HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 8 / 195 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 58 108 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 5828

Aihe: Whiten läskipyörät

  1. #211
    Olipas Wille kasannut netistä ostetun läski liten hienosti. Ohjauslaakeri oli todella löysällä, ei siinä mitään, kun sen huomasi ohjaustankoa asentaessa. Eilen työmatkalla alkoi pyörästä kuulua aika-ajoin pientä helinää. Selvisihän se helinä, kun koko kiekko irtosi rungosta ylämäessä, kun nousin putkelta ajamaan. Perusvirhe itseltä ettei tullut tarkistettua takarenkaan pikalinkun kireyttä. Vaiheet ja jarrut tuli tsekattua ennen ekaa ajoa.

  2. #212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CycloJorma Katso viesti
    Olipas Wille kasannut netistä ostetun läski liten hienosti. Ohjauslaakeri oli todella löysällä, ei siinä mitään, kun sen huomasi ohjaustankoa asentaessa. Eilen työmatkalla alkoi pyörästä kuulua aika-ajoin pientä helinää. Selvisihän se helinä, kun koko kiekko irtosi rungosta ylämäessä, kun nousin putkelta ajamaan. Perusvirhe itseltä ettei tullut tarkistettua takarenkaan pikalinkun kireyttä. Vaiheet ja jarrut tuli tsekattua ennen ekaa ajoa.
    Tuotanoin... siinä takarenkaan pikalinkun välissä on asennusprikka (muovinen, takavaihtajan puolella), joka pitää poistaa ennen ajamista

    Omassa fillarissa ainakin noin oli, ja kaikissa muissakin mitkä olen tilannut kotiin.

    Toivottavasti ei käynyt pahasti.

  3. #213
    Joo sen muovisen prikan poistin. Eli siinä vaiheessa olisi pitänyt itse huomata kiristää pikalinkkua, kun poistin muoviprikan. Pienet pannut lähes paikaltaan tuli siinä, kun säikähdin ja ihmettelin kengät lukkopolkimissa mitä tapahtui. En saanut kenkiä irti ajoissa lukoista ja kyljelleen kaaduin. Pienet kosmeettiset naarmut tuli takarenkaan pikalinkkuun. Sitten takarengat rupesi pitämään ihme ääntä tietyssä kohtaa kierrosta, kun kiekko pyörii ympäri. Ei ollut illalla aikaa ja tapahtumapaikalla ei pystynyt pimeällä katsoa vääntyikö jarrulevy tai jarrusatulan asento pieleen. Pikalinkun kiristäminen eikä löystäminen ei ääneen vaikuttanut. Pitää tänään tutkailla asiaa tarkemmin valoisalla.

  4. #214
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    28
    Tuossa on edessä 180mm ja takana 160mm jarrulevy. Mitä vaatisi että saisi taakse myös suuremman levyn?

  5. #215
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Adapterin ja isomman levyn. Tarvetta isommalle levylle ei omasta mielestä ole.

  6. #216
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CycloJorma Katso viesti
    Joo sen muovisen prikan poistin. Eli siinä vaiheessa olisi pitänyt itse huomata kiristää pikalinkkua, kun poistin muoviprikan.
    Ei tuo muoviprikka takarenkaan kiinnitykseen vaikuta mitenkään. Se on vaan suoja sille pikalinkun päälle.

    Laita viestiä XXL:n aspaan asiasta. Jonkinlainen hyvitys olisi ihan paikallaan, sen verta kriittisen osan kireydestä kyse ja lapuissa lukee, että pyörä on ajokunnossa.

  7. #217
    Mitä se "ajokunnossa" oleminen tarkoittaa ja lukiko lapuissa niin? Pitihän se kumminkin kasata, eturengas ja tanko irti ja sitten vielä ilmaakin pistää renkaisiin. Ei se nyt suoraan boxista ajoon lähtenyt.

  8. #218
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    28
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Adapterin ja isomman levyn. Tarvetta isommalle levylle ei omasta mielestä ole.
    Minkälainen adapteri siihen sopisi? Linkki olisi kiva kun olen täysin aloittelija näissä jutuissa. Mulla tuntuu takajarru paljon tehottomammalta kuin atujarru. Ei jaksa oikein puristaa niin paljon että saisi edes renkaan lukkoon

  9. #219
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    No mulla menee yhdellä sormella asfaltilla lukkoon, että oisko sulla levy rasvainen tai jotain. Adapteriin en tähän hätään pysty linkkiä antamaan, mut ehkä joku toinen kerkeää kaivaa.

  10. #220
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    28
    Putsasin sen kyllä jarrukleanerilla ennen käyttöönottoa

  11. #221
    Jos ei takajarru mee lukkoon melko kevyelläkin puristuksella, niin jotain vikaa on. Ilmaa jarruissa? Joku kokeneempi tsekkaamaan tai sitten xxlään yhteys, jos ei osaavaa henkilöä lähipiiristä löydy. Mulla on hyvin herkät jarrut tuossa LiteWhitessä, olen positiivisesti yllättynyt, hyvin toimivat.

  12. #222
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    syvä etelä
    Viestit
    1.470
    menikö tampereen xxl:än whitet käsistä??
    älkää kysykö mistä johtuu väkivalta!! älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma!!

  13. #223
    Ohjauksen vetelemättömyyden ja renkaiden pehmeän mukavuuden kompromissin etsinnän olen muuten todennut ainakin vee8sien kanssa jo täysin turhaksi ja tuloksettomaksi. Sitä ei ole, voit ottaa joko tai ja jos yrität kompromissia, niin et saa kumpaakaan. Eipä lopun kaiken tässä pyörätyypissä sitten ollut vaikea valita, kumpi on tärkeämpää, eli vedelkööt, sen kanssa eletään.

  14. #224
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    66
    0.55-0.65 etupaineilla menee jo aika kivasti. . Ja itsekkin pehmeelle yritän aina päästä ajamaan ;-)

  15. #225
    Ei oo kyllä miun makkuun, jos mittariin on luottamista. Alle puolen baarin pitää olla, nyt noin 0.4, että on maastossa mukavaa! Kovemmilla paineilla menee mielestäni hommasta pointti. Ja päälle 0.55 se vielä mielestäni vetelee, joten ihan turha yrittää sitä saada pois, menee vaan maastoajot päin p-settä (pun int).

  16. #226
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    66
    Renkaan muoto sellanen lättänä kuin autossa, siksi helposti vetelee kun iso "otsa"-kosketus.. eilen verrattiin farleyn renkaaseen niin se paljon pyöreämpi päältä.. .. onneksi eilen satii muutama piisara jo räntää niin saadaan kohta lunta maahan ;-)

  17. #227
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    28
    Paljonko Wekkulilla on massaa? Itse painan 115kg nakuna ja alle 0,7 paineilla tuntui takarengas olevan liian löysä. Takana 0,7 ja edessä 0,55 niin tuntuu myötäilevän samanlailla etu ja takarengas

  18. #228
    82 oli viimeisin punnitus. Suunnilleen nollaneljä on nyt paineet olleet ja ovat tuntuneet hyvältä sekalaisessa maastossa, juurakkoa, mutamönjää, löysää hiekkaa, polutonta sammalikkoa ja sitten vähän kovapohjaisempaa ja on tuota päässyt jo pitkospuillakin kokeilemaan. Tulipa tänään kokeiltua tuota jonkun leuhkimaa kynnöspeltoakin ja kyllähän se perskule sielläkin pysyi liikkeessä. Maantiesiirtymien vetelyt olen tyytynyt sietämään.

    Kokemustahan fatbaikkeilusta onkin jo aika mittavasti, kun viime perjantaina tuli fillari. Sen jälkeen kahtena päivänä en ole päässyt lenkille kaikenmaailman kiireiden vuoksi, mutta hinku on kyllä joka päivä. Kyllä se koukuttaa, en tiedä onko se vaan läskistä johtuvaa, vai innostaisiko samaan mikä vain uusi pyörä. Ehkä ihan läskiydestä, sillä ennen vaikeaksi kokemani paikat menevät nyt niiiin paljon mukavammin. Erityisesti tietty löysät pinnat, mutta myös pitoa vaativat jyrkät nousut. Sitten menossa on vielä mukana aimo annos lapsellisuutta, ei siinä paljon kilometrejä kerry, kun vähän väliä tulee joku paikka missä pitää kokeilla "mitenköhän se tuossa kulkee?"...

    Semmoinen jännä havainto, että kädet kyllä joutuvat tekemään enemmän töitä kuin normimaasturissa juuri siksi, kun ohjaus vetelee ja toispuoleisesti eturenkaaseen sattuvat kivet ja juurakot tuppaavat vääntelemään myös tankoa ihan eri tavalla. Pitää viedä vähän ronskimmalla otteella kuin kapearenkaista ja se mulla vähän käsissä tuntuukin ainakin näin alkuun. Liekö muille tuttu fiilis? Jonkinlainen dejavu mopoajoilta tulee ohjaustuntumasta. Ikäänkuin pappatunturi, johon ei ihan hetkeen ole laitettu ilmaa renkaisiin.

  19. #229
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Новосибирск
    Viestit
    520
    Hyvältä näyttivät luonnoissa sekä Pro että hiilikuituversio, kun kävin ensimmäisen kerran Tammiston myymälässä.
    Eiköhän muotipoliisi-asioissa päde sama kuin työmatkatemmon sääntöjen tulkinnassa, eli jos täytyy kysyä niin olet todennäköisesti hävinnyt.

  20. #230
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Iskareitten lukumäärän lisääntyessä pyörän vauhti kasvaa --》lyö taas käsille

  21. #231
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hissitolppa Katso viesti
    Ei tuo muoviprikka takarenkaan kiinnitykseen vaikuta mitenkään. Se on vaan suoja sille pikalinkun päälle.

    Laita viestiä XXL:n aspaan asiasta. Jonkinlainen hyvitys olisi ihan paikallaan, sen verta kriittisen osan kireydestä kyse ja lapuissa lukee, että pyörä on ajokunnossa.
    Ömm... se muovihärpäke on takakiekon akselin ja rungon dropoutin välissä, ja suojaa myös pikalinkkua. U-muotoinen profiili. Niin kyllä se vaikuttaa kireyteen

    Toi hyvitys nyt on ihan potaskaa kun ohjeissakin viitataan että pitää kaikki tarkistaa että on kiinni kunnolla. Mutta se käsiteltiin jo.

  22. #232
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Ömm... se muovihärpäke on takakiekon akselin ja rungon dropoutin välissä, ja suojaa myös pikalinkkua. U-muotoinen profiili. Niin kyllä se vaikuttaa kireyteen

    Toi hyvitys nyt on ihan potaskaa kun ohjeissakin viitataan että pitää kaikki tarkistaa että on kiinni kunnolla. Mutta se käsiteltiin jo.
    Katsohan uudestaan sinne rungon ja dropoutin väliin, siellä on rako johon se muovi luiskahtaa. Eihän se pienin rataskaan rungossa kiinni ole ja se tulee sen rattaan ja rungon väliin. Tiedä sitten onko asentaja onnistunut sen johonkin väliin laittamaan sulla, mutta mihinkään takarenkaan kireyteen se ei vaikuta oikein asennettuna.

  23. #233
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hissitolppa Katso viesti
    Katsohan uudestaan sinne rungon ja dropoutin väliin, siellä on rako johon se muovi luiskahtaa. Eihän se pienin rataskaan rungossa kiinni ole ja se tulee sen rattaan ja rungon väliin. Tiedä sitten onko asentaja onnistunut sen johonkin väliin laittamaan sulla, mutta mihinkään takarenkaan kireyteen se ei vaikuta oikein asennettuna.
    Tossa on sit ilmeisesti asentajakohtaisia eroja, CC pyörissä jotka tuli saksanmaalta, oli mainitsemassani välissä ja piti pikalinkku aukaista että lähti tuo kappale irti. Samoin nyt tuossa 2Fat Prossa. En kyllä keksi sille mitään suurempaa funktiota, kun takavaihtajahan enemmän vaatisi suojausta, kuin pikalinkkun mutteripää. Varsinkin kun se on kovin piilossa siinä, ettei niin tarkkaavainen pyörän ostaja huomaa irroittaa sitä.

    Täytynee vähän totutella noihin Bulldozereihin, kun etusessa tarttis olla todella matalat paineet että tuntuu samalta kuin esim. normi-Larry 70mm vanteilla.

  24. #234
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tyrnävä
    Viestit
    67
    Kyllä tällä ajaminen on kyl nautinto ja voi vedellä ihan umpi mettää kans ja hyvin menöö.. Tällä ei tosiaan tuu kauheesti kilometrejä ku hiljaa polkee ja koittaa ettiä mitä ihmeellisempi paikkoja.. Paineista huomasin ainakin itellä et jos laittaa niin ettei vetele niin maastoajoon se on liikaa, alkaa ikävästi juuret ja töyssyt tuntuu liikaa.. Joten taidan tiputtaa niin et maastossa hyvä ja sit saa vedellä minne tahtoo.. Kosteella kelillä kyllä kuski kastuu kyllä hyvin

  25. #235
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Kilometrit ei merkkaa naatiskellessa vaan enempikin aika. Ja renkaita on monenlaisia. Pyörän ajotuntumaan vaikuttaa helpostikin renkaat, paineet ja sitten vielä geometriakin.

    Relax and ride

  26. #236
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492

  27. #237
    Heti ku alkoi lämpeämään ajatukselle ne oli jo loppu... Ei muuta, kun odottelemaan turun avajaisia ensi kesänä.

  28. #238
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    66
    Näyttäähän niitä vielä olevan tilattavissa linkin takaa

  29. #239
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Ennen wanhaan jokaisen läskipyöräilijän tunsi kustomiläskistä, mutta nyt pitää ihmetellä kun White kuski tulee kolmatta kertaa samalla lenkillä vastaan.

  30. #240
    Tuli tehtyä itselle pakolliset tuunaukset Prohon, eli vaihdoin satulan mieleisempään ja jarrut päivitin ihan vain pykälää parempiin. Satulaksi tuli entuudestaan erittäin tuttu SDG Bel Air RT, orkkissatula on kyllä sen verran oudon muotoinen itselle ettei sovi ollenkaan. Jarruiksi laitoin Shimanon M395 jarrut (orkkikset M355), näissä kahdessakin oli jo huomattava ero tuntumassa ja jarrutehossa, mutta myös kolmisormiset kahvat vaihtuivat kaksisormisiksi. Kai noi jarrut ois parempiinkin voinut vaihtaa mutta 50e/setti muun tavaran seassa saksanmaalta toi sen verran hyvällä hinta-laatusuhteella paremmat jarrut ettei nyt jaksanut enempää laittaa tuohon.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •