HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 18 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 28 68 118 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Jokainen tietysti tavallaan, mutta aina näitä kommentteja nähdessäni ihmettelen mihin on kiire?
    Voipi johtua tietty siitä(kin) että tämmöinen vanha pieru tykkää kihnuttaa rauhassa ja etsiä niitä "Tonne ei ainakaan voi pyörällä mennä" paikkoja.
    Ja maisemien katselu on myös mukevaa naustikelun lomassa!
    Periaatteessa joo, mutta kun
    a) aika on rajallinen, kai tässä jotain ruuhkavuosia eletään, joten kun on aikaa vaan puolitoista tuntia heittää lenkki, niin pitää mennä lujaa, että kuntoilussa on mitään mieltä
    b) vauhti nyt vaan on kivaa

Mutta kyllä, jos on vapaapv, niin kyllä retkeilykin maistuu. Siinäkin toisaalta on se, että mitä lujempaa meet, sen pidemmälle ehdit, jos aika on rajallinen resurssi (mitä se mulle kyllä aina on).

Mutta jos icespikereitä ei olis ennestään, niin ihan varmasti ostaisin läskiinkin nuo dillingerit, ja se olis sitten ainut talvipyörä.

Tarviis vähän apuja, oon tota Whiten koko taulukkoa lueskellu ja en oikein saa
    siitä kuvaa että onko tuo 19L koko liian pieni kun pituutta on 197cm
    mulla oli kevällä vähän aikaa 29er 21" rungolla oleva Cube mikä on aika lähelle mitoiltaan
    tota 19" Whiteä mutta pitääkö fattiin saada sama ajoasento kuin jäykkäperään vai ajetaanko
    noilla satula vähän normaalia matalammalla?

IncBuff Guest
    Veikkaisin että pieneksi jää.

Niin minäkin vähän arvelen, halusin vaan kuulla sen joltakin muultakin ettei tuu heräteostoksena tilattua tota Liteä 799€ voihan jaska ku ois ollu muuten ihan riittävä meikäläiselle ja hinta kimpii sit yli kipurajan jos etsii 21-23" runkoa:/
    Sent To Windows Phone.

Mulla vartta 189cm ja pitkät raajat (inseam reilu 94cm), silti meinaa jäädä ohjaamo lyhyeksi pitkälläkin stemmillä. Väittäisin sen perusteella tuon olevan sun mittaiselle liian pieni, mutta sinä kai sen paremmin tiedät
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Xxl.n kauppaa ei oo jkl.ssä ni ei pääse testaa mutta pieneksi se taitaa jäädä, mulla on inseam 96cm ja koko ranka tarkalleen ottaen 197.5cm.
    Sent To Windows Phone.

No hitto, ei päässyt lossilla joen yli, pari päivää sitten tässä oli maastopyöräilijöitä ihan ruuhkaksi asti mutta nyt on joki ja lossi jäässä.
    Snow White

^^Mulle tuli postissa tänään tuo Lite 19". Tikkiksellä tuota voit tulla kokeilemaan, niin asia varmistuu. Pahoin kyllä pelkään, että pieni on sinun mitoilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Piedro Katso viesti
    Xxl.n kauppaa ei oo jkl.ssä ni ei pääse testaa mutta pieneksi se taitaa jäädä, mulla on inseam 96cm ja koko ranka tarkalleen ottaen 197.5cm.
    Sent To Windows Phone.
    Vaikka makuja/asentoja/tyylejä on yhtä monta kuin kuskeja niin oman kokeiluni perusteella (191 cm, inseam 94,5 cm) uskaltaisin kyllä väittää, että 19" on sinun mitoillesi armotta liian pieni, koska se oli omasta mielestäni liian pieni jo minullekin. Tietysti, jos asentaa aerotangon niin tilanne muuttuu oleellisesti

Näin on. Kyllä itselläkin jossain vaiheessa tuo runko päivittyy isompaan, mutta omaan kroppaan tuo on kuitenkin vielä ihan ok tolpan ollessa taivaissa ja pitkä stemmi käytössä. Pidemmille en enää suosittelisi..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Harmittavaa kun White ei tee 21" runkoja
    Runkokoa kun kasvattaa 19" -> 21" niin pyörän hinta nousee samalla
    yhden Whiten pyörän verran Trekin saa 1590,- muita en ole vielä
    löytänyt. Ainut joka taitaa tänä talvena läskistyä on kuski

2FatNotSoLITE

Millonhan eka aerotanko fatbikestä löytyy?
    I väntan på ännu dåligare tidet

IncBuff Guest
    Kona Wo:n voisi saada about samaan hintaan.

White on varmastikin sulle pieni. Mä olen kymmenen senttiä lyhyempi. Jatkoin jo stemmiä parilla sentillä ja siltikin välillä ohjaamo tuntuu ahtaalta.

Huomasin eilen metsässä, että etulinkku oli puoliksi auki. Onneksi suht ajoissa, mihin lie olis voinu olla ainekset. Tiedä sitten oliko auennut rytinässä vai osunut jonnekin.

Etupäässä tuntuu myös kolisevan joku, mikäköhän vois olla syynä?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

IncBuff Guest
    Olisikohan perinteisesti ohjainlaakeri löysällä. Tuntuu olevan tyypillistä näille XXL:n kokoamille pyörille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Olisikohan perinteisesti ohjainlaakeri löysällä. Tuntuu olevan tyypillistä näille XXL:n kokoamille pyörille.
    Miten turvallista tuolla on sitten ajella jos on löysällä? Pyörä viikon vanha ja ensihuoltoon ajattelin viedä vasta n. parin kuukauden päästä. Turvallista siis itselle, sekä pyörälle.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Miten pitkä olet? 19" kyllä saa sopimaan ja toimimaan 201cm ihmiselle. Toki jostain täytyy aina tinkiä, mutta se on joka lajissa näin (paitsi pallopeleissä).
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Miten turvallista tuolla on sitten ajella jos on löysällä? Pyörä viikon vanha ja ensihuoltoon ajattelin viedä vasta n. parin kuukauden päästä. Turvallista siis itselle, sekä pyörälle.
    Otat kuusiokolon kauniiseen käteen ja kiristät sen laakerin. Netti on täynnä ohjeita.

Ei kannata ajaa löysällä ohjainlaakerilla. Pilallehan se siitä menee ja koliseva keula ei ole kiva.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Otat kuusiokolon kauniiseen käteen ja kiristät sen laakerin. Netti on täynnä ohjeita.

Ei kannata ajaa löysällä ohjainlaakerilla. Pilallehan se siitä menee ja koliseva keula ei ole kiva.
    Pyörä on tuossa eteisessä kyllä, joten merta edemmäksi ei tartte kalaan lähteä. Pitää tutkia vähän asiaa jos saisi itse asialle tehtyä jotain.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

IncBuff Guest
    Kokeile jarrua vasten tuntuuko väljyyttä ja kuuluuko kolinaa. Silloin se on suurella todennäköisyydellä ohjainlaakeri.

Sit jos saat vielä toisella kädellä otteen emäputken kohdalta sillai, että sormi koskettaa samalla runkoa ja etuhaarukkaa, siis juuri siinä saumassa, jossa "kääntyvät" osat ja ei-kääntyvä runko kohtaavat. Etujarru pohjaan ja eestaas rynkytystä. Siinä tunnet helposti, jos ohjauslaakerissa on löysää, kun pinnat liikkuvat suhteessa toisiinsa.

Jos on, löysää stemmin (ohjainkannattimen) pultit (kuvassa pinch bolts) ja kiristä sitä ohjainlaakerin pulttia (top cap), ei älyttömästi, sillai vaan, että löysät jää pois. Ja muista kiristää ohjainkannatin takaisin. Hukkaat elämästäsi kaksi minuuttia tuohon ja taas ajo maistuu.

Huomasin eilen metsässä, että etulinkku oli puoliksi auki. Onneksi suht ajoissa, mihin lie olis voinu olla ainekset. Tiedä sitten oliko auennut rytinässä vai osunut jonnekin.

Täällä myös etulinkku löystynyt itsestään. Aloin ihmettelemään klappia etupäässä ja kiristin ohjainlaakerin. Ei auttanut laakerinkiristys ja seuraavana ajattelin kiristää etunavan, mutta linkkua avatessa syy löytyi. Ei tästä ole kuin muutama reissu kun kiristin linkun...

Juu noi linkut kannattaa tarkistaa aina ennen ajoon lähtöä... mun Whitestä etulinkku löystynyt puoliksi auki melkein joka juurakkopolkulenkin jälkeen ;-)
    Ja etupää kolisee mullakin, ohjailaakeri ei ole löysällä vaan kolina tulee etujarruista kun jarrua painaa kevyesti...

Minä pannutin männäviikolla juurakkomäkeä ylös ajaessa. Siinä rojuja kasaillessa takapyörä putosi kokonaan irti linkun auettua. Nyt päästään sitten tutkimaan vaihtajaa ja korvaketta ennen seuraavaa lenkkiä.

IncBuff Guest
    Joo ei tunnu nuo linkut pysyvän kireällä.

Ohjekirjassa pyydetään tarkastamaan jarrut ohjaustanko ja pyörien kiinnitys aina ennen ajoa. Minulle tuli myös kasausohjeet jotka poikkeuksellisesti luin läpi Kasausohjeiden mukaan kiristelin takarenkaan joka oli jo asennettu ja kaikki muutkin paikat. Ohjauslaakerin kiristyksenkin tein tangon asentamisen jälkeen ja eturatasta olen kiristänyt yhdesti kasauksen jälkeen. Ilmeisesti liikkeestä ostetut on valmiiksi kasattuja ja ohjeita noihin toimenpiteisiin ei tule mukaan. Ongelmitta on pelannut ja kun tänään perusteellisesti puhistin ja rasvailin pyörän en siitä löytänyt mitään moittimista enkä edes käytönjälkiä ja on silla ajettu. Huolto on pikku ongelma kun ei Oulussa liene toimipistettä noilla ja pitää yrittää sopia josko käytän jossain paikallisella ja vaikka maksan itse että pysyy takuu voimassa. Ei se lähettelykään ole ilmaista ja odottelu vielä päälle.

Ai ohjekirja...? Itse en saanut mitään muuta paperia pyörän mukaan kuin maksuun liittyvät lappuset...
    Läskipyärä!

Lite 19" rungolla 15.5kg originaalina. Ihan näin välihuomiona.

Omalle hanurille sopiva vakiosatula on kulunut kärjestään puhki, ajettu alle 150 km. Ehh.

Tuli käytyä tsekkailemassa Puijon jäiset juurakot, ehkä olisi pitänyt saapua Kuopion suunnalle joitakin viikkoja sitten nauttimaan helpommista poluista. Olihan siellä sopivan haastavia polkua aloittelijallekin, joten ei mennyt pelkäksi kävelyksi. Varsinkin kun ymmärsi laskea kunnolla paineita niin johan tuli pitoa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •