en kyllä käsitä kuinka sain ton oman kommentin tonne pk1:sen kirjoituksen sisäänmut kuitenkin, upee on fätti!
en kyllä käsitä kuinka sain ton oman kommentin tonne pk1:sen kirjoituksen sisäänmut kuitenkin, upee on fätti!
________________________________________________
Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.
It's alive !!! Taas kasassa, katsotaan kauan kestää. Keskiölaakerit vaihdettu sekä koko takakiekko. Vapaarattaan hammaskehä oli "murtunut" irti kiekosta, eli pyöri hammaskehä tyhjää takanavassa.Itse vapaaratas oli ehjä. Sain tietoa että olisi Joytechin valmistama. Taka-akseli on nyt hiiliteräksinen, alkuperäinen oli jotain tinaa. Oli kuulemma venynyt jonka jälkeen mennyt kierteelle ja katkennut. Näitä kuulemma on joihinkin pyöriin vaihdettu jo jälleenmyyjien toimesta etukäteen. Minulla oli heikompi versio. Eli osat ovat nyt taka-akselia lukuunottamatta samanlaiset kuin mitä olivat rikkoontuneet...Veikkauksia, kestääkö kuukauden, kaksi...aika näyttää.
^Hyvä, että tuli kuntoon. Ei se Spessukaan ihan äkkiä näköjään takuuseen korjaannu, jos joku speciaalimpi osa poksahtaa.
Ps. täriseekö toi Feniksi mettä ajossa vai onko kiinnike tukeva/välyksetön?
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Itsellänikin löytyy BC30, ei se tärise, kiinnike on todella tukeva, mutta sitä ei uskalla kiristää hiilikuituiseen ohjaustankoon muualle, kuin stemmin viereen, saa helposti putken rikki.
Ei tärise, mielestäni kohtuu hyvä valaisin. Aiemmin ajelin Fenix TK21 tankoon kiinnitettynä, on tuon fillarikäyttöön suunnitellun valaisimen valokuvio ihan eri luokkaa.
Pikafiilistely, kun oli niin hieno sää aamulla...
Laardikasakin pääsi oikealle neitsytajolle tänään, viime lauantain pikatestiä ei lasketa.
On kyllä hieno laji tämä maastopyöräily. Ainoa miinus että pitää mennä piilolasikauppaan jotta näkis noi juurakot, karhutölkit sun muut. Maantiellä vielä pärjää ilman laseja mutta metsässä näemmä ei
Itse en ole kuvassa vaan kameran takana.
Nyt pitäis vaan löytää noita polkuja tuolta sipoonkorvesta, kun se tosta tontin reunasta suurinpiirtein lähtee. Asfalttisiirtymät ei tolla oikein houkuttele.
![]()
Oluesta pisteet!
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Jouduin laittamaan tosi ruman ja lyhyen stemmin :-) Ohjaus parani samantien aika paljon, mutta syy ei ollut se, vaan polvikipu. Polvi on vaivannut joka pyörällä ajaessa, enkä ole syytä siihen keksinyt. Vaikka mitä on tullut kokeiltua, mutta vasta läskillä ajaminen on avannut ongelmaa. Huomasin nimittäin tänään lenkillä, että ihan takana istuminen helpotti polvikivun pois! Hain heti ylijäämä stemmin varastosta ja ruuvasin paikalle, huomenna lisää testiä.
^Itsellani polvet ei tykkää, jos satula on liian alhaalla. Seuraappa kulkeeko polvi suorassa linjassa poljettaessa, jos ei, niin nosta satulaa.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Mikähän nyt on, kun kuukausi sitten talutin uuden 29" kaupasta ulos ja nyt kuolaa kertyy suupieliin Fatboy:ta katsellessa. Onneksi varastossa ei ole tilaa... Pääsisikö jossain kokeilemaan tuollaisella ajamista, vaik kannattaako suosiolla passata (jos se johtaa välittömään rahanmenoon)
Argh näitä topikkeja on ihan liikaa... noh laitetaan nyt tännekkin. Eli tuunaukset on valmiita.
Formula RX 2014 jarrut 180mm levyillä, Raceface Next flat wide kuitutanko, Raceface half nelson tupit, Raceface narrow wide 30T eturatas, Shimano XT 11-36 takapakka, OneUp 42T ratas + 16T, Easton EC90 kuitutolppa, Ritchey Pro Paradigm V5 polkimet, Sixpack satulatolpan kiristin ja Continentalin freeride sisurit. Paino 12920 grammaa.
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
^Todella herkullisen näköinen!
Mites nää Spessujen ensihuollot/valohoidot? Vaatiko Spessu takuun voimassa oloon semmosta?
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
^ Minulta ainakin kysyttiin ensimmäisenä kysymyksenä "Onko ensihuolto tehty" kun tarjosin pyörääni ensimmäistä kertaa keskiölaakerin vaihtoon.
The end of the road is just the beginning...
Crcm:n läskipoika on hieno!
Samaa teemaa ajattelin seurata pienin poikkeuksin. Omaani ajattelin laittaa Raceface Next riserin ja Syntacen P6 Carbon HiFlex tolpan. Eturattaaksi joko Raceface tai e Thirteen ja taakse General lee tai One up 42+16T Sramin pakalle. Jarrut päivittyy jossain vaiheessa, kun tiedän mitkä hidastimet laitan. Sram Guide RS:t on tällä hetkellä suunnitteilla.
Eturatasvaihtoehtoa miettiville Fatboy Expertin TRS kammet nielee myös ilmeisesti integroitua yksiratasta. Niin jos värillä ei ole väliä.
Saa myös 28T piikkisenä.
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Tuota integroitu eturatasta olen nimenomaan miettinyt. Tosin niitä on kahta eri mallia, tässä on toinen vaihtoehto. En sitten tiedä onko noilla mitään eroa, mutta tämä linkkaamani on muutaman kympin halvempi ja mainostavat sen pitävän paremmin ketjun rattaalla. Jos jättää spiderin paikalleen, niin eturieskojen kanssa puljaaminen on helpompaa. En viitsi matkia crcm:n, joten taidan kopasta tuota integroitua.
crcm, onko 30t jossain tilanteissa liian iso, kun suosittelet 28t?
Hannez78 muokkasi tätä : 04.11.2014 at 00.15
No tuo eturattaan kokohan riippuu ihan omista reisistä. Itsellä on kahdessa pyörässä eturattaana 30T ja se on ollut ihan passeli itselle. Mutta jos kaipaa alkuperäistä 22T-36T helpompaa välitystä niin sitten suosittelen. Muistaakseni 30T-42T välitys oli 0,2 kertaa kovempi kuin tuo alkuperäinen 22T-36T.
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Tosiasia on, että tän syyskauden Fatboyt myöhästyivät sen takia, että niihin vaihdettiin taia-akselit ennen luovuttamista asiakkaille.
Erikoista, että jollekin on livahtanut viallinen kappale.
^Olisko ne ollut kenties vielä niitä loppuja -14 malleja mitä sai edukkaasti.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Juu mallivuosista en osaa sanoa, mutta alkusyksystä vaihtorumba oli meneillään. Ehkä viimevuotisia. Toisaalta aika monella on vapaaratas feilannut Fatboystä. Liekö yhteydessä akseliongelmiin vai ei.
Omani hankin syys-lokakuun vaihteessa ja minulle vakuuteltiin, että kyseessä on -15 malli.
^ mikäli pyöräsi tuotenumero (SKU) on 99514-300? niin on 2015 mallia.. pitäisi olla valkoinen tarra viistoputkessa..
miku80 muokkasi tätä : 04.11.2014 at 22.15
The end of the road is just the beginning...
Piti oikein käydä väijymässä tuotenumero, sen verran jäi kaivelemaan. On vuoden -15 mallia, joten voin nukkua yöni rauhassa.
Kirjanmerkit