No itse olen ollut myös aikoinaan hommissa joissa piti näiden kuljetusliikkeiden kanssa pelata. Kamat tuli aina hienosti suomeen asti ja sen jälkeen alkoi aivan liian usein perus terminaali-spedeily ja kamaa on hukkui vuosien varrella mustaan aukkoon aika helkutin paljon.
Jos suomessa haluaa että asiakas saa kamansa varmasti tiettyyn aikaan ja paikkaan ( huom. kaksi vaatimusta, hirmu vaikeaa) niin pakko ottaa suora kyyti sillä terminaalit hukkaa ja säätää kaiken. Ainoa millä saatiin homma funkkaamaan oli että yhteistyössä kuljetusliikkeen kanssa rakennettiin niin simppeli homma lay-outtiin terminaalissa että se ei voinut mennä pieleen. Käytännössä joka jakelusuunnalle meidän kamalle oma paikkansa terminaalissa ja sitten sen jakeluauton kuskille ohje tyyliin "klo 14:00, eli silloin kun pikkuviisari on 2:ssa ja isoviisari siellä ylhäällä, otat tosta paikasta kaiken, toistan kaiken romun kyytiin ja alat paahtaa".
Nämä suomalaiset logistiikka-liikkeet on käytännössä rekkafirmoja jotka ostettu kaukokiidon tms alle. Niillä on ihan aataminaikuiset it vehkeet ja vielä vähemmän kiinnostusta käyttää niitä. Ainoa mikä kiinnostaa on löpön hinta ja seuraavaksi löpön hinta.









Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit