GarminElectrobikeGiant
Sivu 8 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 586

Aihe: Cyclocross-kiekot

  1. #211
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Tuossa on mielenkiintoinen edullisemman pään kiekkosetti http://www.bike-discount.de/en/buy/f...7686/wg_id-216 vanteen sisäleveys 17mm, painon pitäisi jäädä Shimanon vapaarattaalla alle 1700 gramman. Irtokuulanavatkin.
    Tästä viel 199€ shimanolla: https://www.bike-components.de/en/Fu...l-2015-p40607/

    Kiitos tiedosta, itellä on hakusessa halvat kiekot kaupunkiajoon/kesäcrossailuun (38mm rengas luulisi menevän viellä ongelmitta?) ja nuo rupee pikkuhiljaa täyttään kriteerit.


    Sitkun saisi selvitettyä onko tuossa vapaaratas yhteensopiva 2011 racing 3 kanssa. Saisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla, kun ostoslistalla olisi muutenkin upgrage 11-speed vapaarattaalle ja cyclossa en kuitenkaan tarvisi kuin 10-speed. Täytyy laittaa Fulcrumille viestiä ja ihmetellä jos vastaisivat.

  2. #212
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    Menee vähän yli tavoitteen mutta jos haluat hiilarikiekot niin esim...
    http://www.bike24.com/1.php?content=...:5237::18:8717

    Saat noihin xxl:n keikkoihin verrattuna kiekot jotka
    - on ainakin parisataa grammaa keveämmät
    - toimii salella 11 speedin kasetin kanssa
    - saat varaosaa maailman tappiin...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Olikohan tolla timpellä levyjarrukiekot hakusessa. ..
    Juu, levyjarrukiekkoja siis etsin, 11-sp ja QR

    Tuo DT swiss näyttää sinänsä hyvältä, saatavuudesta ei ainakaan tuolla tietoa. DT Swissin sivuilta en onnistunut ko. kiekkoja löytämään, sama löytyy muuten, mutta napa TA.
    Onkohan niitä kuitenkin eri versioina.
    http://www.dtswiss.com/Wheels/Road-W...Spline-C-db-en

    Sitten oli vielä tällaisia:

    Roval
    http://www.specialized.com/us/en/ftb...val-control-29
    http://www.specialized.com/us/en/ftb...trol-29-carbon

    Carbon ja alu näyttää olevan saman painoisia. Noi on MTB-kiekkoja, joissa lukee että SRAM XX1
    yhteensopivia, käykö niihin kuitenkin ihan normi maantiepakat?


    Shimano:
    http://www.rosebikes.com/article/shi...set/aid:742757

  3. #213
    Kelpaisko tällaset? Ite tilasin Winstanleystä. Ei ole vielä saapunut, jotta osais kertoa enempää. Tuossa yksi testi kuitenkin, minkä löysin

    http://www.kinesisbikes.co.uk/produc...sslight-cxdisc

    http://road.cc/content/review/69946-...-cxdisc-wheels

    http://www.winstanleysbikes.co.uk/pr...sc_V3_Wheelset

  4. #214
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.068
    Ajatellen taannoista crossarihuumaa niin aika monta cantijarrullista mahtaa olla ajossa ja toivoakseni ihan hyötykäytössä' Ja kun luen talvirengassäiettä niin yksillä kiekoilla näyttäisi moni ajavan. Minusta hmm pikkaasen hölmöä hommaa. Sillä minä Jackoja linkkasin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  5. #215
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    Juu, levyjarrukiekkoja siis etsin, 11-sp ja QR

    Tuo DT swiss näyttää sinänsä hyvältä, saatavuudesta ei ainakaan tuolla tietoa. DT Swissin sivuilta en onnistunut ko. kiekkoja löytämään, sama löytyy muuten, mutta napa TA.
    Onkohan niitä kuitenkin eri versioina.
    http://www.dtswiss.com/Wheels/Road-W...Spline-C-db-en

    Sitten oli vielä tällaisia:

    Roval
    http://www.specialized.com/us/en/ftb...val-control-29
    http://www.specialized.com/us/en/ftb...trol-29-carbon

    Carbon ja alu näyttää olevan saman painoisia. Noi on MTB-kiekkoja, joissa lukee että SRAM XX1
    yhteensopivia, käykö niihin kuitenkin ihan normi maantiepakat?


    Shimano:
    http://www.rosebikes.com/article/shi...set/aid:742757
    XX1 versioon ei mene kuin sramin 11 lehtiset mtb pakat. Tosin niillä voi sitten tehdä 1x11 crossarin takapakan ollessa esim 10-42. Semmottinen set uppi on mun seuraavassa crossarissa.

  6. #216
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Mä voin ainakin suositellla Stan's ZTR Alpha 340/Stan's 3.30 kiekkosettiä, ostin paikallisesta (hi5Bikes) halvemmalla kun mitä ois saannut Ghünteriltä. Vapaaratas on 11sp yhteensopiva, toimii tubelessinä sekä kestää maantiepaineita, varaosa saatavuus on myös hyvä eikä käytä mitään eksoottisia pinnoja.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  7. #217
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    Menee vähän yli tavoitteen mutta jos haluat hiilarikiekot niin esim...
    http://www.bike24.com/1.php?content=...:5237::18:8717

    Saat noihin xxl:n keikkoihin verrattuna kiekot jotka
    - on ainakin parisataa grammaa keveämmät
    - toimii salella 11 speedin kasetin kanssa
    - saat varaosaa maailman tappiin...
    Itse en uskaltaisi hankkia hiilariavoja krossi- tai gg-ajeluun. Tulis aivan liikaan stressiä kehän mahdollisesta murtumisesta alle 4barin paineilla. Maantiellä hiilariavot on mun mielestä ok, kun kovat rengaspaineet ehkäisee iskut vanteille, eikä ryskytystä muutenkaan ole samassa määrin. Routakuoppaan ajo saattaa toki rikkoa kehän kovillakin paineilla. Vuoristossa kuituavoissa on sitten omat kuumenemiseen liittyvät ongelmansa.


    Jos kriteereinä on levarit, 11-speed ja QR, ottaisin luultavasti nuo:
    https://www.bike-components.de/en/Dt...l-2015-p41185/
    http://www.dtswiss.com/Wheels/Road-W...R-23-Spline-db


    Hyviä vaihtoehtoja ovat myös Stan´sin levarikiekot Iron Cross ja uusi Grail (http://www.bike24.com/1.php?content=...8717;orderby=2) Onko joku jo ehtinyt GG-Grailia testaamaan?

  8. #218
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    139
    Sen verran paljon on myös wtb frequency kehiä maastopuolella ja crossissakin on kehuttu, että valitsin i19 kehät uusiksi. halvennuksessa oli 40e/kpl chainreactionissa muutama viikko sitten.

  9. #219
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    Itse en uskaltaisi hankkia hiilariavoja krossi- tai gg-ajeluun. Tulis aivan liikaan stressiä kehän mahdollisesta murtumisesta alle 4barin paineilla. Maantiellä hiilariavot on mun mielestä ok, kun kovat rengaspaineet ehkäisee iskut vanteille, eikä ryskytystä muutenkaan ole samassa määrin. Routakuoppaan ajo saattaa toki rikkoa kehän kovillakin paineilla. Vuoristossa kuituavoissa on sitten omat kuumenemiseen liittyvät ongelmansa.


    Jos kriteereinä on levarit, 11-speed ja QR, ottaisin luultavasti nuo:
    https://www.bike-components.de/en/Dt...l-2015-p41185/
    http://www.dtswiss.com/Wheels/Road-W...R-23-Spline-db


    Hyviä vaihtoehtoja ovat myös Stan´sin levarikiekot Iron Cross ja uusi Grail (http://www.bike24.com/1.php?content=...8717;orderby=2) Onko joku jo ehtinyt GG-Grailia testaamaan?
    No paremmin se hiilikuitu hittiä kestää kuin alumiini. Itsellä ollut toista kesää kuidut cyclossa eikä mitään propleemia. Tosin ne on tuubit, paineet välillä alle 3 baria ja ajeltu surutta n. 100 kilon painolla.

  10. #220
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    No paremmin se hiilikuitu hittiä kestää kuin alumiini. Itsellä ollut toista kesää kuidut cyclossa eikä mitään propleemia. Tosin ne on tuubit, paineet välillä alle 3 baria ja ajeltu surutta n. 100 kilon painolla.
    Tuubit, aivan! Puhutaan siis eri asioista. Avoissa, joita edellinen viesti koski, kehän reuna on selvästi ohuempi ja siten alttiimpi murtumille.

  11. #221
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Siinä yksi lisäsyy miksi tuubit ovat ylivertaisia cx käytössä.

  12. #222
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    Siinä yksi lisäsyy miksi tuubit ovat ylivertaisia cx käytössä.
    Kiitoksia kaikille vinkkejä antaneille.

    Tuubit on kyllä maantiepyörässä, mikään muu ei arveluta kuin jos tulee niin iso reikä ettei paikka-aineella korjaudu. Maantiellä kaksi kertaa jäänyt matka kesken, sen jälkeen ollutkin aina varatuubi mukana. Cyclon varakumia ei niin helpolla taida saada mukaan.

  13. #223
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Mulla on melkein aina cx lenkeillä deuzerin pikkureppu selässä, siellä menee tuubi, varahanskojen ja extra paidan seassa kivuttomasti. Onneksi muotipoliisi antaa vapauksia cyclocrossailussa, maantiellä toi olisi iso NO NO .

  14. #224
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    34
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tunkkari Katso viesti
    Kelpaisko tällaset? Ite tilasin Winstanleystä. Ei ole vielä saapunut, jotta osais kertoa enempää. Tuossa yksi testi kuitenkin, minkä löysin

    http://www.kinesisbikes.co.uk/produc...sslight-cxdisc

    http://road.cc/content/review/69946-...-cxdisc-wheels

    http://www.winstanleysbikes.co.uk/pr...sc_V3_Wheelset
    Oliko nuita kiekkoja varastossa silloin kun tilasit tuolta winstanleyltä? Aina kun olen katsonut niin ollut out of stock.

  15. #225
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    Kiitoksia kaikille vinkkejä antaneille.

    Tuubit on kyllä maantiepyörässä, mikään muu ei arveluta kuin jos tulee niin iso reikä ettei paikka-aineella korjaudu. Maantiellä kaksi kertaa jäänyt matka kesken, sen jälkeen ollutkin aina varatuubi mukana. Cyclon varakumia ei niin helpolla taida saada mukaan.
    Itse olen ajatellut vaihtaa tuubeihin, kunhan saan sen verran nimeä, että tiimin huoltoauto ja varakiekot seuraavat soratielenkillä arki-iltana pimeässä tihkusateessa. Ennen sitä vaihdan itse kuraisin ja kohmeisin sormin sisurini kaukana kotoa.


    Vaikka tiimi ja tuubit tuntuvat kaukaiselta ajatukselta, utelen: onko joku liimannut tuubin kesken lenkin pakkasessa tai kurakelillä sateessa?

  16. #226
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    615
    Niin siis varatuubit jemmataan kertaalleen itseään vasten liimattuna eli tahmaisina. Vaihtamisen jälkeen niillä voi ajaa kotiin, jos ajaa suoraan.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  17. #227
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    Ja nopeammin sen varatuubin siellä pimeässä ja kurassa vaihtaa kuin uuden sisurin IMHO

  18. #228
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Tufon priimus 32 tuubeilla olen krossarilenkit ajanut. Kilometreistä ei mitään hajua, nelinumeroinen luku kuitenkin. On menty välillä aika terävällä kalliomurskeella parannettua soratietä. Eka lievä vuoto tuli pari viikkoa sitten.

    Pumppu ja paikkapullo kulkee mukana. Ei noista puhkeamisista kannata stressata. Kyyti krossituubeilla on pehmeää kuin lentävällä matolla.

  19. #229
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.128
    Tuubit kuuluu crossariin kuin herneet hernekeittoon, mutta kyllä mä nöyrryn avokumeihin kun reitti on hiekkatietä tms. Ei muuten, mutta säästän nappulat mieluummin kisoihin kuin kulutan niitä maantietä jyystäessä. Tietty tuubit on alla kun käyn lähipuistossa kanttailemassa puiden ympäri, mutta siirtymät tulee ajettua melko varovasti.

    Olen edelleenkin oikein tyytyväinen noihin viimeiseksi hankkimiini kiekkoihin enkä taida enää hiilikuituun palata. Yksien hiilarikiekkojen hinnalla noita saa kolme settiä kumeineen ja pakkoineen. FMB:n kumit ovat toinen mieluisa uusi tuttavuus tänä syksynä, eikä noistakaan varmaan tarvitse siirtyä muihin merkkeihin ihan heti.

    koputan tässä puuta, mutta mä olen ajanut kisaa ja lenkkiä 2010 syksystä alkaen tuubeilla eikä tähän mennessä ole mennyt yhtään tuubia puhki.
    6.7 WTF/kg


  20. #230
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Asiaa! On hyvä tehdä ero cyclocrosskiekkojen ja -kumien ja soratieajoon tm. sekalaiseen käyttöön tarkoitettujen ”cyclocrosskiekkojen ja -kumien” välillä. Tuubit on varmasti hyvät oikeassa krossauksessa, kun ajetaan taajamassa muta-, ruoho-, hiekka-alustoilla. Mutta en mä edelleenkään valitsis tuubeja soratielenkkeilyyn haja-asutusalueelle. Pari kertaa olen katsellut, kun kaveri vaihtaa otsa hiessä tuubia, ja välillä on neljät kädet, kun rengasta ei saada vanteelle (oli kaiketi unohtunut kumin esivenytys tms. valmistava renkaanvaihtovaihe). Ja sitten kuulee niitä tarinoita, kun 80e uusi tuubi vuotaa ekalla lenkillä, eikä paikkalitkut auta. Soratielenkeille mun suositus on levyjarrullinen avokiekko ja vitosen varasisuri. Tietenkin nämä on kunkin omia valintoja, mitä haluaa painottaa.

  21. #231
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531
    höpö höpö. tuubin saa vanteelle kuin vanteelle kun osaan tekniikan noin 2-3 minuutissa max. Lisäksi kun ostaa ralliraneja saksasta tarjouksesta 30 pari niin ei ne nyt kovin kalliita ole. Mulla mennyt ikinä crossi tuubi jossa litkut sisällä cyclosta puhki. Kerran meni yksi pierunkuori dugast joka oli ilman litkuja alla.

    alla linkki halpoihin tuubeihin arjalaisten kotikonnuilta.

    http://www.zweirad-stadler.com/shop/...l-.html,a30603

    Lisäksi linkki jossa kynsilakkaa käyttävä mekaanikko näyttää miten homma toimii.
    Jippohan on tuossa oman painon käyttämisessä kumin venyttämiseen kun sen uuden tuubin laittaa paikalleen.
    https://m.youtube.com/watch?v=07LT-fGnpvk
    pikku-mihkali muokkasi tätä : 31.10.2014 at 08.07

  22. #232
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    257
    Pikku-Mihkali todistaa väkevästi tuubin puolesta. Siitä asiasta nyt enää ala riitelemään, totean vaan kuten edellä: kunkin omia valintoja, mitä haluaa painottaa. Tuolla ketjun alussa on eritelty eri vaihtoehtojen hyviä ja huonoja puolia kisakrossin näkökulmasta. Jos ajaa soratielenkkiä ja asfalttisiirtymiä ilman numerolappua ”krossikiekot ja –kumit” valitaan toisilla kriteereillä. Tuubit puhkeavat siinä missä avotkin, vaikka Mihkalilla ei siitä juuri kokemusta olekaan. Ja toisaalta tuubin asennus oikealla tekniikalla ja riittävällä kokemuksella sujuu varmasti ongelmitta.

  23. #233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Taneli79 Katso viesti
    Pikku-Mihkali todistaa väkevästi tuubin puolesta. Siitä asiasta nyt enää ala riitelemään, totean vaan kuten edellä: kunkin omia valintoja, mitä haluaa painottaa. Tuolla ketjun alussa on eritelty eri vaihtoehtojen hyviä ja huonoja puolia kisakrossin näkökulmasta. Jos ajaa soratielenkkiä ja asfalttisiirtymiä ilman numerolappua ”krossikiekot ja –kumit” valitaan toisilla kriteereillä. Tuubit puhkeavat siinä missä avotkin, vaikka Mihkalilla ei siitä juuri kokemusta olekaan. Ja toisaalta tuubin asennus oikealla tekniikalla ja riittävällä kokemuksella sujuu varmasti ongelmitta.
    Vaikka fanaattiselta saataa kuulostaakin, en voi minäkään olla hehkuttamatta tuubien puolesta krossikäytössä! Cyclosta on tullut niiden myötä maastokelpoinen pyörä. Oikeasti on ollut mukava pyöritellä teknisesti kohtuullisia polkuja ja ulkoireittejä 2bar paineilla, kun tuntuma ja eritoten pito on lisääntynyt merkittävästi. Omilla maastoajotaidoillani ei maasturilla ole kyllä päässyt hankalammassakaan maastossa yhtään sen kovempaa. Pikemminkin päin vastoin. Paljon kiihdytyksiä ja nousuja sisältävässä ajossa krossari on mukavampi. Ainoastaan pomppuiset kivikkoiset laskut on aivan kamalia ja hidas tekninen ajo. Tietysti juurakko-kivikko on vielä asia erikseen. Samoin maasturin kevyet välitykset helpottavat ajamista pakoissa, joissa cyclon kanssa joutuu jo jalkautumaan. Silti minusta isompi hyppäys maastoajokokemuksessa oli siirtyminen avoista tuubeihin kuin tuubikrossarista jäykkäperämaasturiin. Toki maasturilla pääsee hankalampaan maastoon, mutta se on sitten eri juttu. Nyt siis verrattuna samanveroiseen maastoon.

    Kieltämättä kokemuksen kautta tuubin vaihtaminen on tullut merkittävästi sujuvammaksi, joten ei se ole minusta enää merkittävä tekijä. Mulla on paidan taskussa tiivissä paketissa Tufon kevyt maantierengas varakumina ja valmiiksi venytettynä se on ollut helppo saada paikalleen. Tuubin vaihtaminen on minusta tien päällä ehkä jopa helpompaa kuin ährätä sisurin kanssa. Kaksi kertaa niin maantiellä kuin maastossa on Tufo pelastanut vaimoni hakureissulta ja saattanut minut kotiin. Kotona sitten uusi tuubi paikoilleen ja Tufo taas pakettiin. Varovasti kun on ajellut, niin vanhat liimat tai teipin jämät on riittänyt. Alamäissä ja mutkissa kanttailua olen välttänyt. Mukana myös litkupullo ja joskus ollut myös Vittorian paineilmapaikkamössöputeli. Toisella kerralla jo kulunut maantierengas räjähti tuusan nuuskaksi ja krossarilenkillä terävä sepeli tuikkasi renkaan kyljen auki. Ei auttanut litkut eikä mössöt kummallakaan kerralla.

    Kyllä suosittelisin tuubeja varauksetta, jos ajo vaan yhtään muuta kuin hiekkatietä ja asfalttia. Yhtään santatietä maastompaan jos lähtee, päihittää tuubit 100-0 avot. Huonona puolena tietysti hinta ja nopea saatavuus.

  24. #234
    Olisiko hyviä suosituksia alumiinituubikehistä/-vanteista? Nyt mulla on Mavicin Relfexit ja niiden sietokyky kiviä vastaan osoittautui huonoksi. Ei lyönyt edes kovin kovaa vanteelle, itse asiassa en edes huomannut mitään poikkeuksellista. Vasta kun kaatumisen jälkeen yritin lähteä uudestaan liikkeelle, huomasin vanteen olevan aivan solmussa. Se siitä lenkistä. Löytyykö kestäviä alukehiä, jotka sietäisivät maastoajoa vai onko vain nöyrryttävä tosiasioiden edessä ja hommattava hiilarikiekot? Ei vaan oikein raaskisi pistää tonnia krossarikiekkoihin. Shop4crossista katselin Michen kiekkojen perään, mutta tiedä sitten ovatko Reflexejä paremmat nekään.

  25. #235
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.128
    Noi mun aikaisemmin hehkuttamat bikehubstore.com vanteet on neljän kisan perusteella oikein loistavat. En tiedä mistä saa Euroopan puolelta.

    onko noi Racing Ralphit silkkaa kuraa muuten kuin kestävyyden kannalta, jos vertaa Dugastiin tai FMB kumeihin?

    Kunnolla liimattua crossituubia voi olla ikävä vääntää vanteelta, eli mä en ihan varauksetta suosittele tuubeja hiekkatielenkkeilyyn. Kisakäyttöön ei muita sitten kannata edes harkita.
    6.7 WTF/kg


  26. #236
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.527
    Liekö jäsenillä laajempaa kokemusta Stanin Crest-vanteista crossarin alla? Useammallakin taholla olisi kohtuuhintaisia kiekkosettejä tarjolla kyseisillä vanteilla varustettuna.
    Memento mori

  27. #237
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Vielä keväällä mietin kovasti tuubikiekkoja krossiin. Nyt alla on ihan perus shimano XT kiekot ja Maxxiksen Mud Wrestler 120tpi tubelessina. Enää en haaveile tuubeista, mutta ehkä kevyemmät tubelesskiekot voisi olla kivat.

    Tällainen 67-69kg päivästä riippuen ajaa ihan hyvin vielä noin 1,5bar paineilla jos ei ihan tyhmästi ajele. Kisapaineet olen pitänyt yleensä noin 1,6-2,0 bar, ihan reitistä riippuen. Lenkillä sitten laajempi skaala suunnitellun reitin ja sään mukaan.

  28. #238
    Tuo tubless voisi ollakin ihan hyvä ratkaisu, jota en ole tullut ajatelleeksi. Yksi kaveri laittoi tubelekset krossariinsa, mutta en ole ehtinyt kuulla kokemuksia. Budjetti- ja saatavuusongelmat ratkaisisi kyllä tolla vaihtoehdolla. Täytyypä tutustua tarkemmin aiheeseen. Tubeless-muunnos vaatii siis sopivan vanteen, erikoisvannenauhat, venttiilin ja litkut vai mitenkä? Onnistuuko muunnoksen suorittaminen kätevästi kotikonstein vai vaatiiko lehmän hermoja ja sorminäppäryyttä?

  29. #239
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Liekö jäsenillä laajempaa kokemusta Stanin Crest-vanteista crossarin alla? Useammallakin taholla olisi kohtuuhintaisia kiekkosettejä tarjolla kyseisillä vanteilla varustettuna.
    Minulla on keväästä alkaen ollut Crestit DT240-navoilla ja D-light-pinnoilla crossarissa. Mukavan kevyet kiekothan nuo ovat olleet ja kestävyydessäkään ei ole ollut ainakaan toistaiseksi mitään moitittavaa. Tosin kuskillakin painoa vain reilut 60 kg. Renkaina minulla on ollut Schwalben RaRa edessä ja Vittoria XN takana; maantierenkaitahan noille vanteille ei kannata asentaa.

  30. #240
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Focukselta tuli juuri se niiden oma RAT- tsydeemi perinteisten pikalinkkujen tilalle. Miten niihin mahtaa löytyä kiekkoja markkinoilta? Vai liekö ne mitoiltaan samat kuin maastopuolella olevat läpiakselit? Löytyykö tuolla standardilla maantiemäisempiä hieman kevytrakenteisempia kiekkoja?
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •