GarminElectrobikeGiant
Sivu 57 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 47 55 56 57 58 59 67 107 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.681 - 1.710 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

Kiinnostaa ensikesäksi Canyonin maantiepyörän hankinta. Miten Canyonien hintapolitiikka etenee, eli kannattaako nyt tilailla ovatko halvimmillaan? nouseeko hinnat vuodenvaihteessa? vai keväällä?
    Harrastelijana minulle kelpaisi Ultimate CF SL 7.0, mutta kannattaako saman tien laittaa 8.0 jossa Campacnolo Athena vaihteisto ja hieman paremmat kiekot? Campacnolot millaiset ne on käyttää ja miten kestävät? 9.0 malli menee jo minun tapauksessa yli hintahaarukan, en viitsi yli 2000e laittaa pyörään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HTP Katso viesti
    Kiinnostaa ensikesäksi Canyonin maantiepyörän hankinta. Miten Canyonien hintapolitiikka etenee, eli kannattaako nyt tilailla ovatko halvimmillaan? nouseeko hinnat vuodenvaihteessa? vai keväällä?
    Harrastelijana minulle kelpaisi Ultimate CF SL 7.0, mutta kannattaako saman tien laittaa 8.0 jossa Campacnolo Athena vaihteisto ja hieman paremmat kiekot? Campacnolot millaiset ne on käyttää ja miten kestävät? 9.0 malli menee jo minun tapauksessa yli hintahaarukan, en viitsi yli 2000e laittaa pyörään.
    Jos ensi kesänä ajaa haluat niin ostat täydellä hinnalla 2015 mallin tai alennuksesta 2014 mallin. Siinä vaiheessa kun 2015 mallit tulevat kunnon aleen on ajokelit näillä leveysasteilla käytännössä ohi jos toimituksessa vähänkään kestää.

Jos et amuliinia kavahda niin: http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3285
    Vastaava pyörä cuidulla on 1200 euroa kalliimpi: http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3294 (sama osasarja ja samat kiekot)

€1999. Ultegra Di2, Mavic Ksyrium Elite S WTS kiekot. Luulen että mistään muualta et saa ultegran sähkövaihteita alle 2000 pyörään. Ei ole 'Gran Fondo' - pyörä, eli geometria on sporttinen, mutta kulkeepahan sitten yläotteeltakin

Olen tuollaisen selässä istunut kahden kuukauden harjoittelun jälkeen neljä tuntia (aloitin pyöräilyn tänä kesänä) joten ei se kovin epämukava voi olla. Etuhaarukka cuitua ja VCLS 1.0 tolppa on hiilikuitu/basalttikuitu sekoitetta joka vaimentaa aivan yhtä hyvin kuin VCLS 2.0 + toimii muissa ominaisuuksissa paremmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sininen Aasi Katso viesti

Jos et amuliinia kavahda niin: http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3285
    Vastaava pyörä cuidulla on 1200 euroa kalliimpi: http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3294 (sama osasarja ja samat kiekot)

€1999. Ultegra Di2, Mavic Ksyrium Elite S WTS kiekot. Luulen että mistään muualta et saa ultegran sähkövaihteita alle 2000 pyörään. Ei ole 'Gran Fondo' - pyörä, eli geometria on sporttinen, mutta kulkeepahan sitten yläotteeltakin

Olen tuollaisen selässä istunut kahden kuukauden harjoittelun jälkeen neljä tuntia (aloitin pyöräilyn tänä kesänä) joten ei se kovin epämukava voi olla. Etuhaarukka cuitua ja VCLS 1.0 tolppa on hiilikuitu/basalttikuitu sekoitetta joka vaimentaa aivan yhtä hyvin kuin VCLS 2.0 + toimii muissa ominaisuuksissa paremmin.
    Näytti olevan loppuunmyytyjä noi ehotukset minun koolle(s). Onhan noissa alumiinipyörissä omat +puolensa. Omassa cc:ssä on hiilihaarukka ja alurunko, joten jotenkin vain maantiepyörältä lähtökohdaksi haluan hiilikuidun, ettei sitten ala harmittaan. Keskustelufoorumit ja kaverien kokemukset puhuvat hiilikuidun puolesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HTP Katso viesti
    Näytti olevan loppuunmyytyjä noi ehotukset minun koolle(s). Onhan noissa alumiinipyörissä omat +puolensa. Omassa cc:ssä on hiilihaarukka ja alurunko, joten jotenkin vain maantiepyörältä lähtökohdaksi haluan hiilikuidun, ettei sitten ala harmittaan. Keskustelufoorumit ja kaverien kokemukset puhuvat hiilikuidun puolesta.
    Pitäisi itsekin joskus testata kuitupyörä. Nyt on kokemusta vain amuliinista joten en osaa eroista tässä tapauksessa sanoa. Läskiksi on tosin erittäin todennäköisesti tulossa Kanjonin kuituinen Dude, mutta vertailu ei onnistu siinäkään kohtaa...

Ainoa jotenkin vertailukelpoinen väite on BikeRadarin revikka jossa kerrotaan näin:
    For an out-and-out race bike, the AL SLX is very hard to beat. Comparisons will be made between the alloy and carbon Canyons at the same price, but in all honesty we think this alloy bike is the superior ride. Both are sharp and responsive and above all exciting; the AL, however, somehow feels more evolved, balanced and dare we say it comfortable.
    http://www.bikeradar.com/road/gear/c...-slx-14-48151/

Uskoo ken tahtoo.

Ei ole kokemusta monesta pyörästä mutta iso ero on mun alumiini- ja kuitupyörän välillä. Ei noita varmaan suoraan voi verrata mut alumiini värkki on Cannondale CAAD9 runkoinen cc kuitukeulalla. Kuituinen on Colnagon maantiepyörä. Samoilla renkailla ja sisäkumeilla Colnago menee melkein kuin siinä olisi jousitus verrattuna Cannariin. Johtuu varmaan muistakin asioista mutta tällaset mun 2 senttiä.

Kylläpä polttelee uuden maantiepyörän hankkiminen. Canyonin CF SL 9.0 tulee kevääksi hommattua. Vielä kun osaisi valita ottaako mekaanisen vai sähköisen Ultegran.

Olen polkenut alumiinirungolla useamman vuoden ja hyvinhän tuolla on pärjännyt. Nyt pitäisi kalustoa päivittää ja uutta pyörää etsiessä ei kyllä kelpaa enää kuin hiilikuitu. Kaverin hiilikuituista pyörää kokeillessa maantien epätasaisuudet tuntuivat vähenevän huomattavasti. Rengaspaineet toki vaikutti jonkin verran, mutta haluan uskoa hiilikuidun ylivertaisuuteen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kalasatu Katso viesti
    Kylläpä polttelee uuden maantiepyörän hankkiminen. Canyonin CF SL 9.0 tulee kevääksi hommattua. Vielä kun osaisi valita ottaako mekaanisen vai sähköisen Ultegran.
    Omalta kohdalta ei vertailukohtaa löydy, mutta tämmöiseen törmäsin:

I have the new Dura 11-speed mechanical and Di2 on two of my bikes. The mechanical version shifts beautifully as you'd expect, the front shift is like silk. Only downside is that I find myself having to trim it a lot more than I've ever had to on my 10speed bikes, not sure if this is because the cassette is itself wider than the 10 speeds, so the chain line has further extremes to cover. Either way it's as good as mechanical gets IMO. The Di2 is just a dream though, just touch and forget it, never a missed shift through lack of positive action on the lever. The hold multiple shift is great too, very handy in fast crit races. Best thing for me is the auto trimming of the front mech, never ever any chain rub, even when in either extreme of the cassette. If you can, you should
    http://forums.cervelo.com/forums/p/12765/86955.aspx

Ja lainaus koskee 2013 mallia. 2014 Ultegra Di2 malli on vielä lähempänä Dura-Acea kuin 2013.

In terms of actual shift quality the groupset is beyond reproach to my mind. I tried extremely hard to pick holes in it, I really did. At one point I lay awake at night wondering if there could be quite the speed and snap to changes down the rear cassette when really sprinting — could the motor whirr and respond as quickly as a spring releasing tension?I tried it in a full-on bar-heaving dash for an imaginary line the next day and the shifts were not only blindingly quick but also smooth. The switch between front rings was even more impressive, never baulking, never stumbling once in six months.

http://www.cyclingweekly.co.uk/revie...-6870-groupset

Tuollaista samaa viestiä on tullut Di2:n omistajien suusta, kun olen kysellyt heidän mielipiteitään. Kehuivat vaihteiston täsmällistä toimintaa ja vaihtamisen keveyttä. Tulihan tuota myös koeajettua muutaman kilometrin matkan, mutta en kokenut mitään kovin suurta elämystä. Shimanon Di2 sähkövaihteisto toimi koeajossa kuin unelma, mutta niin on toiminut myös mekaaninen.

Todennäköisesti päädyn ostamaan pyöräni Ultegran 6800 sarjalla, koska pidän sitä lähes pomminvarmana. Vielä tässä on kuitenkin aikaa tulla toisiin ajatuksiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kalasatu Katso viesti
    Tuollaista samaa viestiä on tullut Di2:n omistajien suusta, kun olen kysellyt heidän mielipiteitään. Kehuivat vaihteiston täsmällistä toimintaa ja vaihtamisen keveyttä. Tulihan tuota myös koeajettua muutaman kilometrin matkan, mutta en kokenut mitään kovin suurta elämystä. Shimanon Di2 sähkövaihteisto toimi koeajossa kuin unelma, mutta niin on toiminut myös mekaaninen.

Todennäköisesti päädyn ostamaan pyöräni Ultegran 6800 sarjalla, koska pidän sitä lähes pomminvarmana. Vielä tässä on kuitenkin aikaa tulla toisiin ajatuksiin.
    Uutena kaikki yleensä toimii. Parin vuoden kuluttua Di2 vaihtaa edelleen samoin kuin uutena ja se lienee helpompi myydä käytettynä eteenpäin.

Kyllähän ne mekaaniset toimivat hyvin ku ovat säädöissä. Siinä vaan on se, että ei ne pysy niissä säädöissä ikuisesti ja taas pitää säätää ja vaihtaa vaijereita.

...toisin kuin sähköiset jotka pysyy säädöissä aina. Ja tuo sähköinen etuvaihtaja!<3

Pari kautta ajaneena en ole kyllä enää mekaaniseen siirtymässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jman Katso viesti
    Kyllähän ne mekaaniset toimivat hyvin ku ovat säädöissä. Siinä vaan on se, että ei ne pysy niissä säädöissä ikuisesti ja taas pitää säätää ja vaihtaa vaijereita.

...toisin kuin sähköiset jotka pysyy säädöissä aina. Ja tuo sähköinen etuvaihtaja!<3

Pari kautta ajaneena en ole kyllä enää mekaaniseen siirtymässä.
    Noin 1000km ajon jälkeen piti etuvaihtajaa aavistus säätää. Vika voi tosin olla alunperin sepässäkin sillä tehtaan jäljiltä se ei ollut säädöissä ja jouduin tekemään ensimmäisen säädön itse. Oli miten oli, niin ylempää rajoitinta piti nostaa sillä ketju hankasi suurimmilla vaihteilla siirtäjän kehikkoon.

Ko. etuvaihtajan perusasennusohjeista puuttuu lähes kokonaan IMO se tärkein eli 'tukipultin' merkitys. Tukipulttia pitää käyttää ja vaihtajan pitää 'nojata runkoon' tukipultin varassa eikä pelkästään kiinnityspulttien varaan rakennetulla säädöllä.
    Sininen Aasi muokkasi tätä : 08.10.2014 at 18.23

Mielestäni tuossa on keskeistä se, että vertaillut pyörät ovat samassa hintaluokassa. Toisin sanoen erinomaisen hyvää (tai ainakin ominaisuuksiltaan pitkälle kehitettyä) alumiinirunkoa verrataan hyvään hiilikuiturunkoon (jossa ei ole käytetty niitä huippuhiilikuitumallin materiaaleja ja materiaalivahvuuksia). Lisäksi voi olettaa että alumiinirunkoon on pultattu paremmat komponentit koska hintaluokka on sama. Alumiinirunkoisesta kokoonpanosta tullee siis todennäköisesti laadukkaamman oloinen kokoonpano, mahdollisesti myös "mukavampi" ajaa. Mukavuuttahan ei välttämättä mitata pyllyn hellyytenä lenkin jälkeen vaan siihen liittyy moni asia. Eikä kalliimpi ole todellakaan aina mukavampi muutenkaan, esimerkiksi matalaprofiiliset alumiinikehäiset kiekot ovat todennäköisesti mukavammat ajaa kuin jäykemmät korkeampi profiiliset hiilikuitukehät.

Mutta joka tapauksessa, on hyvä tiedostaa että on olemassa hintaluokka jossa alumiinirungon ympärille on kasattu kokonaisuutena parempi paketti. Jos päivitysaikeita ei ole eikä tule ja haluaa sijoittaa pyörään juuri sen verran rahaa, se on varmasti paras ostos.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Mielestäni tuossa on keskeistä se, että vertaillut pyörät ovat samassa hintaluokassa. Toisin sanoen erinomaisen hyvää (tai ainakin ominaisuuksiltaan pitkälle kehitettyä) alumiinirunkoa verrataan hyvään hiilikuiturunkoon (jossa ei ole käytetty niitä huippuhiilikuitumallin materiaaleja ja materiaalivahvuuksia). Lisäksi voi olettaa että alumiinirunkoon on pultattu paremmat komponentit koska hintaluokka on sama.
    Tämä on juuri näin. About kaksi tonttua oli summa jonka olin budjetoinut ja en löytänyt silloin mieluisempaa vaihtoehtoa siihen rahaan. En hetkeäkään epäile etteikö samoilla komponenteilla varustettu ja huippuunsa viedyllä kuitutekniikalla varustettu Kanjoni olisi jonkin verran mukavampi, mutta rahaa olisi silloin pitänyt sijoittaa lähes tuplamäärä.

Mutta joka tapauksessa, on hyvä tiedostaa että on olemassa hintaluokka jossa alumiinirungon ympärille on kasattu kokonaisuutena parempi paketti. Jos päivitysaikeita ei ole eikä tule ja haluaa sijoittaa pyörään juuri sen verran rahaa, se on varmasti paras ostos.
    Yritän välttää erityisesti mukavuuspainotteisten kuitupyörien koeajoa niin saan pitää illuusioni mahdollisimman kauan. Ensimmäinen (lyhyt) kausi on nyt takana ja pyörä on ollut parempi kuin uskalsin toivoakaan. Kevyt, vakaa ja mahtava erityisesti nousuissa joissa runko ei taivu vaikka kuinka kovaa runtataan. Ihan rupisimmilla asvalteilla täristää, mutta onneksi sellaisia pätkiä ei ole paljoa.

Yritän välttää erityisesti mukavuuspainotteisten kuitupyörien koeajoa niin saan pitää illuusioni mahdollisimman kauan. Ensimmäinen (lyhyt) kausi on nyt takana ja pyörä on ollut parempi kuin uskalsin toivoakaan. Kevyt, vakaa ja mahtava erityisesti nousuissa joissa runko ei taivu vaikka kuinka kovaa runtataan. Ihan rupisimmilla asvalteilla täristää, mutta onneksi sellaisia pätkiä ei ole paljoa.
    Canyonin basalttikuituinen satulatolppa taitaa olla suurin "syyllinen" alurungon mukavuuteen. Se nimittäin joustaa ja vaimentaa värinöitä huomattavasti paremmin kuin perinteinen hiilikuitutolppa. Kun lisäksi toinen tärinän välittäjä, eli etuhaarukka on sama kuin kuitukanjoneissakin, mukavuusero täyskuituiseen runkoon voi olla yllättävän pieni. Alumiinin ehdoton plussahan on tuo rungon jäykkyys.

Laitoin M-koon Inflite Al 9.0 tilaukseen 178/86 mitoilla.

Tuli näin jälkikäteen mieleen, että tuossa Canyonissa on vakiona 100mm stemmi ja vertailin reach mittoja maantiepyörään. Erotus on vain 3mm ja maantiepyörässä on 110mm melko pitkällä ajoasennolla. Voiko tuon reach -mitan perusteella puhtaasti päätellä stemmin pituutta?

Voisin myös ostaa jos joltakulta löytyy ylimääränen esim. Ritcheyn 110mm 1 1/4.

Mulla on yksi ylimääräinen Syntace F119 110mm, pistä yyveetä jos kiinnostaa. Stack on vähän matalampi kuin Ritcheyssä
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Voisin myös ostaa jos joltakulta löytyy ylimääränen esim. Ritcheyn 110mm 1 1/4.
    Mulla yksi moinen Ritchey myynnissä. Kts. näiden sivustojen Torilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTM Katso viesti
    Mulla yksi moinen Ritchey myynnissä. Kts. näiden sivustojen Torilta.
    Laitoin viestiä... On ainakin sit varalla.

Hinnakasta kyllä tuo Canyonin palikoiden vaihto niin kannattaa jo ostaa toinen. Ja jos ne painot pitää paikkansa mitkä löysin netistä niin Ritchey olisi 110mm 130g vs Canyonin oma 158g.

Canyon maantiepyörä

Ihan nussakan näköinen oli tuo Katusha noin livenä. 6,3K hintalappu pikkasen jarruttaa kyllä. Sivuilla sanovat painoksi 7,2 mutta livenä väittivät olevan 6,7..

Onko jollain kokemusta kuinka leveät renkaat mahtuu Canyonin crossariin? Lähinnä ajattelin, että mahtuuko W240 40mm nastarenkaat vai joutuuko "tyytymään" kapeampiin.
    twitter: @Myrkkykieli

Itsellä ei ole kokemusta, jäsen privileged tietää seuraavaa: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...87#post2132087 ja http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...36#post2144436

Ultimate CF SL 9.0 Di2 http://www.canyon.com/en/roadbikes/bike.html?b=3583 Tommonen tuli tilattua ja olis muutama kyssäri guruille.
    1. Onko ulkoinen akku vai satulaputkessa , jos ulkoinen niin missä sijaitsee. Laturi ilmeisesti tulee mukana?
    2. 11speed ketjut , onko pyörässä missing link pikaliitin? Onko noita uudelleenkäytettävinä? KCM väittää että kertakäyttöinen ja sram ei mainitse mitään.
    Käykö toi sram liitin shimpan ketjuihin? Tarvitseeko noihin kcm linkkeihin pihdit avaamiseen?
    jone1 muokkasi tätä : 02.11.2014 at 11.59

Ensi kesän maantiepyörää speksaillessa ehdin jo innostua Ultimate CF SL 9.0 Teamista, mutta kylläpäs koon valinta on mitoilla 183/86 hankalaa. Canyon-laskuri suosittaa kokoa M(56), sentin pidemmällä inseamilla vastaus olisi L(58). Nykyinen pyörä on tietysti mitoiltaan noiden välissä, ja ajelen pitkähköllä stemmillä (120) ja n. 12 cm dropilla (vaikka stemmin lyhentämistä olen slämmäyksen jälkeen harkinnutkin).

Olisikohan kenelläkään tämmöiseen liittyviä kokemuksia, hyviä tai huonoja?

Mulle kuulostas ihan M-ltä. Mullon sama inseam mutta mittaa 5cm enemmän ja L-koko, josta satulaputki on melkein nollaviivan kohdalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Mulle kuulostas ihan M-ltä. Mullon sama inseam mutta mittaa 5cm enemmän ja L-koko, josta satulaputki on melkein nollaviivan kohdalla.
    Jos nostaisit satulaa sopimaan 91cm inseam mitalle, loppuisiko satulaputkesta mitta kesken? Tai osaatko sanoa, kuinka etäälle satulan saa keskiöstä, kunnes nollaviiva tulee vastaan?

Minun kokonaismitta on 187cm ja inseam 91cm. Näillä mitoilla olen päätymässä 60cm (XL) runkoon. Pienemmällä 58cm rungolla, droppia (Satulan korkeus-tangon korkeus) tulisi vissiin yli 14cm vaikka kaikki spacerit olisi stemmin alla. Tuo 60cm runko antaisi hieman leppoisampaa ajoasentoa korkeamman emäputken ansiosta.

Kiitos, just tämäntyyppistä palautetta kaipailin. Kun nykyisestä rungosta ei ollut täydellistä valmistajageometriaa, selvitin mitan ja tämän oivallisen laskurin avulla että M-canyonin stack on 5mm ja reach 10m pienempi kuin nykyisessä setupissa. Eiköhän tuon kanssa pysty elämään.

Kannatta huomioida, että Canyonin Acros-ohjainlaakeri tuo stack-mittaan lisää n. 15 mm.

Mulla mitat 183,5/87,5 ja ajossa M-kokoinen Ultimate, satula-BB-etäisyys vähän päälle 77 cm. 11 cm stemmi, yksi 10 mm spaceri ohjainlaakerin päällä, droppia reilu 10 cm (vai olisiko liki 15 cm). Istuu oikein hyvin, vaikka Canyonin mukaan minun pitäisikin ajaa L-kokoisella rungolla. Kuvatus pyörästä löytyy muutama sivu taaksepäin: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...01#post2242601

Ohjainlaakerin kiristyspalikka nostaa stemmiä melkoisesti. Malliston geometria kohdassa lukee "darunter i-Lock (Bauhöhe: 16mm)". Tuon 16mm korkeuden saisi kuitenkin tiputettua noin 5mm tuntumaan ottamalla samaan pakettiin " Plane Top Cover Set for Ultimate " -lisäpalikan.

offtopic.. jmmaki:n korkeat kiekot sopivat ulkonäöltään ja väritykseltään tuohon pyörään kuin nenä päähän. Aerokiekot eivät auttaisi minun ajossa paljoa, mutta nyt alkoi houkutus kasvaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jmmaki Katso viesti
    Kannatta huomioida, että Canyonin Acros-ohjainlaakeri tuo stack-mittaan lisää n. 15 mm.

Mulla mitat 183,5/87,5 ja ajossa M-kokoinen Ultimate, satula-BB-etäisyys vähän päälle 77 cm. 11 cm stemmi, yksi 10 mm spaceri ohjainlaakerin päällä, droppia reilu 10 cm (vai olisiko liki 15 cm). Istuu oikein hyvin, vaikka Canyonin mukaan minun pitäisikin ajaa L-kokoisella rungolla. Kuvatus pyörästä löytyy muutama sivu taaksepäin: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...01#post2242601
    On kyllä tosiaan hieno (eikä tuo Gaastrankaan Bora-päivitys huonolta näytä ). Mittailujen ja mietinnän jälkeen näyttää tosiaan siltä että itselleni sopisi lähtökohdaksi sama setuppi, tietysti vähän matalammalla satulalla. Kiitoksia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Onko jollain kokemusta kuinka leveät renkaat mahtuu Canyonin crossariin? Lähinnä ajattelin, että mahtuuko W240 40mm nastarenkaat vai joutuuko "tyytymään" kapeampiin.
    Nyt testattu. Mahtuvat hyvin ja jäi vielä aika hyvin pelivaraakin. Eli vähän leveämmätkin mahtuvat.
    twitter: @Myrkkykieli

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •