FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 64 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 54 62 63 64 65 66 74 114 164 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.891 - 1.920 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #1891
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Keskiö on tietenkin 100mm:


    Mutta sen verran loivasti kaartuvat chainstayt, että kovin paksua rengasta tuskin saa. Takanakkia ei ole, kun on myytävänä vain runkosettinä.

  2. #1892
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Feltin Double Double 30 o kyllä puhutteleva paketti. Mahtuu tarvittaessa 4,8" nakit, ookoo osat ja kaikenlisäksi hyvän näkönen. Ja hintakaan ei paha edes Suomessa.

  3. #1893
    IMO tuo keula on edestä katsottuna kuin eräs pilailulinkki internetin pimeältä puolelta... Ei jatkoon!

    Muuten tuo näyttää kyllä varsin mukavalta, paitsi vanteet ovat varmaan samaa luokkaa kuin White Litessä.

  4. #1894
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    [QUOTE=tomikulmala;2280911]Tämä ei nyt ehkä ole suoranaisesti "tech" -kysymys, mutta kuljettaako kukaan läskiään auton katolla?
    Hakusessa olisi sopiva kattoteline, johin läskin saisi kiinni (remmejä tms joutunee pidentämään?).

    1. Thule Outride 561 on minun valintani eli etuhaarukasta kiinni. Ja lisäksi tarvitaan pyörääsi sopiva sovitin, jollaisia valmistaa ainakin Hurricane:

    http://usgolfshirts.com/a-sku/80724a...-surly-pugsley

    Tuo sovitin saattoi maksaa jopa enemmän kuin tuo teline! Pikku-Huopalahdesta ostin. Ja takapyörä sitten kiinni vaikkapa Bilteman remmillä. Se alkuperäinen kumilenkki yltää tuskin edes pinnoihin.

    2. Autoni katolla on toinenkin vaihtoehto eli Thule proride 591, johon läskin kumit saa kiinnitettyä pidemmillä remmeillä. Tätä vaihtoehtoa on edellä esitetty enemmänkin. Kun nyt on tuo sovitin tullut hankittua, niin on todettava että pidemmillä matkoilla ja kovemmilla ajonopeuksille ykkösvaihtoehtoni on syystäkin ykkönen. Ja varaudu kohonneisiin polttoainekustannuksiin, mistä TMkin taannoin kirjoitti.

  5. #1895
    IncBuff Guest
    Toihan oiskin hyvä. Saakohan noita euroopasta jostain.

    Hmm. Kai tohon passaa muutkin kuin Pugsleyt?

    Edit: Onhan siellä tämmönenkin http://www.hurricanecomponents.com/product.php?id=9

  6. #1896
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    80
    Tuli jo tilattua tuo Thulen 532 :/
    Läskipyärä!

  7. #1897
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Laitetaas parempi linkki, josta selviää firman tuotteisto:

    http://www.hurricanecomponents.com/forkups.php

    Keväällä en löytänyt Euroopasta paitti Foxcompista.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  8. #1898
    Sori että postaan kahteen ketjuun saman kysymyksen:

    Farleyn takavanteessa on todella iso heitto. Vanne vipottaa useita millejä puolelta toiselle niin että kumen ja haarukan välissä heitto on jo noin puoli senttiä. Millainen on hyväksyttävä lukema ja voiko noin kieroa vannetta uudessa pyörässä vaatia korvattavaksi uudella ja suoralla? Maantiepyörässä asia olisi aivan selvä, mutta onko läskien vanteet vain sinnepäin?

  9. #1899
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Ja heittoko on satavarmaan vanteessa eikä huonosti vanteelle nousseessa renkaassa,,,

  10. #1900
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukkis Katso viesti
    Ja heittoko on satavarmaan vanteessa eikä huonosti vanteelle nousseessa renkaassa,,,
    Siltä se vaikuttaa, mutta toivottavasti olen hätiköinyt asian kanssa. Mittaan kunnolla kotia päästyäni.

  11. #1901
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^^Vannetta yleensä pyritään suoristamaan rihtaamalla, eli pinnojen kireyttä sopivasti oikein säätämällä.

  12. #1902
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sininen Aasi Katso viesti
    Siltä se vaikuttaa, mutta toivottavasti olen hätiköinyt asian kanssa. Mittaan kunnolla kotia päästyäni.
    Mulla se oli just rengas. Oli kyllä vanteella kohillaan mutta valmistusvirheen takia oli kumista vanteen ja renkaan "yhtymäkohdasta" rengas vaurioitunut. Kyse ei ollut ultimatematalilla paineilla rymistelystä, vaan valmistusvirheestä. Meni jupisematta takuuseen ja onneksi pyörää ei tullut tilattua "maailman ääristä" niin sain samana päivänä uuden renkaan alle asennettuna
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  13. #1903
    zipo Guest
    Rengas irti ja uudelleen asennus kunhan ensin on suoristanut vannenauhan.

  14. #1904
    Sama juttu täälläkin eli rengas. Ihmettelen seuraavaksi saako sen kohdalleen vai onko heitto renkaan materiaaleissa.

  15. #1905
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Siinä Himoksen lähellä
    Viestit
    234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sininen Aasi Katso viesti
    Sama juttu täälläkin eli rengas. Ihmettelen seuraavaksi saako sen kohdalleen vai onko heitto renkaan materiaaleissa.
    Sen mitä on tullut läskirenkaita rassattua, on tullut huomattua että renkaan nostaminen vanteelle kunnolla, on pahimmillaan lähes verrattavissa pärekaton kulotukseen vaikeustasoltaan.

  16. #1906
    Liittynyt
    08/2004
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    133
    Nyt on Answerin 20-20 saatu kiinni nakattua ja parin kilsan testilenkki heitettyä. Ei mitenkään valtaisasti päässyt vakuuttamaan tuon pikaisen testin perusteella, mutta kunhan tässä nyt pääsee kunnon lenkille, niin jospa se hienoutensa näyttäisi.

    Itse asiassa luulen, että vähän liikaa laitoin ylöspäin osoittamaan "mutkat", kun seisaaltaan polkiessa ranteiden asento meni hitusen huonoksi. Toisaalta taas istualtaan ajellessa ranteiden asento oli aika hyvä. Missäs asennossa itse kullakin tuo tanko on? Onko mutkat lähes vaakasuorassa, vai kuinka paljon ylös tai alaspäin ne sojottaa?

    Edit: Kevennysosaksi tuo ei ole budjettitehokkain ratkaisu. Painoa orkkistangolla oli 293g, joten painosäästöä taitaa tulla sellaiset 70g.
    Uninen muokkasi tätä : 23.10.2014 at 21.29

  17. #1907
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uninen Katso viesti
    Missäs asennossa itse kullakin tuo tanko on? Onko mutkat lähes vaakasuorassa, vai kuinka paljon ylös tai alaspäin ne sojottaa?
    Mitä mä olen muiden stongia katsonu, niin ne on kaikki väärin asennettu. Toisin sanoen niitä on ylösalaisin ja ihan miten vaan, niin kuin kullekin parhaaksi sopii.

  18. #1908
    Liittynyt
    08/2004
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    133
    ^ Joo, en sinänsä arvellut välittää miten muiden tangot on asetettu, kunhan sopiva suunta omalle löytyy, mutta arvelin josko tuossa olisi joku universaalisti hyväksi havaittu asento, joka toimii kaikilla.

  19. #1909
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Tee se itse-miehet; olis tuollainen kourassa.
    Ideoita kuinka duunaan tuon sopimaan prestaan?

    Näyttäisi ainakin siltä että reikää uskaltaa huoletta suurentaa.
    Poraankoko vain sopivaan kokoon ja laittelen sopivan kumitötsän sisään?


  20. #1910
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Jos kokoa riittää, autovena-presta-adapterin ulkokierteen kokoinen sisäkierre tonne pikkureijän tilalle, adapteri lukitteella kierteelle, valmish..

  21. #1911
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Jos sattuisi jalkapumppuun käymään?
    I väntan på ännu dåligare tidet

  22. #1912
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Jos sattuisi jalkapumppuun käymään?
    Ymmärsinkö väärin, että tää piti reppuun mahtua, jos ei niin jalkapumppuun sovittaminen vallan loistava idea..

  23. #1913
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Juu tää tulee ihan reppuun.
    Ton duunaaminen olemassaolevaan Bilteman jalkapumppuun kävi jo aiemmin mielessä, mutta helpomalla pääsee näin.

  24. #1914
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Jos kokoa riittää, autovena-presta-adapterin ulkokierteen kokoinen sisäkierre tonne pikkureijän tilalle, adapteri lukitteella kierteelle, valmish..
    Niin tietenkin. Adaptereita onkin jo romulaatikossa valmiina.

    EDIT: Toki pitää vielä tuijotella sitä Bilsun jalkapumppua, josko tuon siihenkin saisi jotenkin integroitua...
    Siis toisen tuollaisen. :P

  25. #1915
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Tuota ny katsonut. mulla saattaisi olla tuohon kierrettävä adapteri, jos brilleaux mittaa mittarin kierre-osan ulkohalkaisijan ,eikä kierteen nousukaan pahaksi olis niin voin kattoa kävisköhän muistaakseni kompuran matkassa tullut. Siinä on sama sisäkierre kuin tavallisessa autokäyttöön tarkoitetussa renkaantäyttölaitteessa , siis tämmösessä http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Pa...alinen-191612/
    I väntan på ännu dåligare tidet

  26. #1916
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kyllä tuossa näyttäis varat riittävän ihan suoralle poraukselle ja kierteytykselle.
    Isken adapterin suoraan kiinni.

    Ja sanotaanko niin, että sopivien muhvien, supistusnippojen ym. hilujen varasto on itsellä kohtuu laaja.

  27. #1917
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Eikä tuo mun adapteri ees prestaan käy...
    I väntan på ännu dåligare tidet

  28. #1918
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Minulla Answerissa ja muissakin tangon päät vaaterissa. Ei ainakaan ylöspäin. Alaspäin mahdollinen.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  29. #1919
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Schrader-venttiilin kierre?

  30. #1920
    Liittynyt
    08/2004
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    133
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Minulla Answerissa ja muissakin tangon päät vaaterissa. Ei ainakaan ylöspäin. Alaspäin mahdollinen.
    Joo, minullakin siis nyt jonkin verran osoittaa tangon päät alaspäin, ehkä liikaakin. Satulassa istuessa ranteiden asento on melko hyvän tuntuinen, mutta seisaaltaan polkiessa taas ovat aika huonossa asennossa. Seisaaltaan polkiessa tanko olisi paremmin, jos päät asettaisi suunnilleen vaateriin, mutta silloin se ei istuessa tuntunut ihan niin hyvältä. Noh, pitänee vähän ajella ja testailla. Voi olla, että päädyn suunnilleen vaateriin kuitenkin vääntämään nuo tangon päät.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •