GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 1 / 4 1 2 3 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 118

Aihe: Continental Nordic Spike 28" sopivuus hybritiin maantie/pyörätie ajossa

  1. #1
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    82

    Cool Continental Nordic Spike 28" sopivuus hybritiin maantie/pyörätie ajossa

    Pyörähuollossa minulle tarjottiin Schwalbe Winter renkaita joissa 120 nastaa... yön mietittyäni olisin halunnut Schwalbe Marathon Winter renkaat joissa 240 nastaa. Niitä ei kuitenkaan ollut liikkeessä tarjolla ja huoltomies sai minut ylipuhuttua ostamaan Continental Nordic Spike 240 nastaa renkaat.
    Ainakin joskus nämä renkaat on kait valmistettu Suomessa?
    Mutta kun näiden Nordic Spike renkaiden kuvio on minusta aika karkea, tulee mieleen maastopyörän kumit... ainakin jos niitä vertaa Schwalbe Winter renkaisiin.
    Eli asian ydin on, että onko Continental Nordic Spike 240 nastaa renkaat liian raskaat polkea maantiellä ja pyöräteillä?
    Olisko sittenkin Schwalbe Winter renkaat (120 nastaa) olleet paremmat rullaavuuden kannalta ja pidon kustannuksella?
    Ajan kuitenkin myös talvella "täysillä" eli en halua alkaa varomaan "liukasta keliä", vaan keskittyä ottamaan hiki irti ja että myös maisema vaihtuu

    Sitten noin yleisesti, mikä on nastarengas joka pitää hyvin, rullaa hyvin ja kestää "renkaan-tappaja" sepelin (jota kaadetaan tuonne pyöräteille tonnikaupalla)?

    T. JR the city of Oulu

    Ps. kuva Continental Nordic Spike 240 nastaa renkaista


  2. #2
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.234
    Yhtään nastarengasta en ole saanut puhki vaikka ajanut kolmisenkymmentä talvea Turun nurkilla työmatkoja mutta toisaaltaan oon melkoinen Hannu Hanhi, ei rengasrikkoja pariin vuoteen muillakaan renkailla. Itse ajan 26":lla ja suosin tiheä nastaisia mutta kokeile sellaista kombinaatiota että taakse 120 ja eteen 240, vastaavaa joskus tuli käytettyä ja toimi. Talviajon rullaavuuteen vaikuttaa niin moni muu seikka kuin renkaat joten en ole pannut paljon painoa sille..

  3. #3
    IncBuff Guest
    Winterin kaarrepito on aivan onneton ja se ei todellakaan sovi tuollaiseen ajoon. Hirveä rengas ajaa muutenkin kovan rungonsa ja huonon rullaavuutensa takia. Nuo Contit on aivan hyvät Oulun talveen.

    Oulussa ei muuten enää kaadeta sitä tappajasepeliä kelveille.

  4. #4
    Liittynyt
    12/2006
    Viestit
    359
    En pysty Conteista kommentoimaan miten rullaavat ja toimivat lumikelillä. Ne odottavat vielä asennusta vaimon pyörään mutta sanoisin että ne ovat turvallisempi vaihtoehto kun Marathon Winterit.

  5. #5
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    47
    Etsiskelen myös talvirenkaita. Minulla myös huonot kokemukset Schwalben renkaista
    * huono sivuttaispito
    * nastat kaatuvat turhan herkästi ja sen jälkeen irtoavat herkästi
    * kaatuessaan menevät turhan herkästi renkaan koko runkorakenteen lävitse puhkaisten sisärenkaan (vaikuttaa turhan pehmeältä kumilta)

    Muuta:
    Schwalbe Marathon Winterin ulkorivin nastoista ei juuri ole mitään hyötyä, sillä nastat eivät osu asfalttiin asfaltilla käytetyllä (n. 4,5 baria) rengaspaineilla (jos rengas on vähän tyhjentynyt, silloin hyötyä ja ulkokehän nastatkin hieman kuluneet ja yksi irti) 100 nastaa keskialueella toimii tasan yhtä hyvin kuin 200 nastaa. Siinä vaiheessa kun renkaan ollessa maksimipaineinen sivunastat periaatteessa voisivat koskettaa asfalttia, olet itse asfaltin pinnassa! Tilanne, jossa reunastoista todella hyötyä on silloin, kun renkaan keskialue on kulunut - mutta tällöin keskialueen nastat tulevat jo rengaskudoksen läpi ja rengas itsessään on käyttökelvoton!

    Perusnokialaisten rengaskuviointi ja nastoitus toimivampi, mutta:
    * ei pistosuojausta (ei ole kyllä puhjennut ja vaikuttaa siltä, että nastat pysyvät hyvin paikoillaan eikä yksikään nasta ole lähelläkään tulla lävitse)
    * liian kova kumi, josta seuraa halkeamia renkaan sivuilla ja käyttö arveluttaa

    Ostin Nicetrack Snow Basic 100 -renkaan, mutta palautin sen, koska rengas ei sovellu asfalttikäyttöön, koska nastat ovat sivusuunnassa liian etäällä toisistaan (lähempänä Schwalbe Winterin ulompaa kuin sisempää nastasarjaa: n. 1,8 mm keskilinjasta, kun sisempi nastasarja on keskilinjalta yleensä n. 1 cm päässä ja ulompi n. 2 cm päässä keskilinjasta).

    Continentalista en tiedä, mutta katsoin eräässä liikeessä. 120-nastaisia en uskaltaisi ostaa. Nastat ovat ulkokehällä (Schwalben vähempinastaisessa talvirenkaassa nastat ovat keskilinjan lähellä). Jos renkaaseen laittaa 4,5 baria, nastat tuskin osuvat asfalttiin. Eli jos itse ostaisin Continentalin, ehdottomasti 240-nastaisena, jolloin ainakin keskialueen nastat pitäisivät kovallakin rengaspaineella (eihän itsellänikään Schwalben nelirivisessä nastoituksessa ulkosyrjän nastat kuluneet juuri lainkaan, vaikka sisemmän jo irtoilivat ja olivat aika kuluneet).

    Tein yhden kokeilun. Minulla oli keskeltä kulunut Schwalben pistosuojattu kesärengas. Televisiota katsellessa veistin sivulla olevaa "kulutuspintaa" (ei osu koskaan asfalttiin) pois ja liimasin reunoista leikatun nokialaisen joustavalla liimalla Schwalben päälle. On nyt pistosuojattu, mutta toimivan kulutuspinnan omaava rengas.
    tapiom muokkasi tätä : 25.10.2014 at 18.48 Syy: Täydennys

  6. #6
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    14
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tapiom Katso viesti

    Tein yhden kokeilun. Minulla oli keskeltä kulunut Schwalben pistosuojattu kesärengas. Televisiota katsellessa veistin sivulla olevaa "kulutuspintaa" (ei osu koskaan asfalttiin) pois ja liimasin reunoista leikatun nokialaisen joustavalla liimalla Schwalben päälle. On nyt pistosuojattu, mutta toimivan kulutuspinnan omaava rengas.
    Teit siis pinnoitetun renkaan! Kerro lisää. Ootko jo ajanu?
    10k kerho

  7. #7
    4,5 baria vaikuttaa tarpeettoman korkealta rengaspaineelta oloihin joissa nastoja tarvitaan, Marathon Winterin minimipaine 35-millisenäkin on kaksi baria vähemmän. Silloin kun nastarenkaalla joutuu (laiskuttaan, jos ei muuten) ajamaan jäättömillä teillä voi paineita nostaa sen verran kuin on tarpeen kohtuulliseen rullaavuuteen pääsemiseksi, muuten kannattaa pysytellä suosituksen alarajoilla.

    FWIW nastojen kaatumisen ja renkaan rikkoutumisen ongelma on jäänyt minulle tuntemattomaksi sekä Winterillä että Marathon Winterillä. Tähän on ehkä syynsä sillä että (a) olen ajanut renkaat sisään tunnollisesti ja kuivalla asfaltilla, ts. nastat ovat painuneet kunnolla sisään eikä hiekkaa ole päässyt tunkeutumaan nastankannan alle, ja (b) olen kevyt kuski, ja (c) en aja kovin kaameasti jarruttaen tai tiukasti kaartaen.

    Alkuperäiselle kysyjälle antaisin saman neuvon kuin IncBuff: Winter sopii vain sileälle ja tasaiselle jäälle ja vain kuskille joka malttaa tehdä tiukemmat käännökset kieli keskellä suuta. (Tosin olen sitä mieltä että rengas kyllä rullaa nastarenkaaksi kohtuullisen hyvin ainakin 30-millisenä.)

  8. #8
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Schwalbe Marathon Winterin ulkorivin nastoista ei juuri ole mitään hyötyä, sillä nastat eivät osu asfalttiin asfaltilla käytetyllä (n. 4,5 baria) rengaspaineilla
    Kuovi kerkes jo sanomaan mutta ärhäkämmin toistan. Ei se asfaltti määrää rengaspainetta vaan kuski itte, eikä ne renkaan kyljen lukemat mitään kiveen hakattuja totuuksia ole. Kaksi nastariviä per puoli voittaa aina yhden, mietipä Tapio vaikkapa tilannetta jossa olet jäisestä urasta nousemassa. Ja faktinen hommahan on ettei markkinoilla ole kaahareille passelia cyclonastarengasta, kiitos UCI puulaakin. Kuovipolun speksit pätee myös itteeni ja näen että poika on kapoisten nastarenkaitten sielunelämän oikein oivaltanut.IMHO.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  9. #9
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    47
    Koska ajan paljon yritän pitää vierintävastuksen kurissa, mistä syystä korkeahko rengaspaine.

    Schwalben kohdalla neljä nastariviä urasta nousemiseen ei paljoa auta siksi, että jos uraan joutuu ja siitä yrittää Schwalben kanssa ulos, kaatuu helposti, vaikka yrittäisi nousta niistä varovaisestikin - ikäviä kokemuksia on! Vanha nokialainen on paljon vakaampi rengas.

    Nastat kaatuivat Schwalbesta melko kuluneella renkaalla. Ajoin renkaat kyllä asianmukaisesti sisään, joten se ei ollut syy ongelmaan. Painoa pyörässä kyllä on (sähköavusteinen pyörä, jossa mukana tavaraa, mm. rengasrikkojen varalle). Renkaan kumi pehmeämpää kuin kesärenkaan. Rengasta ei voi suositella, jos on paljon painoa.

    No Schwalbea en enää ikinä osta - tuli ostettua, koska sain edullisesti (Winterin 29 € ja Marathon Winterin tarjouksesta puoleen hintaan) ja piti olla pistosuojattu. Tuo pistosuojaus on kyllä aika epäuskottava.

    Mitä Continentaliin tulee, siinä enemmän nastoja kuin Schwalbessa. Nastat vaikuttavan olevan kiinni riittävän tukevissa kuvioissa. Voisi ihan hyvin toimia, mutta kuten kerroin aiemmin, uskaltaisin ostaa vain 240-nastaisena, jotta voisi ajaa kovillakin paineilla (120-nastaisella voisi turvallisesti ajaa vain painesuositusten alarajan tuntumassa).

    Pinnoitetusta renkaasta ei vielä ajokokemusta.

    Mikä on UCI puulaaki?
    tapiom muokkasi tätä : 25.10.2014 at 19.19 Syy: kirjoitusvirheiden korjausta + täydennystä

  10. #10
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    UCI, liitän tähän lyhenteen kvg. Itse olen ajan ajanut nastoilla niin kauan kuin noita on ollut yliään saatavilla. Vasiten tallilla kävin kattomassa crossarin marawinterien nastojen sijoittelun, minusta aivan oikeaoppisesti.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  11. #11
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Ja kun Tapio on salaperäisen UCI lyhenteen selvittänyt niin haulla uci spike tire cyclocross sitten loputkin selviää. Kerkesköhän Klaukkalan mies tilata?
    I väntan på ännu dåligare tidet

  12. #12
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    82
    Nyt pikaisen yhteenvedon paikka...
    Schwalbe Wintereillä ei olisi tehnyt minun käyttötarkoituksessa mitään, muuta kuin murtanut parit luut.
    Marathon Winterin liian pehmeä kumi ei anna nastoille kunnon kiinnityskohtia, vaan nastat "kaatuvat". Lisäksi näissä nastoituskuvio ei optimaallinen, sivunastat väärin sijoitettu ja lisäksi nastat eivät pysy kiinni, vaan irtoilevat.

    Nordic Spike 240 nastaisena Oulun keleihin voi olla hyvinkin sopiva, toimii kovemmillakin paineilla (suositushan on 3.5-4.5bar) ?
    Tarkoitus siis ajaa hikilenkkejä vauhdikkaasti läpi talven ja kelithän täällä päin vaihtelevat sulasta jäiseen ja parhaimillaan alla urainen jäinen pinta jonka päällä irtolunta... siinä onkin haastetta renkaille.
    Tarviiko erikoisempaa sisäänajoa? Ainakin minulla maasturissa Hakkapeliitan nastarenkaat (ainakin 240 nastaa) ja en muista ajaneeni niitä sen kummemmin sisään ja taitaa silti olla nastat tallessa. Tuolla maasturilla ajelin talvet aiemmin, mutta kyllästyin kun hiki tulee, mutta maisemat vaihtuvat hitaasti... nihkeää hommaa!

    Jossain mainostettiin että Nordic Spike olisi tehty Suomessa, onko valmistajasta raadilla tietoa? Toisaalta ei kait valmistajalla ole käytön kannalta mitään merkitystä, mutta jos kaksi yhtä hyvää, niin kannatan Suomalaista vaikka maksaisi pari euroa enemmän...

    Ps. Oli kyllä Oulun pyöräteille jotain "tappaja", tms. sepeliä kaadettu, kun pistosuojattu Hybridin kesäkumi meni sen sepelin myötä.
    JH-R muokkasi tätä : 25.10.2014 at 20.14 Syy: kirjoitusvirheitä korjattu

  13. #13
    Itsekin olen tässä vaivihkaa etsinyt talveksi nastarenkaita. Muutin kesällä uuteen asuntoon ja työmatka piteni samalla. En yhtään tiedä millainen on työmatkan kunnossapito talvella, joten vielä en ainakaan ole vaihtamassa renkaita.

    Tällä hetkellä fillarissani (29) on kiinni 55-622 nappulat, vaikken aja ikinä muualla kuin kevleillä. Talvella haluan edetä varmasti ja tukevasti lumella ja jäällä. Haluan siis mielellään yhtä leveät nastarenkaat.

    Olen katsellut Suomi Tyresin W240 -mallia 54-622 levyisenä ja Schwalben Ice Spiker Prota 57-622 levyisenä.

    W240:ssa on 240 nastaa ja ISP:ssä kai 402. ISP tietääkseni paras mahdollinen nastarengas, on hyvä ajaa lumessa ja jäällä ja rullaa hyvin. Nastojen määrä taitaa vaan olla liian suuri, koska tulee kumminkin ajettua kevliä suurin osa matkasta. Kuulemma myös puhkeaa sepelistä usein. Se ei naurata kun 100€ rengas menee rikki!

    Tuon W240:n voisi laittaa eteen ja taakse yhden ISP:n hinnalla. Kiinnostaa nyt, että miten tuo W240 käyttäytyy lumessa ja kestääkö sepeliä? Kokemuksia anyone?

    Myös muita vaihtoehtoja kaipaisin näiden kahden rinnalle.

    E: kenties Nokian Gazza Extreme 294 54-622 voisi olla vaihtoehto? Onko parempi kuin 240?
    Liikuttava muokkasi tätä : 25.10.2014 at 21.21 Syy: Typo

  14. #14
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    14
    Mulla on 26" maasturissa noi W240:set. Hyvin pitää jäällä ja lumella. Nastat pysyy hyvin, ei irtoile. Ja ihan varmasti kestää kaikki sepelit. Hyvä talvirengas. Miinukset tulee painosta ja aikaslailla kehnosta rullaavuudesta. Kyllä kunto nousee, kun niillä painelet auraamatonta kelviä...
    Tuo Gazza Extreme 294 voi olla paremmin rullaava, ku siinä on "skinwall". Ja pito jäällä ehkä vieläkin parempi, ku enemmän nastoja. Mutta en oo ajanu, siis en tiedä.
    K.L. muokkasi tätä : 25.10.2014 at 23.16 Syy: lisäys Gazza Extreme 294
    10k kerho

  15. #15
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    240-nastainen Continental Nordic Spike on mun mielestä ihan hyvä rengas. Pitoa riittää hyötyajoon, eikä korkeista nappuloista varsinaisesti haittaakaan ole. Ei tuo yhtä hyvin rullaa kuin Marathon Winter, mutta kuitenkin paremmin kuin ehkä se samankaltaisin verrokki eli Nokian W240 -- W240 on selkeästi huonoiten rullaava rengas, jolla ikinä olen ajanut.

    En tiedä onko pistosuojaus sinänsä erityisen hyvä, mutta nappuloiden korkeuden ansiosta ei noista sepeli tunnu läpi tulevan. Esim. Marathon Wintereitä ihmiset tuntuvat saavan puhki enemmän.

    Ainoa valittamisen aihe tulee leveydestä, eli 42-millinen Nordic Spike on tosiasiassa vain 37-millinen. Rungosta riippuen tämä voi olla hyvä asia, mutta pääsäntöisesti talvella leveämpi on parempi.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  16. #16
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuttava Katso viesti
    kenties Nokian Gazza Extreme 294 54-622 voisi olla vaihtoehto? Onko parempi kuin 240?
    Extreme 294 on todella paljon parempi kuin W240. Kudos on notkeampi eli rengas rullaa PALJON paremmin, nastoja on enemmän ja ne ovat teräväkärkisiä kuten vaikkapa Ice Spiker Prossa. Jos rungossa on tilaa pistä ehdottomasti Extreme 294 tai sitten 29-2,25" Ice Spiker Pro. Kerran se vain kirpaisee, nastarenkaissa on oikeasti eroja ja ne kestävät monta talvea säännöllistäkin ajoa.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  17. #17
    ^ Jännää, tuntuu kun tätä palstaa lukee, että mitä enemmän nastoja on, sitä paremmin rengas rullaa ISP rullaa kuin unelma, vaikka siinä on paaaaljon nastoja ja nappulat. Nokian Extreme 294 rullaa myös hyvin. Marathon Winter rullaa todella huonosti, pelkkä Winter varmaan vielä huonommin. Durano rullaa varmaan kaikista huonoiten?

  18. #18
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Käpylä
    Viestit
    2.052
    Ei nastojen määrä vaikuta juurikaan renkaan rullaavuuteen, pitoon kylläkin. Renkaan vierintävastus syntyy kudoksen muodonmuutoksista, ja jostain syystä monet (varsinkin halvemmat) nastarenkaat ovat rakenteeltaan tarpeettoman järeitä. W240 on jäykästä kudoksesta rakennettu kumipintaisilla sivuseinillä varustettu rengas, joka odotusten mukaisesti rullaa täysin paskasti. Siihen verrattuna vaikkapa Ice Spiker Pron sivuseinät ovat hyvinkin ohuet ja notkeat, ja rengas rullaa aivan mainiosti. Tämä tästä.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

  19. #19
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Minäkin olen tuuminut nastarenkaita maastopyörään (miten tämä asia nyt samaan aikaan kiinnostaakin niin monia?) ja tuossa aiemmin on mainittu Schwalben Ice Spiker ja Nokian Gazza Extreme. Onko näistä molemmista kokemuksia kenelläkään? Ja olisiko kenties ideaa "sekarengastuksesta"? Nokia on kai vähän halvempi ja kotimainen.

    Itsellä ei omaa kokemusta muista kuin Nokian 240 nastaisesta ja sen huono(kunnonkohotuksen kannalta hyvä) rullaavuus on kyllä totta. Ei muuten hullumpi.

    Vielä Nokiasta; Hakka 300 -mallihan löytyy 26 tuumaisena ja sitä on paljon kehuttu. Niinpä uteliaisuutesi heräsi että olisikohan semmoista tulollaan 29 tuumaisena. No tuumaasta toimeen ja otin puhelun erääseen rengastehtaaseen(parempi jättää nimet mainitsematta) ja sain lopulta langan päähän tuotantopäällikön. Ajattelin että nyt tulee faktaa onko Hakka tulossa kaksysinä pian vai ei koskaan tms.

    Vastaus pudotti minut kuvitelmistani maan pinnalle. Päällikkö sanoi: "joku uusi muotti on tulossa, onkohan se sellainen?"

    Koska minäkään en tiennyt vastausta tähän kysymykseen, emme kumpikaan olleet puhelun loputtua yhtään viisaampia.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 26.10.2014 at 08.50

  20. #20
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.234
    ISP:t ovat liian hyvät renkaat kelveille, varsinkin kovalla pohjalla kuluu. Ota mielummin perus IceSpikerit, hyvä ja kestävä sekin.

  21. #21
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ISP:t ovat liian hyvät renkaat kelveille, varsinkin kovalla pohjalla kuluu. Ota mielummin perus IceSpikerit, hyvä ja kestävä sekin.
    IceSpiker on hyvä joka paikanhöylä(ei oikeastaan loista missään, mutta on tasainen suorittaja). Litkutettuna nuokin saa taas uusia ominaisuuksia
    Still rides with 26er

  22. #22
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.427
    ISP on nykyään paras maasturin jääkelin rengas ja saatavuus monena eri kokoisena alkaa olla ok. Hybridiin ei helpolla mahdu.
    Aiemmin oli kapeampi Hakka300 purevin (26").
    Toisaalta Extremessä on tukevat reunanappulat joten profiili toimii lumella paremmin kuin nuo pyöreäprofiiliset, jotka syövät itsensä lumen sisään.
    Continentalissa profiili näyttää olevan jotain siitä välistä, hybridiin saattaa sopia hyvinkin.
    Unelma maasturin talvirengas olisi 29" Freddie's Revenz 2.4, jos sellaisia saisi.

  23. #23
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Suomi-tyres näkyy päivittäneen verkkosivunsa ensimmäisen kerran noin 15 vuoteen, tosin sitä 4-5 vuotta kaupoissa ollutta, ilmeisesti uusinta malliaan eivät ole sinne vieläkään saaneet. Painoja katselin, niin W240 32-622 koossa painaa heidän mukaansa saman verran kuin 54-622, ja 40-millisenä hieman näitä enemmän. Aika loogista ja uskottavaa?


    Tuolta löytyy 60mm leveitä ja 300 nastalla:
    http://www.nicetrac.com/wp/winter-tires/snow-300s/ (myynnissä tuolla: https://www.karkkainen.com/verkkokau...le-60-622#spca)

    Käyttökokemuksia ei ole, kun vasta harkinnassa hankkia 200 nastaisina crossariin. Minkä noita kaupassa hypistelin, niin kyljet tuntuu ainakin kohtuu notkeilta, mikä lupaisi hyvää. Kumiseos tuntuu kumilta, ei muovilta, ja kuvio näyttää riittävän rouhealta lumikeliin. Nastat on kiinni järeän kokoisissa nappuloissa, joten voi olettaa pysyvän. Kaikkihan on tietty arvailua siihen asti, kunnes käy hakemassa nuo ja lähtee ajamaan. Vaihtoehtoja kyseltiin, niin pistän esille.
    -

  24. #24
    IncBuff Guest
    Tuo Nicetrack Snow 200 Pro on kyllä mielenkiintoinen. Taitettava kumi joten voisi olla vähän joustavampi ajaa kuin nuo Mara Winterit, Contit sun muut ei-taitettavat. Hintakaan ei ole paha. Pitääpä melkein hakea alle. Miinuksena että saisi olla vähän leveämpi.

  25. #25
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JH-R Katso viesti
    Pyörähuollossa minulle tarjottiin Schwalbe Winter renkaita joissa 120 nastaa... yön mietittyäni olisin halunnut Schwalbe Marathon Winter renkaat joissa 240 nastaa. Niitä ei kuitenkaan ollut liikkeessä tarjolla ja huoltomies sai minut ylipuhuttua ostamaan Continental Nordic Spike 240 nastaa renkaat.
    Ainakin joskus nämä renkaat on kait valmistettu Suomessa?


    Ps. kuva Continental Nordic Spike 240 nastaa renkaista
    Nordic Spike on made in Finland. Kuvassa on spike claw, jossa vähemmän nappuloita keskilinjassa.

  26. #26
    Spike Claw on kuulemma ihan sysipaska. Ei kannata edes harkita ostoa, ikinä. YouTubessa oli joku video jossa tämä näytettiin.

  27. #27
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti


    Tuolta löytyy 60mm leveitä ja 300 nastalla:
    http://www.nicetrac.com/wp/winter-tires/snow-300s/ (myynnissä tuolla: https://www.karkkainen.com/verkkokau...le-60-622#spca)

    .
    Kiitokset HMK:lle! Tämä varmaan kiinnostaa monia. Ainakin itseä. Nicetracista en ole koskaan kuullut edes nimeä mutta kannattaahan tuota kokeilla. Voi olla hyväkin, ei kai renkaiden valmistus mitään salatiedettä tai okkultismia ole enää nykyään, eli tilataan niin sittenpä tuo nähdään.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 26.10.2014 at 16.05

  28. #28
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.234
    Honkongin kamaa näköjään, taytyis tsekata kumilaatu, saattaa olla täysin laadutonta Biltsukamaa tai sitten ei...

  29. #29
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    82
    Phillari on oikeassa, topikiin alussa olevassa kuvassa ei Contin Nordic Spike 240... Nordic Spikessä hyvä tieheä nappularivi keskellä, joten voi jopa rullata joten kuten, tai nastarenkaaksi jopa kohtuullisen hyvin.

    Mutta tässäpä olisi Nordic Spike 240:

    JH-R muokkasi tätä : 26.10.2014 at 18.36 Syy: vaihdettu pienempi kuva

  30. #30
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    82
    Noniin, nyt siten Hybridissä on alla Contin Nordic Spikes 240 renkaat. Leveys noin 700x40C eli tuumina leveys 1.6", hyvin kyllä istuu Hybridiin, ei yhtään liian leveä. Pitää antaa tänne kommenttia niiden toimivuudessa "hikilenkki" ajossa talvikeleillä. Nyt vain täälläkin Oulussa lumi lähti ja jäätä on vain hiukan paikkapaikoin, mutta nekin jäät sulanee huomiseksi pois.
    Mutta eikähän nämä kurakelit kuiva jälleen pakkasen myötä ja nastoille on sitten tarvetta. Mutta saa nähdä kun käyn ajamassa tuolla märällä asfaltilla, että pysykö nastat paikollaan. Ajanko enka lenkin sulalla marällä kelvillä pienemmillä vai täysillä paineilla? Suositus on 3.5-4.5bar
    Maasturissa Hakka W240 ja on kestänyt ajaa asfaltilla, jäällä ja lumella... nastat ovat pysyneet paikoillaan. Omasta mielestä niissä erittäin hyvä pito kelveillä kelillä kuin kelillä, ainut miinus että jos ajaa alle 4.5bar paineilla, niin eipä juuri voi sanoa että rengas rullaa. Paras pito alle 4bar paineilla, mutta silloin rullaa todella, siis todella nihkeästi.

    Anyway, tavoite ajaa talvikelitkin lukoilla... maasturilla ja Hakka W240:sillä se onnistui, jos ei ollut jääpolannetta jossa vielä kerros lunta päällä...
    Tulikin nyt äänestys arvoisalle raadille!
    Moniko ajaa myös talvikelit lukoilla?
    JH-R muokkasi tätä : 26.10.2014 at 21.07 Syy: typo korjattu

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •