HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 271 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 171 221 261 269 270 271 272 273 281 321 371 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.101 - 8.130 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

  1. #8101
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    ^ Testasin eilen illalla pimeässä metsässä tosin kävellen kun ranne basana.. Hyvä ja tasainen valokeila. Tuo valon säätö tuntui jotenkin turhalta, mielellään pitää täysillä kun ei sitä valoa koskaan kai liikaakaan voi olla mutta tietty sillä toiminta-aikaa varmaan pidentää jos tarvis.

    Hauska tuo mainosteksti "aktiivinen pyöräilijä ostaa tätä lamppua kaksi kappaletta, yhden kyprään ja toisen ohjaustankoon." Luin tietenkin ensin että "kyrpään"

  2. #8102
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Täällä ollut käytössä viitisen vuotta kaksi kappaletta näitä B&M http://www.bike24.com/1.php?content=...10,1411;mid=39 . Kennotutin uudelleen pari vuotta takaperin ja nyt täyttä tehoa tulee lähemmäs yhdeksän tuntia. Ihan ok pärjännyt metsässä toinen valo tangossa ja toinen kypärässä. Mutta kehitys kehittyy ja innostuin tilaamaan tuon XXL:n tarjous Magicshine (1600 lumenia). Hain juuri paketin postista ja pikainen vertaus kotosalla kertoo sen, että vanhoihin verrattuna valotehoa reilusti enemmän ja valokeila leveämpi. Kuulun myös siihen kuppikuntaan, että valoa ei voi olla liikaa. Eiköhän tuolle käyttöä tule...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  3. #8103
    Liittynyt
    08/2000
    Paikkakunta
    Littoinen
    Viestit
    2.706
    Ajan paljon pimeässä ja haluan, että voin ehdottomasti luottaa valojen toimintaan, niinpä minulla on oikeasti pimeässä aina kaksi toisistaan riippumatonta valoa.
    Maantiellä käytän Lupine Piko TL:ää tangossa ja perinteistä Lupinen Pikoa kypärässä. Maastossa tangossa on Lupinen Wilma.

    Noita ei ole tarvetta käyttää täydellä teholla maantiellä eikä maastossakaan, jos siellä liikkuu muita. Todellinen yli 1000lm valo häikäisee muut liikkujat aika lailla pahast.

    Paloajat riittävä hyvin normaaleille muutaman tunnin pimeälenkeilleni.

    Ei tämä varmasti halvin ratkaisu ole,mutta tuntihinnaksi ei paljoa tule. Ja nämä todellakin toimivat luotettavasti.
    ÖRM 2021

  4. #8104
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    B&M:ssa on valokeila rajattu ylöspäin, joka varsinkin kelviajeluissa on hyvä ominaisuus. Ei häikäise vastaantulijaa. Macigshinen valokeila on kuten nykyautoissa, eli ylöspäin lähtee myös. Taitaa olla maastossa kypärässä toimiva.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  5. #8105
    Meikäläisellä on tainnut käydä hyvä tuuri noiden kiinanlamppujen kanssa. Kuuden vuoden aikana on niitä ollut yli 10kpl ja kaikki toimii vieläkin moitteetta.

  6. #8106
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maantieäijä Katso viesti
    Meikäläisellä on tainnut käydä hyvä tuuri noiden kiinanlamppujen kanssa. Kuuden vuoden aikana on niitä ollut yli 10kpl ja kaikki toimii vieläkin moitteetta.
    On on sulla sitten fillareitakin talli täynnä jos valojakin on toistakymmentä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  7. #8107
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti slow Katso viesti
    Tämän lienette jo nähneet:

    http://www.youtube.com/watch?v=uxvXgJOaMbE

    Harkitsen tuon perusteella vakavasti.
    Tossa täysin pimeässä maastopätkässä näyttää näkyvän aika kivasti, mutta videon lopussa olevissa kuvissa ei näytä kovin pitkälle kantavan tuolla turbo moodilla, millä se akut kestää vajaa kaksi tuntia muutenkin. Muutenkin lähes tuplasti liian kallis omaan budjettiin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CTMP Katso viesti
    Mulle posti toi tänään Ixon coren ja hyvältä se vaikuttaa. Vielä ei ole pyörässä kiinni, mutta aamulla testaan. Käyttö kevleillä ja jonkin verran ajoradalla, mutta varmaan aina alueella, jossa on katuvalot.
    Voitko laittaa jotain kuvia myös pimeällä kun tuo on päällä? Jaksaako lampputolppien puoleen väliin?

    Helvetti miten hankalaa on tämä(kin) lampun ostaminen, 50 eurolla ei kovin hyvää ja kauas kantavaa saa ja budjettia ei viitsi nostaa, mutta paskaan ei viitsi taas sortua ja näin..

    Pitäisi vaan laittaa tiukka budjetti mistä ei lipsu ja tilata kallein siihen hintaan ja olla mukisematta.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  8. #8108
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Maastoajossa tärkeämpää kuin lumenet tai lampun malli on kaksi lamppua, toinen pyörässä ja toinen kypärässä, että ei pääse pimeitä varjoja syntymään. Tuollaiselle kahdella 30 - 40 euron Kiinan lampulla pärjää kevyesti ja voi ajella puolilla tehoilla jolloin akut kestää kevyesti parin kolmen tunnin lenkin. Ja jos toinen antautuu, pääsee toisella pois.

  9. #8109
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    241
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Mutta kehitys kehittyy ja innostuin tilaamaan tuon XXL:n tarjous Magicshine (1600 lumenia). Hain juuri paketin postista ja pikainen vertaus kotosalla kertoo sen, että vanhoihin verrattuna valotehoa reilusti enemmän ja valokeila leveämpi. Kuulun myös siihen kuppikuntaan, että valoa ei voi olla liikaa. Eiköhän tuolle käyttöä tule...
    Raportoipa jossain välissä miten lamppu on kestänyt kosteita kelejä, kunnon rankkasateitakin. Ixon IQ Premiumin rinnalle pitäisi ensi brevettikaudeksi löytää jokin taatusti sateenkestävä tuikku.

  10. #8110
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti _ava_ Katso viesti
    Raportoipa jossain välissä miten lamppu on kestänyt kosteita kelejä, kunnon rankkasateitakin. Ixon IQ Premiumin rinnalle pitäisi ensi brevettikaudeksi löytää jokin taatusti sateenkestävä tuikku.
    Onko tuo ollut hintansa väärti maantielle ja kelveille? Alle 58 euroon tuota saisi B-D:stä, mutta se vaatii tosin 4 akkua kaveriksi. Yksi löytyy kotoota ja yhden paikan laturi kylläkin, mistä noita akkuja saisi halvalla vaikka sen 4 kappaletta, onko tietoa?
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  11. #8111
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    241
    On tuolla IQ Premiumilla pärjännyt pimeillä maanteillä ja kelveillä mukavasti. Umpipimeässä pärjää hyvin isolla teholla, jolloin paloaikaa se noin viisi tuntia. Pikkuteho riittää hyvin valaistuille pyöräteille ja hämäräajoon. Kuten jo kirjoitin, niin vesitiiveys epäilyttää itseäni.

    Mekaniikaltaan on jotenkin lelumaisen oloinen. Akkukoteloa en juuri heppoisen mekaniikan takia viitsi turhaan availla vaan latausliittimeen laturi kiinni. Toinen valoistani on siis https://www.bike-components.de/en/Bu...assung-p38242/ ja toinen https://www.bike-components.de/en/Bu...assung-p38234/ Laturi toimii tietenkin molemmissa lampuissa yhtä hyvin.

    Akkuina toisessa lampussa on Eneloopit (Verkkokaupasta). Toisessa lampussa akut tulivat mukana. Laturin ja sopivan akun löytää vaikka Clas Ohlsonilta tai Verkkokaupasta yms. puljuista. Suosittelen kyllä suoraan lamppuun kytkettävää laturia.

  12. #8112
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Riittääkö pikkuteho hyvin valaistulla tiellä, vai hyvin tielle, mikä on valaistu?

    http://www.bike-discount.de/en/buy/i...ium-led-139357 Tämähän on sama kuin tuo ensimmäisessä linkissä oleva, eli siinä on laturit ja akut mukana. Vajaa 20e halvempi B-D:ssä. Pitäskö tuo vi7tu tilata.. Mietin eka sitä n. 40 euron harmaata Ixonia, mutta Youtube-videon mukaan ei sillä nää kovemmissa vauhdeissa paskaakaan. Budjetti se vaan nousi taas yhtäkkiä yllättäen, mutta tätä tämä on.. Jos tuon tilaan niin alkaa kyllä pimeäajot yleistymään ja kunnolla.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  13. #8113
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Tre
    Viestit
    241
    Mielestäni ihan käyttökelpoinen valaistulla tiellä pikkuteholla. Pimeällä sitten isolla teholla. Tämän videon olet varmaan jo katsonutkin https://www.youtube.com/watch?v=WwM7vDvvGhU

    Sama lamppuhan tuo linkkaamasi on, edullisempi vain kuin B-C:llä

  14. #8114
    Onko tällaista kenelläkään käytössä:

    http://www.vapaakauppa.net/tuote/135...pusetti-7000lm


    hinta-luvattumainosvaloteho ainakin olis kohillaan. Taattua kiinanpoikien tavaraa, mut vois mennä mun tarpeeseen. Lupinea ei näillä kilometreillä vielä malta..

  15. #8115
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miikko Katso viesti
    Onko tällaista kenelläkään käytössä:

    http://www.vapaakauppa.net/tuote/135...pusetti-7000lm


    hinta-luvattumainosvaloteho ainakin olis kohillaan. Taattua kiinanpoikien tavaraa, mut vois mennä mun tarpeeseen. Lupinea ei näillä kilometreillä vielä malta..
    Samasta putkasta näköjään myös lävistykset ja kosmetiikka


    Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  16. #8116
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    106
    Pieni tilitys tähän väliin, ehkä myös idea jollekin valaisinsuunnittelijalle

    Tässä taas vuoden tauon jälkeen valaisinketjua lueskelleena on vain todettava, että edelleenkään ei löydy valoja, jotka toimisivat normaalisissa siviililiikenteessä ja maastokäytössä hyvin niin toimintojen käytettävyyden kuin valotehon ja -kuvionkin osalta.

    Mielestäni tänä päivänä kaikki tankoon kiinnitettävät fillarivalaisimet pitäisi täyttää StVZO-luokitus ainakin valokeilan osalta. En tiedä ottaako luokitus kantaa valotehoon/-määrään, mutta "1000 lm" on varsin asiallinen, eikä hiventäkään liikaa pimeällä ja märällä asfaltilla, kun se on suunnattu oikein. Nämä "lähivalot" voisi toteuttaa omalla ledillä ja umpiolla/optiikalla.

    Sitten niin sanotut "kaukovalot" eli tänä päivänä niin kutsutut vastaantulijat häikäisevat +1000 lm riistovalot voisi toteuttaa siviililiikenne käyttöön pitkälle eteen suuntaavana, että näkee ajaa vähän kovempaakin, kun ei ole vastaantulijoita. MTB käyttöön sopii "kaukovalo", joka näyttää erittäin leveää keilaa, mutta ei niin kauas. Jokin kierrettävä pikasäätö kaukovalojen linssin edessä voisi toimia...

    Näiden lisäksi olisi "huomiovalo", jonka tarkoitus olisi tulla nähdyksi, ei niinkään "nähdä". Tämä voisi palaa aina.


    Valotilojen (lähivalo ja lähivalo+kaukovalo) vaihtaminen tapahtuisi yhdellä napilla, joka palvelee vain ja ainoastaan tätä toimintoa, ja joka on sijoitettu esim langallisesti lähelle käsikahvoja, mistä sitä on helppo esim. sormella käyttää. Periaatteessa pitkien "vilautus" voisi toimia tästä napista, jos nappi on kaksiosainen. No virtanappina se voisi myös toimia pitkään alaspainettuna...

    Jos akkukapasiteettia olisi PALJON enemmän, voisi tehonsäätö olla turha, mutta koska näin ei ole, tulisi tehonsäädölle olla oma nappi, mistä voisi sitten arvioidun ajoajan, käytettävien valotilojen ja akkukapasiteetin sekä ympäristön puitteissa valita sopivan verran valokeilaan kirkkautta.

    Urpoa on, että valotiloja ja -tehoja sotketaan saman napin taakse, niin että usein miten koko valikoiman joutuu naksuttelemaan ympäri palatakseen edelliseen tilaan. Välissä voi vielä olla strobo- tms vilkkutilat, mitkä muuten pitäisi aivan ehdottomasti kieltää tieliikennelaissa!

    Lisukkeeksi vielä mahdollinen usb-lataus tai ainakin lataus ilman mitään erillisakkujen purkamista ja asettelua johonkin erilliseen laturiin, vesitiiveys ja pitkä takuu, niin avot! Unohtuikohan jotain?!

  17. #8117
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Paskalokin, mikä nikki, hyi hitto mutta asiaan. Tämä http://www.bike-discount.de/en/buy/i...ium-led-139357 on oikein riittävä valo normimaantieajoon.
    Tinka valotehosta kun mikään ei riitä niin mun näkemys ja ikääntyneitten silmieni sieto on jotta riittävästi muttei liikaa. Kas kun silmät adaptoituu eli mukautuu niin pirun kirkkaat valot tappaa pimeän näkökyvyn tehokkaasti. Tässäkin valossa(!) maantielle ei noita lukseja niin pirusti tarvita.

    Toki otsa/kypärälamppu tankolampun kaveriksi on minusta pakollinen. Kas kun sattuikin jotta oma Led Lenser HL-7 vajosi pimeyteen eli neljä vuotta riitti. Muutenkin otsalamppu ihan hyötykäytössä on mulle tähellinen. Lievää pahempaa kuukkelointia...
    I väntan på ännu dåligare tidet

  18. #8118
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti

    Voitko laittaa jotain kuvia myös pimeällä kun tuo on päällä? Jaksaako lampputolppien puoleen väliin?

    Helvetti miten hankalaa on tämä(kin) lampun ostaminen, 50 eurolla ei kovin hyvää ja kauas kantavaa saa ja budjettia ei viitsi nostaa, mutta paskaan ei viitsi taas sortua ja näin..

    Pitäisi vaan laittaa tiukka budjetti mistä ei lipsu ja tilata kallein siihen hintaan ja olla mukisematta.

    Nyt ei enää jaksa lähteä ottaan kuvia. Aikasintaan huomenna illalla.

    Eipä tullut noin mittailtua, mihin asti näkyy. Työmatkalla on enimmäkseen sen verran kirkkaat katuvalot(ei ole kauaa kun vaihdettiin kirkkaat nykyaikaiset valot), että hyvä kun valokeila erottuu asvaltista muutaman metrin päästä. Mutta tosta pihasta kun lähtee, on lampun teho aivan jotain muuta kuin vanhan tavallisen lampun.

    Sanoisin kuitenkin että toi on vähän kuin auton (lyhyet)ajovalot. Riittää valaistulla alueella, mutta pimeässä täytyy laittaa pitkät päälle.

  19. #8119
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    http://www.candlepowerforums.com/vb/...r-1xAA)-Review Aikaa ennen ens viikon tilausurakkaa. Tuo pelaa samoilla vanhan liiton akuilla kuin mun tankolamppukin. En tietysti kovasti vastusta näitä hianompia nykyakkujakaan.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  20. #8120
    ^ Jos on mahdollisuus AA akuista hypätä eteenpäin, niin suosittelen lämpimästi Zebralightin H600 sarjaa. Mulla on tuosta linkin mallista vanhempi versio, on kyllä erinomainen lamppu. http://www.erikoistukku.fi/zebraligh...pu-p-3799.html

  21. #8121
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CTMP Katso viesti
    Nyt ei enää jaksa lähteä ottaan kuvia. Aikasintaan huomenna illalla.

    Eipä tullut noin mittailtua, mihin asti näkyy. Työmatkalla on enimmäkseen sen verran kirkkaat katuvalot(ei ole kauaa kun vaihdettiin kirkkaat nykyaikaiset valot), että hyvä kun valokeila erottuu asvaltista muutaman metrin päästä. Mutta tosta pihasta kun lähtee, on lampun teho aivan jotain muuta kuin vanhan tavallisen lampun.

    Sanoisin kuitenkin että toi on vähän kuin auton (lyhyet)ajovalot. Riittää valaistulla alueella, mutta pimeässä täytyy laittaa pitkät päälle.
    Helvetti pitäisköhän se tuo IXON Premium sitten tilata.. hankalaa on, on on.

    edit: Tätä suositteli joku Murossa: http://www.erikoistukku.fi/pakettitarjous-xtar-1000lm-2kpl-3400mah-tehoakku-verkkovirtaautousblaturi-vyokotelo-p-2931.html

    Taas tosin nostaisi budjettia ja pyörätelineen ja postien kanssa yli 90 euroa. Huh huhh.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  22. #8122
    IncBuff Guest
    Älkää ostako noita tehokkaita taskulamppuja pyöräilykäyttöön jo aiotte ajaa kelveillä missä liikkuu muitakin. Valokeila on pistemäinen ja hajavaloa perhanasti. Häikäisee vittumaisesti.

  23. #8123
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Älkää ostako noita tehokkaita taskulamppuja pyöräilykäyttöön jo aiotte ajaa kelveillä missä liikkuu muitakin. Valokeila on pistemäinen ja hajavaloa perhanasti. Häikäisee vittumaisesti.
    Nykyinen lamppu mikä on taskulamppu, on tullut suunnattua kelveillä aina tiukasti maahan kun on muutakin valoa. Maantiellä sitten etuviistoon löyhemmin, että näkee pidemmälle.

    Olen vain miettinyt 70-90 euron sijoittamista lamppuun nyt siltä kantilta, että ajan päiväsaikaan lähes kaikki ajelut, mutta joskus saatan klo 18 jälkeen lähteä myös lenkille. Onko kuitenkaan järkeä satsata tähän sitten lähes satku, jos käyttö on todella satunnaista, mutta jonkunlainen, toimiva valo pitää olla vaikka tulisi kerran kuussa pimeälläkin ajettua.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  24. #8124
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    669
    Halusin pienen kätevän lampun jossa akku on integroitu ja joka ladataan usbista. Ostin sitten lähikaupasta Bontrager Ion 700 -lampun. On näppärän pieni lamppu ja menee tankoon ja kypärään samalla kumilenksutelineellä. Akku siis lampussa sisässä ja ladataan micro-usbilla. Pikkuteholla toimii huomivalona, tosin pienimmälläkin teholla varsin tehokas. Suurimmalla teholla on teho samaa luokkaa kuin muutaman vuoden ikäisellä SSC P7-lediin pohjautuvalla riistovalolla. Sisältää hyvät oranssit huomiovalot sivuille jotka näkyy vain sivuille, en näe niitä itse.

    Huonoa tuossa on se että tuo käyttökytkin on vähän turhan jäykkä, sisältää pari turhahkoa vilkkumoodia sekä tankotelineen sviweliä piti kiristää varsin reilusti että ei heilu (on ominaisuus, ei yksilövika). Tuosta löytyy 3 tehoa + 2 vilkkumoodia. Fyysisesti varsin laadukkaan oloinen ja tyylikäs lamppu. Mietin että josko ostaisi toisenkin, saisi yhden kypärään ja yhden tankoon. Paloaikaa täydellä teholla jotain 1.5h parhaimmillaan.

    http://reviews.mtbr.com/review-bontrager-ion-700


  25. #8125
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Onkos kukaan ehtin testaamaan XXL:ssä myytävää 4000lm monsteria?
    http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyt...104904_1_style

  26. #8126
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Новосибирск
    Viestit
    520
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Älkää ostako noita tehokkaita taskulamppuja pyöräilykäyttöön jo aiotte ajaa kelveillä missä liikkuu muitakin. Valokeila on pistemäinen ja hajavaloa perhanasti. Häikäisee vittumaisesti.
    En tiedä mikä on tilanne Oulussa, kun en ole 20 vuoteen sielä pyöräillyt. Pääkaupunkiseudulla, noi "kirkkaammat taskulamput" (esimerkiksi Magicshine 818) ovat mielestäni varsin hyviä liikenteessä. Ilmaan muuta suunnattuna mahdollisimman alas muut ihmiset huomioiden. Ainakin oman kokemuksen mukaan sekä jalan, pyörällä ja autolla kulkevat huomioivat huomattavasti paremmin silloin, kun on riittävällä valaistuksella liikenteessä. Tällöin myös vähenee kevyenliikenteenväylilllä soittokellon käyttö ja turha jarruttelu, kun ihmiset huomaavat herkemmin väistää reunemmalla ohitustilanteissa. Ainakin itselle turvallisuus liikenteessä ja sujuva liikenne ovat merkityksellisiä asioita liikkuessani. Toki voi olla tilanteita, että kirkkaampi valo saattaa häikäistä hetken vastaan tulevaa valaisemattomilla tieosuuksilla, mutta luulisi jokaisen osaavaan katsoa sivuun kuten maanteilläkin toimitaan. Näillä seuduilla ei liian tehokkaat valot ole mielestäni ongelma vaan lähinnä valojen puute tai niiden väärä käyttö (esimerkiksi punainen valo eteenpäin kiinnitettynä).
    Eiköhän muotipoliisi-asioissa päde sama kuin työmatkatemmon sääntöjen tulkinnassa, eli jos täytyy kysyä niin olet todennäköisesti hävinnyt.

  27. #8127
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    B&M IXON Premium lähtee tilaukseen, budjetti lähes tuplaantui, mutta nyt ajetaan sitten pimeällä vaikka väkisin.

    edit: Tilattu ja maksettu, katsotaan mitä tulee. Lampulle jäi hintaa loppupeleissä 64,90e, oli vissiin vähän laskenut.
    paskalokki muokkasi tätä : 09.10.2014 at 14.06
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  28. #8128
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    70
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    B&M IXON Premium lähtee tilaukseen, budjetti lähes tuplaantui, mutta nyt ajetaan sitten pimeällä vaikka väkisin.

    edit: Tilattu ja maksettu, katsotaan mitä tulee. Lampulle jäi hintaa loppupeleissä 64,90e, oli vissiin vähän laskenut.
    Murossa oot jo lukenut mun mieteet lampusta ja omasta mielestäni toi on erittäin hyvä lamppu, jolla saa hyvin valoa melko pitkälle matkalle sokaisematta vastaantulijoita. Kunnollista kuvaa en ole saanut aikaiseksi otettua, kun laiskana ei tule kameraa kannettua mukana. Tässä nyt kuitenkin kännykällä otettu kuva valaisemattomalta metsätieltä, niin saa pientä osviittaa siitä, mitä B&M Ixon IQ Premium tarjoaa.


  29. #8129
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rautaperse Katso viesti
    En tiedä mikä on tilanne Oulussa, kun en ole 20 vuoteen sielä pyöräillyt. Pääkaupunkiseudulla, noi "kirkkaammat taskulamput" (esimerkiksi Magicshine 818) ovat mielestäni varsin hyviä liikenteessä. Ilmaan muuta suunnattuna mahdollisimman alas muut ihmiset huomioiden. Ainakin oman kokemuksen mukaan sekä jalan, pyörällä ja autolla kulkevat huomioivat huomattavasti paremmin silloin, kun on riittävällä valaistuksella liikenteessä.
    Pointti oli lähinnä se, että tuolla hinnalla saa ihan pyöräilykäyttöön tehtyjä tehokkaita valoja, joiden valokeila on fiksumpi ja häikäisee muita paljon vähemmän. Näin ollen ne on pyöräilykäytössä parempia, vaikka lumenilukemat ei niin eroottisia olekaan kuin noissa kiinanlampuissa sun muissa. Saksassa vaaditaan ihan syystä hyväksyntä liikenteessä käytettävälle pyöränvalolle.

  30. #8130
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Insanella tietysti hyvä yritys muttei tommonen otos kerro valotehosta yhtikäs mitään. Tuolla http://reviews.mtbr.com/2014-mtbr-bi...-beam-patterns on yleisesti käytetyt kamera-asetukset.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •