FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 64 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 54 62 63 64 65 66 74 114 164 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.891 - 1.920 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

Keskiö on tietenkin 100mm:

Mutta sen verran loivasti kaartuvat chainstayt, että kovin paksua rengasta tuskin saa. Takanakkia ei ole, kun on myytävänä vain runkosettinä.

Feltin Double Double 30 o kyllä puhutteleva paketti. Mahtuu tarvittaessa 4,8" nakit, ookoo osat ja kaikenlisäksi hyvän näkönen. Ja hintakaan ei paha edes Suomessa.

IMO tuo keula on edestä katsottuna kuin eräs pilailulinkki internetin pimeältä puolelta... Ei jatkoon!

Muuten tuo näyttää kyllä varsin mukavalta, paitsi vanteet ovat varmaan samaa luokkaa kuin White Litessä.

[QUOTE=tomikulmala;2280911]Tämä ei nyt ehkä ole suoranaisesti "tech" -kysymys, mutta kuljettaako kukaan läskiään auton katolla?
    Hakusessa olisi sopiva kattoteline, johin läskin saisi kiinni (remmejä tms joutunee pidentämään?).

1. Thule Outride 561 on minun valintani eli etuhaarukasta kiinni. Ja lisäksi tarvitaan pyörääsi sopiva sovitin, jollaisia valmistaa ainakin Hurricane:

http://usgolfshirts.com/a-sku/80724a...-surly-pugsley

Tuo sovitin saattoi maksaa jopa enemmän kuin tuo teline! Pikku-Huopalahdesta ostin. Ja takapyörä sitten kiinni vaikkapa Bilteman remmillä. Se alkuperäinen kumilenkki yltää tuskin edes pinnoihin.

2. Autoni katolla on toinenkin vaihtoehto eli Thule proride 591, johon läskin kumit saa kiinnitettyä pidemmillä remmeillä. Tätä vaihtoehtoa on edellä esitetty enemmänkin. Kun nyt on tuo sovitin tullut hankittua, niin on todettava että pidemmillä matkoilla ja kovemmilla ajonopeuksille ykkösvaihtoehtoni on syystäkin ykkönen. Ja varaudu kohonneisiin polttoainekustannuksiin, mistä TMkin taannoin kirjoitti.

IncBuff Guest
    Toihan oiskin hyvä. Saakohan noita euroopasta jostain.

Hmm. Kai tohon passaa muutkin kuin Pugsleyt?

Edit: Onhan siellä tämmönenkin http://www.hurricanecomponents.com/product.php?id=9

Tuli jo tilattua tuo Thulen 532 :/
    Läskipyärä!

Laitetaas parempi linkki, josta selviää firman tuotteisto:

http://www.hurricanecomponents.com/forkups.php

Keväällä en löytänyt Euroopasta paitti Foxcompista.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Sori että postaan kahteen ketjuun saman kysymyksen:

Farleyn takavanteessa on todella iso heitto. Vanne vipottaa useita millejä puolelta toiselle niin että kumen ja haarukan välissä heitto on jo noin puoli senttiä. Millainen on hyväksyttävä lukema ja voiko noin kieroa vannetta uudessa pyörässä vaatia korvattavaksi uudella ja suoralla? Maantiepyörässä asia olisi aivan selvä, mutta onko läskien vanteet vain sinnepäin?

Ja heittoko on satavarmaan vanteessa eikä huonosti vanteelle nousseessa renkaassa,,,

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Ja heittoko on satavarmaan vanteessa eikä huonosti vanteelle nousseessa renkaassa,,,
    Siltä se vaikuttaa, mutta toivottavasti olen hätiköinyt asian kanssa. Mittaan kunnolla kotia päästyäni.

^^Vannetta yleensä pyritään suoristamaan rihtaamalla, eli pinnojen kireyttä sopivasti oikein säätämällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sininen Aasi Katso viesti
    Siltä se vaikuttaa, mutta toivottavasti olen hätiköinyt asian kanssa. Mittaan kunnolla kotia päästyäni.
    Mulla se oli just rengas. Oli kyllä vanteella kohillaan mutta valmistusvirheen takia oli kumista vanteen ja renkaan "yhtymäkohdasta" rengas vaurioitunut. Kyse ei ollut ultimatematalilla paineilla rymistelystä, vaan valmistusvirheestä. Meni jupisematta takuuseen ja onneksi pyörää ei tullut tilattua "maailman ääristä" niin sain samana päivänä uuden renkaan alle asennettuna
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

zipo Guest
    Rengas irti ja uudelleen asennus kunhan ensin on suoristanut vannenauhan.

Sama juttu täälläkin eli rengas. Ihmettelen seuraavaksi saako sen kohdalleen vai onko heitto renkaan materiaaleissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sininen Aasi Katso viesti
    Sama juttu täälläkin eli rengas. Ihmettelen seuraavaksi saako sen kohdalleen vai onko heitto renkaan materiaaleissa.
    Sen mitä on tullut läskirenkaita rassattua, on tullut huomattua että renkaan nostaminen vanteelle kunnolla, on pahimmillaan lähes verrattavissa pärekaton kulotukseen vaikeustasoltaan.

Nyt on Answerin 20-20 saatu kiinni nakattua ja parin kilsan testilenkki heitettyä. Ei mitenkään valtaisasti päässyt vakuuttamaan tuon pikaisen testin perusteella, mutta kunhan tässä nyt pääsee kunnon lenkille, niin jospa se hienoutensa näyttäisi.

Itse asiassa luulen, että vähän liikaa laitoin ylöspäin osoittamaan "mutkat", kun seisaaltaan polkiessa ranteiden asento meni hitusen huonoksi. Toisaalta taas istualtaan ajellessa ranteiden asento oli aika hyvä. Missäs asennossa itse kullakin tuo tanko on? Onko mutkat lähes vaakasuorassa, vai kuinka paljon ylös tai alaspäin ne sojottaa?

Edit: Kevennysosaksi tuo ei ole budjettitehokkain ratkaisu. Painoa orkkistangolla oli 293g, joten painosäästöä taitaa tulla sellaiset 70g.
    Uninen muokkasi tätä : 23.10.2014 at 21.29

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uninen Katso viesti
    Missäs asennossa itse kullakin tuo tanko on? Onko mutkat lähes vaakasuorassa, vai kuinka paljon ylös tai alaspäin ne sojottaa?
    Mitä mä olen muiden stongia katsonu, niin ne on kaikki väärin asennettu. Toisin sanoen niitä on ylösalaisin ja ihan miten vaan, niin kuin kullekin parhaaksi sopii.

^ Joo, en sinänsä arvellut välittää miten muiden tangot on asetettu, kunhan sopiva suunta omalle löytyy, mutta arvelin josko tuossa olisi joku universaalisti hyväksi havaittu asento, joka toimii kaikilla.

Tee se itse-miehet; olis tuollainen kourassa.
    Ideoita kuinka duunaan tuon sopimaan prestaan?

Näyttäisi ainakin siltä että reikää uskaltaa huoletta suurentaa.
    Poraankoko vain sopivaan kokoon ja laittelen sopivan kumitötsän sisään?

Jos kokoa riittää, autovena-presta-adapterin ulkokierteen kokoinen sisäkierre tonne pikkureijän tilalle, adapteri lukitteella kierteelle, valmish..

Jos sattuisi jalkapumppuun käymään?
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Jos sattuisi jalkapumppuun käymään?
    Ymmärsinkö väärin, että tää piti reppuun mahtua, jos ei niin jalkapumppuun sovittaminen vallan loistava idea..

Juu tää tulee ihan reppuun.
    Ton duunaaminen olemassaolevaan Bilteman jalkapumppuun kävi jo aiemmin mielessä, mutta helpomalla pääsee näin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Jos kokoa riittää, autovena-presta-adapterin ulkokierteen kokoinen sisäkierre tonne pikkureijän tilalle, adapteri lukitteella kierteelle, valmish..
    Niin tietenkin. Adaptereita onkin jo romulaatikossa valmiina.

EDIT: Toki pitää vielä tuijotella sitä Bilsun jalkapumppua, josko tuon siihenkin saisi jotenkin integroitua...
    Siis toisen tuollaisen. :P

Tuota ny katsonut. mulla saattaisi olla tuohon kierrettävä adapteri, jos brilleaux mittaa mittarin kierre-osan ulkohalkaisijan ,eikä kierteen nousukaan pahaksi olis niin voin kattoa kävisköhän muistaakseni kompuran matkassa tullut. Siinä on sama sisäkierre kuin tavallisessa autokäyttöön tarkoitetussa renkaantäyttölaitteessa , siis tämmösessä http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Pa...alinen-191612/

Kyllä tuossa näyttäis varat riittävän ihan suoralle poraukselle ja kierteytykselle.
    Isken adapterin suoraan kiinni.

Ja sanotaanko niin, että sopivien muhvien, supistusnippojen ym. hilujen varasto on itsellä kohtuu laaja.

Eikä tuo mun adapteri ees prestaan käy...

Minulla Answerissa ja muissakin tangon päät vaaterissa. Ei ainakaan ylöspäin. Alaspäin mahdollinen.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Schrader-venttiilin kierre?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Minulla Answerissa ja muissakin tangon päät vaaterissa. Ei ainakaan ylöspäin. Alaspäin mahdollinen.
    Joo, minullakin siis nyt jonkin verran osoittaa tangon päät alaspäin, ehkä liikaakin. Satulassa istuessa ranteiden asento on melko hyvän tuntuinen, mutta seisaaltaan polkiessa taas ovat aika huonossa asennossa. Seisaaltaan polkiessa tanko olisi paremmin, jos päät asettaisi suunnilleen vaateriin, mutta silloin se ei istuessa tuntunut ihan niin hyvältä. Noh, pitänee vähän ajella ja testailla. Voi olla, että päädyn suunnilleen vaateriin kuitenkin vääntämään nuo tangon päät.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •