ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 77 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 67 75 76 77 78 79 87 127 177 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.281 - 2.310 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #2281
    Mites toi litkuttaminen, kun vanteessa lukee "not for tubeless use"? Vanteet on Dt swissin X430. Onnistuuko ja onko parempi ostaa uudet renkaat?

  2. #2282
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    ^ en tunne vannetta mutta samaa sanoi WTB LaserDisc XC ja 29er Trail vanteistaan. Ovat ne paremmat tubeless-vanteet, toiset on DT-Swiss:n. Ei ole kallista kokeilla ja ghetto sitten jos ei muuten pelitä...

    Sent from Lumia phone using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  3. #2283
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Jos rengas hyllylle noustuaan myös jää sinne ilman paineita, niin voi huoletta käyttää tupeleksena (ja vaikkei jäiskään, niin omalla vastuullaan kannattaa kokeilla)

  4. #2284
    Okei. Mitäs toi "ghetto-style" tarkottaa?

  5. #2285
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Tämmöstä, tai sitten jotain muuta einiinkovintehdasvalmisteista viritystä, jolla pärjää ilman sisäkumeja

  6. #2286
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Lienee kysytty, mutta: onko tuon litkusaastan poistamiseen renkaan sisäpinnasta mitään järkevää tapaa?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #2287
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.113
    Tarviiko se saada pois?


  8. #2288
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Kiinnostaisi myös. Olen poistanut kuumalla vedellä ja juuresharjalla, mutta kova hinkkaaminen siinä on, eikä varmasti tee kumille hyvää.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  9. #2289
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Niin, tarviiko? Lisäähän se painoa


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #2290
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Niin, tarviiko? Lisäähän se painoa


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Kannattaa myös pestä renkaat lenkin aikanakin, jos savessa ajelee.

  11. #2291
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Kiinnostaisi myös. Olen poistanut kuumalla vedellä ja juuresharjalla, mutta kova hinkkaaminen siinä on, eikä varmasti tee kumille hyvää.
    Asetonilla lähtee, mutta ei sekään tee kumille hyvää. Koko rengasta en ole uskaltanut vetää, mutta muutaman kyljestä revenneen USTin paikkaamisessa olen siivonnut jämät pois jotta paikka ottaa paremmin kiinni.

    Muuten en ole sisältä siivonnut, mutta reunat olen putsannut ennen asennusta, ettei kuivahtaneet nökköset aiheuta ylimääräistä vuotoa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  12. #2292
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Asetonilla tahi tinnerillä puhdistunee myös venttiilit, joiden sisäpintaan on jämähtänyt litkukerros?

  13. #2293
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Tässä tekniikka, jolla sain pääosan sotkusta pois renkaan sisäpinnalta: Vastairroitetusta renkaasta vielä kostea litku lähtee vaivattomimmin hankaamalla kuivalla kankaalla.

  14. #2294
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    511
    Kuivunut soosi irtoaa helposti, paksu kumihanska käteen ja sillä hankaus, 5 minsaa /rengas.
    I've been around

  15. #2295
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    BikeRumorissa oli muistaakseni alkuvuodesta juttu sen litkumähmän poistamisesta renkaan sisäpinnasta. Siihen on viitattu tässä ketjussa. Muistaakseni siinä puhdistettiin pitkään ajetun renkaan sisäpinta ja punnittiin rengas mähmäisenä ja puhtaana. Ero oli muistaakseni noin 50 grammaa.

    Kun otetaan vielä huomioon että puhdas rengas kerännee enemmän sitä mähmää kuin valmiiksi mähmäinen rengas, voidaan olettaa että mähmän määrä on tietyllä aikavälillä lähes vakio ja se 50 grammaa muodostuu sinne ennemmin tai myöhemmin. Onhan se hinkkaaminen tietysti hieno ajanviete pimeiden syysiltojen ratoksi.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  16. #2296
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.849
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MJH Katso viesti
    Asetonilla tahi tinnerillä puhdistunee myös venttiilit, joiden sisäpintaan on jämähtänyt litkukerros?
    En kyllä käyttäisi voimakkaita liuottimia venttiilin putsaamiseen, jos sielua ei ole ensin poistettu. Venttiilin sielun O-rengas ei kestä ainakaan Bräkleeniä, vaan turpoaa/sulaa käyttökelvottomaksi. Kokeiltu on.

    En jaksa kahlata koko ketjua, et onko ollu puhetta Napsauttimesta? On se kätsä peli esim. kisareisulla jos tarvii nostaa rengasta vanteelle tai muutenvain pikaisesti paineistaa rengas.
    Virittelin alkuperäisen suukappaleen tilalle kumiletkun pätkän jolla saa puskettua ilmaa niin ettei ventiilin sielua tarvitse poistaa. Kuvassa näkyvä rengas&vanne yhdistelmä napsahti
    paikoilleen tuolla virityksellä. Litkut oli laitettu ekana.

    e: mikä on Napsautin? http://enduristi.wordpress.com/napsautin/

    usko juntunen muokkasi tätä : 19.10.2014 at 15.19 Syy: Napsautin-info

  17. #2297
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    448
    Ei sitä sielua ole pakko poistaa, ainakin mulla nous laakista maxxis highroller 2 mavic crossmaxille. Eikä ollu mitään extra härpäkkeitä.

  18. #2298
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arhipoff Katso viesti
    Vaikuttaisi että Smorgasbordit litkuttui ongelmitta Arch ex:lle. Nousi jalkapumpulla hyvin ja nyt 1vrk jälkeen ilmat pysyneet. 2bar tietämistä laskua 1.7bariin. Alkuun reunoista hieman litkun kuplintaa parista kohtaa. Parin kolmen kuukauden kuluttua vuorossa sitten Ice spiker pro:t... pitäisi vaan nekin ensin sisäänajaa... Ja kiekkojen kokona 29".
    Cresteille litkutin omat yksilöt. Melko rajua kuplintaa parista kohtaa, mutta rauhoittui kun aikansa pyöritteli ja heilutteli. No huomennapa tuon näkee tiivistyikö oikeasti.

    Nousivat oikein keveästi vanteelle Spessun tornipumpulla sielu paikoillaan.
    IncBuff muokkasi tätä : 19.10.2014 at 16.01

  19. #2299
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Napsautin on aivan helmi laite, tosin omat ongelmat katosi vanteiden vaihdon myötä

  20. #2300
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Minun mielestä tuota napsautinta on ihan hyvä tuoda välillä esille. Itsellä ollut napsautin nyt vuoden käytössä, tosin tein omani 6 litran pönikkään.. Käyttöä löytynyt paljon myös pyöräilyn ulkopuolella mm. pölyjen putsaaminen elektroniikkalaitteista
    Still rides with 26er

  21. #2301
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Itse tein kanssa napsauttimen 6kg sammuttimesta, mutta jostain syystä sieltä ei tule ilmaa riittävästi pihalle jotta hankalat Continental Baronit nousisivat paikoilleen. Huoltoaseman kompuralla ne kyllä nousee. Mielestäni laitoin ihan riittävän paksua letkua jotta sen ei pitäisi liikaa ahistaa, mutta joku siellä kuristaa virtausta liikaa jotta homma toimisi kunnolla.

  22. #2302
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Itse tein kanssa napsauttimen 6kg sammuttimesta, mutta jostain syystä sieltä ei tule ilmaa riittävästi pihalle jotta hankalat Continental Baronit nousisivat paikoilleen. Huoltoaseman kompuralla ne kyllä nousee. Mielestäni laitoin ihan riittävän paksua letkua jotta sen ei pitäisi liikaa ahistaa, mutta joku siellä kuristaa virtausta liikaa jotta homma toimisi kunnolla.
    Mulla on 4bar riittänyt hienosti kaikkien isojen ja pienien renkaiden kanssa.

    [offtopic]Napsautin on helppo tehdä halvalla, mutta itse nappasin Motonetistä paineilma kierreletkun(6x8mm+liittimet) ja ilmantäyttölaiteen(mittari+suutinsarja) ihan vaan tulevaisuuden varalle.
    [/offtopic]
    Still rides with 26er

  23. #2303
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Mun kompura on 8bar ja oon säätäny sen sillai, että siitä sais mahdollisimman kovalla paineella ilmaa ulos. Silti eräät schwalben maastorenkaat ei nouse vanteelle ilman jäätävää sähläämistä. Pitäis jostain keksiä joku laite josta sais veemäisimpiin renkaisiin yli 12bar paineella ilmaa. Paljos noi vaahtosammuttimet kestää?

  24. #2304
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Mun kompura on 8bar ja oon säätäny sen sillai, että siitä sais mahdollisimman kovalla paineella ilmaa ulos. Silti eräät schwalben maastorenkaat ei nouse vanteelle ilman jäätävää sähläämistä. Pitäis jostain keksiä joku laite josta sais veemäisimpiin renkaisiin yli 12bar paineella ilmaa. Paljos noi vaahtosammuttimet kestää?
    Tuossa omassa säiliössä painemittari loppuu 24bar:ssa, mutta se optimaali paine raja(ns. vihreä-alue) on 9.5-16 bar eli kyllähän tuohon paineita saa pistettyä, omalla vastuulla tietenkin. Melkoisia voimia kyseessä kuitenkin ja varmaan se suurin kysymys on, että millä laitteella saat puskettua tuollaiset 12-15 baria sinne säiliöön. Mä en jaksa pumpata kuin 7-8 baria(täytyy mennä salille). T-pumppun letku on muuten ihan hemmetin kuuma tuon jälkeen
    Still rides with 26er

  25. #2305
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Mun tornipumppu menee vaan 8bar asti eli pitäis hommata uus vanhan liiton metallinen ratapumppu. Kyllähän noi ratapyöräilijät iskee tuubeihinsa 12bar vielä.

  26. #2306
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Siltä varalta että joku nöösi lukee edellisen. Älkää laittako tubelessia nostaessa painetta yli valmistajan suositusrajan. Älkää edes lähelle sitä. Jos 2,5 bar ei riitä, lisätkää liukastetta/ korjatkaa teippiä/keksikää jotain.

    Muuten rengas räjähtää, litkut on pitkin seiniä, tulee kuulovaurio ja saa oudon maineen rapussa.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

    http://vapaaratas.blogspot.fi

    "Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

  27. #2307
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Muistakaa toki ottaa se venttiilin sielu irti ennen räveltämistä, alentaa kummasti verenpainetta... 6kg ja 2kg napsauttimella en ole toiminnallisesti kokenut olevan muuta eroa, kuin että 2kg sammuttimen saa pumpattua toimintakuntoon noin 3 kertaa nopeammin... yli 5 bar paineita en oo vielä tullut Napsauttimessa tarvinneeksi, kun tosiaan malttaa irroittaa sen sielun...

    Jossain tapauksissa liian ohut tai pitkä letku saattaa kanssa rajoittaa ilman virtaamista, joten riittävän jöötiä letkua... Suukappaleeksi suosittelen jotakin SKS EVA tyyppistä, jonka saa venttiiliin kiinni riippumatta siitä onko sielu paikoillaan vai irti.

    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  28. #2308
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Ja korjataas edellistä. Ongelmahan ei ollut se nouseminen eli jo tiivistynyt rengas ottaa oikean paikan. Sen kanssa mulla ei koskaan ole ongelmia.

    Ongelmat on siinä, että saa sen renkaan ylipäänsä tiivistymään vanteelle. Kompurassa loppuu joidenkin renkaiden kanssa ilmantuottoteho ennen kuin napsahtaa.
    Maxxis crossmaxit on abaut pahin, mutta myös uudet schwalben NobbyNicit ja Hans Dampfit ovat vaatineet useamman viikon sisäkumiajelut ennen kuin on voinut edes harkita tubelessia.

  29. #2309
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    Muistakaa toki ottaa se venttiilin sielu irti ennen räveltämistä, alentaa kummasti verenpainetta... 6kg ja 2kg napsauttimella en ole toiminnallisesti kokenut olevan muuta eroa, kuin että 2kg sammuttimen saa pumpattua toimintakuntoon noin 3 kertaa nopeammin... yli 5 bar paineita en oo vielä tullut Napsauttimessa tarvinneeksi, kun tosiaan malttaa irroittaa sen sielun...[/IMG]
    Kokeiltu on sekä sielulla että ilman, ei mitään vaikutusta. Ilma karkaa vanteen ja renkaan välistä, kun sitä ei vaan tule tarpeeksi suurta tilavuusvirtaa jotta se saisi renkaan liikkeelle. Painetta pumppasin pulloon noin 7 bar.
    Huoltoaseman kompuralla renkaat nousee nätisti sielut paikallaankin.

    Täytyy ehkä vielä yrittää jotain paksumpaa letkua, jos se onkin kuitenkin siitä kiinni.


    Karelle vielä vastaus: napsauttimessa täytyy olla tarpeeksi suuri paine, jotta se saa tarpeeksi suuren tilavuusvirran aikaiseksi letkun, venttiilin ynnä muiden matkan varrella olevien kuristimien läpi. Renkaan paine ei nouse liian korkealle, ellei jatka renkaan täyttämistä liian kauan.

  30. #2310
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Ongelmahan ei ollut se nouseminen eli jo tiivistynyt rengas ottaa oikean paikan.

    Ongelmat on siinä, että saa sen renkaan ylipäänsä tiivistymään vanteelle. Kompurassa loppuu joidenkin renkaiden kanssa ilmantuottoteho ennen kuin napsahtaa.
    Häh, eikös napsahtaminen ja nouseminen ole sama asia, eli että renkaan reunat nousevat keskiurasta omalle paikalleen vanteen hyllylle, josta usein kuuluu napsahtava ääni? Tiivistyminen on sitten se välillä hidas prosessi, kun litku tukkii kaikki hitaasti vuotavat kohdat.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •