyt tämäkin projekti tänne. Vaimolle laitoin sähköfillarin ettei uuvu talvikeleihin työmatkoille. Lähtöpyörä Focus Blue Ridge. Laitoin siihen Greencyclen 250 W sähkökitin etupyörään ja Samsung 12 Ah tarakka-akun. Ohjaustanko vaihtui trekking bariin jo hieman aiemmin parempaa ajoasentoa hakien. Trekking bar oli oikeastaan ainoa vaihtoehto, jolla ohjaustangon sai tarpeeksi lähelle ja kapealle. Jälkiviisaana olisi pitänyt ostaa alunperin paljon pienempi runko, mutta en silloin tajunnut tiettyjä lainalaisuuksia ja jostain syystä ajatus oli jumiutunut 28"-kiekkoihin. Joustokeulahan on myös turha, ja sen takia etupää tulee järjettömän korkealle. No, mutta tosiaan, valinnanvara paikallisesti Kuopiossa oli hyvin vähissä v. 2008 tuota pyörää ostaessa.
Takaisin sähkömuunnokseen. Sähkökitin asennuksen yhteydessä asensin etupään v-jarrun tilalle varastossa olleen Formula B4 hydraulisen levarin. Sähkökiekko on tosiaan 26", koska arvelin että kiekko on jäykempi ja kestävämpi kuin 28", ja varastossa ollut rengasvalikoima oli kakskutoseen parempi. Kuvissa alla Nokian Hakka WXC 300. Etuvaihtajan otin pois, koska combovaihdin/jarruvipu ei mahtunut enää tankoon. Ylimääräiset eturattaat otan tietty vielä pois, mutta ei ollut rataspulttiprikkoja tai riittävän lyhyitä rataspultteja.
Ennen:
Jälkeen:
![]()
Tämmöistä tänään.
![]()
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Onks toi katkennu jo vaaka- & viistoputkesta ja oot teipannu sen takas kasaan?
EDIT: Näköjään chainstaykin on jouduttu teippaamaan.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Melko jäätävä setämiespyörä!!
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Ei hätää. Tanko-ja runkoteipit mennyt sekaisin kännipöörässä.Suosittelen kasaamista lähes selvinpäin.
Ei toi sentään mikään borealis fatbike ole.
Ei oo vielä poikki. Vielä.
![]()
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Pehmustettu leukatuki tuohon kaulaputken päähän niin on rattoisampi torkahdella kotimatkalla.
Memento mori
Juunääs, lyhennellään jahka maltetaan.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Onkohan tämä ajopeli hyvä ajaa? Ainakin kaikki ainekset on kasassa kiikkerälle ja ehkä jopa vaaralliselle kyydille. Lähteekö eturengas herkemmin pois alta, kun talvella on liukasta ja veto on päällä? Pienempi etukiekko jyrkentää ohjauskulmaa ja tekee ohjauksesta kiikkerämmän ja samalla tavalla vaikuttaa kapea ote tangosta ja erittän lyhyt efektiivinen stemmi. Noh, kokeilemalla selviää - muistakaa käyttää kypärää!
Kirjanmerkit