HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 58 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 48 56 57 58 59 60 68 108 158 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.711 - 1.740 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

Emmää osannu kaivata jousitusta ollenkaan kun kävin äsken mettän korkkaamassa, kroppa sai kyllä hyvän treenin kun ne puuttuvat joustot piti hakea muualta kuin pyörästä. Veikkaan että omalla kohdalla jako tulee menemään niin että läskillä jumppapolut ja nopeampaan harjumaastoon sitten Nomadilla.
    Make war, then love.

^Itse hankin läskin juuri siksi, että siinä ei ole jousitusta muutoin kuin renkaissa.
    Etu-/täysjoustoläski vesittää koko läskin idean. IMO.

En ole kaivannut missään ajossa jousitusta kun läskillä päästelen. En kertaakaan.
    Täpärillä on sentään kuitenkin tullut ajeltua kaiketi viimeiset vähintään 10v.
    Ja läskillä saa kroppakin paremman treenin.

Puhumattakaan Funfactorista!

Mun ensimmäinen "maastopyörä" oli Tunturi Grunge, joskus 20+ vuotta sitten. Kokeilin sitä jossain polulla ja totesin ettei tällä ole sinne mitään asiaa, tosin silloin ei ollut muutenkaan maastopyöräilyn ilo vielä löytynyt. Eli ensimmäinen kokemus nyt jäykkiksellä itselle tosimielellä, funfactor on kyllä omaa luokkaansa. Helvetin hyvä hankinta kaikin puolin.
    Make war, then love.

freerider70 ja brilleaux puhuvat mielestäni molemmat asiaa, jos läskiin kaipaa joustoa on mielestäni kuski sopimaton läskipyöräilijäksi, etujousituksen ymmärrän tietyissä tapauksissa esim. bikepark ajossa tai kivikkojuurakko kisassa (Imatra MTB).

Gary Fisher tiivistää mielestäni hyvin koko Fatbike idean seuraavassa haastattelussa.

http://fat-bike.com/2014/09/video-ga...out-fat-bikes/
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Mutta muistettakoon että makujahan on monia...
    Make war, then love.

Juu mielipiteeni oli omani.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

Ehdottomasti kannatan ettei ruveta kiistelemään jäykän/jouston paremmuudesta vaan vedetään sillä millä hyvältä tuntuu!

^joo ei varmaan kannata hirmu syviä poteroita muille kaivamaan. Itsensähän taas voi mielipiteineen kaivaa vaikka kuinka syvään puolustusasemaan hyvänsä. Mun kaltainen osin istumatyötä tekevä veltto nahjus saa kyllä täysjäykästä huisin hyvän treenin koko ruodolle. Tietty joustoilla vauhti vois kasvaa, jolloin taas joutuis jumppaamaan. Helppo ja nautinnollinen ei välttämättä ole sama asia.

Surlyn blogissa on myös erittäin avarakatseinen kannustus kaikenlaisesta ajosta ja kalustosta. Lukekaa ihmeessä. Oma totuushan ei ole rakkain jumaluus muuta kuin itselle, muut voi olla samaa tai eri mieltä.

Jos ei aja niin ei voi epäonnistua. Ja sit eiku lisää vauhtia kunnes onnistuu. Tai jotain muuuuuta yllättävää sattuu tapahtumaan.

Siinon teille paha kerettiläinen. Juustoa ed. 100mm ja persuksen allakin 70, mutta mää olenkin läski kuski, enkä mikään pyöräilijä

Nii ja joustöpyörä menee het vaihtoon, kun Turneri saa Khaninsa myyntiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timppa H Katso viesti
    Siinon teille paha kerettiläinen. Juustoa ed. 100mm ja persuksen allakin 70...
    Joustotolppa on ihan ok mutta sen yhdistäminen hissitolpaan joka putoaisi alas asti ei oikein toimi, vai toimisiko

Höh, Jampassa ei voikaan rihdata takakiekkoa keskelle. Se vaatii muutaman millin offsettia vasemmalle ollakseen keskellä runkolinjaa/takahaarukkaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka T L Katso viesti
    Höh, Jampassa ei voikaan rihdata takakiekkoa keskelle. Se vaatii muutaman millin offsettia vasemmalle ollakseen keskellä runkolinjaa/takahaarukkaa.
    Voisko häikkä olla takanavan adaptereissa? Puuttuva prikka tjsp? Vaikea jotenkin uskoa, että runko (tuossa hintaluokassa) ois rakennettu kenoon :/

^ Keskelle rihdatun kiekon pyöräytin ympäri niin edelleen oli saman verran samalle puolelle sivussa. Dropouteissa tuskin kuuluu mitään prikkoja olla liimailtuna.

No, nyt se on rihdattuna sen verran sivuun että on keskellä runkoa

Minkälaisilla paineilla ajelette? Koklasin tänään Trek Farley 6. Reikaina Bontin Hodagit. Paljon suosittelette paineita? Painan ajokamojen kanssa noin 69kg.
    __________________________________________________ ______

Tiukassa paikassa silmät kiinni ja lisää vauhtia!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti janip Katso viesti
    Minkälaisilla paineilla ajelette? Koklasin tänään Trek Farley 6. Reikaina Bontin Hodagit. Paljon suosittelette paineita? Painan ajokamojen kanssa noin 69kg.
    Kevyt on mies.... Kokeile aloittaa 0.5 bar

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    Kevyt on mies.... Kokeile aloittaa 0.5 bar
    Ensin pitäisi ostaa pyörä.....Mitä sanoo Oulun mies tästä?

http://www.rtechsuspension.fi/farley-6-2015.html
    __________________________________________________ ______

Tiukassa paikassa silmät kiinni ja lisää vauhtia!

zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kooki Katso viesti
    Voisko häikkä olla takanavan adaptereissa? Puuttuva prikka tjsp? Vaikea jotenkin uskoa, että runko (tuossa hintaluokassa) ois rakennettu kenoon :/
    Salsan Muklukissa 2014 olen bongannut kieron seatstayn tehtaan jäljiltä.

Työkaverin Chebisi (vaimikälie) cyclo oli myös tehtaan jäljiltä viturallaan, takatengas toisessa laidassa. Uusi runko takuuseen.

En tiedä meneekö väärään ketjuun, mutta kun läskillä ajetaan niin laitan tänne. Eli olen keräillyt vähän pakollisia varusteita juomareppuun muutaman tunnin ajoja varten. Varasisuri, pumppu, paikkaussetti, pumppu, Multitool, painemittari, rengas muovit. Niin nyt aloin vielä pohtimaan että kuinka yleistä on että tämmöisestä fillarista paukahtaa ketkut poikki kesken lenkin? Tuossa multitoolissa olisi ketjutyökalu niin pitäisiköhän hankkia jotain ketjulenkkejä varuiksi mukaan ja jos näin niin mikäköhän olisi sellainen, mikä sopisi noihin Whiten 2fat pro n ketjuihin? Ja tuleeko jotain muuta mieleen, mikä olisi ihan must olla mukana?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    En tiedä meneekö väärään ketjuun, mutta kun läskillä ajetaan niin laitan tänne. Eli olen keräillyt vähän pakollisia varusteita juomareppuun muutaman tunnin ajoja varten. Varasisuri, pumppu, paikkaussetti, pumppu, Multitool, painemittari, rengas muovit. Niin nyt aloin vielä pohtimaan että kuinka yleistä on että tämmöisestä fillarista paukahtaa ketkut poikki kesken lenkin? Tuossa multitoolissa olisi ketjutyökalu niin pitäisiköhän hankkia jotain ketjulenkkejä varuiksi mukaan ja jos näin niin mikäköhän olisi sellainen, mikä sopisi noihin Whiten 2fat pro n ketjuihin? Ja tuleeko jotain muuta mieleen, mikä olisi ihan must olla mukana?

Oksasaha, oksasakset tai vesuri!

Ja itse kuljetan myös pientä ensiapupakkausta, josta löytyy "avaruushuopa". Toivottavasti sitä ei koskaan tarvita.

Lisää aloittelijan tyhmiä kysymyksiä. Lueskelin tuossa ohjainlaakerin kiristämisestä jolla pitäisi ilmeisesti vain kevyesti ottaa välykset pois ja sitten stemmillä hoitaa itse lukitus. Pyörän ajokuntoon kasatessa vedin kyllä tuon ohjainlaakerin aika huolella kiinni tosin en niin tiukkaan että ohjaus oli kangistunut, mutta nyt heräsi kysymys että kuinkakohan helposti nuo laakerit ottavat itseensä tuosta? Pitänee tänään hiukka löysätä tuota. Mielestäni ohjeessa käskettiin laittaa "napakasti" kiinni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
    Pyörästä riippumatta mulla on aina ketjupätkiä mukana. Omaan ketjuun sopivia ja välillä muitakin. Tuskin ne läskissä katkeaa sen helpommin kuin muissakaan fillareissa.

Eilen porukkalenkillä ollessa katkesi yhdeltä kuskilta ketjut. Ketjutyökalu ja pikaliittimet, niin pärjää.

Mulla on aina ketjutyökalu ja liittimiä mukana. Kerran katsesi ketjut kodin edessä liikkeelle lähtiessä. Meni poikki pikaliittimestä, jota olin käyttänyt tarkoituksella tuhansien ja tuhansien kilometrien matkalla yhtä ja samaa. Kerran olen lyhentänyt ja liittänyt ja siten myös sinkuloinut intialaisten vaihtajien fillarin, kun vaihtaja oli päättänyt antautua ja hypätä pinnoihin kiinni. Luulen kyllä, että maastoillessa läskillä ketjuja menee useammin poikki kuin aiemmalla tienlaita-ajelu-urallani.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Ja itse kuljetan myös pientä ensiapupakkausta.
    Tämä on se tärkein. Löytyy itseltä myös.

Kärkipihdit. Pelastaa monesta pulasta.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Leatherman, multitool, sisureita, pumppu, co2 pumppu, ulkokumipaikka, ketjupätkiä, pikaliittimiä rattaanpultteja, jarrupalat, jarrulevynruuvit yms, nippusiteitä, paikkarasia, varakorvake, öljypullo, sadetakki ja EA-pakkaus.

^klossin ruuvi puuttuu

Ravintoa? Jos energiat loppuu niin ei ole kivaa. Ei minulla eikä muilla . Siksi pari geelipussia aina mukana.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •