Kyseessä olisi perus Fatboyn päivitys. Samalla voisi harkita parempaa kampisettiä. Eli pitäisi saada PF30 muutettua niin että siihen saisi esim Racefacea kiinni. Ja vielä ketjulinja kun pysyisi järkevänä.
Unohdetaan 11-lehtiset. Tuo oneup voisi olla järkevä. Varmaan toimii medium häkillä.
________________________________________________
Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kirjoittelin tuonne 1x10 ketjuun ongelmista tuon Type 2 kanssa. 42T-ratas ainakin itsellä vetää takavaihtajan niin suoraksi, että ei palaudu joka kerralla. Vaihtaja on siis niin jäykkä oletuksena. Sitä isoa torxia olen löysentänyt sen verran, että pitäisi toimia. Tuolla on huolto-ohjeet.
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Kun olette laittaneet kammet kiinni, niin kuinka "pyörivät" ne ovat olleet kiristyksen jälkeen? Laitoin 45 nm. Jotenkin tuntuu, että pitäisi pyöriä reippaammin vai liukastuuko ne ajan myötä?
Koettelin vaihtajaa vielä uudestaan ; kyllä tämä X0 type 2 on huomattavan löysä. (Kohta)Entisenä Sramfanina ihmettelen valmistajan toleransseja. Eikö kaikki linjalta tulevat vaihtajat tulisi olla 1:1?
Täpärissä oli Shitmanon SLX + ja kyllä toiminta oli toiselta planeetalta. Toki niissä ei kestä se jousihässäkkä. Eikä niitä saa mistään varaosana.
Mutta jo SLX yhdistettynä Saintin triggeriin hakkaa tämän X0 type2:n+X9 triggerin mennentullen. Joka suhteessa.
Saati XTR.
EDIT: Ylläolevaa en muuten olisi ikinä uskonut sanovani...
Täytyy kyllä vähän kompata Brillee. Aina ollut vähän säätämistä näiden Sramin vehkeiden kanssa vaikka otanta on pieni. Missä on Nure! Hän palauttaisi luottamuksen Sramiin!
The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji
Onko jollain edessä 30t Raceface? Onko 8,5 millisillä vai 10 millisillä kiinni?
Onko joku heittänyt fatboyn kehille jo jotain kevennys-sisuria? Minkä sisurin voisi olettaa venyvän noihin mittoihin?
________________________________________________
Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.
Mitä Onzan kooksi ilmoitetaan paketissa?
Venyykö tämä?
________________________________________________
Pitikin ottaa joskus käyttöön noin typerä käyttäjänimi. Ile:ksi saa mielummin haukkua.
Jassoo...nyt teki vapaaratas tenät keskellä ilvesreittiä... No, ei ole kuin 15km himaan. Eli ei tartu kynnet kiinni, pyörii tyhjää molempiin suuntiin.
^Osanottoni.
Prkl...pitäisköhän tuo avata jo etukäteen...Tai tilata Hope samantien.
Joo, Kiitos. Nyt alkaa jo hiljaisempaakin miestä kyrsimään. Heinäkuussahan tuohon vapaarattaaseen vaihdettiin laakerit, eli toinen kerta pajotettavaksi tuon takia. Viimeksi käytin pyörää huollossa turhaan koska kammet jumittivat ja vetopuolen laakerissa tuntui kahnausta. No sitä keskiölaakerisettiä ei voitu vaihtaa kun ei ollut rikki, "takuuseen ei tehdä ennakoivia huoltoja". Nyt tuntuu ja näkyy havaittava välys. ( Onkohan välys tarpeeksi iso vai vaatiiko että kampien pitää muljua kuin hullun vekotin mielipuolen ahterissa ) Montakohan viikkoa menee ajamatta taas. Nyt olisi kiva saada faktatietoa mitkä / minkä valmistajan keskiölaakerit ja vapaarattaat käyvät experttiin heittämällä. Vaikka on takuuta niin kyllä se ajopelin seisottaminen ottaa pattiin, saati sitten ylimääräinen ajelu, noin 350km per huoltokeikka.... Kohta mieluummin maksaa itse paremmat osat niin selvii helpommalla.
Ei ole hopen laakereissakaan hurraamista nykyään. Jo toisesta kiekkosetistä (en vissiin usko kerrasta) meni laakeri. Ekasta meni vapaarattaan laakeri niin, että vapaaratas halkesi. Nyt toisesta parin kk ajon jälkeen vetopuolen laakeri ja akselissakin jälkeä laakerin kohdalla. Naapurikaupasta saa kyllä oikeita laakereita, paitsi tota yhtä vapaarattaan laakeria.
Onko spessussa dt swissin navat vaiko vasta tulossa uusiin? Entäs Bontraakerit? DT:t on aiemmin kestäneet hienosti ja nii vissiin hopetkin ennenkuin vaihtoivat "omiin" laakereihin :-/
edit: niiq tommonen 197mm ja 12mm läpiakseli olis pop.
Jaaha, dudehan siinä linkin takana. Niin pal ketuttanut että tuokin kuva tullut jo tutuksiNo nyt ei mulla ne uudet ina:n laakerit ole antautuneet, jokin muu rivahti vapaarattaasta. Sittenhän se selviää kun huoltoon vie, itsellä ei ole vielä ketjuruoskaa yms kamppeita.
Foxkompin kautta pitäs saada sitä Hopen yhtä speciaali laakeria ja muut löytyy SKF: merkiltäkin. Normi GXP keskio laakerit ei puolta vuotta kestä, kun jostain kummasta aina vettä menee sisään vaikka kuinka tunkee rasvaa joka paikkaan. Keskio lakrutkin on kulutustavaraa, niin kuin muutkin laakerit, niin aika vaikea voi olla takuuseen saada. Tietty, jos kuukaudessa paskana se on toinen juttu. Spessun keskiö on e.thirteen, PF30 Se käykö siihen normi e13 PF30 tai muiden valmistajien PF30, kun keskio on 100mm en tiedä. http://bythehive.com/e-thirteen/trs-...atbike-cranks/ ja http://buy.bythehive.com/Pressfit-30...category=41221 Ilmeiseti tämmöiset palikat.
Korvaavan vapaarattaan löytäminen voi olla haastavaa ja, jos löytyy, niin on luultavasti samaa kuraa. Muun merkin vaihto on yleensä=navan vaito.
Antza44 muokkasi tätä : 06.10.2014 at 12.19 Syy: Linkit
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
No ei nuo laakerit nyt ainakaan halvimmat ole jos nuo ovat... Itsellä on hyllyyn jäänyt Shimanon setti, Cubeen aikanaan tilasin,maksoi bd:ssä 8,95€... Noh, pyörä on nyt Espoossa, katsotaan koska palautuu...keskiölaakerit ja vapaaratas vaihtoon.
Sain uutta tietoa fatboyni tilanteesta, taka-akselikin oli poikki. Eli odottelu jatkuu.
Pakko olla jokin "maanantai" kappale tuo svheebon pyörä! Noh, jos ilman pyörää pitää olla niin ehkä mieluiten just nyt, näin ainakin itselleni uskottelen kun 6 viikolla siirty oman pyörän saanti…
Heh, lauantaista asti ollu fatboy expert koeajossa. Kyllä on Special Bikessa hyvä palvelu! Näköjään useamman lenkin vaati ennenkuin pyörään alkoi tottua. Koukuttavaa homaa, jotenkin lenkille lähtiessä jo erilainen fiilis. Aluksi epäilin, että liian leveät renkaat, mutta eipä se enään niin haittaakaan. Hyvä kuvio renkaassa ja ihan helposti huilaavat, menee esim. 19-20km/h keskarilla maantien siirtymäpätkillä. Ajoasento aivan loistava, voisiko se edes olla parempi. No ehkä leveämpi ohjaustanko ja lukkopolkimet. Eka lenkin jälkeen kipeyty vasen polvi, joka aina välillä vaivailee. Foamilla hieroin kaikki lihakset polven läheltä ja ukko palautui ajokuntoon.
jcool muokkasi tätä : 21.10.2014 at 06.55
Tommosen kävin tänään Kalliosta hakemassa.
Muutaman päivän hirveen läskikuumeen ja nettisurffailun jälkeen täytyi tauti jotenkin taltuttaa, ja tässä sitten lääke. Eipähän tarvitse enempää lääkitä tulevaisuudessakaan.
Helsinkiläisestä kivijalkakaupasta rahalla ostettuna maksoi euron enemmän kuin saksalaisesta nettipuljusta tilattuna. Ja sai heti kainaloon pikku lisähilppeillä varustettuna. Ei tarvinnu hirveesti miettiä mistä ostaa.
Ikään en oo maastopyörällä ajellu, pelkästään maantievekottimella, mutta luulisin että nyt alkaa toi rospuuttokelienkin iloittelu kuten myös lähimaastojen tutkiskelu![]()
^Ihmettelen vain, mitä toi karhutölkki tossa tekee? Et kai sä tollasta kuraa vaan oo menny juomaan?
Spessu ois ansainnu ihan jonkun oikean oluen tuohon kuvaan.
Samoin kuski noin hienon hankinnan jälkeen.
EDIT: Mutta tosissaan onnittelut mielestäni onnistuneesta hankinnasta!![]()
brilleaux muokkasi tätä : 25.10.2014 at 06.00
^^Tyylikäs pyörä, onnittelutSaan oman pyöräni takaisin laitosta tod.näk alkuviikosta, laitan sitten tietoa mitä tehtiin ja kuinka sujui.
Kirjanmerkit