GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 48 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 58 98 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Kesäkenkää ja kengänsuojaa...

Korkeaan ja leveään jalkaan ei ole helppoa löytää (välikelinkään) kenkää. Mulla on kyyylmille keleille Laken 302 wide -malli ja se on hyvä. Laken sivuilla wide malli on n. 1,5cm leveämpi kuin normimalli. Laken 145:sta ei saa kuin normilestillä, mavikki ja spessu liian kapeita.
    xxl:stä löytyi Diadora, joka on yhden lenkin kokemuksella hyvä. Tänään oli liian lämmin (+13), mutta piti koeajaa.

Plussat;
    - menee jalkaan (Regular Plus Last. Same as Regular Race but with a wider toe box for riders with wider feet)
    - pohja tuntuu pitävältä
    - klossin alle voi laittaa mukana tulevan mtb multibed -levyn, joka tuntuu olevan ok, eli tukea lisää polkimen päällä
    - pohja tuntuu jäykältä, mutta melko hyvä kävellä eli kantaa pöörää
    - Boa on hyvä, mutta pitää olla joku remmi, jos vaijeri menee jossain huitsin nevadassa poikki
    - helppo saada tällaiseenkin sorkkaan
    Miinus;
    - yläosaa nilkkaa vasten ei saa tiukasti, mennee vettä ja moskaa kenkään, vaatii sadekelillä piitkät lahkeet tai säärystimet

+/-; saa nähdä hengittääkö, nyt oli lämmin, kengän vuori ja päälisukka kosteita lenkin jälkeen, mutta alussukka ja jalka tuntuivat suht kuivilta

edit: Ja kengänsuojista pääsee eroon.

Laken sivujen mukaan 145:ta saa mens widena.
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Toinenkin leveäjalkateräinen voi kehua Diadoran Regular Plus -lestiä. Mulla on tosin vanhaa mallistoa edustavat Polaris kakkoset, jotka kuitenkin näyttäisivät olevan periaatteessa samat kengät tarrahihnoilla ja hieman tylsemmällä ulkoasulla.

Ihan vain omakohtaisina havaintoina:
    - multibedlevyä en saanut toimimaan eli jostain syystä se teki polkimiin kiinnittymisestä vähemmän automaattista ja jopa sattumanvaraista
    - en muista liukastuneeni kertaakaan (eli en ainakaan pahasti liukastunut)
    - kengänsuun sulkemisessa oli oma niksinsä (eli muistaakseni suu kannatti sulkea ennen ylintä päälllisremmiä) mutta housunlahkeet jotka ylettyvät tarpeeksi pitkälle ja jotka ovat tarpeeksi tiukat etteivät ajaessa nouse ylös ovat silti parhaat
    - yhdellä sukalla kunhan se on merinovillaa pärjää hyvin pitkälle ja IMHO paksumpi ns. kaksikerroshiihtosukka on astetta kylmemmässä toimivin ratkaisu.
    - kengänsuojia taisin kyllä pitää kylmimmillä keleillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Warlord Katso viesti
    Laken sivujen mukaan 145:ta saa mens widena.
    Mun mielestä (ja Hi5bikesin) siellä on 145:lle Men's, Woman's specific, kun 303:lle on Men's, Men's Wide. Ja se kokotaulukko on yleisesti Laken kengille.

Itse olen teippaillut kengistä tuuletusaukot umpeen ja vaihtanut alkuperäisen pohjallisen tilalle alimmaksi folio/villapohjallisen, jonka päälle ohuen huopapohjallisen. Jalassa mummon kutomat villasukat ja sinne - 20 C paikkeille pärjäilee.

Pahin kylmyys tuntuu tulevan polkimen kautta ja jalkojen jäätyessä lyhyt jalkautuminen yleensä saa jalat taas lämpimiksi.
    Kaikkia tuuletusaukkoja ei kuitenkaan kannata tukkia ettei kengistä tule kumisaappaita =).

https://www.dropbox.com/s/2t6euy1n4i...C3%A4.jpg?dl=0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timppa H Katso viesti
    Mun mielestä (ja Hi5bikesin) siellä on 145:lle Men's, Woman's specific, kun 303:lle on Men's, Men's Wide. Ja se kokotaulukko on yleisesti Laken kengille.
    En nyt ala kinaamaan asiasta, mutta Laken sivuilla lukee selvästi CX145:n kohdalla men's wide ja tätä minä katsoin. Lienet siis alunperin puhunut Mx145:ta, jota ei ole men's widena. Molemmat yhtä väärässä?
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Ok, maastoon kenkää kattelin.

Just tulin ajamasta lake 303 kengillä ja puoli astetta lämminta ja tosi ohut sukka ja tuntuu kyllä mahtavalta kengältä.

Puoli astetta näytti pakkasta mun mittari ja Wölvhammereilla melkeen liian kuuma reilun 2 tunnin lenkillä. Ei kuitenkaan sukka kastunu hiestä. Tilasin samaa kokoa kuin muutkin kenkäni ja tuo on sellanen reilun kokoinen. Paksulla sukalla on vielä tilaa ja ohut sukka+villasukka sopi sisään. Hyvältä vaikuttaa kengät.

Reilusti ylikokoisissa voi tulla ongelmaksi klossin pituussuuntainen säätövara. Kovasti mieluusti asemoisin omissa 2 numeroa liian isoissa Termaticeissa klossit reilusti taaemmaksi. Just tässä rautalangalla sorkkinut onko siellä mimmoinen kolo. Paskat, ei kannata ruuvien hahloja alkaa jyrsimään, onneksi on numeroa liika isoille Shimanon MO88-kesäkengille tulossa Vauden Pallas-neopreenit, noilla pärjännen pikkupakkaset.
    I väntan på ännu dåligare tidet

48 Nw ovat vähän ahtaat joten tilaukseen meni Lake 303 48wide:t, toivotaan että ovat leveämmät leveälle jalalle.

Kumma kun koko 49 puuttuu kokonaan välistä.

+ sähköpohjalliset --> https://www.marinekauppa.com/product...rd-pohjallinen
    joissa tosin pohjallisista tuleva piuha on aikas ohutta, saa nähdä miten kestää.
    Suffeli muokkasi tätä : 19.10.2014 at 11.30

Mistäs kaikkialta noita Wölvejä sais?
    Täältä meni tarjoukset jo pois...
    http://www.singlespeed.nl/catalog/in...p?cPath=78_160

Ja saatavuuskin viikolle 44 ja koot näyttää oleva SPD-versiolle 40,41 ja seuraavana 50?!

Wölvejä ainakin http://www.bike-discount.de/en/buy/w...973/wg_id-5154 Kaikkia kokoja näyttää olevan kirjoitushetkellä varastossa.

Tuotetiedot on vanhat, joten kysyin onko uutta vai vanhaa kenkää myynnissä, vastaus: "It's the actual model season 2014/2015."

Jos Simpan MW81 on mulla kokoa 40 ja hiukka tiukka, riittäisköhän Wölvissä 42? Sais yhden paksumman sukankin sisään.
    Millainen lesti noissa on?
    MW81 on mulle hiukan kapea myös lestiltään.

Shimanon kesä MTB-kenkä kokoa 41 istuu minulla siten, että ylimäräistä ei ole missään suunnassa. Saman numeron Wölveissä on reiluhkosti tilaa. Ohuehkon sukan kans menee ohut villasukkakin. Kenkä on kuitenkin ihan ajettava yhdellä sukallakin, kantapää on hyvin istuvaa sorttia.

Mitäs käyttäjien kokemukset sanovat mitoituksien eroista Shimpan lestikoosta verrattuna juuri vaikka Wölvin tahi Laken talvimalleihin. Mulle kun Shimpan kesäpopoista passeli malli on just koko 50 joten jos nuo muut ovat likikään yhtä niukasti mitoitetut ei moisia oikein kokeilematta välittäisi kaukomailta tilailla vain todetakseen että ilman ukkovarvasta voisivat mahtuakin. Räpylä kun on matala, leveähkö ja pitkähkö lättänä.

Edit. Pöh, en tainnut edes lukea omaani edeltävää vastausta ketjusta. Puusilmä.
    paternoster muokkasi tätä : 19.10.2014 at 21.16 Syy: lattajalka puusilmä

^^Kiitokset tiedosta. Uskon siis koon 41 riittävän, varsinkin jos noissa ei niin haittaa vaikka vähän reilu onkin.
    Toi Shimanon nro 40 "talvikenkä" on ahtaampi kuin samankokoinen Shimanon kesäkenkä. 40 kesäkenkä on siis kokolailla mulle passeli.

EDIT:Onko tähän sokeasti luottamista? Näyttäisi 252mm mitalla mulle kokoa 40...jota taas ei esim. bike-discountilta saa. :/

brilleaux muokkasi tätä : 20.10.2014 at 13.59

Onko tietoa Northwaven puolikoon (esim. 44,5 jne.) kenkien sopivuudesta? Tuleeko puolikoolla lisää pelkästään leveyttä kuten joillain valmistajilla vai ovatko kengät suuremmat joka suhteessa? Celsius GTX kiikarissa koossa 44 mutta käytän wide-kokoja muissa kengissä (Shimano, Sidi).

Northwave kiinnostaa täälläkin..... Onko mallikohtaisia eroja? Entäpä mitoitus?

eilen upotin kuraojaan eka kertaa lake 303 ja hyvin piti vettä, sukka oli märkä kotona mutta taisi nilkasta mennä vesi sisään mutta jalkoja ei palellut ollenkaan lenkillä (kylläkin lyhyt lenkki) ja 0-astetta oli

Pakko sanoa että itse kyllä tyytyväinen investointiin

Lake 303 vs. Wolvhammer?
    Lakea sais paikallisesta...

Ajoin äsken kesäkengillä nollakelissä ilman suojia. Varpaat ja nilkat jäätyi. Aika ottaa Laken talvipopot esiin
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amfinaut Katso viesti
    Onko tietoa Northwaven puolikoon (esim. 44,5 jne.) kenkien sopivuudesta? Tuleeko puolikoolla lisää pelkästään leveyttä kuten joillain valmistajilla vai ovatko kengät suuremmat joka suhteessa? Celsius GTX kiikarissa koossa 44 mutta käytän wide-kokoja muissa kengissä (Shimano, Sidi).
    Käytän Shimanon Wide malleja kesällä ja nyt hankin Nw Articit, joista numeroa isompi kuin Shimanon monoissa. Leveys riittää hyvin ja vaikuttavat muutenkin laadukkailta.

Tein ryhtiliikkeen ja otin itse selvää Northwaven Celsius/Arctic malleista. Celsius on profiloitu "pikkupakkasille" ja
    Arctic -35 lukemien pakkaselle. Luulenpa että Celsius riittää meikäläiselle. Toki olisi käyttökokemuksia
    mukava kuulla ennen ostopäätöstä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikko Asikainen Katso viesti
    Tein ryhtiliikkeen ja otin itse selvää Northwaven Celsius/Arctic malleista. Celsius on profiloitu "pikkupakkasille" ja
    Arctic -35 lukemien pakkaselle. Luulenpa että Celsius riittää meikäläiselle. Toki olisi käyttökokemuksia
    mukava kuulla ennen ostopäätöstä.
    taitaa -35 lupaukset olla liioiteltuja. Jos -15 menee muutama tunti, niin olen tyytyväinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hub Katso viesti
    taitaa -35 lupaukset olla liioiteltuja. Jos -15 menee muutama tunti, niin olen tyytyväinen.
    Jos Celsiuksella pärjää pari tuntia -15 pakkasessa niin se riittää mullekin,

Tein ryhtiliikkeen ja otin itse selvää Northwaven Celsius/Arctic malleista. Celsius on profiloitu "pikkupakkasille" ja Arctic -35 lukemien pakkaselle. Luulenpa että Celsius riittää meikäläiselle. Toki olisi käyttökokemuksia mukava kuulla ennen ostopäätöstä.
    Minulla on Celsiuksen road-malli (Northwave Fahrenheit). Ne eivät pidä jalkoja lämpiminä plussakeleillä edes parin tunnin lenkkiä.

Jos Celsiuksella pärjää pari tuntia -15 pakkasessa niin se riittää mullekin,
    Jos oikeasti haluat ajaa pakkasessa, niin ilman muuta lämpimin mahdollinen kenkä tarvitaan. Ei Articin ja tavallisen Celsiuksen hintaero ole säästämisen paikka.

IMHO on vielä vaikeampi kuvitella kenkää joka toimisi (edes sopivien sukkien, pohjallisten ja kengänsuojusten avulla) suvereenisti koko alueella -10°C/ +15°C (Celsius, Fahrenheit) kuin kenkää joka toimisi vastaavasti -35°C/+5°C (Celsius Arctic).

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •